Uncategorized

رواية حور المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية حور المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد عماد

في سويسرا شقه حور وماسه .
ماسه /ماما اونكل مراد والد ليث .
لحظه توقف الزمن الحياه بالفعل توقف كل شي واصبحوا في دنيا خاصه بيهم فقط ذلك القلبين الذي تفرقوا منذ سنوات حان القدر لاجتمعاهم من جديد عوده الروح الي نصفها الآخر عوده الحياه بعد الموت حور ومراد ❤️❤️❤️❤️❤️
كانت تقف بصدمه عارمة قلبها ينبض بشده ولكن عقلها يرفض تصديق ذلك يشعر وكأنه في حلم من أحلامه  ذلك قلبها يرقص كالطبول فهذا هو نعم هو معشوقها الذي كانت تتدعي ليلا نهارا أن تلتقي به ولو لمره واحده نعم هو ملجاها أمانها هو بذاته بنفس وسامته ابتسامته العينه حضوره الطاغي من يراه يقسم أنه في سن الأربعين ليس اكثر  اما هو فكان في عالم آخر نعم هي حوريته عصفورته الذي صعدت بين يديه معذبته من ملكت الروح و القلب واستطاعت التحكم به عن بعد فلم يستطيع ذلك القلب اللعين أن يعشق غيرها أن يرا غيرها ولو فقط في الاحلام كل ذلك السنوات وهو راهب من اجلها يتمناها كل لحظه قلبه يتفوق عليه دائما يعلن عصيانه عليه أمامها يعلن ضعفه وقله حيلته يراها بالفعل كما تخيلها انثي مكتمله الانوثه ولكن يرا في عيناها خوف ورعب وقلق ليضغط علي يده بغضب وتوعد لوكل من أصاب حوريته باذي كان الوقت يمر ببطئ شديد يقتل بهم ببطئ كل منهما عيناهم يتلألأ بها الدموع فمن متي وهذا هو لقائهم كل منهم يخشا الآخر يخشا ماذا ستكون غيرته بهم السنين الذي مرات كان عقله ينهره بشده فلا تنسا ماذا فعلت بيك بالماضي هي من خانت وكسرت وانتقمت ولكن يتحرك القلب سريعا للدفاع عن معشوقته كفا فهي ابنتي عصفورتي معشوقتي الذي تخللت ثنايا القلب والروح كفا حان الوقت الرجوع وليس للبعد أما هي فكان صوتها الذي ذهب طيله هذه المده يحاول جاهدا للرجوع لينطق اسمه المحبب لها اسمه الذي يعتبر بالنسبه لها مقطوعه فنيه واخيرا انهارت ذلك الحصون ليسرعوا الي احضان بعضهم البعض لبث شوق ولهفه كل ذلك السنين الذي رحلت منهما وعذبت قلوبهم ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
حور بدموع وصراخ /مرررراد .
ماسه بسعاده /ماما انتي اتكلمتي .
مراد بدموع وهو يقبل جبينها بلهفه /روح مراد حوريتي وحشتيني اوي يا حبيتي اوي .
حور بدموع وندم وهي تقبل يداه بعشق/مراد حبيبي سمحني ي مراد سمحني كنت غبيه كنت جاهله موثقتش فيك ي حبيبي سمحني .
مراد بالم ووجع/كسرتيني ي حور وقضيتي عليا بقا انتي تصدقي أن مرادك يعمل كده برضه .
حور بدموع ندم /كنت عيله واضحك عليا كنت بموت من غيرك ي مراد كنت ميته كنت بدعي ليل ونهار انك ترجعلي.
مراد بالم ووجع/هنرجع لبعض بس تفتكري هقدر انسا الي حصل .
حور بحماس وسعاده /انا هنسيك كل حاجه مراد احنا مش هنبعد تاني مش هنسيب بعض تاني ابدا مهما حصل .
مراد بمراره /ولو نسيت الي قولتيه هنسا انك علي ذمه راجل تاني لمسك اتمتع بيكي وخلفتي منه تفتكري كل ده سهل عليا اني أنساه وبعدين انتي ناسيه فرق السن .
حور بصراخ وغضب//الله يحرق فرق السن لانه بسببه احنا اتحرمنا من بعض ي مراد بسببه قدروا يدخلوا في وسطنا ويحرمونا من بعض سنين  استسلامك ليهم لأن دايما زي بنتك مكنتش بدافع عني  ايه المشكله لما نتجوز وفرق السن بينا كده مانا اهو اتجوزت الي في سني خدت ايه ي مراد غير ضرب وذل ومهانه ده غباء أن الواحد يفكر كده طول ماالحب موجود والقلب بينبض يبقا لازم نحب لحد مانموت ي مراد اطمن دلوقتي محدش ممكن يحس بالفرق ده ابدا دلوقتي أنا هبقاا ست متطلقه ومعايا بنت علي سنه جواز يعني كل الي مكنش وراه حاجه غيرنا هيرتاح ويبعد ا ويشوف حد تاني يجيب في سيرته ..
مراد بدفاع وغضب /انا مكنتش بدافع عن حبنا انا الي انضحك عليا بسهوله وكلفني ده حياتي كلها.
حور بصراخ ودموع وهي تتشبث بيده كالطفل الصغير/ابويا ي مراد هو السبب هو الي دمر حياتي حبك بيجري في دمي ي مراد انت عمري كله اوعا تسبني ي مراد اوعا تسيب حوريتك هموت ي مراد والله هموت .
مراد وهو يحتضنها بعشق وامان /بعد الشر عليكي ي قلب مراد ي روح مراد ياه ي حور حضنك كان وحاشني اوي اوي .
حور بدموع وهي تشدد من احتضانه /سمحتني ي مراد ابوس ايدك سمحني انا ماليش غيرك انتقم مني براحتك اضربني عذبني شغلني عندك خدامه بس اوعا تحرمني من حبك .
مراد بعشق دام لسنوات طويلة /اوعي تقولي كده انتي ملكه طول عمرك وهتفضلي ملكه علي قلبي طول العمر .
ماسه بغباء/هو فيه ايه ي ابو ليث انت ايه علاقتك بامي .
حور بصدمه قاتله /ابو ليث هو ليث ابنك ي مراد .
مراد بقوه /ايوه ي حور ليث ابني سندي في الدنيا دي طول السنين الي فاتت .
شهاب /حور عدي النقطه دي اوعي تخلي اي حاجه تفرق بينك وبين مراد ابدا .
حور بابتسامه وجع/اطمن ي شهاب انا اتعلمت من الدرس خلاص ومستحيل إقراره تاني ربنا أراد أن بنتي يوم ماتحب وتختار تحب وتختار ابن روحي ابن قلبي ليث هيبقا ابني زي ماسه بالظبط وعمري مهسالك عن تفاصيل ي مراد ابدا .
مراد بعشق /روح مراد أما الزفت ساهر فمحدش هيخلص عليه غيري .
شهاب بثقه /اطمن ي مراد ساهر خلاص بنحط اخر مسمار في نعشه.
ماسه بخضه /بابا .
حور بقوه اكتسبتها بوجود مراد /ايوه ي ماسه ابوكي حكايته طويله ولازم تعرفيها .
في مكان ما …
ليث /ادهم عرفت ايه الي هيحصل .
ادهم ظابط صديق ليث بثقه /اطمن ي ليث ساهر الصياد مفيش اكتر من الي بيكرهوه ويتمنوا وقوعوه ي عني دي حاجه سهله .
ليث /تمام حد من تجار مخدرات الي جوه السجن تحاول تقنعهم اننا هنقف معاهم  قصاد المساعده دي لازم نعرف كل الشركاء الي في الخليه دي هما دول الي هيوصلونا ل ساهر وآدم الي معايا كافي أنه يقضي عليهم بس أنا عايز امسكهم متلبسين علشان ميعرفش يعمل عمايله الوسخه دي ويقدر يفلت منها .
ادهم بثقه /اعتبره حصل .
في فيلا الجوهري ..
ادم بغضب وهو يضرب نيره ضربا شديدا /اتكلمي حور وماسه راحوا فين انطقي .
نيره بتعب والم /مهما عملت مش هقولك كفايه أنها خرجت من سجنكم وارتاحت منكم.
ادم بغضب جحيمي /هموتك قسما بالله هموتك لو متكلمتيش .
ساهر بخبث/اهدا ي عمي مش كده هو كام صوره ل حماتي وهي بالمنظر ده ساعتها حورةهتفتح تلفونها ساعتها انا هقدر اوصلها واعرف هي فين .
ادم بإعجاب/طول عمرك ناصح ي ساهر .
نيره بصراخ وغضب /انت شيطان شيطان.
ساهر باستفزاز /شكرا ي حماتي هههههههه بصراحه شكلها بتحبك اوي هو ده فتحت في ساعتها والبرنامج اشتغل طول عمرها غبيه .
ادم بلهفه/ها ي ساهر عرفت هما فين .
ساهر بشر /سويسرا ي ادم بس كويس حته بعيده علشان لما اطلع روحهم بايدي اعرف اتخلص منهم من غير صداع.
ادم بحده /تقتلهم تقتل بنتي وحفيدتي.
ساهر/هههههههه لا بجد بنتك ضحكتني اوي من امتا اسمع ي خرفان انت انا معنديش استعداد أن حشرات زيكم يكتبوا نهايه ساهر الصياد اناةادوس علي اي  حد علشان اسمي ومكانتي يفضلوا فوق كل البشر جهزلي طيارتي الخاصه لازم اسافر دلوقتي حالا..
في سويسرا شقه حور وماسه ..
ماسه بصدمه ودموع /بابا عمل كل ده .
حور بأسف/ايوه ي ماسه يىبنتي سامحيني اني معرفتش اخترتلك الاب المناسب .
ماسه بدموع /متحمليش نفسك ي ماما فوق طاقتها الذنب مش ذنب حد ده نصيب وبعدين ربنا عوضني بابا  مراد .
مراد بحنان/طبعا ي بنتي ابوكي متقلقيش انا دائما سندك وضهرك انا وليث .
ليختضنن مراد حور وناسه بعشق شديد وسعاده غامره ليعدهم أن القادم سيكون أفضل كان يشدد من احتضناهم وهو يبث بهم الامان والاطمئنان تحت نظرات شهاب السعيده واخيرا من اجل سعاده صديقه .
تراماذا سيحدث هل سيلحق ساهر بالوصول إليهم أما البث سيكون له رأي آخر. 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

تعليق واحد

اترك رد