Uncategorized

رواية نور طريقي الفصل الخامس 5 بقلم منارة موسى

 رواية نور طريقي الفصل الخامس 5 بقلم منارة موسى

رواية نور طريقي الفصل الخامس 5 بقلم منارة موسى

رواية نور طريقي الفصل الخامس 5 بقلم منارة موسى

ابراهيم:انتا تكذب 
الرجل:صدقني انا لا اكذب فقد كان ابك  يحب خلتك جداااا وهي تحب اخيه
(الخلاصه ابو جاسر  حسن الشرقاوي كان بيحب اخت فريده وهي بتحب اخوه حسين الشرقاوي حسن الشرقاوي اتجوز اخت فريده زينب غصب عنه وهي خنته مع اخوه وحملت بتوام  حسن الشرقاوي عرف ان مرته بتخونه منعه من الخروج وكان هيموته بس استني لمه تولد وهي بتولد ماتت وي حسن خد ولادها وكان هيربيهم بس حسين اخوه حول يخطفهم بس معرفش يخطف غير زياد وسجله علي اسمه ام جاسر فضل مع عمه وسجله بسمه وفربده قدرت تضحك علي حسن الشرقاوي وتخليه يتجوزه بحجت ان هتربي جاسر وحملت منه حسن بي ابراهيم وي نور بعد اسبوع من ولدت نور وي ابراهيم فريده بعت نور لي كريمه وي ابراهيم سفرته بره وسجلتهم بي اسم راجل كان بيحبه علشان خافت عليهم من حسين الشرقاوي وي زياد اترب مع ابوه وبعد فتره انقطعت اخبر حسين وفجاء صحب ابوه رجعو لي عمه تاني باقي لامور هتوضح مع الوقت)(حد فاهم حاجه 
: لا 
طاب واز كنت انا كتب الرويه مش فاهمه????????‍♀️????????‍♀️)
ابراهيم:وما موضوع شحنت الاعضاء
الرجل لسه هيرد
كله يرفع ايده لفوق
ابراهيم بص وره لقي الشرطه ومخدش باله غير وي الرجل ضربه في بطنه وهرب وكل الرجلته جريت وره
الحكومه جريو ورهم
وبعد ما الحكومه جريت ور الرجله مفضلش غير ابراهيم ورحمه ابراهيم فضل وقف متنح مش عارفه يصدق
نور:اي يسطا مش هتنزل الترجمة بتاعت الحور 
أبرهيم:مين اتصل بي الحكومه
رحمه:اكيد عرفت لوحده يلا نروح علشان علي هيتخانق معاي
ابراهيم ورحمه مشيو وي ابراهيم ماشي ساكت وصافن في عالم تاني رحمه مشيه دندانا….اسال مين هنا يا ياد هنا ارضآ اخوات كده كده.. وحد بكتيبه احنا دوله يا صحبي جوه دول تكلنا تملي علي الموله…مسيطرين اصلا احنا العتوله….
رحمه اضيقت من سكوت ابرهيم رحت ساحبه زنات المسدس وضربت طلقه في الجو 
ابراهيم:في اي حصل اي مين مات 
رحمه:انتا بارد سيكا يسطا روشن كده 
ابراهيم:الله يخربيتك وقعتي قلبي وهاتي الزفت ده 
…وخد منه المسدس
رحمه:اخر المعروف ضرب الكفوف
رحمه مشيه ملللانه تسكت أبداً شافت كلب في الطريق عملتلو حركه معينه الكلب فهم علطول وكام يجري ور ابراهيم وبراهيم مكنش وخد باله غير لمه الكلب وقف تحته وعمله يقوله واواوا ابراهيم اتفزع من الكلب وخده جري ول كلب يجري وبرهيم يجري رحمه قعدت علي لارض من كتر الضحك
وبعدين ندمت علي الكلب وهي بتضحك
رحمه: تعاله يا بيشو 
الكلب فورا راح عند رحمه ملست علي رسه وبعدين راحت عند ابراهيم وي هو كان حاتط ايده علي قلبه من الخضه
رحمه بضحك:شكلك كان يموت 
ابراهيم:حرام عليكي يا شيخه 
وجري وره وهي جريت اول موصلو البيت رحمه وقفت عند الباب لقيته مفتوح وعلي قعد مستنيه وطلع ابراهيم من وره
علي:كنتي فين يا رحمه
ابرهيم:كانت
رحمه بصوت واطي:استر عليه ده انا وليه مكسوره الجنحين 
ابراهيم بصله وبصوت واطي ماشي  هستر عليكي دلوقتي  بس هعرف اخد حقي 
علي:كمل يا ابراهيم ماله
ابراهيم:لا انا كنت راجع لقته بره الضهر انه كنت بتشوف في اي
علي:لمه يبقا في ضرب نار تقعدي في اوضتك متطلعيش منه 
رحمه:حاضر
امال نرمين فين 
علي:نزلت سالت عليكي قلتله انك فوق وطلعت تاني 
رحمه:طاب انا طالعه انام 
كل وحد طلع اوضته
جاسر وصل وقف في محطه بنزين  نور كانت نيمه جنبه 
العامل جه يمله التنك بنزين ومكنش شيل عنيه من علي نور ملاك برئ وهي نيمه جاسر لحض نظرات الرجل خلع الجاكت  وحطه علي وش نور نور حست وحشات الجاكت من عله وشه 
نور بنعاس: هو احنه وصلا
جاسر: لا
نور: خد الجاكت بتاعك انا مش بردانه
جاسر: وانا مش عطهولك علشان  البرد
نور: امال
جاسر: حطيه بدل منزل اموت الرجل ده 
نور ????: بتغير
قرب منه وبص في عنيه 
جاسر: حرم جاسر الشرقاوي  محدش يبصله فهمه 
نور: ليه مش زيي زي اي ست 
جاسر:.. 
الرجل  خبط علي الشباك 
جاسر مرضيش ينزل قزاز العربيه 
فتح العربيه ونزل منه وقفل بسرعه قبل ماالراجل يشوف اي حاجه 
الرجل: خلصت يا فندم الحساب
جاسر: اتفضل 
عطاه فلوس 
وراح اقرب سوبر ماركت وجاب حجات كتيره لنور 
ودخل العربيه 
نور: اي ده 
جاسر: انتي مكلتيش من الصبح كلي
نور:ماشي 
وبدات تكل نور خدت باله ان جاسر كمان  مكلش حاجه 
نور: ونتا مش هتاكل 
جاسر: يا راجل لسه فاكره تعزمي عليه
نور: بس دي حاجتك انتا مش محتاج عزيمه
جاسر: انا قلت جيبهم ليكي يبقي  ماليش الحق اكل غير لمه تسمحيلي
نور: هههههه خلاص اتفضل كل
جاسر: ازي اكل وانا بسوق
نور: طاب انا اعمل اي انا 
جاسر: اكليني 
نور: اي
جاسر: اكليني
نور: طيب
بدات تكله بيده وجاسر كان بيعض ايده 
نور: جاسر بطل بتوجعلي ايدي 
جاسر: اصل طعم ايدك حلوه 
نور????: بتوجعني 
جاسر: خلاص خلاص مش هعمل كده كملي 
نور رجعت تكمله وملت وشه كله اكل نور لسه هتسحب منديل 
جاسر.. بتعملي اي 
نور…. هشيل الكل الي علي وشك
جاسر.. لا بأيد 
نور: ????????‍♀️ok  
وقعدت تشيل بقايه الكل من وشوه كانت قريبه منه جدا 
جاسر ميل عليه وباسه (هما كانو مشين في الصحراوي) 
نور تلقائين حتط ايده علي كتافه 
جاسر بعد عنه 
جاسر: الطريق يا نور 
نور اتكسفت ورجعت مكنه تاني 
جاسر بغمزه: مخفيش هنكمل بس مش في العربيه 
نور: انتا رخم اوي 
زياد………………. 
زياد صحصح وراح خد مفاتيح العربيه من علي المكتب  وكل حاجاته وكان ماشي يكلم نفسه…… انا زياد الشرقاوي يتكهرباء ومن مين حتت بت  انا هوريقي
نزل مشي بل عربيه وشاف حاجه  غريبه وقف العربيه  وراح يشوف في اي لقي في ست خبطاه عربيه نزل خده ورح وده المستشفى ورجع بيته 
في الصباح حوالي 7الصبح
جاسر ونور وصلو الصعيد 
نور بفرحه:اخيرا الصعيد
جاسر…بتحبيه
نور…بعشقه
جاسر….طب يلا 
جاسر لسه هينزل من العربيه بيفتح الباب لقي بلح نازل عليه من فوق 
بص فقيه لقي وحد بيقطح  بلح فا وقع شويه علي جاسر
الرجل الي علي النخله:لامواخذه يا بلديات
جاسر:لا ول يهمك عادي 
نور كانت بتضحك 
نور:عايزه بلح يا جاسر
بصت فوق لي الرجل 
عمو ممكن شويه 
جاسر بص لي نور بغضب
نور سكتت
جاسر بص لي الرجل:ممكن تنزل انتا وانا هجبله 
الرجل:حاضر يا بيه 
نور:هتعرف تركب النخله
جاسر:هحول امال اخلي حد غريب يجيب لمرتتي
نور: نشوف 
الرجل نزل
وجاسر قلع جاكت البدله وفك زرار كمام بتاع القميص وركب النخله وفضل يرمي بلح لي نور
جاسر من فوق: تاني 
نور: كده حلوين 
ونزل جاسر
 وطلع فلوس لي الراجل
الراجل:لا يا بيه انا مش،بخد فلوس وانا عمله الله وكل بيخد
(جاسر كان  كرن العربيه في اول الشارع علشان مش،هينفع يدخل بيه) اخد نور وبدا يمشي في شارع علشان يوصل البيت الي قاعد في ابراهيم
نور كانت مشيه جنبه وهي حاط البلح في جيب الفستان بتاعه وبطلع وتكل
جاسر ماشي وحاط الجاكت في  دراعه  واديه في البنطلون
نور:طعمه جميل اوي يا جاسر
جاسر: دي اول مره تكلي بلح يعني
نور:بس دي فرش ومن لارض الاصليه 
صلو بيت خال ابراهيم
وجاسر خبط علي الباب فتح علي 
جاسر:سلام عليكم
علي:وعليكم السلام 
جاسر:هو مش ابراهيم قاعد هنا 
علي:اه اه انتا تبع ابراهيم اتفضل 
جاسر:شكرا
علي:رحمه يا رحمه روحي صحي ابراهيم
طلعت رحمه تصحي ابراهيم
جاسر وي نور وعلي كانو قعدين في الصله 
علي حس ان جاسر مضيق ان نور قاعد معهم
علي:تقدر المدام تروح اوضت ضيوف الستات 
جاسر:اه يا ريت
نور قامت دخلت الوضه الي علي شور عليه
رحمه دخلت لقيت ابراهيم نيم لسه هتنادي عليه علشان يصحه 
بصت لقيت شفشف ميه جنبه مسكته ولسه راحه تكب عليه محستش غير وهي علي السرير ابراهيم فقيه وهي تحته وماسك اديه 
ابراهيم:بقا تخلي كلب يجري وراي لااااا كمان جيه تكبي ميه 
رحمه:بهزر معاك يسطا هو انتا زعلت 
ابراهيم:لا خالص بس من النهارده هعملك بنفس طريقتك اشوفك هتنزعلي ول لا علشان الفتره الي فاتت كنت مشغول دلوقتي اعرف ارد علي مقالبك
رحمه: طاب مش هتقلي الراجل كان بيقولك اي امبارح
ابراهيم:انتي عجبك الكلام وحنا كده ول اي 
رحمه: اه صحيح اوع 
ابراهيم:تدفعي كام وقوم
رحمه:لاا هتقوم وهدفع 
ابراهيم:يعني هتعملي اي 
رحمه:كده
ضربته في بطنه وهو اتوجع ووقع وهي قامت تجري وصلت الباب 
رحمه: اه صحيح في وحد تحت عايزك اسمه جاسر.
ابراهيم بوجع:اااه ماشي قليلو دقيقه وجاي اااه 
رحمه:تستهل
رحمه راحت صحت نرمين ونزلو عند نور وتعرفو عليه وحبوه جداا ورحو المطبخ يعملو  فطار 
ابراهيم نزل وسلم علي جاسر وقعد
جاسر: عملت اي مع الرجل مقلكش ليه بيهجمنه كل فتره وتانيه قدرت تعرف حاجه
ابراهيم….لا اه هو الصراحه مقدرتش اعرف حاجه…….
جاسر:طاب ولو قلتلك اني عارف…….
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!