Uncategorized

رواية انتقام الأخوة الفصل الثالث 3 بقلم منة وائل

 رواية انتقام الأخوة الفصل الثالث 3 بقلم منة وائل

رواية انتقام الأخوة الفصل الثالث 3 بقلم منة وائل

رواية انتقام الأخوة الفصل الثالث 3 بقلم منة وائل

روح لفهد: حمدالله علي السلامه 
فهد بتعب:الله يسلمك شكرا علي وقفتك جمبي 
روح بهدوء:الشكر الله 
فهد ببرود:انتي للي دفعتي الفلوس بتاعت المستشفي 
روح بخجل:لا مكنش معايا فلوس ف واحد للي دفعها
فهد بغضب:مين للي دفع وفجأة دخل عدي من الباب 
عدي بهدوء وهو ينظر آلية:انا للي دفعت 
فهد ببرود:طب فلوسك هتبقي عندك بمجرد م اطلع من المستشفي 
عدي بأبتسامه:لا انا مش عاوز الفلوس 
فهد بغضب:لا انا معايا فلوس تشتريك وبعدين انا مش بكرر كلامي مرتين 
عدي بهدوء:تمم وعموما أنا مسألتكش انت معاك فلوس ولا لاء والكارت بتاعي مع المدام 
روح بهدوء:انا مش مراته 
فهد بغضب:انا طلبت منك تتكلمي 
عدي بغضب:بطل همجية انت مش في الشارع انت في المستشفي 
فهد بغضب:طب تلاشاني عشان انا ممكن اقتلك وانت واقف في مكانك وبعدين انت مين عشان تدخل الأوضة 
عدي ببرود:انا صاحب المستشفي 
فهد:حصلنا القرف ممكن تتكل علي الله وفلوسك هتبقي عندك 
عدي ل روح:هتفضلي هنا 
روح بغضب:لا طبعا اتفضل انت وانا همشي وراك 
عدي نظر إلي فهد نظرة أخيرة ومشي وروح لسه جاية تمشي 
فهد بغضب:استني 
روح بغضب:اتمني تبقي دي اخر مره اشوفك فيها انا عاوزه اعيش حياتي في امان وانت اسمك بس مش فية امان 
فهد ببرود وخبث:هاتي الكارت 
روح بغضب:لي 
فهد بخبث:اي عجبك ولا اي انا علي فكرة اعجبك اوي 
روح بصراخ:انت عاوز مني اي هيا عشان انت قذر مفكر الناس كلها زيك ورمت الكارت في وجهه ومشت
#######
في فيلا حسن 
عشق بأبتسامه:انت عاصم أصل خالتوا قالتي أنها بتعتبرك ابنها وأنها بتحبك 
عاصم باحترام:اه 
تماره بضحك:مالك مكسوف كدا 
عاصم:لا والله مش مكسوف 
حسن بضحك:لا مكسوف 
عدي بغضب لعشق:انتي اي للي جابك هنا 
عشق بدموع:انا جاية لخالتوا
عدي بغضب:وانا قولتيلك خالتك دي مش قاعده لوحدها عندنا ولاد 
عشق بغضب:ولاد مين دا انت بس 
عدي:اي سلامة النظر عاصم دا اي 
عشق بغضب:عاصم دا السواق يعني مش قاعد هنا في الفيلا 
تماره بغضب:في اي ي عدي اهدي 
عشق:لا سبية ي طنط هو قلبة مش بيرتاح غير لما يزعق عليا 
عدي ببرود:كويس انك عارفه وانا ي ماما قولت معدتش تدخل البيت 
تماره:طول م انا عايشه هيفضل البيت دا مفتوح لاي حد 
عاصم بغضب:عدي اتكلم مع مامتك ب احترام 
تماره بدموع:قولو ي عاصم دا نسي اني مامته وسبتهم وطلعت 
حسن بغضب لعدي:انت عمرك م هتتغير وطلع ل تماره 
عدي تركهم وطلع لغرفته وبقي عشق التي تبكي وعاصم الغاضب 
عاصم:اهدي 
عشق بدموع:انا عملت لي لكل دا 
عاصم بستغراب:معرفش لي عدي عمل كل دا 
عشق:عشان يكسر قلبي
عاصم:انتي بتحبية 
