Uncategorized

رواية صغيرتي المحبوبة الفصل التاسع 9 والأخير بقلم حنين أسامة

 رواية صغيرتي المحبوبة الفصل التاسع 9 والأخير بقلم حنين أسامة

رواية صغيرتي المحبوبة الفصل التاسع 9 والأخير بقلم حنين أسامة

رواية صغيرتي المحبوبة الفصل التاسع 9 والأخير بقلم حنين أسامة

بعد ما الفرح خلص وراحة بيتهم
في بيت زين
زين : انا هنام في الأوضاع دي وانتي تنامي في الأوضاع دي
حور ببرود مصتطنع :بس انا مقولتش كل واحد ينام في اوضه احنا هنام في نفس الأوضه وعلي نفس السرير كمان
زين  : إذا كان كده اكيد موافق
حور : وسع كده بس هروح اغير الفستان 
زين :طيب ولو عوزتي حاجه قوليلي
حور : اشطا
راحت دخلت غيرت وليست بيچامه بينك وعليها أشخاص كرتونيه وسالت شعرها
زين خبط 
زين :لبستي 
حور :اه اتفضل
زين بسرحان فيها : اي اللبس ده يا طفله
حور بكتم غضبها :انا مش طفله 
زين: لا طفله واجمل طفله شافتها عيني
حور بصت في عنيه : بجد 
زين بتأكيد وقرب منها  : تحبي اثبتلك 
حور بتوتر :اه اه صح المفروض ننام عشان شهر العسل
زين:طب ولله انت اللي عسل
حور ببرود :بقولك انا هروح انام بلا قرف
زين في سره :هي البت دي بتقلب فجأه لي كده اه ي مجنونه
حور:بص بقا انا هنام عالسرير عايز تنام عالسرير نام عايز تنام عالكنبه نام 
زين :خلاص هنام عالسرير
حور :براحتك 
راح نام جمبها وكان هيحضنها
حور :متلمسنيش ايدك جانبك
زين بتأفف :حاضر انا هنام تصبحي علي خير
عند جنه وقصي
قصي :نورتي بيتك ي قمر
جنه بكسوف :احم
قصي : الكسوف ده مش عايز اشوفه انا بقيت جوزك
جنه ببراءه طفوليه :حاضر
قصي : بقولك اي برائتك دي بتجنني 
جنه بكسوف:طيب يلا نروح نتوضي ونصلي 
اتوضو وصلو  
قصي قرب منها جامد :انتي عارفه انا بحبك قد اي صح 
جنه :اه 
قصي:شلها وحطها عالسرير 
جنه بتوتر : قصي
قصي:متخافيش ي قلب وروح  قصي 
 ******* وتسكت شهرذاد
عند ايات واحمد 
احمد :نورتي بيتك ي عروسه
ايات بتوتر :بص بقا يعسل انا في اوضه وانت في اوضه 
احمد بغمزه:لا وعلي اي الأوضه واسعه وتكفينا
راح حضنها وشلها وحطها عالسرير
احمد :اليوم ده كنت مستنيه من زمانن 
ايات بكسوف : طيب اتلم
احمد :اتلم اي هو في حد قدامه قمر زيك ويتلم
***** وتسكت شهرذاد
في الصباح عند حور 
حور بخبث وبصوت واطي: انا هوريك دلوقتي هعمل فيك اي 
راحت عامله نفسها نايمه وكأنها بتحلم فضلت تضربه بالأقلام وتضربه علي ضهره وتشدله شعره
حور :لا لا متقتلنيش ي حرامي انت وحش ومفتري 
زين بتأوه :اي يا حور ده انتي كسرتي جسمي
حور راحت ادتله قلم  :بس ي حرامي
زين بعصبيه : حووووورر
حور بخضه:ها اي في ايه في حد يصحي حد كده
حور ببراءه مصطنعه :مين عمل فيك كده
زين :انتي ي استاذه مش فاهم ده نوم بهايم ولا اي
حور بحزن مصطنع:يعني انا بهيمه اكيد مكنش قصدي 
زين :لا لا انا اللي بهيمه 
حور قربت منه جامد وحطت لديها علي وشه 
حور بدموع مصطنعه :انا اسفه راحت ادتله بوسه في خده … ضربتك فين تاني
زين بخبث :ضربتيني في شفايف
حور :انا اسفه راحت قربت منه جامد أنفسهم اختلط راحت ادتلو بوسه في خده التاني
زين :يا بنت الذينه بقا انا يضحك عليا
حور بجديه:بقولك اي يلا نلبس عشان نمشي
زين :يلا هروح اتزفت 
حور في سرها :ولسه هجننك اكتر  بس لما نروح شهر العسل
عند يوسف 
يوسف :اتصل عليها ولا لا طيب باتري هي فاضيه ولا 
خلاص انا هتصل ونشوف
يوسف :الو
مريهان :مين معايا
يوسف بحرج :انا يوسف 
مريهان :اه ازي حضرتك
يوسف :الحمدلله بصي بصراحه انا عايزك تيجي تقعدي مع ابني  لو فاضيه عشان ورايا شغل ومش فاضي
مريهان بفرحه:اه طبعا هاجي انا فاضيه
قولي بس العنوان
يوسف :****
مريهان: خلاص ساعه بالظبط وهموم قدام بيت حضرتك
يوسف :تمم متشكر جدا
مريهان:العفو علي ايه 
بعد ما راحت لبيته وخبطت
يوسف: اتفضلي
مريهان بفرحه :زيزو حبيبي  راحت شالته 
يوسف :انا هتأخر هرجع الساعه ١٢ بليل
مريهان :طيب 
بعد ما مشي 
راح زياد عيط
مريهان :لا ي قلبي متعيطش  انت كعان ي زيزو 
راحت عملتله اللبن 
مريهان: عملتلك المم حبيب قلب ماهي … افتح بقو
مريهان فضلت اللعبه 
مريهان :ينهاري علي العسل  راحت نيمته 
اول لما حطته عالسرير بتاعه عيط
مريهان :بتعيط لي بس ماهي جانبك ومش هتسيبك الا لما بابي يجي 
عند ايات 
احمد :اصحي ي قمر كل ده نوم ي كسوله
ايات :بقولك اي سبني انا كسوله
احمد :قومي عشان معملش معاكي الصح راحت بصتله غمزلها
ايات بحرج :خلاص هقوم اطلع بره 
احمد :ده انا جوزك حبيبك كده تطرديني 
ايات :اه اطلع بقا 
احمد بحزن مصطنع : اهو طالع
ايات :خلاص متزعلش راحت ادتله بوسه في خده
عند قصي 
قصي بتأفف : شيلي الغطا من علي وشك
جنه بكسوف وعياط : لا استحاله أشيل المخده من علي وشي 
قصي بضحك:يا حبيبتي انا جوزك مش حد غريب 
جنه بغضب طفولي وسالت الغطا من علي وشها : متضحكش ي بارد
قصي : طفله وربنا طفله
جنه طلعتله لسانها :انا طفله ملكش دعوه 
قصي :بقا كده
جنه : اه 
قصي راح زغزغها :اعتذري
جنه بضحك :خلاص ولله اسفه
قصي :مش سامعك علي صوتك
جنه بصوت عالي:انا اسفههعع 
قصي بضحك :خلاص هسيبك اهو 
جنه  :بحب ضحكتك اوي
قصي :وانا بعشقككك
جنه بتملك :متضحكش قدام بنت ابدا اضحك قدامي انا بس
قصي قراصها من خدها :طفلتي غيرانه 
جنه ببراءه:اه 
عند حور وزين ركبوا الطياره ووصلوا الفندق
حور بأنبهار:وااااو الفندق تحفه 
زين :طيب اقفي جمبي هاخد مفتاح الأوضه
راح خده وحور خدته منه وهما في الأسانسير
حور :المفروض انا اللي هفتح
زين :طيب ياستي اتفضلي افتحي بقا
راحت فتحة باب الأوضه
حور بفرحه طفوليه:الله السرير مريح اوي تعالي كده
زين :اتصدقي فعلا 
زين بوجع :اه
حور بقلق وخوف:في اي يازين راحت حطت اديها علي قلبه
زين :هتلاقي  علبه لونها احمر في شنطة الضهر هتيها بسرعه
حور بتوتر:حاضر راحت جبتها 
وادتله مايه
حور :حاسس نفسك احسن
زين :اه الحمدلله 
حور :هو لي حصلك كده
زين بوجع :حور لما سافرت كان عندي القلب
حور بصدمه  : طيب ولي مقولتيش
زين: كنت خايف تتعشمي اني هعيش ولما اعمل العمليه في الأخر اموت ملقتش حل غير اني اكرهك فيا وبس ولما ربنا أراد اعيش بحكم اني انا دكتور عارف ان هيسيب اثر ومن ساعتها بيحصلي  كده كل فين وفين
حور :طيب ومامتك عرفت 
زين : ماما عرفت لما رجعت
حور بعياط راحت ضربته في صدره :خلي بالك انا زعلانه منك وانا بكرهك عشان مقولتيش وسبتني ومشيت
زين :حور اهدي خلاص ولله انا بقيت زي الفل
حور بدموع :لا انت بتضحك عليا وعلفكره مش هسامحك ابدا 
زين : طب اهو انتي عرفتي السبب هسيبك تفكري مع نفسك وتشوفي هتسامحيني ولا لا انا ماشي 
حور :رايح فين دلوقتي
زين :رايح في اي داهيه
عدة بالأيام بتصحي تلاقيه مشي ويجي في الوقت اللي بتنام فيه
بليل
حور راحت جريت عليه وحضنته : انا مسمحاك يازيني ولله مسمحاك 
زين بفرحه :انتي بجد مسمحاني
حور ببراءه :اه وانا بحبك ي زيني وعايزه لبدء حياه جديده معاك
زين بغمزه :لا ده احنا كده لازم نحتفل 
حور :هنحتفل ازاي 
زين :هتشوفي دلوقتي 
وتسكت شهرذاد ******
يتبع باقي الفصل …
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!