Uncategorized

رواية انتقام الأخوة الفصل العاشر 10 بقلم منة وائل

 رواية انتقام الأخوة الفصل العاشر 10 بقلم منة وائل

رواية انتقام الأخوة الفصل العاشر 10 بقلم منة وائل

رواية انتقام الأخوة الفصل العاشر 10 بقلم منة وائل

عشق بغضب:بقالك كام يوم مش بتكلمني 
فهد بصدمه:تقومي تنزلي مصر 
عشق بمرح:الله اسيب ابن خالتشي كدة 
فهد:ابو معرفتك ي شيخه 
عشق بغمزه:كنت مستني حد ولا اي 
فهد:لا يختي اترزعي بقا عقبال لما اخلص الشغل دا 
عشق بغمزه:طب تعالي ندردش شوية 
فهد:اتفضلي صدعيتي 
عشق:مين حبيب ماما 
فهد:انا 
عشق:مين روح ماما
فهد:اتزفت قولت انا
عشق:اي ياض التكشيره دي 
عشق:طب تعالي نعيد الذكريات سيكا 
فهد:مبحبش افتكر الماضي 
عشق بحزن:ولا انا 
فهد بمرح:بس قوليلي لون شعرك خرا 
عشق بغضب:دا طبيعي ي اخويا مش زيك صبغات 
فهد:لي يختي انا مش بصبغ شعري 
عشق بمرح:يبقي تصبغ
فهد بغضب:لا خلاص اسفوخص علي دي أشكال 
عشق:خلقك بقا ضيق ي برو ومره واحده الباب اتفتح 
عاصم بصراخ وندفاع:الحقني ضهري هيتقسم من كتر الشغل 
فهد بسخرية:روح مكتبك كمل الشغل 
عاصم بصراخ: عاااااااااا عشق 
فهد:لسه واخد بالك 
عشق: الاهتمام مبيطلبش يخويا
عاصم بغضب: قلبتها عليا ارتحت لازم ندفع عشان نتصالح 
فهد بأبتسامه:طب يلا ي حبايب بابي اخرجوا برا وسبوني اكمل شغل 
عشق اتعلقت في دراع فهد:بالله ميحصل ابدا 
عاصم:كدا ي عشق تسبيني عشان فهد الشرير 
عشق بسخرية:اسمه فهد يبني عاوزه يكون طيب 
فهد بهدوء: وجهة نظر متحترمش خالص 
عشق بصتله بقرف وتحدثت مع عاصم
عشق بدلع:بقول ي عصومي 
عاصم:بصي سبحان الله ضهري ارتاح هروح اكمل شغل عاوزين حاجه سلام وخرج من مكتب فهد 
فهد بضحك:هموت بصي كلنا عارفين نوياكي
عشق بغضب:يعني مش هتصلحني
فهد:عاوزه اي 
عشق:تعالي نروح دريم بارك 
فهد بهدوء: اقعدي ي عشق منك الله وربنا يهديكي 
عشق بغضب:انت مش طيقني لي 
فهد:اعملك اي 
عشق:تفتكر أظهر ل عدي 
فهد:انتي هتقعدي هنا علي طول 
عشق:اسبوع وهطير
فهد بغمزه:قومي روحي علي المستشفي هتلقية هناك 
عشق:هو انتو علية غبية لي بقولك عاوزه اتقل علية 
فهد:ي بنتي هو بيحبك وانتي بتحبية
عشق بحزن:دا كان من سنتين معرفش بقا مشاعره دلوقتي اي 
فهد ببرود:يبقي تفكك بقا من الحب للي جايبك ورا دا 
عشق بغضب:بجد يعني افكني من حبي لية يعني كدا خلاص افقد الأمل تعرف كان عندها حق أنها سبتك وتركت المكتب بغضب وبقي فهد ك الوحش السائر يفتكر ماضية 
فهد بغضب:عااااا ورمي كل حاجه علي المكتب وساب الشركه ومشي 
“استوب”
فلاش باك
فهد بنعاس:صباح الخير ي توتي
تماره بحنان:صباح الاناناس ي روحي 
فهد بغمزه:بتكمي حس علي النت ولا اي 
تماره بدموع:لا بكلم شروق وحشتني اوي 
فهد بستغراب:مين 
شروق من الفون:ي فهد تعالي ب فهد خود البت عشق عملالي مشاكل هنا كل يوم تفتح رأس واحد هنا 
عشق بدلع:انا ي مامي مش هما للي بيعكسوني 
فهد اخد التلفون من تماره ومسكه وفتح فديو كول 
فهد بصدمه:اوياااااا مين الناس الاجانب دول 
شروق:ازيك ي روحي بقيت كويس 
فهد بحب:اه بقيت تمم الحمد الله طول م انتو بخير 
شروق بدموع:ي حبيبي 
فهد بمرح:انتي وتوتي كدا علي طول الدمعه علي طرف عينكم 
شروق:اسكت يلا 
عشق:في اي ي ماما هاتي الفون واخدته وخرجت 
فهد بأبتسامه:ي هلا
عشق بغمزه:شبة عدي اوي 
فهد بغمزه:بقا انتي عشق للي بيكلمني عليها 
عشق بلهفه:بيقولك اي 
فهد بأبتسامه:بيقول أنه 
عشق:ها 
فهد:لا مش هتكلم 
عشق بخبث:مش مسمحاك
فهد:اشطا عادي 
عشق:طب هجبلك وانا جاية مزه من هنا 
فهد بخبث:لا 
عشق:اقفل ياض 
فهد:انتي انثى انتي اسفوخص 
عشق:علي دي تربية وقفلت 
فهد بضحك:طفله 
ومن وقتها و عشق وفهد بيتكلموا 
“نرجع”
#######
في ايطاليا 
في شركةhaya
روح:يونس انت طلبتني 
يونس بحنان:اه ي روح احنا هتنزل مصر 
روح بخوف:لي 
يونس:هنمسك فرع الشركه للي هناك 
روح:انزل انت مصر انا هبقا هنا 
يونس ببرود:قولت للي عندي 
روح بغضب:هنسافر امتي 
يونس: النهارده بليل روحي جهزي شنطتك انتي ونوح وخديجة
روح:ماشي ي يونس 
يونس بحنان:متخفيش ي روح انا معاكي وهحميكي وولادك دول ولادي 
روح بدموعها:خايفه ي يونس لو عرف هيخدهم مني 
يونس:متقلقيش طول م انا معاكي 
روح:ماشي ي يونس 
“استوب نتعرف ب الشخص الجديد”
حياة المجد:هيا فتاة تبلغ من العمر 30عاما تمتلك عيون زرقاء وشعر اسود و بشرة بيضاء وقوامها ممشوق ولكنها مرضت ب مرض الخبيث وظلت تتعالج منه ولكن توفت بعد سنه من مرضها كانت متزوجة من ابن عمها التي توفاه الله اثناء حادث سير
يونس المجد:هو شاب يبلغ من العمر32عاما وسيم جدا حيث أنه يمتلك بشره بيضاء وعيون زرقاء ورثها من أخته و شعر بني وطويل القامه تزوجت من فتاه من ايطاليا مسلمه وهجترته بعد أن انجب منها ولد اسمها سند 
“تعرفت روح علي حياة في الحضانه بتاعت خديجه و نوح وسند واصبحوا اصدقاء وحكت روح عن فهد وساعدتها حياة الي تخطي هذا المحنه وعلمت روح مرض حياة وحزنت حزن شديد علي صديقتها وتعرفت علي يونس الذي تعامل معاها كمثل حياة وبعد وفاة حياة دخل في نوبة حزن اخرجته منها روح وكانت سند لية ومن ذالك الوقت وهو يعتبرها اخته 
“”نرجع””
في المطار القاهره يعلن عن هبوط الطائرة القادمه من ايطاليا
سند بغضب:خديجه 
خديجه:ايوه ي سند 
سند: قولتليك متلعبيش مع نوح العبي معايا 
نوح بغضب:دي اختي مش اختك 
خديجه ببكاء:مامي سند بيزعق هو ونوح 
يونس بهدوء:سند نوح مش عاوز اسمع صوت 
روح:يلا ي حبايب قلبي عشان انتو تعبانين نروح عشان ننام 
يونس:اه هوقف تاكسي دلوقتي وهنروح علي الفيلا
وفعلا ذهبوا الي الفيلا 
يونس بحنان:روح انا اخدت الفيلا دي وانتي دي 
روح بزعل:فيلا لي ب يونس كنت هروح اقعد في أي شقه 
يونس بغرور مصطنع:عيب عليكي يبقا اخوكي يونس المجد وتقولي شقه 
روح بسخرية: نينينيني 
يونس بضحك:ماشي يختي يلا دي مفتاح الفيلا
سند: انا هروح انام مع نوح وخديجه
يونس بحزن:طب بابي هينام لوحده 
نوح بدموع:خلاص ي نينو انا هاجي انام معاك 
يونس بضحك:اي المشاعر دي دا سند قلبة متحركش انت روحي ي نوحي 
سند بغيره:لا خلاص انا هنام مع بابي 
روح بضحك:طب تصبحوا علي خير 
يونس:وانتي من اهل الجنه وكل واحد دخل علي فلته 
########
فهد بأبتسامه:بتعملي اي 
تماره:جيت بدري لي ي حبيبي
فهد بحزن:تعبان ي ماما اوي 
تماره ب لهفه:مالك ي روحي 
فهد بدموع:قلبي وجعني اوي ي ماما والنهارده ب الذات الوجع ذاد بحاول انسي مش عارف انا حبتها اوي ي ماما حبتها من اول نظره كنت علي طول اشوف بنات شبة عاريات عمرهم م لفتوا نظري جات هيا ب احتشامها خطفت قلبي كان نفسي اقولها انا بحبك وعاوز اكمل حياتي معاكي بس هيا مدتنيش فرصه ومشت وسبتني
تماره بحزن علي ابنها احتضنته:ي روحي وانا متأكده أنها هترجع والله ربنا قادر علي كل شئ اوعي تفقد الامل عندك رب كبير 
فهد بدموع:ادعيلي ي ماما
تماره بوجع:دعيالك انت وخواتك من كل قلبي 
عشق من خلفهم بدموع:انا اسفه ي فهد 
فهد ببرود:عادي 
عشق بدموع: قوليلو يسمحني ي تماره
تماره بستغراب:انتي جيتي امتي وعملتي اي عشان يسامحك 
عشق بدموع في حضن تماره:انت زعلته مني 
فهد بحنان وهو يضع يده علي وجهها:مش زعلان انتي بنتي الصغيره 
عشق بغضب طفولي:متقوليش انا بنتك انا كبيره 
فهد بضحك:ماشي ي بنتي الكبيره 
عشق: عاااااااااا تماره
تماره بضحك:خلاص ي فهد 
فهد بغمزه:يعني انتي جاية تتأسفيلي بس 
عشق بستغراب:انت روحت فين من الصبح 
فهد بهدوء:كنت بتمشي
عشق:وانا برضوا 
فهد:كنتي بتتمشي
عشق:لا كنت بجيب دي وطلعت من شطنتها هدية مغلفه 
تماره ب فضول: افتحها ي فهد 
فهد بخبث:لا البت دي مش سالكه هفتحها وانا لوحدي ولو طلعت حاجه جميلة هوريهالك ي تمارتي واخد الهدية وطلع اوضته التي تطل علي فيلا محبوبته
تماره بحنان:وانتي اخبارك اي ي عشق 
عشق:بخير ي انطي
تماره:انطي برضوا ي بنتي بحسك بتشتميتي
عاصم:يوووووووه اروح الشركة القيكي واجي البيت القيكي
عشق بغضب:بيت خالتي يلا انت مالك
عاصم بستفزاز:في جيبي
عشق:اي للي لي جيبك
عاصم:مالي 
عشق: نينينينيي 
تمارا:خلاااااث هدوء انا هطلع اوضتي 
عاصم:اي للون المقرف للي في شعرك دا 
عشق بغضب:شعري ملكش فية 
عاصم:عارفين أنه شعرك طبيعي اي لزمة الخلصه الحمرا دي 
عشق:انا مالك ي عم شعري وانا حره فية 
عاصم شدها من شعرها بمرح 
عشق بغضب:اي ي غبي 
عاصم بضحك:اي دا هيا مش صناعية
عشق:لا يخويا انا كلي طبيعي
عاصم:اسكتي صدعتيتي اسكتي أنا طالع اوضتي
عشق:حسبي الله ونعم الوكيل في الظالم وقعدت علي الكنبة تنتظر قدوم معشوقها وبعد دقائق وصل عدي 
عدي دخل من باب الفيلا نظر اليها بشوق جارف نعم هيا الفتاة الذي تيمم عشقه فيها التي احبها حتي النخاع التي كسر قلبها
عشق نظرت آلية بعيون دامعه وهو اقترب منها 
عدي بعشق:وحشتيني
عشق بحب:انت للي اتخليت عني 
عدي بدموع:تقومي تبعدي عني سنتين
عشق:انت للي عملت كدا احنا كنا ممكن نعدي الموضوع واحنا مع بعض 
عدي بحزن:مكنتش هعرف ي عشق كنت هقسي عليكي 
عشق:هتقدر 
عدي بشوق:مقدرش ي عشقي واحتضنها بشوق جارف حبيبته أصبحت بين يدية 
عدي بعشق:بحبك وبموت فيكي بحبك اوي ي حياة قلبي 
عشق بخجل:طب خلاص 
عدي بغمزه:خلاص اي 
عشق:عمو حسن 
حسن بحنان:ربنا يخليكم لبعض ي حبايب 
عشق بحب:يارب ي عمو وابنك يتلم بقا ومعدش يسبني
حسن:هقتله بعد كدا 
عدي:خلاص والله انا روحي رجعتلي تاني 
حسن:طب هطلع انا ل حببتي للي مشوفتهاش النهاردة وحشتني 
عدي بغمزه:ولعه 
عشق:انا هطلع انام عشان هاجي معاك المستشفي بكرا
عدي بستغراب:بس 
عشق:هتدرب انا اتخرجت 
عدي بفرحه:بجد 
عشق:اه والله وجبت تقدير كمان 
عدي بفرحه:من نجاح لنجاح ي روح قلبي من جوه 
عشق بحب:بحبك 
عدي بفرحه:دا احنا نتجوز بكرا بقا 
عشق بغمزه:براحتك 
عدي بعشق:يعني موافقه 
عشق:هفكر 
عدي:ماشي مسيرك ي ملوخية تيجي تحت المخرطه اطلعي نامي بقا عشان الشيطان تالتنا دلوقتي 
عشق:تصبح علي خير 
عدي:وانتي من اهلي ي حياتي 
#######
فهد واقف في الشباك بينظر الي السماء ويتمني من ربة أن يلتقي ب معشوقته وفجاءة ظهرت خديجه في الشباك المجاور له 
خديجه بطفولية:هاي 
فهد بحنان :هاي 
فهد ظل ينظر اليها تشبة معشوقته 
خديجه:هاي 
فهد بضحك:انتي مش بتعرفي تتكلمي ولا اي 
خديجه:نو مامي بتعلمني القران 
فهد بحب:ي روحي انتي طب تعالي اقعدي معايا شوية 
خديجه:مامي مش هترضي
فهد بغمزه:طب بصي هحط السلم علي السور وتيجيلي براحه نقعد شوية وبتقوليلي حفظتي اي 
خديجه ببراءة:اوك 
وفعلا فهد حط السلم عشان الفرق بين البلكونه دي ودي مسافه صغيره جدا 
اول لما فهد مسك ايديها ضمها الي قلبة وشم رحيقها نعم رائحة 
فهد:هو بابا وماما عايشين هنا برضوا 
خديجه:ماما عائشه معانا بس بابا سافر 
فهد:سافر 
خديجه:اه نينو هو للي قاعد معانا هو وسند 
فهد:اه طب يلا قوليلي ماما حفظتك القران 
خديجه: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم كل هو الله احد الله الصمد لم يلد ولم يولد ولم يكن له كفوا احد 
فهد بفرحه:شطوره ي عيوني انتي شطوره اوي ي حياتي  
خديجه:مامي روح علمتني
فهد بصدمه…….
يتبع…
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!