عشق بدموع:انا مش بحبة بس انا بعشقه عارف انا دخلت الكلية للي مكنتش عاوزها عشان هو اخترهالي وتحمله كل حاجه عشان بس هو يفرح وفي نهاية المطاف هو بيجي بكل سهولة يكسر قلبي 
عاصم ببرود:عشان انتي غبية 
عشق بغضب:انا مش غبية
عاصم:لا غبية عشان مبينه حبك لي وهو طول مهو شايفك حبك بيزيد هو هيكسرك اكتر 
عشق:طب اخلية يحبني الزاي
عاصم:عموما هو بيحبك بس مش عاوز يقنع نفسه 
عشق:طب اعمل اي 
عاصم:بصي ي ستي انتي هتتجهلية عارفه تتجهلية بعمني أنه ولا الهوا وهو لما يلاقي انك مش زي الاول هيبدا هو يحبك 
عشق بغضب:كانت تيها عني الفكره دي الزاي 
عاصم:عشان حضرتك غبية 
عشق؛ولاااا ميغركش شكلي الكيوت
عاصم بمرح:خلاص ي ستي اقفلي بوقك بقا عشان نازل بس بقولك اي ولا اكن قولتيلك حاجه 
عشق بغمزه:عيب عليك 
عدي بغضب:انتي لسه هنا لي 
عشق ببرود:عاصم هيوصلني 
عدي نظر لعاصم نظرة مميته تجاهلها
عدي لعاصم بغضب اعماه:وانت قاعد لسه هنا لي لتكون مفكر نفسك واحد مننا انت السواق بتاعنا علي فكره 
عاصم بصدمه:تمم ي عدي 
عدي بغضب:اسمي الدكتور عدي 
عاصم:تمم دكتور عدي انا اسف وغادر عاصم الفيلا 
عشق بغضب:انت اغبي انسان بتكره فيك كل للي بيحبوك وتركته وذهبت ورا عاصم 
حسن بغضب:خلصت 
عدي:مكنش قصدي اقوله كدا 
حسن بغضب شديد:خلصت اطلع علي اوضتك لو كنت خلصت أو تعالي اتشاكل معايا مهو دا للي ناقص 
طلع عدي غرفته وهو حزين جدا
#######
عشق بنداء:عاصم استني يخربيتك هموت 
عاصم ببرود:عاوزه اي
عشق بأسف:انا اسفه لو عاوز تمشي امشي 
عاصم مشي وحس ب الندم رجع ليها تاني 
عاصم ببرود:امشي جمبي عشان في شباب جاية هيقعدوا يرخموا عليكي لحد م اوصلك لطريق عمومي تركبي تاكسي 
عشق بأبتسامه:انت طيب أوي ي عاصم ياريت عدي كان زيك كدا 
عاصم بغضب: متجبليش سيرته 
عشق بحنان:متزعلش منه ي عاصم 
عاصم بحزن:انا مش زعلان منه انا زعلان أنه فوقني وقال الحقيقه انا مجرد سواق بس 
عشق بغضب:متقولش كدا انت سعدتني علي فكره وهعتبرك اخويا من النهارده انا معنديش اخوات ياريت كان عندي اخت كنت جوزتهالك 
عاصم:لا يختي مش عاوز اتجوز 
عشق:هتعنس ولا اي
عاصم:فشر يختي دا انا البنات هتموت عليا 
عشق:مش لاقي كلبة علي فكره 
عاصم بغمزه:معندكيش كلبة قصدي عروسه 
عشق: ياريتني مكنتش بحب الولا عدي كان فتني متجوزاك 
عاصم:اعوذ بالله 
عشق:انت تطول 
عاصم:ابقي فكريني اجيب سلم 
عشق:لي 
عاصم:عشان اطولك
عشق: نينينيني دمك سم 
عاصم:مش زي دمك كدا 
عشق:بقولك هات رقمك 
عاصم بخبث:لي هتوزعية علي البنات اصحابك 
عشق:لا ي خويا عشان لو عوزت منك حاجه 
عاصم:اه جو المصلحه بقا 
عشق:ملكش فية 
عاصم اعطها فونه تسجل وتركها وذهب 
عشق بصدمه:اي الغباء دا وفجأة فونها رن 
عشق:مين 
عاصم:سمعتك ولو رجعت هساوي وشك ب الأرض 
عشق:احنا اسفين ي صلاح
عاصم:يلا اركبي تاكسي وقفل السكه في وشها 
عشق:بيحترمني اوي 
#######
ام احمد:شكرا ي بنتي 
غزل:لا شكر علي واجب انا كنت مروحه لقيته بعيط عشان النار حرقته
ام احمد بغضب:والله لقتلك ي احمد كدا بتلعب ب النار
