Uncategorized

رواية نور طريقي الفصل الثالث 3 بقلم منارة موسى

 رواية نور طريقي الفصل الثالث 3 بقلم منارة موسى

رواية نور طريقي الفصل الثالث 3 بقلم منارة موسى

رواية نور طريقي الفصل الثالث 3 بقلم منارة موسى

نور اول ما شافت الرساله رجعت اتصلت بِ زياد
زياد: الو يا ام ابني
نور بعصبيه: دا مش ابنك انا متأكدة كان في حد تاني في المستشفى
زياد: تؤتؤ لما سالتي السكرتيره قلتلك كان في حد غيري
نور: اه صحيح هي قالت مفيش حد جه غيرك في اليوم ده بس انا شفت بعيني
زياد: راسك النشفه دي هي الاي ها توديكِ في داهيه
نور قفلت السكه في وش زياد
زياد بعد ما قفلت نور
شكلنا هنتسله الفترة دي هههههه????
عند رهف وي جاسر
رهف: حضرتك انا مستحيل اشتغل مع انسان سافل زي ده
جاسر: هو عمل اي لي دا كلو
رهف بخجل: هو يعني بصراحه
ثم استجمعت شجعتها رهف في نفس وحد: باسني من شفايفي
جاسر: هههه علشان كده زعلانه دي حاجه بسيطه جداااا
رهف: قصدك اي
جاسر: بص يا رهف انتي هتشتغلي مع زياد ولو حصلت اي حاجه من دي تاني تعالي قولي ليا وانا اضبط زياد ا محتجينك في الشغل ده جداا
رهف بصوت واطي: مش اكتر مني يعني
جاسر: بتقولي حاجه
رهف: الا لا موفقه
جاسر: طب يلا علي شغلك
اول مخرجت رهف
جاسر: محدش هيربيك غيرها يا زياد
فريده: حمدالله على السلامه يا حبيبي مصر نورت بيك
ابرهيم: ربنا يخليكي ليا يا ماما
فريده: هعملك تاكل
ابراهيم: ياريت بسرعه اصل عندي شغل في الصعيد ولازم اروح الصعيد دلوقتي
فريده: ليه يا بني ده انت لسا واصل من أمريكا
ابراهيم: معلش ي ماما هو الشغل كده
فريده: ربنا معاك يا بني
فريده في خطر(كويس انو هينزل الصعيد علشان اكون خلصت من موضوع الكبري ده)
ابراهيم: صحيح يما ملناش اي حد قريبنا هناك اقعد عنده بدل شحطت الفنادق
فريده: اه يا حبيبي عيال خالك في الصعيد هناك
ابراهيم: امال خالي نفسه فين
فريده: ربنا يرحمه يا بني
ابرهيم: اللهم امين انا همشي يما وبعتيلي العنوان ف رساله
فريده: ماشي يا بني ربنا معاك
زياد ورهف
زي كل مره زياد رايح بفتح الباب هوباااا(اصلي الفندي ده فحته تانيه عندي مترستق جو تقلبي احم احم حب هزار)
زياد: اكيد الغبية تاني
رهف: معلش يسطا تعيش وتاخد غيرها
زياد: دي شتيمه دي
رهف: لا عاش ولا كان يحج ده انا بقولك تعيش
زياد: احج
رهف: اوع تقلي كل الفلوس دي ولسه محجتش
زياد: يا رب انا عملت ايه وحش في حياتي علشان اقبل دي
رهف: احيه معاك كل الفلوس دي وي محجتش وبتسال عمبختتييييييه الي ميشفش من الغربال يبقا اعمي
زياد:ان لازم اجيب دكتور يقعد معايا في المكتب طول ما انتِ موجوده
رهف:لا متخفش يسطا مش هتموت عمر الشقي بقي
زياد: انتي رفضتي الشغل صح بالله عليكي
رهف:لا يا اخويا لاسف قبلته وجيها قلك هشتغل اي
زياد:ربنا يعوض عليا بصي بقا هاانتي هتشتغلي معايا في نفس المكتب لحد مضبطو بتاعك
رهف:بختتيييييي????????‍♀️ده انا خيفه علي نفسي وانا معاك في نفس الشركه فما بالك ب المكتب
زياد:اي يا بت انتي هو انا علشان بوستك بوسه هتعملي فيه يعن قال
رهف:يع الله بقرفك انا صدقت نسيت
زياد: تؤ تؤ متبقاش رجوله مني ان اسيبك تنسي كده
رهف بخوف: هتعمل اي يعني
زياد:هعمل كده
