Uncategorized

رواية حب في مهمة خاصة الفصل الثانى 2 بقلم زهراء ياسر

 رواية حب في مهمة خاصة الفصل الثانى 2 بقلم زهراء ياسر
رواية حب في مهمة خاصة الفصل الثانى 2 بقلم زهراء ياسر

رواية حب في مهمة خاصة الفصل الثانى 2 بقلم زهراء ياسر

ذياد بعصبيه:نعم!!!????
اللواء دي أوامر عليا ولازم تتنفذ
ذياد: أنا لا يمكن اوافق طبعا أنا مش علي اخر الزمن اشتغل مع ستات
مازن هامسا: بس انا موافق????
اللواء: مينفعش ي ذياد انت وقع عليك الاختيار بالمهمه دي انت ورجالتك زي الفريق التاني بالظبط
ذياد: لا مش موافق احنا من أمتي بتشتغل معانا ستات احنا هنقدر علي المهمه دي لوحدنا
اللواء خيري: اكيد ي حضره الرائد وانا واثق فيكم وفي قدراتكم وعلشان كده انتوا اللي تم اختياركم للمهمه دي 
مازن: أنا معنديش اعتراض ي حضره اللوا اهم حاجه مصحله البلد
حسام : بغمزه مصحله البلد????
ذياد وقد وصل إلي أقصي درجات الغضب والاشتعال????
ذياد: لا ي حضره اللوا ي أنا ي الفريق ده انا للأسف مش هقبل القضيه دي مينفعش وجود ستات معانا الست دي مش للشغل دول ميعرفوش غير يعملوا المحشي ويشووا اللحمه 
اللواء : بعصبيه يعني اي ي ذياد ترفض القضيه احنا هنهزر ده شغل وبعدين دول من أكفأ الظابطات عندنا وده اجباري انكم تقوموا بالمهمه دي علي اكمل وجه مقدامكوش علي حل تاني
حسام : طيب هي مده المهمة دي قد اي
اللواء شهر مش كتير هما هيتعاونوا معاكم وتنتهي القضيه ويرجعوا لإدارتهم
ذياد : طب أنا مش شايف ليهم لازمه معانا يعني دورهم هيكون أي 
اللواء : طبعا ظابطه منهم تخصص متفجرات وظابطه تخصص هكر وقرصنه النت تبع مباحث النت 
احمد: كويس شهر مش كتير فعلا نتحمله وربنا يستر 
ذياد بخبث : تمام ي فندم واتمني نخلص بسرعه بس اعتقد انهم مش هيكلموا معانا يومين ولو جامدين اوي هيكملوه اسبوع بحاله
اللواء خيري: لا أن شاء الله هتنهوا المهمه مع بعض علي خير
حسام : بس تدريباتنا صعبه عليهم ي فندم 
اللواء : طبعا هيتدربوا لغايه ما يكونوا في كفأتكم 
ذياد : بس انا بنبه حضرتك أنهم هيفشلوا ومتجيش تلومني بعد كده 
اللواء : لأ أنا متطمن أنهم هينجحوا بأذن الله
احمد: المهمه هتبدأ من أمتي
اللواء:من بكره بأذن الله وهيوصل الفريق النسائي بكره 
ومكاتبهم هتكون في نفس مكان مكاتبكم وتبتدوا شغل من بكره وهيكون علي مكاتبكم ملفات القضيه دي
ذياد: ي فندم شوفلهم مكان تاني احنا مش طايقينهم اصلا
مازن بسهتنه???? : بس انا طايقهم
وبعدين دول من حقهم يقعدوا في مكان كويس دول بشر برضوا ????????
ذياد: ممكن تخرس????
مازن أأأن أنا أنا مقولتش حاجه????
اللواء: لازم تكونوا في مكان واحد علشان كل تحركاتكم هتكون سوا
ذياد: بإقتضاب لما نشوف اخرتها
اللواء : هيكونوا في المبني بكره بأذن الله الساعه 9 هيكونوا في المكتب 
ذياد بمكر وخبث : تمام ي فندم واتمني يتحملوا اللي هيجرالهم 
وميكونوش خرعين
مازن : خرعين اي إذا كان اختيار اللواء خيري هيكونوا ناس جامدين وعلي اعلي كفأه ????( منافق ????????)
اللواء خيري: ربنا يخليك ي حضره الرائد
ثم انصرف الجميع  وذهبوا إلي مكاتبهم 
حسام : ناوي علي اي ي ذيكو 
ذياد بكل شر : ناوي علي كل خير ????
احمد بقلق وشك : ربنا يستر هما وقعوا معاك انت 
مازن: بهيمان اكيد قمرات صح????
لكزه ذياد في كتفه 
ذياد: الناس في حال وانت في حال ما تخرس شويه 
مازن بضحك : عايز اتجوز ويبقي عندي عيال هاهاهاهاها????????
حسام : متقلش العيار علي ذياد بدل ما يفرمك ذي المره اللي فاتت
مازن بخوف : أنا ده انا طيب خالص ????????
احمد : هتعملوا اي معاهم 
ذياد: هنسحلهم في التدريبات ميترحموش وطبعا اكيد معندهمش لياقه بدنيه فهيتفرموا
ويبقوا يقابلوني لو قعدوا في الاداره يوم واحد
حسام: طب ما ممكن يشتكوا لسياده اللواء 
ذياد: معتقدش هيشتكوا لأن دي هتكون في مثابه تدريبات ولو اشتكوا هقوله أن هما مش قد المهمه واهو يغوروا ويريحونا
احمد: الله علي تفكيرك ي كبير ☺️
مازن بتفكير : تفكتروا هيكونوا حلوين ولا وحشين تخان ولا رفيعين????????
حسام بضحك : تلاقي الواحده فيهم سودا وتخينه وكارته وحبشيه????????????
ذياد :  تلاقيهم شبه عويس امين الشرطه اللي اتنقل من فتره
مازن : حلوه عويس دي ????
احمد: دلعهم الرخم اللي يقعدوا ساعه يلبسوا 
ذياد : ده لو العدو هجم عليهم الواحده  تهاجمه بمبرد الضوافر ولا تنغزه ببنسه الشعر????????????????
حسام : يخربيتك مش قادر هموت????????
مازن : ولا لو واحده ضفرها اتكسر تقعد تعيط سنه 
حسام: ولا لو نزلنا هجوم علي العدو تقوله هخربشك ميااااااو ولا انت وحش  انت وحش وحش 
ذياد : اوبا لو نسيت السنبلوك بتاعها وجينا خارجين تفضل تعيط ساعه
احمد: ولا لو رايحين مهمه وهنقبض علي العصابه تقعد ساعتين تلاته عبال ما تدهن نفسها بوهيه
ذياد : بدل ما تمسك سلاح تستخدم مكواه الشعر تلسع بيها العدو 
مازن : وتجري وراه وتقوله اوعي اليح أوعي اليح????????????????
حسام: دي الاداره هتقفل علي ايدهم ????????????????
ظلو يضحكون ثم جلسوا يدرسون بعض الملفات لكي يجمعوا معلومات عن المجرمين 
( طبعا بعد ما شبعوا البنات تريقه???? ) 
في مكان آخر في (قسم شرطه مدينه .؟…)
تجلس 4 ظابطات علي 4 مكاتب متقاربه 
واحده منهم تخبرهم أنهم سوف ينتقلون الي العمل بالقوات الخاصة بالقاهره لإتمام عمليه خاصه فإنهم يتناقشون فيما بينهم الي أن يتجهزوا وينتقلوا الي  القاهر وبعد انتهاء يومهم في العمل كل منهم ذهبت لتجهز اشياءها وتخبر عائلتها وقاموا بتجهيز كل متعلقاتهم 
في اليوم التالي استعد الجميع للذهاب الي حيث مبني القوات الخاصه حيث أنه كان  مبني شاهق الارتفاع وجميل الشكل من الخارج حيث يكسي جدرانه افخم انواع الزجاج باللون الرمادي ( زي أزاز البنك????)
فكان الشباب الاربعه متحمسين لرؤيه الفريق الجديد المكون من 4فتيات 
وكان ذياد متحمسا للإنتقام منهم وارجعاهم من حيث ما اتو ووصل أصدقائه الثلاثه الي مقرهم
ذياد لأصدقائه: عاملين اي ي رجاله
حسام : بخير أزيزو وحشتني ي كبير
مازن من بعيد : ذياد باشا نورت المكان انت وسحس
ذياد : تسلملي 
احمد: اولاد حلال أنا جيت في الوقت المناسب جبتلكم فطار معايا
مازن: حبيب قلبي ي ابو حميد هو ده الكلام ي باشا ( ابو كرش ده????????)
حسام بمكر : بس ي ميزو الشاي عليك انت وانزل هاته يلا 
مازن بتهرب: أنا أنا رجلي وجعاني حد ينزل غيري 
اصل انا مستني المزز لما يشرفوا واهو يمكن عايزين مساعده واوصلهم لغايه المكتب????????
ذياد بعصبيه : مازن احنا مش بنهزر هنا احنا مش جايين نحب احنا في خلال يومين هنرجعهم بيوتهم 
حسام : ي لهواي خايف منك ي ذياد انت هتعمل اي
ذياد: هخليهم يقولوا حقي برقبتي
مازن: دي امهم داعيه عليهم
احمد : صح ي جدعان هما مجوش ليه لغايه دلوقتي دي الساعه 9:5 
ذياد : ناموسيتهم كحلي ????
مازن : ي مسهل يارب يارب يكونوا حلوين وبغمزه هما 4 واحنا 4
حسام:.ي اخي اتنيل 
ذياد:هو في واحده ملكه جمال بتدخل شرطه دي مبيودخلوهاش غير الغفر واهلهم مطمنين عليهم 
حسام: يا خوفي ليكونوا تخان بقي ويدايقوا علينا المكان ????
وأثناء تحدثهم وجدوا 4 فتيات تدلف الي داخل المبني في قمه الروعه والجمال كأنهم حوريات من الجنه وفارغين افواههم ( فاتحين بوقهم من الصدمه)من الصدمه وهما ………
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!