Uncategorized

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسمة سلام

 رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسمة سلام

خرجت شربات ونغم وشوق وكان ينتظرهم حاتم وادهم وابراهيم واسر وشهاب
شهاب:  نغم متقلقيش 
نغم:  انا خايفه
 حاتم:  انا جمبك 
اسر:  كلنا جمبك 
حاتم:  متقلقبش انا مش هسيبك 
اسر:  كلنا 
حاتم:  اي يا عم ف اي 
اسر: كلنا بنساعدها مش انت لوحدك 
علي جمب اخر 
ادهم: انتي كويسه
شوق: اها
ادهم: طيب 
شوق:انت لسه زعلان 
ادهم: لي كدبتي ومقولتليش الا حصل 
شوق بغضب: لي تكون فاكرتي انا الا قتلت 
ادهم: الوحمه بتعتك انتي.
شوق: اي يبقا انا الا قتلت مثلا
ادهم:معرفش 
شوق: مش مصدقني طيب جيت هنا لي
ادهم: عشان اساعدك
شوق: لا شكرا يا مش محتاجه انا عرفه اني بريئه وهساعد نفسي 
ادهم: يا شوق انا بس خايف ع..
شربات: يا عم النحنوح انت وهيا وهيا وهووو وهو وهو ايييييييي ارحموني ويلا
 نغم بصوت واطي: حاتم شربات وشوق هيه….
شربات: اااااا شوق مش يلا يلا يا نغم يا حبيبتي 
حاتم: بتقولي اي مش فاهم 
شوق نظرت بقوه لها: اي يا نغم في حجه 
حاتم: اها كانت عايزها تقول حجه 
شربات: اااا لا دي بس عايزها تقولكم اني انا وشربات جمبها  ومش هنسيبها  
شوق: اها 
نغم: اها 
العسكري: طب يلا يختي انتي وهيا وهيا 
ابراهيم: متقلقيش يا حبيبتي انا هساعدكم وهخرجكم 
في النيابه امام وكيل النيابه دخلت نغم وابراهيم وانتظرت شوق وشربات خارج المكتب  
الوكيل:  كنتي بتعملي اي هناك انسه نغم 
نغمة كنت بطمن عليها
 الوكيل:   انسه نغم خلينا متفقين اني كل كلمه بتقوليها رقبتك متعلقه بيهااااا اوعي تنسي اي حجه او تكدبي عشان تخرجي ولا مش عايزها تخرجي 
نغم: اي اها يا ريت
الوكيل: طب قوليلي بقا 
نغم: ابتلعت ريقها وبدات تفتكر الا حص
انا خرجت البيت علي نعمه مكنتش اعرف ات شوق هناك الاول دخلت الكباري ودخلت الاوضه اول مشفتني بدات تتكلم وكاني شوق….
flashback…
نعمه: حبيبتي انتي جيتي اخيرا كنت هتحنن عليكي يا روح ماما ااااهاااا اهاااا عارفه انك مش بتحبي كلمه مااما بس انا امك حبيبتك 
نغم:  بعد ازنك افهمي انا نغم اختها 
نعمه:  ابتعدت ومسحت دموعها وجلست علي الاري وبدات تشرب من الوسكي 
نغم: كفايا هتتعبي 
نعمه: عايزها اي مني 
مسكت نغم الكاس وحكيتو علي التربيزها 
نعمه: يووووو انتي عايزها اي 
نغم: عايزكي تسيبيها 
نعمه: بالسهوله دي بنتي الا ربيتها اسيبها بسهوله دي 
نغم: علي فكره انا كمان كنت ف الشوارع والهي ولسه رجعه لعالتي من فتره بس 
نعمه: بس عايزها تخديها مني صح 
نغم: لا كل الا عايزها متشغليهاش ف الحجات دي بس 
نعمه: حجات حجات اي انتي فكره  ان اختك بتعمل اي 
نغم: مش مهم كانت بتعمل اي المهم دلوقتي نفسي تعيش كةيس صدقيني انا مصدقت تكون ف حياتي انا تعبت اوووووي من غيرهاااا ومن عير حضن عيله يقويني ف الصعب الا شوفتو 
نعمه: يا حبيبتي يا بنتي
نغم: انا هبقا جمبك وشوق بس بلاش تخليها ترجع للكباري 
بعد كدا جلها تيلفون وطلبت مني اني اخرج بسرعه هشان شوق جيه ع الباب وهيا هتمنعها تشتغل تاني وبعد كدا خرجت من الكباري علي الجرچ وركبت ومشيت..
back…
الوكيل: بصمتك كانت علي الكوبيه 
نغم: انا قولت لحضرتك انا كنت بخد منها كوبيه الوسكي 
الوكيل: الكوبيه كانت مكسوره
نغم: طب انا معرفش 
الوكيل:  بتتهمي اختك يا نغم 
نغم: لا طبعا لا اكيد لا 
الوكل:اتفضلي برا ودخلي شوق.يبني…
خرجت نغم ودخلت شوق ووقفت مسكه يدها علي الثانيه وتنتظر ان تتكلم 
الوكيل : شوق ابراهيم مش كدا 
شوق: اها 
الوكيل:  امال اي حور دا 
شوق: اسمي حور بس ضعت من زمان ف الشوارع ونعمه ربتني علي اسم شوق 
الوكيل: ضعتي يعني مش اترميتي 
شوق: لا 
الوكيل: طب احكيلي الا حصل يا شوق ولا يا  حور 
شوق: اي حجه ابا حصل اني روحت الكباري ودخلت غرفه نعمه….
flashback
شوق:  اي يا نعمه 
نعمه: كدا تسيبيني يهوق 
شوق: انا هعيش معاهم
نعمه: لي 
شوق: مضرا يا نعمه
نعمه: ونسيتي كل الا عملتو ليكي 
شوق: يوووووو اي يا نعمه انتي شاربه اي 
نعمه: انتي عارفه كويس انك بنتي بس شكلك نسيتي 
شوق: ونا مش هرجعلك الا لو جبت حقي وحق سنين عذابي ومهجه ولا نستيها مهجه الا ماتتت فكرها ولا لا ولا الوسكي نساكي كل حجه 
نعمه: بس بس 
شوق: لا مش بس انتي لو نستيها انا مش همسها مهجه ماتت بسبب الفقر والحوع مهجه ماتت بسبب الا رماني ورماها مهجه ماتت عشان هما زباله ولزم يتعقبو  فاهمه لزم لزم 
وبعد كدا خرجت من الكباري من الباب الامامي ومشيت بس كدا 
back
لقوايل: مين مهجه 
شوق: صحبتي بس ماتت
الوكيل: وميم الا هتنتقمي منو 
شوق: كنت اقصد اي حد.ياذيني ف العموم بس 
الوكيل: تفتكري مين ممكن يكون عمل كدا 
شوق: والهي حضرتك الا تعرف مش كدا 
الوكيل: بتشكي ف اختك يا نغم 
شوق: اسمي شوق يا فندم 
الوكيل: امم طب مانتي مركزه اهوووو امال مركزتيش لي لما  خدي السكينه وقتلتي بيها وبصمات اختك فيها 
شوق: معرفش اي خجه من الا حضرتك قولتها 
الوكيل:  تمم يا شوق 
بعد وقت كويل وابراهيم يدافع عنهم تمم التجديد ف معاد لنظر ف القضيه  والانتقال للنيابه 
وايضا شربات بنفس الشئ
حاتم: اي 
ابراهيم: اتجدت اربع ايام تاني
اسر: يعني  اي 
شهاب: طب يخرجو حتي او بكفاله 
ابراهيم: حولت مش هينفع 
شهاب: لا 
اسر: مش هيحصل 
حاتم: انا مش هسيبها تنام ليله  وحدها 
ابراهيم: مش بايدي اي حجه 
ادهم: انا جمبك 
شوق: عارفه يلا سلام 
اسر: متخفيش 
شوق: مش هخاف لاني عارفه انك جمبي 
شربات: بقولكم اي مش يلا 
خرجو وركبو البوكس وبعد مده كان البوكس علي جمبه والسواق والظابط مغم عليهم
شربات بدات تفوق علي صوت حد بيفتح الباب ….
شربات: نغم بت يا شوق يخربيتك مان لزم تخبك اووووي كدا يعين 
العتال: بقولك اي سيبك منهم ويلا بينا 
شربات:  بس يااض وهات الرجاله يشلوهم بسرعه
وبعد سعات  اتصال لابراهميم فانصدم لبضعت دقائق 
حاتم: خير ف اي 
ادهم: عمي انت كويس 
ابراهيم: البنات هربو 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!