ثم سحبه الي الدخل وغلق الباب وصبحت هي ملتصقه بي الباب وهو يحيطه بي يديه وينظر الي عنيها وبقرب منها اكثر ام رهف فكانت تغمض عنيه بستيسلام
زياد:هو لون عنيكي خضره ول انا مش شايف صح
رهف بصوت من خفض:الا مش خض..
يبتلع باقي الجمله في قبله
بعد فتره ابتعد عنها
زياد وهو بحرق بصبعه علي وجهه: ميهمنيش خضر ول زرقه
ثم ارفعه وجه بصبعه فهي كنت تنزله ارض من الخجل
زياد:حطي لي شفيفك تلج علشان الورم ده لو شفوكي كده هيفهموكي غلط ونتي بين عليكي محترمه
انا ماشي في شويت ورق هنا علي المكتب ترجميه علي مرجع من مشوري سلام
رهف بصدمه: ده مشي ول كأنه عمل حاجه لا وكمان بيقلي بين عليكي محترمه ونا كنت زي الهبل وقفه وسكته ماشي يا زياد افندي اعتبر الحرب بدأت
بعد عدت ساعات وصل ابراهيم الصعيد وذهب الي العنوان الذي بعثت امه وصل البيت صغير في الصعيد كان الباب مفتوح او ما راه هو
علي:رحمه بقلك هاتي التلفون
رحمه:لا مش هتخده
ضرب علي رحمه قلم (بس مش جامد يا جماعه)
رحمه وا هي تاتير وشها لي علي مره اخره وتضع يده علي خدها
رحمه وهي تقلد القرموطي:اضرب زي منتا عاوز برضوا مش هدهولك
علي: يلهوي دي قلبت علي القرموطي
ابراهيم: مساء الخير
علي: مساء النور انتا ابراهيم صح
ابراهيم: اه
علي: اتفضل اتفضل ادخل
اعرفك ابراهيم دي رحمه اختي رحمه ده ابراهيم ابن عمتك
رحمه: احلف
علي: انا عارفه انه صدمه يبقي لينا عمه بس
رحمه: يا بني طبيعي اي حد عنده عمه انما احلف ان ده ولد انتا مش شايف شعره قلي يلا بتستخدم زيت اي ???? (ابراهيم مطول شعره وعنده دقن خفيفه كده ولو بشرته قمحويه وعنيه خضره)
علي: رحماااااااه
رحمه: بس يا اخوي انا مليش صالح وعلي العموم شكرا ليك يا عسل علشان انقذتني وي مخدش مني الفون سلاموز يا مز
علي: يلا يا بت من هنا
رحمه: خلاص يا اخوي ماشيه اهو اروح انام
علي: غوري
اي ده استني راحه فين امال مين هيعمل اكل لي الرجل يبت
ابراهيم:هو انا اسف اني جيت في وقت زي ده بس
علي:لا عادي ول يهمك من النهارده وريح انتا زي اخونه(يا جماعه الصعيد بتتكلم زيكم عادي مش وه وبجا وخلجاتي ازي يا مان????????‍♀️)
علي:اروح اعملك اكل علشان الجزمه رحمه هربت
ابراهيم:لا عادي ول يهمك انا بس عايز اوضه انام فيه
ومن الخلف تيجي بنت وهي بتعيط
نرمين بعيط:علي الحقني
علي:مالك يا نرمين
نرمين بصت لي ابراهيم:هو انا الصراحه
ابراهيم:طب انا طالع
علي:لا استني اتكلمي يا نرمين ابراهيم زي اخونه
نرمين:انا هطلاق
رحمه من علي السلم :اي هتطلاقي
نرمين جريت حضنته رحمه :ايوه يا رحمه عايز يطلقني علشان بيحب واحده تاني
رحمه: طب وانتي زعلانه ليه الاي راح فدانا ولي جاي بهواااااااانا …ول يسيبك بيعه بظروفه
نرمين ببتمسه:انتي مجنونه بقلك ها طلق قعده تغني
رحمه:سيبك بس دي هتبقا مسخره لب وسداني واغاني لصبح ولووووووولالي
نرمين:انتي متاكده انك بنت زي البنات
رحمه:عندك شك يا اختشي
جاسر خلص شغل وروح لقي نور عمله لاكل ومضبطه البيت
اول مدخل البيت لقي نور مبتسه ليه
نور وهي تضع الطابق علي الطوله :السلام عليكم
جاسر: مش المفروض انا اللي قول
نور:مان لقيت مقلتش قلت اخد انا قبليك
جاسر:نور هو انتي ليه بعد كل معملتي ليكي مش زعلانه واي كمان بتعمليلي اكل لو حد غيرك كان استغل اي فرصه علشان يضيقن
ت
نور: انت جوزي مينفعش اضيقك
جاسر:بس انا بضربك زعق فيك فين كرامتك
نور:اول حاجه كن في وحد كل يوم يحط لي سيدنا محمد(صلو عليه الهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد????♥)
زبله قدام بيته فا في يوم الرجل ده معملش كده سيدنا محمد راح لي الرجل ده وقلو هو انتا تعبان علشان مجتش حتيط الزبله
فاجابه عجبن لك يا محمد تسال علي من يؤذيك قاله ربنا امرني بحسن المعمله وكمان وصه علي الجيران
ثانين كان في مره عاشت حياته كله مع جوزه سعيده بسالوه عن السبب
قلتلهم لمه جوز يتعصب يجي يزعق انا مردش عليه
فا قلوله وي كرامتك
قلتلهم اين الكرامه ولقد تجرات امامه من ملابسي
هو الرجل بيزعق وبيعرف غلطه ويرجع يعتزر فا مفيش داعي ازيد الطين بله وزعق انا كمان
جاسر بخث:طب منتي لسه متجردتيش من ملبسك قدامي لحد دلوقتي
نور: الكل هيبرد
جاسر: مبحبش الناس الي بتتهرب من لاجابه ومش برضو بيقلو الي بتبعد جوزه عنه الملٱئكه بتفضل تلعن فيه لحد الصبح
نور بدموع: مش قادر كل متقرب مني ببقا عايزك تبعد
جاسر: ههههه ده انتي متعرفنيش بقا علي العموم اقعدي كلي وبعدين نشوف الموضوع ده
علي الهاتف
زياد:ازي يعني ابرهيم اخو نور رجع
المتصل:رجع يا فندم وهو في الصعيد دلوقتي
زياد:طب وي جاسر عرف انه رجع
المتصل:لا يا فندم بس ممكن يحصل هجوم في لحظه جاسر بيه هيعرف
زياد قفل التلفون في وشه المتصل
زياد:انا لازم الاقي بابا بسرعه علشان كل حاجه هتخرب ولازم جاسر ميعرفش انا الي في بطن نور ابنه
رحمه طبعا عملت احله تسليه وكانت قعده كله ضحك وهزار وي ابراهيم كان هيموت وينام لكن يسيب الضحك ده كلو لااااا
خلصت وكل وحد راح اوضه
وبعد شويه وقت صوت ضرب نار عالي ابراهيم طلع من اوضته ولسه رايح يشوف في اي لقي رحمه طالعه من اوضته
ابراهيم: اي الي مطلعك ادخلي جوه
رحمه: انتي اللي رايح فين
ابراهيم: رايح اشوف شغلي
رحمه: احلف لتكون الي في بالي انت ضابط
ابرهيم: اه يا ستي مالك مصدومه كده ويلا ادخلي وي ماتطلعيش من اوضتك
رحمه: احيه مين دي الي متطلعش من اوضته رجلي علي رجلك جيه معاك
ابراهيم بصدمه: تي جي معايا انتي مجنونه ده في ضرب نار
رحمه: ورحمة امي لو مختني معاك لروح لي نفسي
ابراهيم: بس بس تعالي
ابراهيم وهو ماسك مسدس في ايده مشي ورحمه مشيه معاه كانو بيمشو جنب الحيط علشان الرصاص
ابراهيم:مفيش حد يحمي ضهري ههجم ازي دلوقتي
فجاء بص وره لقي دم مالي الارض وعشر رجله وقعين علي لارض…….
نور وجاسر اكله ونور لمت السفره وطلعت غيرت هدومه وقفه قدام المريه وهي مغمضه عنيه تسرحه شعره وفجاء لقيت حد بيحضنها من وره فتحت عنيها وبصت في المرايه لقيت جاسر
جاسر وهو يزيح شعرها عن رقبتها:انا بتخافي مني انا هخليكي انتي الي تطلبي من اقرب منك
نور:هتعمل اي يعني
جاسر:ول حاجه
وبدا يفتح زراير بجمته ويحرك شفيفه علي رقبته هي كانت مستسلمه تماماً……….
الفصل اجاي هكشف سر وحد يععزين تعرفو اي سر ازي نور حامل من غير محد يلمسه ول ازي ابراهيم يعرف جاسر ول خوار فريده
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!