Uncategorized

رواية صدفة مع صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم شهد التوني

  رواية صدفة مع صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم شهد التوني

رواية صدفة مع صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم شهد التوني

رواية صدفة مع صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم شهد التوني

اول لما كراميل شافت اسد جي عليها حست بأمان يمكن اول مره احس بالأمان ده

غريب اول لما شاف اسد سيب ايد كراميل قامت كراميل جريت وقفت ورها اسد

اسد بص لي غريب بقرف:قام اديلو بالابكس في وشو وقع غريب علي الارض وبقو جيب دم

اسد بصوت عالي :حسيك عينك تقرب ليها تاني وله هيكون اخر يوم في عمرك

غريب:قام بص لي اسد بحقد و مشي

كراميل وهيا سرحانه في البرفان بتاع اسد:انا اول مره حد يحمني و يدافع عني

اسد بجمود:هتفضلي وقفه وريا كتير

كراميل بتوتر:ا هي

اسد : هو اي اللي اهي انتي مچنونه يا بت

كراميل بعصبيه :احترم نفسك بعدين شكرآ علي اللي عملتو

اسد بضحك علي شكل كراميل :واللهي مچنونه

كراميل رفعت حجبها :اذا كان عجبك

اسد با أعجب بيها :انتي جمر اوي

بصت لي كراميل بكسوف وبترجع شعرها لي ورها :شكرآ

اسد بسرحان فيها اكتر: و شفايفك حلوه جوي جوي أبااااي اكانها فرواله وانا من عشاق الفراوله

كراميل وشها احمر اوي: علي فكره انته سافل اوي ويلااا بقااا عشان عندي تدريب بكره الصبح ولازم انام

اسد بضحك علي شكلها :يلااا قدامي

كراميل :قدامك فين يا شبح انا مش رايحه معاك في حتها

اسد برفع حجب :شبح

كراميل بتوتر :ااحم عايزها انام

اسد بصوت عالي : خمس دقايق وليقي قدامي خشي غير خلجتك المايعه دي وهاتي بقاات خلجتكِ

جريت كراميل علي الاوضه بخوف تجيب حاجاتها

* ‘***”*************،****************************************

في اوضة صفيه

شايفه ياما سيبني ومشي ورها بنت المركوب دي

ام صفيه :عشان انتي عبيطه مخلتهويش يحبك

صفيه:ياما ده اتچوني بالاعمال اللي احنا كانه بنعملها

ام صفيه :اي رايك نعمل عمل يغوار البت دي من السريا

صفيه :ااااع ياماي انا هعرف ازي اخليها تمشي هو زماني هيجبها اصبري عليا هو فين چدي

ام صفيه :تحت في المكتب

صفيه :طيب انا نزله لي

نزلت صفيه لي چدها

دق دق دق

الچد:ادخل

صفيه بدموع مزيفه: چدي يا چدي شاف اللي بيحصل في بنت ولدك

الچد بخضها علي بنت ولدو :مالك يا حبيت عني

صفيه بخبث: اسد يا چدي بيعملني وحش و بيمد يدو عليه غير انو مهملني ومشى ورها بنت البندر

الچد:خلاص متبكيش يا بنتي لما يچي انا ليا كلام معا

صفيه :يخليك لينا يا چدي

****************** *********************************

اسد:سكته يعني 

كراميل : عادي

اسد بيبص ليها :عادى كيف 

لقيها نايمه و ومغمضه عنيها وحتها ايدها تحت راسها فضل باصص هيا قد اي حلوه وعامله زاي الاطفال 

اسد:كيرو

كراميل بنوم:اول مره تقولي يا كيرو 

اسد قام مقرب و بأس كراميل من خدها :شكلي حبيتك يا بنت البندر

كراميل ابتسمت:وانا كمان 

اسد فرامل العربيه مره وحدها اول لما تسمعها قامت كراميل مفزعه اي في اي 

اسد:هو انتي قولتي من دلوقتي

كراميل : قولت اي في اي

اسد:قبلها يا غبيه. 

كراميل بعصبيه :طب متقوليش غبيه بعدين مش فكره حاجه 

اسد دوار العربيه من غير ما يتكلم 

اسد جوه نفسو:يعني هيا هتحبنني كيف وانا متچواز هتحبنني كيف، وانا الصبح زعلتها 

اسد متكلميش طول الطريق و كراميل رايحت في النوم تاني لحد لما وصلو 

اسد:گراميل اصحى يا ملاك 

كراميل فتحت عنيها ضحكت باين غمازاتها ورجعت غمضت عنيها تاني

اسد :اباااي مستحيل حد يشوف الجمر ده غيري 

اسد:كراميل يلااااله انزلي

نزل اسد من العربيه لف نحيت الباب بتاع كراميل وفتحو ونزلها 

كراميل بنوم :اسد

اسد :قلب اسد 

كراميل :احنا فين 

اسد:وصلنا البيت يا ست البنات فوجي عشان نداخل 

كراميل :طيب يلاااله انا فوقت اهو 

اسد:متأكده 

كراميل :ايوا 

كل ده تحت أنظار صفيه اللي كانت هتموت من الغل نزلت جري علي السلم 

لقيت اسد ماسك ايد كراميل 

كراميل اول لما شافت صفيه:سبت ايد اسد انا طلعه انام 

اسد :و انا كمان طلع 

استنا يا ولدي….. 

