Uncategorized

رواية حور المراد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية حور المراد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد

في فيلا الجوهري ..
نيره بحزن /حمد لله على سلامتك ي قلب امك .
ماسه بدموع /حمد الله علي سلامتك ي مامي .
ساهر بحده /وبيتنا كان ماله ي هانم ليه اصريتي انك تفضلي هنا .
نيره بغضب /امال عيازها تروح فين وهي تعبانه بيت ابوها طبعا وتفضل حنا تحت عنيا .
ساهر بلامبالاه وتحدي /ماشي ي حماتي همشي بس خليكي فاكره ي حور أن الي لعب من وراء ضهري هيدفع التمن غالي هفعصه بايدي .
ماسه بقلق/قصدك ايه ي بابي بكلامك ده .
ساهر بتنهيده /متشغليش بالك انتي ي حبيبتي ماما عارفه عن اذنكم .
نيره بكره /في داهيه .
حور وهي تتحدث ذاتها/اكيد شاك في حاجه وعرف أن غاده جاتلي واكيد حد من الكلاب الي بيخليوهم يراقبوني بس انا لازم أنقذها باي تمن .
نيره بوجع /حبيبه قلب امك ارتاحي علشان خاطري وحاولي تتكلمي ي روحي صوتك وحاشني ي حور .
حور باشتياق يكاد يقتلهاودموع ندم/وانا روحي وحشتني طيفي وحاشني حياتي كلها وحشاني وحشني ي مراد ي ترا انت فين مستعده ادفع الباقي من عمري كله واشوافك ولو ل ثانيه واحده ي حبيبي. حقا اشتاق اليك ي مرادددددي ❤️❤️❤️.
ادم باستغراب /هو ساهر راح فين .
ماسه /بابا راح الاداره ي جدو.
ادم بغيظ /ازي بس والورق ده الي لازم يتمضي ماسه وديه لابوكي خليه يمضيه ضروري وانتي رايحه الجامعه وابعتيه فاهمه لاني لازم اسافر فاهمه.
ماسه /حاضر ي جدو حاضر ..
في سويسرا .
شهاب بقلق /مالك ي مراد مبتاكلش ليه .
مراد بقلق /قلبي مقبوض ي شهاب حاسي ان حد غالي عندي في خطر .
شهاب بابتسامه /اطمن ي مراد ليث زي الفل وانشاء الله المهمه دي هتخلص ويرجع بالسلامه .
مراد بابتسامه /وانا معنديش حد غالي عندي غير ليث .
شهاب بغمزه /اه قصدك حور حبيبه القلب مش كده .
مراد بحنين لحوريته /نفسي اطمن عليها يىشعاب وحشتني اوي .
شهاب بحنان /في ايدك نرجع مصر ونخلصها من ساهر ونرجعوا لبعض ونعيشوا بقا كفايه بعد .
مراد برعب /خايف ي شهاب خايف تكون السنين والعشره خليتها تحب ساهر وإنساني ولا انت ناسي هي قالتلي ايه وعملت فيا ايه .
شهاب /انا مقدرش اقول انها معزوره في الي عملته بس كل المتاكد منه أنها بتحبك اوي ي مراد بس زمان كانت عيله واضحك عليها لكن دلوقتي لا اكيد بقت انثي زي القمر ..
مراد بغيره شديده /متألم ي حيوان انت .
شهاب /ههههه والله ولسه حبها مشعلل في قلبك ي رومي .
في وزاره الداخليه ..
في مكتب ساهر …
كان يجلس ليث وهو يتابع ملف ذلك الخليه بتركيز لتقتحم المكتب ذلك المجنونه وهي تريد والدها.
ليث باستغراب وحده /انتي مين وازي تتدخلي كده اصلا .
ماسه ببراءه /عايزه بابا .
ليث بضحك هيستري/هههههههه ي خلاثي ي ناس طب بابا فين ي شاطره وانا اوديكي ة.
ماسه بغيظ وهي ترفع نضارتها الطبيه /انت ايه الي بتقولوا ده شيافني عيله صغيره .
ليث بضحك /هههه انتي مش شايفه شكلك وانتي عامله زي العيل الصغير الي بيدور علي والده .
ماسه بغرور/انا ماسه ساهر الصياد ي افندم .
ليث بغرور وعد اهتمام /تشرفنا بس الحقيقي أن اللواء ساهر خرج .
ماسه باستفزاز /وانت ايه بقا الشاويش بتاعه .
ليث بغضب /لا ي حلوه بلاش تعرفي انا مين والا مش هتعرفي تنامي بليل من الكاوبيس يلا ي حلوه .
ماسه باستفزاز وتحدي/ماشي بس خليك فاكر أننا هنتقابل تاني.
ليث بغرور /اكيد انا متنسيش .
ماسه بحده وغيظ /ماشي .
لتخرج سريعا الي الخارج تحت نظراته الصائبه لقد اخترقت ولو جزء بسيط من تفكيره فعلت لم يستطيع جميلات العالم أن يفعلوه وهو الوقوع بقلب الليث ❤️❤️❤️ ….
قد مرات الشهور كل منهما علي حاله الا ماسه وليث الذي أصبحوا قريبين لبعضهم البعض كل منهما حصل علي مكان ينقصه تجمعوا ذلك القلبين أما احمد فقد سلم بالأمر الواقع وابتعد عن ماسه متمنيا لهم حياه سعيده ❤️❤️❤️.
في فيلا الجوهري …
كانت تجلس ماسه بسعاده وهيام في معشوقها لتقتطعها حور الذي تنظر لها باستغراب من حالتها الذي أصبحت عليها كثيرا ذلك الفتره لتقترب منها ماسه بحب وهي تقبل يدها وتجلس أمامها بابتسامه ساحره .
ماسه بسعاده /انا عارفه ان فيه اسئله كتيره في دماغك وانا هجاوبك عليها لاني متعودتش أن اهلي عليكي حاجه ايوه ي امي انا بحب وواقعه لشوشتي مع الانسان الي طول عمري بتمناه كنت متخيله أن عمري مهلاقيه بنادم هايل يا امي ليث الظابط الي بيشتغل مع بابا بس للاسف فيه مشدات كتيره بينه وبين بابا وانا بحبه اوي ي ماما انتي كمان لما تشوفيه هتحبيه ظابط شريف ونضيف ي ماما .
حور وهي تحدث ذاتها /اطمن ي نور عيني عمري مهسيبهم يعملوا فيكي زي الي حصل فيا دمروا حياتي وحرموني من حبيبي انت هتحققي الي انا  معرفتيش احققه يبقا ليث هو الحل ليث هو الي هيقدر ينهي علي ساهر وابويا ويدخلهم السجن بعد ماقداموله المستندات الي تساعده في ده???????? ..
في الداخليه …
ليث بغضب /ممكن اعرف سعادتك احنا هتفضل كده ل حد امتا عمال تكلفني بقضايا وسيبن القضيه الاساسيه الخليه .
ساهر ببرود/قولتلك مليون مره سيبك من القضيه دي خالص.
ليث بغضب/انا مش مرتاح ل سعادتك هو فيه ايه بالظبط ليه عايز تبعدني عنها ليبيه.
ساهر بغضب وتحزير /الي أقوله يتسمع ومتنساش انت تحت قيادتي ومش عايز كلام تاني في الموضوع ده فاهم .
ليث بتوعد /انا متاكد انك وراك حاجه ي ساهر ولازم اعرفها مبقاش الصقر لو معرفتش كل الي وراءك واعرف الناس كلها حقيقتك وأولهم ماسه .
ليقاطعه رن هاتفه .
ليث بسعاده /بابا حبيبي وحشتني .
مراد بغضب واشتياق له/ايه ي ليث بقالك شهور عندك القضيه دي مهتخلصش ولا ايه ولا انت قاعد جنب حبيبه القلب وسايب ابوك .
ليث بضحك /ههههه أنا اقدر برضه ي مراد باشا ده انت الأصل اطمن كلها ايام وهبقا عندك خلاص كل حاجه قربت تخلص .
مراد بخوف /خالي بالك من نفسك ي ليث .
ليث بحب /اطمن ي حبيبي متقلقش عليا خالي بالك انت بس من نفسك وسلملي علي اونكل شهاب .
مراد /يوصل ي حبيبي مع السلامه .
في أحدا النوادي الفخمه ..
ليث بعشق /ممكن يروحي تهدي انا مش قادر اشوفك كده .
ماسه برعب /انا خايفه اوي ي ليث ليه ماما عايزه تقبلك بعيد عن بابا ايه الي امي مخبيا حاسه انها حاجه بخصوص بابا .
ليث بحنان /يروح قلبي اكيد لما تقابلني هنعرف اهدي بقاوبعدين بصراحه باباكي أفعاله عليها علامات استفهام كتير  .
ماسه بحب /ليث خليك جنبي انا من غيرك ممكن اموت انا حاسه اني بجد ماليش غيرك .
ليث بحب /اوعي تقويلي كده تاني فاهمه ده انتي روحي انا مستحيل اسيبك ده انتي نبض قلبي .
في أحدا الحدائق ليلا …
ليث بترقب /اومري حضرتك انا تحت امرك .
لتقدم له حور ورقه مطويه وبجانبها مجموعه مستندات والحديث كان كالتالي ..
/بنتي ماسه حكاتلي عنك وعن شرفك واحترامك الي في المقام الاول بالنسبه الك اعتبر طلبي ده هو مهر ماسه دي الطريقه الوحيده الي تقدر تتجوز بيها ماسه لو خلصنا من الاتنين دول دي مستندات تأديتهم تلف المشنقه حوالين رقبتهم والاسف دول جوزي وابويا شياطين عايشين علي الارض لازم نخلص منهم قبل مايدمروا ناس تانيه زي مادمروني .
ليث بغيظ وهو يطوي الورقه بيده بغضب/ي عني ساهر وحماه هما مؤسسين الخليه علشان كده عايز يبعدني عنها ويشغلني اطمني حضرتك كل الي انتي عايزاه هيتنفذ وحضرتك وماسه هتسافروا سويسرا عند والدي رجل اعمال هناك هو هياخد باله منكم كويس لحد ما خلص ده كله علشان متتعرضوش لاي خطر .
لتوامي له بسعاده وهي تربت علي يده بحنان ام.
كان يقف وهو يبعدهم باميال يضغط علي يده بغضب .
ساهر بغضب/بقا كده شويه والاقيك مع بنتي واقول معلش طيش شباب وبلاش اكشف نفسي وكده كده كل حاجه تحت عيني لكن دلوقتي قاعد مع مراتي ومبسوطين اوي ده معنا كده انكم بتضبرولي مصيبه .
ليمسك يهاتف ويحدث أحد أصدقائه .
ساهر بغضب وتوعد /ايوه ي رافت بقولك هاتلي كل المعلومات عن اللهو الخفي الي اسمه الصقر ده الي حتي اسمه مش مكتوبه في ملفه بسرعه يىرافت .
رافت/حاضر ي سياده اللواء ثواني وكل حاجه عنه هتيجي في رساله .
وماهي الا دقائق معدوده حتي انت الرساله لينظربها ساهر لتخحط عيناه بغضب وصدمه .
/ايييييييه ليث مراد الجوهري …..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد

error: Content is protected !!