Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منار كريم

  رواية عشق الأيام الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منار كريم

ايام = يا رب نجيني يا رب وفجاه لقت الباب انفتح واتصدمت لما شافت انچي 
انچي = اي مفاجاه غير متوقعه صح 
ايام بعياط = انتي عايزه مني اي سبيني في حالي بقي أنا معملتش ليكي حاجه 
انچي = مش عارفه عملتي اي اقولك خدتي حمزه اللي كان خطيبي وهنتجوز بس انتي جيتي خطفتية مني وانا حظرتك بدل المره مية وحتي فبركت الصور لحمزه معايا علي اساس انك تطلقي منه وبرضوا مطلقتوش وكنت باعته الناس تخطفك بس حمزه لحقك ومحصلكيش حاجه 
ايام مصدمه = يعني انتي السبب بكل حاجه حصلت لينا 
انچي بعصبية مسكت شعر ايام من تحت الحجاب وده خلي الحجاب يقع من علي شعر ايام 
انچي بعصبية وبتشد في شعر ايام ايوا انا السبب في أي مشكله حصلت وهتحصل طول ما حمزه مش معايا وفضلك عليا انا وضربت ايام با القلم وفضلت تضرب فيها 
ايام وهي بتنزف دم من أنفها اثر الصفعه والضرب  انتي انسانه مريضه انتي مريييييييضه 
انچي = ايوا مريضه بس مريضه بحب حمزه عرفتي مريضه با أية وهخلية يطلقك يا ايام وهيبقي ليا 
ايام= حمزه مستحيل يطلقني عارفه لي لانو فضلني عليكي في البداية مستحيل بعدها ياخدك انتي ولو كان عايزك كان اتجوزك انتي مش انا 
انچي = لا هو ابوه غصب علية انو يتجوزك وانتي مش مصدقه أنه هيطلقك استني كدا وطلعت الفون 
_____________________________________
عند حمزه الفون رن ورد علية 
حمزه = الوووو 
انچي = ايام معايا يا حمزه 
حمزه بغضب = لي ورحمة ابويا يا انچي ايام لو حصلها حاجه او حد لمسها لتكون نهايتك علي ايدي 
انچي = حمزه حبيبي اعصابك مش كدا 
حمزه = انچي قولي من الاخر انتي عايزه اي مننا 
انچي ببرود واستفزار = ابدا كل اللي هتعملوا حاجه بسيطه هي انك تطلقها وخلاص كدا شفت بقي 
وقطع كلام حمزه فون عمر وهو بيرن باسم صحبة اللي كلفه انو يشوف كاميرات المراقبة 
عمر = الوووو  يا هشام اي وصلت لحاجه 
هشام = ايوا لقينا اتنين كانوا مخططين ومستنين واتفقوا لما لقوا حمزه دخل الفندق وساب ايام أن في واحد يدخل ويقول لموظف الاستقبال أنهم عيزه لحد ما ياخدوا ايام 
عمر = طيب هشام هو انا لو جبتلك رقم دلوقتي تعرف مكانه أو موقعه 
هشام = ايوا يا عمر بس لازم الخط ده يكون مفتوح لمده تلاتين ثانية 
عمر = تمام وراح لحمزه وفتح الاسيبكر  وشاور لحمزه انو يجاري انچي فتره علي ما يعرفوا يوصلوا لمكان انچي وبا الفعل عمر خد الرقم اداه لهشام وحمزه فضل يكلم انچي
حمزه = طيب لو مطلقتش ايام هتعملي اي 
انچي = بسيطه خالص يا حمزه افتح كاميرا الفون 
حمزه = با استغراب لطلب انچي اشمعني 
انچي = مش انت عايز تعرف افتح الكاميرا وفتح حمزه الكاميرا واتفاجئ لما لقي ايام الحجاب واقع من علي شعرها وفي آثار الدم علي وشها 
حمزه بغضب وصوت عالي = انچي مين اللي عمل كدا في أيام 
ايام سمعت صوت حمزه في الفون وانچي موجهه الكاميرا ناحية ايام وشافت حمزه 
ايام بعياط = ح ……حم…..حمزه  ال……حق..ني 
حمزه بحنان وعيون مدمعه = ايام حبيبتي صدقيني مش هخلي حد يلمسك تاني 
انچي =ها اي رايك بقي علي فكره انا ممكن اعمل اكتر من كدا كمان لو سمعتش كلامي يا حمزه  وعارف لو فكرت تبلغ  حد استحمل نتيجه أفعالك واعمل حاسبك أول ما تجي هطلق ايام وتتجوزني انا 
حمزه = ماشي يا انچي موافق بس ملتمسيش شعره منها وقفل الخط 
عمر = وهو علي الخط مع هشام ها يا هشام وصلت لاي 
هشام : قدرنا نحدد الموقع وهجيب قوي ونيجي بس لازم نتقابل مع بعض الاول ونشوف خطه 
عمر = تمام ممكن تيجي لينا في الشالية انت عارفه 
هشام : تمام مسافه الطريق واكون عندك وبعد ربع ساعه وصل هشام 
حمزه =ها هنعمل اي بسرعه 
هشام : احنا قدرنا نحدد الموقع وهي دلوقتي بيت قديم وطبعا حمزه هو اللي هيروح لوحده الاول وتحاول متحسسشي انچي بحاجه خالص وأنك ماشي علي الكلام هي اللي بتقوله 
حمزه = تمام وانا هتصل بيها تبعتلي اللوكيشن 
هشام : تمام اوي كدا يلا بينا
وراح حمزه ركب عربيته واتصل علي انچي تبعتله اللوكيشن وكان وراه هشام وعمر والقوه اللي هشام جايبها ووصل حمزه عند البيت اللي ايام مخطوفه فيه واتصل علي انچي 
حمزه = انچي انا قدام البيت 
انچي = تمام بس عارف يا حمزه لو كنت بتضحك عليا وبتعمل عليا خطه انسي انك تشوفها القموره دي تاني ونزلت قبلته وطلعوا الأوضه اللي ايام فيها 
واول ما شاف ايام وهي عماله تعيط قلبة وجعه بس فضل متماسك انچي نورت يا حبيبي 
حمزه = يا ريت ايام تطلع وانا هعمل اللي انتي عايزاه 
انچي = تمام تطلق ايام حالا وهما بيتكلموا سمعوا صوت ضرب نار من برا 
انچي بغضب = حمزه انت اللي بلغت 
حمزه والغضب عماه وراح عليها مسكها من شعرها جامد وضربها با القلم
حمزه = ايوا انا والقلم ده قصاد اللي انتي ضربتية لأيام وده كمان ثم صفعها مره اخري وده علي شأن اتجرائتي بس انك تفكري تاذيها ودخل عليهم هشام وعمر و هشام اخد من حمزه انچي وخلي العساكر تمسكها 
وراح حمزه علي ايام جري وشد علي رأسها الحجاب وفك ايديها واخدها في حضنه وايام عماله تعيط وهي ماسكه في القميص بتاع حمزه بكل قوتها 
ايام = حم ….حمزه انا كنت هموت يا حمزه 
حمزه = خلاص يا قلب حمزه مفيش حاجه واخدها وخارجين 
انچي = انتي مفكر انك كدا انقذتها مني وفي ثانية كانت ساحبة المسدس من العسكري وموجهاه تجاه وايام وضربت رصاصه وكان الصمت سيد الموقف في نفس الوقت اللي الرصاصه استقرت في قلب حمزه 
ايام بصدمه = حمزه حمزه قوم يا حبيبي حمزه 
حمزه بصوت متقطع وهو واقع في حضن ايام = ايام.. اوعديني انك……. تخلي بالك ….من ….من نفسك بحبك يا احسن حاجه في حياتي  اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله وغمض عينه 
ايام بعياط =لاااااااااااااااااااا حمزه فوق يا حمزه  با الله عليك ما تسبني هتسبني لمين انت ابويا واخويا وسندي في الدنيا يا حمزه  يا جماعه انت كل حياتي صدقني مش هقدر اعيش من بعدك مين هيفرح لنجاحي زيك ومين هيشجعني حمزه فوق بقي بلاش الهزار الرخم ده انا انا عارفه انك بتحب تعمل مقالب بس بلاش المقلب ده وحياتي عندك كل ده وانچي مصدومه ودموع عمر مش مفارقه وشه
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد

error: Content is protected !!