Uncategorized

رواية حب الطفولة الفصل الحادي والعشرون 21 والأخير بقلم ميادة خاطر

 رواية حب الطفولة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل الحادي والعشرون 21 والأخير بقلم ميادة خاطر

مالك ساب نبض وجري ورا اللي ضربها واعد يجري يجري لحد ما مسكه ومن غله ضربه علي دماغه خلاه يفقد وعيه تماما ورن عالبوليس وجم وخدوه وهو رجع لنبض 
مالك:نبض انتي كويسه 
نبض:ايوا الواقي انقذني فعلا بس كان لازم كيس دم الفستان اتبهدل وانا حبيته????
مالك:ولا يهمك يا رووحي اجبلك الف غيره يلا ندخل بقا 
نبض:طب شيلني????????????
مالك:بس كده من عنيا وشالها ودخلوا بيتهم الجديد يبدؤا حياتهم الجديده 
ستوب بقا نفهم كده لان في الغاز ظهرت اهه 
Flash back
يوم فرح مالك ونبض الصبح
مالك:ملك 
ملك:مالك انت مالك انت حبيبي انت حياتي 
مالك:ملك 
ملك:مالك انت وحش انت بتحب نبض وانا لاء ليه يعني هي أحسن مني فإيه
مالك:عملتي كده ليه 
ملك:ههههههههه أنا كسبت أنا دمرت مالك ونبض بس بس مالك فالمستشفي مش مهم امينه هتنقذه
مالك:امينه
ملك:ايوا يا مرات خالي مش فهمه برضو هعمل ايه ايوا أنا عوزه افرقهم بس انتي مصلحتك ايه 
مالك:مالك بتقولي ايه 
ملك:اااااااه يعني انتي عوزه تموتي نبض عشان فرقتك عن عائلتك وانا هاخد مالك خلاص اتفقنا 
مالك:لو سمحت يا دكتور 
الدكتور:يابني دي بنت مختله عقليا يعني هي مش سمعاك ولا شيفاك هي حاليا غرقانه فحيااتها كلها عماله تكلم وتعيد الأحداث اللي حصلت معاها يعني مهما قولت هي لا شيفاك ولا سمعاك 
مالك:يعني اللي هي بتقوله صح فعلا
الدكتور:حاليا كل اللي هي بتقوله الأحداث اللي حصلت معاها فالفتره الاخيره 
مالك:يعني كده امي ناويه تقتل نبض ????????
ومشي مالك وراح لنبض 
نبض:ايه يا مالك أنا ماشيه عالكوفير دلوقتي 
مالك:تمم خدي دول البسيهم تحت الفستان 
نبض:ايه دول 
مالك:واقي رصاص وكيس دم 
نبض:نعم ليه 
مالك:هقولك بس لازم تلبسيهم وخلي كيس الدم فضهرك 
نبض:أنا مش فهمه حاجه واشمعنا فضهري
مالك:بصي يا ستي …..وحكا اللي حصل عن ملك وكمل وانا طول الوقت هبقا فوشك فأكيد لو حد ضربك هتبقي فضهرك والبسيه عشان إبقا مطمن عليكي 
نبض:ياربي نخلص من ملك تطلع طنط امينه 
مالك:مين سمعك بس وربي ما هخليهم يكسروا فرحتنا انهارده ولا فاي يوم تاني 
نبض:بس بس أنا خايفه 
مالك حضنها:متخافيش يا روووحي طول منا معاكي 
نبض:ربنا يخليك ليا 
مالك:ويخليكي يا نبضي اه صحيح متقوليش لحد عشان ميقلقوش خلي الموضوع بنا وانا هروح اقول للشرطه عشان يبقوا مجهزين نفسهم 
نبض:تمم ربنا يستر 
مالك؛يارب يلا سلام وخلي بالك من نفسك 
نبض:ماشي يا حبيبي وانت كمان 
Back
تاني يوم مالك ونبض لبسوا ولموا الشنط وسافروا تركيا شهر عسل يعني والحياه بقت سعيده معاهم 
نروح بقا لجانب اخر 
الحج اسماعيل والد ناهد:جولت ايه يا ابو مكه 
ابو مكه:عشان اردها مكه تجوز امير غير كده مش هرجعها
الحج اسماعيل ضحك جامد:ههههه انت فاكر انك كده بتذلني ولا ايه ده انت متعرفنيش بجا طايب انت الجاني علي روحك وسابه ومشي وطبعا ابو مكه طلق ناهد فالمحكمه وخدت كل حقوقها وخلته عالحديده وعاشت هي وبنتها مكه فسعاده مع الحج اسماعيل
ومارتينا رجعت لبنان وبقت مبصوته وشالت مالك من دماغها وبقا بالنسبالها صديق واخ فقط وجه يوم 
مايكل:مارتو حبيبتي
مارتينا؛ايوا يا بابي 
مايكل:بتعرفي مچد بن رفيقي أمچد
مارتينا:امممم بظن شفته مره او مرتين بس لشو
مايكل:مچد طالب ايدك للچواز وهو كتير منيح ومچتهد ومتأكد رح يسعدك بتمني توافقي يا بنتي 
مارتينا :والله طالب ايدي الي هي مفاچأه طب اتركني يومين فكر بالموضوع ورح رد عليك 
مايكل؛طبعا حبيبتي هادحقك وانا واثق انك رح تختاري الصح ????????????
مارتينا????????????
وبعد يومين مارتينا وافقت وجم اتقدموا رسمي وعملوا خطوبه صغيوره للاهل فقط واتفقوا إن الفرح بعد ٦شهور يكونوا خدوا علي بعض وكده وطبعا مالك ومكه ونبض اما عرفوا كانوا فقمه السعاده وهنوها كتير نجري بقا شهر مالك ونبض رجعوا ومالك عمل مكتب ليه وبقا يشتغل ونبض بقت تروح المستشفي تشتغل تاني والحياه هادئه ومستقره وطبعا مالك كان متابع قضيه أمه فالفون وعرف أن اللي ضرب نبض بالنار اعترف ومسكوها والمحاكمة بعد ١٠ ايام وجه يوم المحاكمه كله راح محمد ووفاء واميره وحسام ومازن ومالك ونبض واعدوا وشافوا امينه فالقفص كانت كبيره وشعرها ابيض وعجوز كهل هما كانوا اخر مره شافوها لما انطلقت من ٢٠ سنه بالفتره ده هي اتمرمطط واعدت تشتغل فكل حته لحد ما ما بقا معاها فلوس وعندها رجاله وأثر تعب السنين دى كلها بان علي وشها وبعد مناقشات بين المحامين مالك كان هو محامي نبض 
القاضي:حكمت المحكمه حضوريا علي المتهمه امينه محمد علي الجبالي بالحبس ١٠ سنوات مع الشغل والنفاذ رفعت الجلسه وطبعا اتحكم عاللي ضرب نبض بس ٧ سنين 
مالك:كان نفسي تكوني ام كويسه كان نفسي تكوني معايا فكل وقت احتاجتك فيه كان نفسي تكوني معايا فاكتر وقت فرحت فيه واكتر وقت حزنت فيه كان نفسي تكوني امي بس الحمد لله انك سبتيني من وانا عندي ٥ سنين مخلتنيش اتعلق بيكي 
امينه:أنا عملت كل ده عشانك 
مالك:هههههه اي كلام سلام يا يا امي????
ومشيوا ومالك خد نبض وروحوا عالبيت واول ما دخلت هو شدها أعدها عالسرير ورقد وحط دماغه علي رجلها وشد ايديها حطها علي شعره وبدأ يكلم ودموعه نازله علي خده:تعرفي يا نبض كان نفسي بجد يكون ليا أم كان نفسي احس بحنانها وخوفها وحبها كان نفسي اما نجحت فالثانويه العامه اجري عليها احضنها واقولها اخيرا الحلم اتحقق كان نفسي يوم تخرجي اتشرف بيها ادام الناس واقول دي امي كان نفسي اكبر وهي معايا كان نفسي تكون معايا فكل خطوه فحياتي كان نفسي تكون معايا يوم فرحي اللي هو أهم يوم فحياتي كان نفسي فحجات كتير اوي  ليه عملت كده ليه سابتني ليه ليه عيشتني عمري كله من غير ام ليه ليه لما روحت المدرسه مكنتش معايا ليه لما كنت بنجح مكانتش معايا ليه حصل معايا كده هو انا وحش للدرجادى 
نبض:هششششش وبتمشي ايديها على شعره متقولش كده يا حبيبي ابدا كل ده اختبار من ربنا مينفعش اقول كده احمد ربنا وافرح بعوضه ربنا عوضك بأب من افضل الآباء فالدنيا عملك كل حاجه مان ليك اب وأم واخ واخت وكل حاجه ومامتي كانت مامتك وانا دلوقتي هبقي اختك وامك وبنتك ومراتك وحبيبتك متزعلش يا حبيبي قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا كله خير بإذن الله وبصتله لقته نام وهي بتكلمه باسته من دماغه ورجعته عالمخده وغطته وقفلت النور وطلعت غيرت واتوضت وصلت واعدت تدعي ربنا يصبر قلبه ويفرحه ونجري بقا ٦شهور جه فرح مارتينا كله راح مالك ونبض ومازن واميره وحسام ووفاء ومحمد ومكه وامها وكان فرح تحففهه وكانت مارتينا قمر قمر قمر حرفيا كانت لابسه فستان كاب وكان لحد الركبه وطرحه طويله (طرحه الفستان الخفيفه دي)وشعرها كان مقصوص كيرلي وكانت مزززززه وعدت مراسم الفرح وكان أقل ما يقال إنه اجمل فرح فلبنان بحالها والكل كان سعيد ومبصوت ومكه كانت واقفه بتسقف ومبصوته جه مازن من وراها :يا حلوه 
مكه افتكرته واحد بيعاكس ولفت عشان تضربه بالقلم وبرقت لما شافته مازن 
مكه؛مازن????????
مازن:ايه هتضربيني 
مكه:ايه ايه انت عايز ايه (متوتره)
مازن:حبيت اقولك انك قموره اوى 
مكه:شكرا وماشيه 
مازن :ايه ايه استني 
مكه:في ايه (متوتره اوى)
مازن:عاوز معاد من مامتك 
مكه برقت ????????
مازن حرك ايده ادام وشها :ايه روحتي فين 
مكه ها
مازن:ايه بقولك عاوز معاد من مامتك 
مكه:ليه 
مازن:عشان عاوز ادوق الشاى بتاعكوا ايه الغباء ده 
مكه : احترم نفسك
مازن:حاضر فين مامتك 
مكه:ماما ماما ماما اهه وشاورت 
مازن:تمم سلام ومشي وهي واقفه مش مصدقه وفرحانه ومبصوته وخايفه وقلقانه وكل حاجه 
مازن:احم السلام عليكم 
ناهد:وعليكم السلام خير يابني 
مازن:أنا ابن عمه مالك ونبض 
ناهد:اه ازيك يا حبيبي عامل ايه 
مازن؛بخير الحمد لله كنا عاوز منك طلب
ناهد:اتفضل حبيبي 
مازن:احم كنت عاوز معاد من حضرتك 
ناهد:معاد مني ليه 
مازن:هو محدش فاهمني انهارده ليه طيب يا خالتي أنا عاوز معاد من حضرتك عشان اطلب ايد الانسه مكه 
ناهد:مكه بنتي 
مازن؛ابوه مكه بنت حضرتك 
ناهد؛وانت تعرفها منين 
مازن:لا اله الا الله هو فيه ايه انهارده محدش مركز ليه طيب بقولك أنا ابن عمه مالك ونبض وكنت عايش معاهم ففتره الجواز وكده وشفتها وأعجبت بيها وحابب اتجوزها
ناهد:هههههههه????????????????????
مازن؛بتضحكي علي ايه دلوقتي 
ناهد:اصل شكلك يضحك اوي وانت متعصب خلاص يا حبيبي أول ما نرجع مصر تعالي 
مازن:شكرا ومشي وراح لمكه اللي واقفه فجنب وخدودها طماطمه????????????
مازن؛هجوزك يا قطه????وسابها ومشي وهي فرحت متعرفش ليه بس هي فرحت وخلاص وعدي الفرح وسافروا مصر واتقدموا لمكه ووافقوا واجوزوا هما كمان والكل بقا سعيد ومبصوت حتي ملك خفت ورجعت تاني بس هديت بقا وربنا كرمها واجوزت هي كمان وبقا الكل سعيد وبعد سنه نبض ولدت وجابت تؤم وسموهم سليم وسما ومكه برضوا خلفت وجابت سعيد ومارتينا جابت ايهم وملك جابت سلوي والكل بقا سعيد وبقو يزورا بعض وكله بقا سعيد ومبصوت وتوته توته خلصت الحدوته ????????????
تمت بحمد الله ????????
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!