اسد:چدي اي اللي مصحيك لحد دلوق 

چد :كونت مسنيك 

اسد:خير يا چدي 

الچد:خد مراتك وطلع بيها الاوضه الصباح رابح وانتي يا بنتي اطلعي علي الاوضه بتعتك

هزت راسها كراميل بمعنا حاضر”

اسد طلع و صفيه جنبو وباصه لي كراميل وبتضحك 

الچد:خد بالك من مراتك يا ولدي 

اسد:بص لو جدو وبعتها فهم الللي صفيه اشتكت لي جدوِ

طلعو صفيه شايفه كراميل داخله الاوضه قامت بصوت عالي 

صفيه :وانا كمان اتوحشتك جوي جوي 

ههههههههه يخربي عليك يا أسد مش كده عيب في ناس ضيوف معنها 

لا يا أسد عيب لما تغلط فيهم بعدين ابعد كده عشان بغير هههههه 

* **********************************

دخلت كراميل الاوضه و رزعقت الباب:ما هيا مراتو متضايقه من اي فكرتي حبك وله حبك انتي فوقي يا كراميل انتي جايه هنا عشان التدريب مش عشان تحبي فضلت تعيط ومش عارفها هيا بتعيط ليه لحد ما نامت


******************‘*****************

اسد كان بيخد دش خرج ليها صفيه وقفه عند الباب:وقفه تعملي اهني

صفيه بتوتر:ابدآ اتوحشتك جوي وحطيط ايها علي صدرو

اسد ببرد:انا تعبأن وعايزا انام 

صفيه بدلع:متقعد معايه شوي هو انا متوحشتكيش 

اسد بصوت عالي:بقولك تعبان وعايز انام

صفيه في سرها :نام يا ابن المركوب 

* **************

تاني يوم 

صحيت كراميل من النوم لبسة ونزلت لقيتهم كلهم قاعدين علي الفطار 

كراميل :صباح الخير

الچد:صباح النور يا بنتي تعالي كولي 

كراميل :تسلم مش جعانه راحه التدريب 

خبط بيدو علي الطربيزه هو انتي هتجرجي اقدي

كراميل :عفوآ هو انته بتكلمني انا 

اسد بصوت عالي:اطلعي غيري خلجتك دي احسلك

صفيه وقفه النار طلعه من وشها بصت لي كراميل بصه فيها حقد وغل يغرق البلد كلتها

كراميل خرجت من غير ما تغير وراحت التدريب واسد كان هتجنين لأنها مسمعتش الكلام والناس هتشوف باحلاوه ده كلها خلصة تدريب وخرجت مع حسن و إيمان و اول لما دخلت طلعت علي فوق من غير وله كلمه قفلة عليها الباب 

اما اسد كان شغال بس عقلو وقلبو مع كراميل روح البيت متأخر ليقه الكل نايم طلع وقف قصد الاوضه بتاعت كراميل لسه هيخبط 

صفيه :انته جيت يا حبيبي احضر ليك الوكيل 

اسد دخل الاوضه :لا انا هنام 

صفيه :كونت وقف قدم الاوضه بتاعت بنت المركوب دي ليه 

اسد:ملكيش صالح

صفيه :يسلام لا ليا وليا كمان عشان انا مراتك 

اسد بعصبيه: يوه انا قايم ومتجيش وريه فهمه

صفيه :انا هنام اصلآ 

خرج اسد من الاوضه لقيه كراميل خرجه من الاوضه قام حطيط ايدو علي بوقها وزقه في الاوضه وداخل وقفل الباب

كراميل :انته ازي تعمل كده وعايز اي 

اسد بعصبيه :انتي ازي مسمعيش كلامي الصبح 

كراميل :انا حره البس اللي انا عايزا

مسكها جامد اسد من معصمها :لا مش حر طول ما انا بتنفس انتي مش حره فهمه

كراميل وهيا بتحول تفلت من ايدو:اه سبني وليه انشاء الله 

اسد بصوت عالي :عشان حبيتك ومش قدار اشوفك من غير ما اخدك في حضني حبيتك يا كراميل من اول لما وقعتي في حضني وانتي وقعتي في قلبي قام سحب كراميل اللي كانت سرحانه في حنين كلامو وبسها بحنين كانه بيعبير عن حب ليها وهوب الباب اتفتح علي هذه الموقف..

يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!