غزل:لا والله متمديش ايدك علية هو لسه عيل 
ام احمد:عشان خاطرك بس 
غزل:انا همشي بقا 
ام احمد:مع السلامه وقفلت الباب 
غزل بتلف علشان تمشي 
عاصم حاوطها ب ذراعه علي الحيطه 
غزل بخوف:ابعد 
عاصم بخبث:ولو مبعدتش 
غزل بعيون باكية:لو سمحت ابعد 
عاصم بمرح:في اي ي بت انا كلمتك عشان تعيطي
غزل:يعني انت مش هتخطفني
عاصم بسخرية:ي ستي هو انا لاقي اكل عشان اخطف
غزل براحه:يخربيتك حسرتني
عاصم قعد علي المسطبه:هو انتي بقا غزل 
غزل:اه انت تعرفني
عاصم:لا سمعت ام احمد بتقولك ي غزل 
غزل:اه دا ابنها شقي اوي بيلعب في النار 
عاصم:ربنا يهدية 
غزل:يارب انا هقوم امشي بقا 
عاصم:هو مين للي سماكي غزل 
غزل: بابا
عاصم:اه ربنا يخلهولك 
غزل:يارب هو انت اسمك اي 
عاصم:عاصم بس واكمل بغمزه بس انتي تنديني ب اي اسم 
غزل بخجل:طب سلام وجرت من قدامه 
عاصم بسرحان:شكل هيبقا معاكي حكاية ودخل شقته 
#########
عند روح وفهد 
روح بدموع:سبني ي عمر انا مش عاوز اجي البلد 
عمر بغضب:انا هتجوزك انا كنت مستني اخويا يموت واهو مات 
روح بانهيار:حرام عليك دا انا مرات اخوك واخوك لسه متوفي من 4 شهور 
عمر:والله يرحمه دلوقتي احنا في للي جاي ولسه هيحط ايده عليها فهد وطالع علي السلم اهدي ي وحش مالك كدا وبعدين انت مين عشان تحط ايدك علي مراتي 
عمر بغضب:اه ي بنت*** بتغفيلنا ولسه هيضربها 
فهد مسك ايده ويغضب:ايدك دي متتدمش علي مراتي انت فاهم وزقه وقعه 
عمر بغضب:متتكلمي ي هانم الكلام دا صح 
روح نظرت إلي عيون فهد وامأت ب راسمها 
عمر بغضب:ماشي ي روح 
فهد بغضب:انا لو شوفتك هنا تاني هقطع رجلك واظن ان للي كان يربطك بيها راح 
عمر بصوت عالي:لا لسه انا هوريكي مهو مش هيفضل معاكي علي طول شوية وهيزهقك منك ي شيخه روح وبكرا هجيب ابوكي يجي يجيبك من شعرك واظن هو ابوكي وتركهم وذهب 
فهد بغضب ل روح:انتي كنتي متجوزة 
روح بضعف قعدت علي الارض وتحدثت:هو انا لي مش برتاح جوزني وكان بيصحني بعلقه وينيمني ب علقه وعمل حادثه واتوفي وقولت خلاص هسيب البلد وهاجي مصر وجيت وقعت في يد من لا يرحم ونظرت علية وقالت بكره انا بكرهك ي فهد وقولت خلاص هنقل في بيت تاني وخلاص لقيت ابن عمي جاي عشان اتجوزه هو انا سلعه للدرجادي رخيصه كانت تتحدث وتبكي في آن واحد وكملت بصراخ قولي اعمل ايييي اقتل نفسي 
فهد نزل لمستواها واتحدث بحنان:انا اسف ي روح 
روح بصراخ:هعمل اي ب اسفك قولي هعمل اي وقعدت تصرخ احتضنها فهد يبث لها الامان والطمئنينه التي اتحرم منها وظل هكذا إلي أن غلبها النوم من كثرة البكاء حملها فهد بهدوء كأنها الماس يخاف أن تجرح وادخلها الي بيته وهو يتحمل الم الحرج الذي في بطنه
########
صباح يوم جديد 
عاصم بنعاس:مين للي بيخبط كدا علي الصبح وراح فتح الباب وتفاجئ ب عدي يقف علي الباب 
عدي بأسف:انا اسف 
ي ترا ردة فعل عدي اي
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!