Uncategorized

رواية صدفة مع صعيدي الفصل السادس 6 بقلم شهد التوني

   رواية صدفة مع صعيدي الفصل السادس 6 بقلم شهد التوني

رواية صدفة مع صعيدي الفصل السادس 6 بقلم شهد التوني

رواية صدفة مع صعيدي الفصل السادس 6 بقلم شهد التوني

…اسد وعنيا كلها حزين علي حبيبتو اللي وقعه بين ايدي
اسد في نفسو:عملو فيكي اي يا عيوني انا عمري ما هسيبك تاني انا چي اهني عشانك عشان اخدك معايه 
قاق اسد من شردوا علي صوت محسن 
مسحن بصوت غليظ :انته يا جدع سيب عروستي من ايدك بدلا ما اقطعها 
اسد:طب متجي توريني اكدي
قام شايل كراميل وحطها علي الاريكه وفضل بصص ليها 
عمها :انته مين واي اللي جيبك هنا 
اسد وعنيا في عين الكل:انا جي عشان اخد مرتي 
محسن:اي الكلام ده يا جدع انته مجنون متقول حاجه يا عم سيد (عم كراميل) 
عمها بص لي اسد في عينو :قال خلاص يا محسن مفيش نصيب اتفضل امشي دلوقتي
محسن بعصبيه :هيا بقااات كده يعني ماشي يا سيد قام خرج بص لي اسد بقرف 
اسد:انا هخد كراميل النهارده 
مرات عمها بصت لي بنتها :وقالتها شوفتي البت المسهوكه يا موكوسه راحت جبت اي طول بعرض 
نداء :هو طول بعرض بس ده موز بنت اي وربنا ما اهنها عليه 
سيد عم كراميل:تخدها مين يا بابا انته فاكر انك لما قولت انك جوزها في انا صدقت 
اسد :عارف انك مش مصدق بس انا هتجوزها النهارده براضيك او غصبن عنك 
سيد:بس انا الوصي عليها يا حبيبي بعدين بنت اخويا عمرها بتعمل حاجه انا مش راضي عليها 
اسد بتنهيد :طلبتك اي
عمها :والله محسن كان هيدافع فيها 100 الف شوف انته بقااا 
اسد بالابكس في وش عمها انته انسان حقير جدآ قام مطلع شيك بنص مليون جنيه ورمه في وشو 
عمها وبيجيب دم من وشو مسك الشيك بفرحه :نكتب الكتاب دلوقتي بقاا
اسد بقرف لوما انك عمها مكنتش حطيط ايدي في ايدك راجل وسخ 
اتصل عمها بالاماذون عشان يرجع وكتب الكتاب 
نداء فوقي بقاااا يا بت انتي قامت رشت عليها برفن 
كراميل بتهون :اها ف اي 
نداء بقرف:مفيش يختي اتفضلي امضي علي الورق عشان العريس 
كراميل والدموع نزلت من عنيا بهستريه انها هتجوز محسن: مضيت علي الورق وعنيها كلها دموع ومن غير ما تبص علي الصوار اللي في الووق
خرجت من الاوضه لقيت عمها فرحان ومسك شيك في ايدو 
مرات عمها بضحك :بقاا انتي يدافع فيكي نص مليون جنيه طلعتي مش سهله 
كراميل والدموع اتجمدد في عنيها :بعتني يا عمي عشان الفلوس فيه كده في الدنيا 
عمها بضحك :هههههه مش انا كده يبقااا فيه ههه 
عمها :يلااااله يا عروسه انزلي عشان عريسك مستنكي تحت
كراميل بنهيار :ربنا يسمحك يا عمي علي اللي عملتو فيه
نزلت كراميل والدموع علي وشها لقيت اللي بيفتح باب العربيه بيقولها
اسد:اركبي 
كراميل بعدم فهم:انته اي اللي جابك هنا وبتعمل اي
اسد:جيت عشان بحبك من اول لما يقعتي في حضني 
كراميل بدموع :جيت متأخر بعد ما اتجوزت 
اسد بضحك :و اي يعني 
كراميل بدموع :هو و اي اللي يعني بعدآ اتفضل امشي عشان انا مسنيه جوزي
اسد :طب ممكن متعيطيش 
كراميل بدموع :امشي بقااا روح لي بيتك ومراتك اللي بتحبها 
اسد هو بيعدل التشريت :طب ما انا جي اخد مراتي حبيبتي وامشي 
كراميل بعدم فهم :قصدك اي مش فهمه 
اسد قريب عليها ومسك ايد كراميل :قصدي اللي انتي بقيتي مراتي علي سنة  الله ورسوله قام بأس ايدها
كراميل بتهون مش مصدقه نفسها :ط ب و م حسن (طب ومحسن) 
اسد برافع حجب قريب عليها لحد موصل عند ودنها :مرات اسد الإنصاري متجيبش سريت راجل تاني قام باسه من خدها مش يلاللله يا عروسه بقااا وله اي
كراميل بكسوف وشها احمر :ملايش دعوه مش هتحرك غير لما اعرف ا ي اللي حصل وازي انته وجوزي وازي جيت هنا وازي بتكلم زينا 
اسد بتنهيد :بصي يا ستي انا ليا شغل كتير في مصر عشان كده بتكلم زيكم تاني حاجة وصلت ليكي ازي فا من اليوم اللي دخلتي في قلبي وانا مخلي العيون عليكي لحد لما جيلي خبر ان عمك هيجوزك فا كونت جيت علي طول وطلعت عندك كان خلاص اماوذن هيكتب الكتاب اول لما بنت عمك فتحت الباب وانتي جيتي شوفتي وقعتي في ايدي تاني 
كراميل بدموع :وانته اللي اشترتني بنص مليون 
حط ايدو اتنين علي خددها :شششش بطلي عياط مش عايزا اسمعك بتكلمي في الموضوع ده تاني ماشي يا ست البنات ويلااااله بقااا اركبي
هزت راسها كراميل بمعنا طيب 
*******************************************************
في بيت سيد 
مرات عمها:بنت اي وقعت وقفه بنتلي اي 
نداء:يا عيني علي حظي اتعشمد في ابن خالتي حي ايد ورها وايد قدم ده انا فقر 
عمها بتفكير:مش عارف اعمل اي مع محسن البت دخله دمغو مش زايك يا بوظ الفقر انتي
مراتو:بنتي بوظ فقر دي قمر 
سيد:لا ما هو واضح 
* ******* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * اسد وهو سايق :اي يا ست البنات سكته ليه
… 
كراميل :هو انته ليه في الصعيد مكنتش بتكلمني باللغه بتعتي
اسد بضحك: مش عارف بس في الصعيد بتكلم صعيدى ههههه 
كراميل تاهت في ضحكتو وفضلت بصه عليه
اسد:ابغي ابوسك وانتي بتبصلي كده ???? 
كراميل حطط وشها الأحمر في الأرض من الكسوف
اسد بتنهيد:وآخرين وصلنا 
كراميل :انا خايفه 
مسك اسد ايدها وباسه برقيه :متخفيش خالص وانا معاكي 
بصت لي كراميل وحسيت بأمان
نزلو من العربيه مسك اسد ايدها ودخل القصر كان الچد وصفيه وامها قعدين وعثمان بيشربو شاي صفيه شافت اسد مسك ايد كراميل 
صفيه :وها اي اللي چيب بنت المركوب اهني تاني
اسد بزعيق :لمي لسانك وحسك عينك تشتمي تاني فهمه وله لا
بصت صفيه لي چدها 
صفيه:شايف يا چدي اتكلم يا چدي شايفه يا اماي
امها :اهدي يا بنتي اي الللي چيب البت دي اهني يا أسد 
كراميل وقفه مسكه ايد اسد جامد وقفه ورها وبتعيط 
اسد:اولآ يا مرات عمي اسمها كراميل تاني حاجه هيا اهني في بيتها 
الچد:قصدك اي يا أسد 
اسد:انا اتچوزت يا چدي كراميل 
صفيه :اهي يالهوي يا مري يالهوي يا مررري خدي يا خطفت الرچاله 
الچد بزاعيق :طلع مراتك يا ولدي تعالي علي المكتب وانتي يا صفيها طلعي الاوضه بتاعتك 
اسد سحب كراميل معه وطلع الاوضه 
اسد:ادخلي يا عروسه
كراميل بحزن دخلت 
اسد:مالك حزينه ليه 
كراميل :هو انته ليه عملت كل ده 
اسد ضحك ليها مسك ايدها وباسه عشان حبيتك جوي جوي وهعمل اي حاجه تحبني زاي ما بحبك
مسكت كراميل ايد اسد جامد:عمرك ما هتسبني صح وعمرك ما هتجوز عليه ومش هتمد ايدك صح
اسد بابتسامه :بااااس اهدي عمري ما هسيبك وصل تاني حاجه انا اتچوزت عليه صفيه عشان عمري ما حبيتها بس حبيتك انتي تلات حاچه عمري ما همد يدي عليكي تنكسر لو اتمدد قالها هروح اشوف چدي وارجع ليكي تاني 
قام مشي لحد الباب 
كراميل :اسد
اسد بابتسامه:نعم يا عيون اسد 
جريت كراميل حضنت اسد جامد:ربنا يخليك ليا 
اسد بتوهن :يا بوووي انا بقول اشوف چدي بعدآ
اتكسفت كراميل بعدد عن اسد :احم لا روح شوف جدو
اسد بيغمز ليها:يا خرابي علي جدو
ضحكت كراميل علي طريقتو مش هاين عليه اسيب القمر وانزل ده اناما صدقت 
كراميل :معلشي انزل 
اسد :طيب مش هتاخر عليكي خرج وقفل الباب
بعدها داخل تاني 
كراميل :اي يا أسد
اسد غمز ليها:لا كونت هقولك اوعك تنامي
كراميل:……..
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج فرج

اترك رد

error: Content is protected !!