Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منار كريم

    رواية عشق الأيام الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منار كريم

الظابط : حضرتك احنا ملناش دعوه محترم ولا لا احنا جالنا بلاغ وفي شهود وهما اللي بلغوا 
احمد لسه هيتكلم لقي حد دخل 
حمزه بصدمه = اي انچي انتي اي جابك هنا 
احمد = ما هي دي اللي انا هنا بسببها 
حمزه =ازاي وانت تعرفها منين اصلا 
انچي = حمزه ازيك يا حمزه عامل اي 
حمزه با استغراب اكبر أن انچي بتتكلم كا اتنين أصدقاء مش كانوا يعرفوا بعض وبيحبوا بعض. انچي فهمت نظرته 
انچي = حمزه كنت عوزاك خمس دقايق علي جنب بس نخلص الموضوع ده 
حمزه = تمام بس انتي تعرفي احمد منين 
احمد = اعرفها من يوم ما كنت جايب عمر المستشفي والشبر ونص جت سالت عليك 
حمزه = طيب برضوا مش فاهم اي اللي خلاها تعملك محضر وتحرش اي 
احمد وهو بيبص لانچي بغيظ= اسالها قدامك اهي 
انچي وهي بتبص علي احمد بتحدي= علي شأن الاستاذ الزرافه اللي واقف قدامك ده يحترم نفسه بعد كدا وميفكرشي يمد أيده علي اي بنت تاني 
الظابط : ها اي رايكوا نقلب القسم قعده عربي ونتساير وبا المره نجيب شجره واتنين لمون 
حمزه = احنا اسفين ويا ريت يا انسه انچي تتنازلي عن المحضر ونتفاهم مع بعض برا 
انچي = انا فعلا كنت جاية أتنازل عن المحضر لو سمحت يا حضره الظابط 
الظابط : طبعا اتفضلي أمضي هنا واتنازلي ومضت انچي وخرجوا كلهم
احمد بغيظ من انچي = والله مكنتش اعرف ان قلبك كبير اوي كدا الصراحه 
انچي = ولا ولا اتلم بقي ومسمعشي صوتك 
احمد = ولا مين يا شبر ونص انتي يا بنتي انا لو نفخت فيكي هطيرك من مكانك وانتي واقفه 
انچي = اي مش ملية عينيك ولا اي وكملت بغرور مصطنع ثم إن الشبر ونص اللي مش عجباك دي لولا قلبها الكبير كنت زمانك مرمي في السجن مع المتهمين 
احمد = لا والله لا كدا المفروض والشبر ونص معدية بعد كدا تضرب تعظيم سلام بقي صح 
انچي = يا ريت تعدل لسانك شوية وكل ده وعمر وحمزه بيتفرجوا علي الثنائي المشاكس وانفجروا في الضحك عليهم 
حمزه = استهدوا با الله كدا يا جماعه وتعالوا نروح أي كافية نقعد فيه بدل كلامنا في الشارع كدا وراحوا في الكافية وقعدوا مع بعض وفضلوا يتكلموا وصلحوا انچي وأحمد 
احمد = خلاص انا اسف 
انچي = خلاص مفيش مشكله حصل خير 
حمزه = طب يلا يا جماعه احنا 
انچي = لو سمحت يا حمزه ممكن دقيقه 
حمزه = ايوا طبعا اتفضلي يا انچي واخدها ووقفوا بعيد شوية عن أحمد وعمر 
حمزه = خير يا انچي في أي 
انچي وهي باصه في الأرض = حمزه انا اسفه علي كل اللي عملته معاك بجد انا اسفه يا ريت تتقبل اسفي وتبعت اعتذاري لأيام كمان انا فعلا اتغيرت وحسيت أن اللي بينا مكنشي حب ده ممكن يكون اعجاب أو تعود لأننا كنا دراستنا مع بعض وسافرنا برضوا وده زود القرب بينا شوية 
حمزه بفرحه = وانا طبعا متقبل اسفك واحنا اخوات وايام طيبه واكيد هتسمحك 
انچي = ممكن طلب 
حمزه = طبعا اتفضلي 
انچي = كنت عايزه رقم ايام اتصل بيها واعتذر بنفسي ونبقي أصحاب 
حمزه بفرحه = طبعا طبعا وده اكتر حاجه هتفرح ايام وانچي اخدت رقم ايام وحمزه وعمر روحوا ولقوا ايام وحبيبة مستنينهم 
ايام جريت علي حمزه = ها عملتوا اي ولي اتاخرتوا كدا وأحمد حصله حاجه ها قول يا حمزه ساكت لي 
حمزه بضحك= براحه براحه بس هو انا لاحق اخد نفسي ارد علي العموم احمد زي الفل والبنت اللي عملت المحضر اتنزلت عنه والبنت دي هتتفجي انها انچي 
ايام = اي انچي انچي ااااا
حمزه = با الظبط انچي ااااا 
ايام = وهي اي اللي عرفها علي احمد 
حمزه وحكي كل حاجه حصلت من اللي احمد وانچي قالوه ليهم وهما في الكافية من بداية اول مره شافوا بعض في المستشفي لحد ما عملت المحضر وكمان قال لأيام أن انچي اتغيرت ونفسها أنهم يكونوا اصدقاء 
ايام بفرحه = بجد انچي اتغيرت ونفسها تكون صحبتي ونتكلم مع بعض 
حمزه = ايوا ويلا بقي علي شأن كدا اتاخرنا ومش عايزين نتأخر اكتر وسافروا وكان حمزه و ايام في عربية وعمر وحبية في عربية ووصلوا بيتهم وكانت الأمور مستقره 
وعدي شهر وقبل معاد الدراسه بيومين 
في شقه حمزه 
حمزه لسه جاي من الشغل وبينادي علي ايام 
حمزه = ايام 
ايام من المطبخ = انا هنا في المطبخ يا حمزه دخل المطبخ وكانت واقفه راح حضنها في ضهرها فكان ضهر ايام مقابل لصدر حمزه 
حمزه = بتعملي اي 
ايام= بحضر الغداء 
حمزه = تمام انا حتي واقع من الجوع والله 
ايام = خمس دقايق يا قلبي علي ما تاخد شور يكون الغدا جهز 
حمزه = تمام ثم لفها ليه وقبل جبينها 
حمزه = ايامي
ايام = نعم يا حمزه 
حمزه = كنت عايزك كمان نص ساعه كدا تكوني جاهزه  بعد الغدا هنروح مول تشتري هدوم ليكي للجامعه 
ايام = بس يا حبيبي انا مش محتاجه هدوم انا لسه مش متجوزه بقالي كتير ولسه في هدوم كتير في الدولاب ملبستهاش
حمزه = بصي انا مليش دعوه بكل ده انا لازم انزل اشتري هدوم جديده لبنوتي الحلوه 
ايام با ابتسامه = من عنيا لبابي 
حمزه= ايوا كدا واتغدوا وايام لبست فستان موڤ وعلية طرحه بيضه وكوتشي ابيض وكانت جميلة جدا وكان حمزه لبس بنطلون أسمر و قميص ابيض   ونزلوا مع بعض وبعد وقت وصلوا المول 
حمزه = يلا يا ايام شوفي اللي يعجبك علي شأن هعزمك علي العشا 
ايام = حاضر ونفضلوا اكتر من تلات ساعات يلفوا كل المحلات اللي في المول وايام اشترت كل الفساتين اللي عجبتها وطبعا بعد معاناه مع حمزه وتحكماته وملاحظاته علي كل لبس ايام 
ايام = حمزه تعالي معايا 
حمزه = فين تاني مش انتي قلتي كدا خلاص 
ايام = ايوا بس انا عايزه اجيب ليك حاجه علي زوقي انا 
حمزه = ماشي يا ست ايام يلا وراحوا محل ونقت ايام طقم لحمزه وكان زي القمر لما قاسه 
حمزه = بصي روحي انتي استنيني في الكافية علي ما احاسب واجي 
ايام = ماشي بس متتاخرشي 
حمزه = لا يا قلبي مش هتاخر وراحت أيام وفي الطريق خطبت في شخص 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد