Uncategorized

رواية نور وسط الظلام الفصل العاشر 10 بقلم هنا سلامة

 رواية نور وسط الظلام الفصل العاشر 10 بقلم هنا سلامة

رواية نور وسط الظلام الفصل العاشر 10 بقلم هنا سلامة

رواية نور وسط الظلام الفصل العاشر 10 بقلم هنا سلامة

 ادم : ايه في ايه؟! 
نور : مفيش حد في المكان انت بس جدع في انك تستعجلني
آدم : نقعد نستناها
نور في نفسها : يا رب تعمل حادثه و هي جايه و نخلص
فجأة الموسيقى اشتغلت و نافورة المايه و لقت آدم بيمسك ايديها نور اتخضت من مسكته لايدها و شالت ايده و قالتله : ايه في ايه.. انت اتجننت يا أدم! 
آدم بحب : اه انا اتجننت من اول ما انت دخلتي حياتي.. عملت حاجات عمري ما عملتها… جريت.. اتأخرت على شغلي.. عملت أكبر ثفقه في عمري في ثواني… حسيت بالأمان الشديد لأول مره… و حبيت أو بمعنى أصح عشقت لأول مرة.. من أول مره قبلتك.. كنت بغير عليكي من الهوا… انا بحبك اووي يا نور.. تتجوزيني
نور بتوهان : اضربني.. اضربني..! 
 ادم : اضربك ايه؟!
نور : هو ده حلم و لا حقيقه ده و لا ايه؟! 
أدم : لا حقيقه و الله حقيقه
نور بفرحة : انا مش مصدقه
آدم بفرحه شديده : انا الي مش مصدق انك بتحبيني من امبارح
نور : طب هو ليه الحدوته دي! 
آدم : عم محمد هو الي كان عاوز يتأكد انك بتحبيني بجد عشان متحرجش انا
نور : و يغمى عليا انا و اتعب و اعيط انا صح؟!
آدم : و الله كنت هموت عليكي و الله و انت كده 
نور : بعد الشر عليك يا حبيبي
آدم : ايه؟! حبيبي؟!
نور : اها
 ادم : انا مش مصدق و الله و الله ما مصدق.. طيب انت بتحبيني بجد و لا متعاطفه معايا
نور تقاطعه : اوعى تقول كده في يوم أو تفكر في كده انت جميل و جميل اووي كمان انا مش هممني انك مبتشوفش بالعكس..
آدم و نور في نفس النفس : العمى كان سبب لقانا????
آدم : انت نور.. نور عيني
نور بضحك : بحب الفيلم ده اووي! 
آدم : طيب بحبك
نور : و انا كمان
آدم : و انت كمان ايه؟!
نور : بحب عم محمد اوووي
آدم بضحك: الراجل ده قمر
نور : هطلب طلب
آدم : انت تؤمري.. بس يلا عشان المأذون
نور : داده ناديه.. ملكش دعوه بيها لو جبتلك حاجه تشربها أو تأكلها اوعى.. اوعى
آدم باستغراب : طب اشمعنى؟! 
نور : هو كده.. يلا بقى عشان المأذون
بعد ١٠ دقايق
المأذون : بارك لكم و جمع بينكم في خير
آدم : مبروك يا حبيبتي
نور : الله يبارك فيك يا حبيبي
نور : انا تعبانه اووي عاوزه اروح بقى
آدم : طيب يا حبيبتي يلا
بقلم هنا سلامه
في القصر
عم محمد : مبروك عليكم يا حبايبي
آدم : الله يبارك فيك يا عم محمد
داده ناديه بخضه : في ايه
أدم : مفيش يا داده مبروك؟!
داده ناديه باستغراب : مبروك.. بس على ايه
أدم : اتجوزت.. اتجوزت نور
داده ناديه بلجلجه و خوف : بجد.. مبروك.. مبروك يا هانم
نور ببصه ليها من فوق و تحت : هانم اية بس.. نور.. نور.. يا داده ناديه
بقلم هنا سلامه
عم محمد : اتعشيتوا يا ولاد و لا لا
آدم : اه يا عم محمد.. هنطلع ننام بقى عشان نور تعبانه و عاوزه تنام
نور : يلا يا حبيبي تصبح على خير
آدم : انت رايحه فين؟!
نور : رايحه انام
آدم بضحك : نور.. انت مراتي
نور : ماشي ايه يعني؟!
آدم : حبيبتي المفروض قوضتي تبقى قوضتك
نور : اه صحيح.. انا نسيت.. طب و هدومي
آدم : عم محمد نقل كل حاجه بتاعتك القوضه هنا
نور : عم محمد ده جميل اووي
بقلم هنا سلامه
الساعة ٦
نور : يلا يا أدم اصحى الشغل
آدم : شغل ايه يا نور يا حبيبتي * و شدها ناحيته*
نور بسخريه : انت حالك فقدان ذاكرة! 
آدم : لا يا حبيبتي قصدي أن ده اول يوم جواز لينا.. نروح الشغل؟!
نور : و الثفقه
آدم : تولع الثفقه.. لحد ما نسافر و نيجي
نور : انت مجنون
آدم : مش هبقى اجن منك كملي نومك بقى * و هو بيملس على شعرها *
في ثنيتها الباب بيخبط بترزيع جامد و الباب اتفتح
آدم : هو انتِ في ايه؟!!
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد