Uncategorized

رواية بنات الصاوي الفصل الرابع عشر 14 بقلم صابرينا

 رواية بنات الصاوي الفصل الرابع عشر 14 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي الفصل الرابع عشر 14 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي الفصل الرابع عشر 14 بقلم صابرينا

هاشم:صابرينا تتجوزيني 
……………….
في قصر المرحوم نور الدين …..
انزلقت قدم صابرينا بفعل الزيت وتدحرجت علي السلم الا ان سقطت علي الارض وقد تاذت راسها  ونزفت الدماء لم تستطيع الاستغاثه بااحد فقد فقدت الوعي 
دخلت منه البهو فوجدت اختها علي الارض دون حراك تنزف الدماء 
تقدمت منه حتي وصلت لصابرينا وهي تتاكد ان لا احد يراها وهي تحرك اختها لتنام علي معدتها كي تتاكد من سقوط حملها 
رات  الخادمه تأتي من بعيد فصرخت منه بااستغاثه 
منه:الحقوووني 
صابرينا 
صرخت منه عاليا وهبطت لمستوى اختها  واخذت تصرخ تجمعت الخادمات وناني وسعاد وجميله 
…..في غرفه نوح ….
خرج توا من الحمام عاري الصدر  يرتدي بنطال اسود 
اخذ القميص كي يلبسه لكنه سمع صراخ منه بالاسفل 
خرج من غرفته ونسي قميصه المفتوح  
ركض نوح الي اسفل وحمل صابرينا وسط نظرات منه  
حملها نوح الي السياره ومن ثم توجه الي المستشفي 
بعد ساعه …..
في المستشفي 
……….. 
خرج الطبيب وتحدث بأسي 
الطبيب:للاسف خسرنا الجنين 
بكت جميله بقهر فقد خسرت حفيدها  
كانت سعاد تبكي بقهر علي ابنتها 
اما ناني فكانت تبتسم بشماته ومنه كانت تنظر الي جمال اعين نوح العسليه والي جسده الرجولي 
منه في سرها :دايما حظك في السما ي صابرينا كلهم بيحبوكي 
بس انا المره دي حااعكس الايه 
&_____________________&
…..اليوم التالي ….. 
في غرفه صابرينا بالمستشفي 
استيقظت من المخدر ووجدت نفسها بالغرفه فوضعت كلتا يديها علي بطنها لتطمئن ان طفلها مازال معها 
لكنها شعرت بألم صرخت صابرينا وهي تستنجد بالطبيب 
تامل ان يكون طفلها بخير 
دخل الطبيب والممرضات ومازالت صابرينا في حاله انهيار عصبي 
حتي اتي نوح وضمها الي صدره 
نوح:اهدي 
اهدي 
صابرينا ببكاء:ابني 
ابني 
حتي غطت في نوم عميق اثر حقنه حقنها بها الطبيب 
بعد ساعه 
&______________& 
في قصر المرحوم نور الدين كامل 
…….. 
دخل نوح القصر حيث كانت الخادمه في انتظاره 
الخادمه :نوح بيه 
نوح:خير في حاجه 
الخادمه:وانا بنضف امبارح السلم لقيت في اثار زيت 
نوح :بمعني 
الخادمه:في حد دهن السلم زيت عشان الهانم تتزحلق وتقع 
نوح:طب روحي انتي دلوقتي 
صعد نوح الي غرفه ناني فمن غيرها قد يفعل هذا …
…………..
في الغرفه 
…….. 
كانت ناني تتحدث مع منه بخصوص الخطوه التاليه 
ناني: دلوقتي صابرينا سقطت 
الخطوه الجايه اي 
منه: الخطوه الجايه نكسرها وتنزل من عين نوح 
ناني:ازاي 
منه:الراجل بينكسر لما مراته تخونه  
ناني:تخووونه 
حلو 
الخيانه حلوه 
علت ضحكات الفتاتين 
دخل نوح الي الغرفه  وبركان الغضب سينفجر 
نوح :يعني بتضحكوا ومش فارق معاكم البنت الي مرميه في المستشفي 
وجه نوح الحديث لمنه قائلا 
نوح:طب ناني وعارفها بجحه 
انتي اختها  
انتي اي معندكيش دم 
نظر نوح الي ناني وتحدث 
نوح: انتي الي سقطتي صابرينا 
لم يكمل نوح حديثه ووجد منه تجيب 
منه:انا الي سقطت صابرينا 
دهش نوح مما سمعه 
نوح: انتي بتعزيها قووى 
منه:فوق ماتتخيل 
نوح: ومش خايفه اقولها 
منه:لا 
نظر نوح لمنه نظرات جريئه لجسدها  
شعرت ناني بالغيره من نظره نوح الي منه وتدخلت في الحديث 
ناني:اه احنا الي سقطناها 
نوح وهو ينظر لمنه 
نوح:براڤو عليكم   
نوح :في الحقيقه انتوا نفذتوا الي كنت عايزه من غير مااطلب 
ناني:ازاي 
نوح: دا كلام كبير عليكي ي ناني مش حاتعرفيه 
نظر نوح لمنه وتحدث 
نوح: ١٠ دقايق وتحصليني علي المكتب 
&_____________________& 
في غرفه الفندق …..
نام ياسين علي الفراش اما ايه فكانت تشاهد التلفاز وقد شعرت بالضجر 
وجدت هاتف ياسين واخذته لتلعب به لكنه اهتز بااسم حنين 
ايه بغيره :حنين مين دي كمان فقررت الاجابه علي الهاتف 
ايه:الو 
حنين : مين معايا 
ايه:انتي الي طالبه ي فندم رقم جوزى 
حنين:جوزك 
ايه:اه جوزى
حنين:ممكن العنوان  
&__________________& 
في غرفه المكتب 
………….. 
دخلت منه الغرفه فوجدت نوح جالس واضع قدم فوق الاخرى يشرب سيجارته بزهو 
تقدمت منه الي وقبلته قبله صغيره من فمه 
منه:اخيراااا اتحقق الي احنا خططنا له 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

‫5 تعليقات

اترك رد