Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل الخامس 5 بقلم جنى السيد

  رواية عشقت خادمتي الفصل الخامس 5 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الخامس 5 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الخامس 5 بقلم جنى السيد

في قصر السيوفي
وتحديدا في غرفه چرمين أو دعونا نقول جناح
چرمين محادثه صديقتها جايده
چرمين :صح شوفتي الي حصلي
چايده بمزاح: عباس اتكسر قهقهقهقههقق
چرمين بغضب:مش ناقصه استظرافك هيا
چايده بجديه:احم خلاص قولي
لتقص عليها ماحدث لها
چايده بصدمه:بقا دكتور اسد يطلع منه كل ده
چرمين بأستغراب:لي مستغربه يعني
چايده:اصل دكتور اسد ديما في حاله كدا ملهوش علاقه بحد نهائي لدرجه ان لاقبوه بالمتوحد يقوم بعمل معاكي كدا .. غريبه شويه
چرمين ببرود:ولاغريبه ولا حاجه … المهم نا خايفه اعمل الي قولتيه
چايده:يبت قولتك متخافيش ركزي بس وهي أن شاء الله هتظبط
چرمين بقلق:والمصحف حاسه اني غلط لما سمعت كلامك حاسه اني هلبس في حيطه
چايده بمزاح:حاسه هههه لا اتأكدي هههه…احم احم قصدي متخفيش يبت اعملي بس لي قولتلك عليه
چرمين:ربنا يستر والله.
چايده:بقولك اأوخه انا لازم اقفل دلوقتي
چرمين:أوخه!نتي متأكده انك في كليه تجاره
چايده:طبعا يزمكس
چرمين بغرور:اقفلي يبئه اقفلي
چايده:اشطه سلام يموزموزيل ..واغلقت الخط
چرمين محادثه نفسها:موزمزيل!والمصحف خايفه منك بس مفيش حاجه تانيه اعملها
####################$$$$$$$$$$
في غرفه فهد السيوفي أو دعونا نقول جناحه يساده
فهد بعصبيه:اكيد كانت قاصده ..اكيد ..بقا انا تعمل معايا كدااا ..انا فهد السيوفي الي مفيش بنت تستجرأ ترفع عينها في عيني انا ..بقا عيله تعمل كدا …طب واحيات ابويا لهوريكي نتي بتلعبي مع مين …اصبري بس عليا
#########$$$$$$$$
في المطبخ
بعد انتهائهم من العمل
حنان بتعب:مش قادره
قمر بتعب: والله ولا انا كل شويه طلبات طلبات ارحموناااا
حنان:طب يلا يختي نمشي الساعه قربت علي٩ وكمان يلا عشان نقولهم اننا ماشين
قمر بمرح:يلا يعسلويه
ودلفا خارج المطبخ حيث وجدوهم في غرفه المعيشه
حنان:احنا ماشيين يابهوات
حسام:تمم متتأخروش بكره
حنان:حاضر يباشا ….عن اذنكوا …………
وذهبا خارج القصر بأكمله …………………….وبعد وقت وصلو الي منزلهم
قمر:انا هطلع يماما لمريم
حنان:ماشي بس متتأخريش
قمر:حاضر
وذهبت وصعدت الي شقه صديقتها مريم
… ثم طرقت الباب…ثم انفتح بعد ثواني قليله …ثم أخذ بعض بالاحضان
صفيه بحزن:بقالك كتير مبتسأليش عليا
قمر: والله العظيم مشغوله منتي عارفه يسوسو مقدرش انشغل عنك برضو
صفيه بمرح:كلي بعقلي حلاوه يبت طالعه لصاحبتك
قمر :اه صح فينها
صفيه:هتلاقيها مرزوعه جوا في اوضتها..ابقي عقليها لاني قريت اتفرس بسببها
قمر:لي اي الي حصل . …
صفيه:خشي يختي وهي هتقولك
قمر:اشطه نا داخلالها
…………ودلفت لغرفه صديقتها
قمر بمرح:سمو عليكو يا أهل الدار
مريم:اعليكوا اباشا
قمر:مزعله سوسو لي
مريم بحزن:نفس الموال جيبالي عريس
قمر بمزاح:يشيخه اتلهي هو حد لاقي معزه حتي تعبره
مريم :خديه انتي يختي …المهم عملتي اي في شغلك
قمر بحزن:ولا حاجه ….ثم بدأت تقص عليها
مريم بمزاح:ههههه يخربيتك ده كويس أنهم مطردكوش ههههه
قمر بغيظ:يشيخه ارحم يطردونا بدل الاهانه الي الواحد بيتهنهي دي
مريم محاوله تخفيف عن صديقتها:معلش كلها شويه وقت وان شاء الله كل حاجه هتعدي
قمر:يارب …انا همشي بقا عشان هلاكانه جدا
مريم:متقعدي معايا شويه يرخمه
قمر:مش قادره والله بكره هبقي اعدي عليكي اكون عملت مقلب جديد في الي ما يتسمي
مريم:هههه مصيبيه والله
قمر:سلام
مريم:سلام
…..ودلفت من غرفتها
صفيه:اي يبنتي رايحه فين…نتي هتقعدي تتعشي معانا
قمر:مش قادره والله يسوسو همدانه جدا هبقي اعوضهالك
صفيه :ماشي يبنتي ربنا معاكي
قمر:يارب …سلام
صفيه:سلام يبنتي …ربنا يحفظكم ويهديكم …..
وذهيت لشقتها
#############$$$$$$$$$$
في قصر السيوفي
وتحديداً في غرفه المكتب
حسام:كدا لو الصفقه دي تمت الشركه هتنافس اكبر الشركات العالميه
حسن:أن شاء الله هنكسبها
حسام :أن شاء الله
حسن بخبث:بقولك يخويا مش آن الاوان بقا
حسام بعدم فهم:آن الاوان لأي مش فاهم
حسن بخبث:نجوز فهد علي چرمين بنتي
حسام: والله نفسي يحسن يخويا بس تفتكر فهد هيوافق خصوصا أنه الي عدي بيه مش سهل خايف ميتقبلش الوضع
حسن:دي حاجه عدت عليها سنين ومش كل الناس سبه بعضها وان شاء الله هيتغير علي ايد چرمين
حسام:مش عارف بكره أن شاء الله هسأله ونشوف رأي ونت كمان خد رأي بنتك يمكن متكونش موافقه
حسن بأرتياح:لا من الناحيه دي اطمن چرمين مش هتلاقي احسن من فهد ده كفايه أنه هو الي مربيها
حسام:ربنا يعمل الي فيه الخير يحبيبي …يلا انا هطلع انام
حسن:ونا كمان تصبح علي خير
حسام:ونت من اهل الجنه
…………..ودلف كل واحد الي جناحه
وفي جناح حسن
حسن بفرحه:مرڤت يمرڤت
مرڤت:اي مالك
حسن بفرحه:اخدت رأي حسام في جواز چرمين بفهد
مرڤت بفرحه:وقالك اي
حسن:قالي هشوف رأي فهد بس أنا متأكد أنه هيوافق
مرڤت بفرحه:أن شاء الله ..واخيرا هنعرف نوقعهم وكل حاجه هتبقي ملكنا
حسن:أن شاء الله ادعي بس الموضوع يمشي لاحسن نا بقالي كتير بفتحه في نفس الموضوع وما صدقت أنه وافق …روحي فرحي بتك
مرڤت:حاضر
………………………………………
في جناح چرمين حيث كانت شارده ماذا تفعل لكي خططتها تنجح….حيث قاطع شرودها مرڤت وهي تدلف
مرڤت بفرحه:ابوكي فاتحه في موضعكوا
چرمين بعدم فهم: موضوع اي مش فاهمه
مرڤت بفرحه:موضوعك انتي وفهد ..ابوكي قال لجوز خالتك علي جوازك انتي وفهد ..وافق بس لسه موافقه فهد
چرمين بفرحه:بجد يمامي بجد اخيرا فهد هيبقي ملكي اخيرا…
مرڤت بفرحه:وخططتنا هتمشي زي ما احنا عاوزين
چرمين بحزن:طب افرضي موافقش هنعمل اي
مرڤت :لا أن شاء الله هيوافق وبعدين لو موافقش في حلول تاني نخليه يوافق وبعدين هو هيلاقي احسن منك في اي
چرمين بأرتياح: أن شاء الله هيوافق
مرڤت :طب اسيبك انا دلوقتي ترتاحي وبكره نكمل كلامنا
چرمين:اوكيه
مرڤت:تصبحي علي خير
چرمين:ونتي بخير
###########$$$$$$$$$$$$$$
في منزل قمر
وتحديداً في غرفه قمر
بعد ما أنهت فريضتها ووردها جلست تفكر فيما سيحصل غدا وكيف ستنتقم من ذالك الاحمق ……………وبعد تفكير طويل استسلمت لنومها
…….واستسلم الجميع ايضا للنوم …..منهم من كان سعيد …ومنهم من كان يخطط لشئ ..ومنهم من كان حزين …
…………………..
لتشرق الشمس معلنه بيوم جديد علي ابطالنا سعيد للبعض وتعيس للبعض الآخر ……
يتبع….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد