Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل الخامس 5 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الخامس 5 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الخامس 5 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الخامس 5 بقلم رحمة أشرف

رعد . مروان…. انت يا بني آدم.متخلف صح 
مروان بهزار. صح عرفت منين 
رعد بعصبية. ولا انت مش هتروح يلا يا بابا علي بيتك 
مروان…بيت مين انا بايت هنا انهرضه
رعد مسكه من لياقت القميص وقربه منه.نعم
مروان. اوع يا عم..انت قصدي..علشان مسبكش لوحدك 
رعد رفع حاجبه..نعم 
مروان. خلاص يا عم هروح 
الخادمه . رعد باشا الانسه رحمه قفلت علي نفسها ومش راضيه تفتح الباب 
رعد جرا لفوق ومروان وراه
رعد.وهو يدق باب.. رحمه.. رحمه افتحي
مروان. حصل ايه 
الخادمه. قالتلي انها عايزه تشرب رحت اجيب ميه من المطبخ رجعت لقيت الباب مقفول  
رعد خبط الباب جامد وبعصبيه .
مروان.  اهدي يا رعد .ما يمكن تكون بتغير هدومها ولا حاجه 
رعد بصله. و قطع كلامه صوت حاجه انكسرت من غرفة رحمه
رعد ومروان كسرو الباب لقو رحمه قعده على الأرض وبتعيط وكزاز في كل مكان في الغرفه
رعد بخوف ظاهر جامد في عيونه . رحمه… تعالي هتأذي نفسك
رحمه بدموع. سبني..انت عايز مني ايه… انا عايزه اختي….. كل ده علشان شتمتك.. طيب يا سيدي.. انا اسفه…حقك علي راسي … سبني امشي بقا ….  انا عايزه ارجع لأختي ….
مروان ..طيب اهدي يا انسه رحمه وتعالي بس هنا …وانا هرجعك لأختك
رحمه بتصرع وهي تقف. بجد
مروان بابتسامه . ايوه..بس تعالي…هتجرحي نفسك كده 
رحمه وهي تقرب لمروان وتدوس على الكزاز… اختي. انا عايزه اشوفها….قلبي بيقولي أنها مش بخير. …قلبي هيقف وهي بعيده عني. 
رعد قرب منها. تعالي أزيتي نفسك
رحمه وهي تزقه بعيد عنها . ابعد عني انا كويسه..ملكش دعوه بيا 
مروان وهو يمسك اديها. تعالي جرحتي نفسك نشوف جرحك وبعدين اجبلك اختك
رحمه بفرح. بجد يعني… هشوفها
مروان. ايوه… هجبهالك
رحمه بتسرع. طيب روح هاتها وانا.. هشوف جرحي بنفسي 
مروان بابتسامه . ههههه هي دلوقتي.. اكيد في البيت.. وانا مش هعرف اجيبها
رحمه بحزن . ايوه صح ..
مروان بصلها… انتي اكبر منها بقد ايه 
رحمه. ههههه انا وهي توأم.. وانا اكبر منها ب5 دقائق  بس ..بس هي تعتبر بنتي مش اختي 
مروان قام وقف.طيب انا هخلي دادا تجبلك عصير علشان وشك مصفر 
رحمه بضحك . ههههه مصغر ..ماشي 
مروان خرج
رعد طول الوقت بيبصلها بفرح وزعل في نفس الوقت.. فرح علشان شاف ضحكتها احسيسه متلاغبطه … وزعل علشان الي عمله فيها
رعد قرب منها. تعالي… روحي غرفه تانيه
رحمه بصتله وسكتت… وحولت تقوم وهي تجاهلاه… ااااااه
رعد بخوف عليها… انتي كويسه
رحمه بصتله وسكتت…بعيظ منه 
رعد ادايق من تجاهلها ليه وقرب منها وشالها  غصب عنها وطلع بيها بره الغرفه
رحمه بخضه وهي تضربه علي صدره وكيف لهذه اليد الصغير أن تهز هذا الجبل المتين….عاااااا. نزلني… بقلق.. نزلني..مش عايزه منك مساعده ..
رعد بصلها..تفتكري ..أصلك هتقعدي  هنا كتير 
رحمه وهي تفرك في اديها وبحزن..ليه بس ..ما انت رديت اهانتك أهو…سيبني بقا ماسك فيا ومش راضي تسيبني ليه . وبعدين اتكلمت بعصبيه..هو انت معندكش اخوات بنات يا خي …ارحمني بقا 
رعد بيبصلها وخلاص بيبصلها بحب كبير بيبصلها بتأمل ليحفر ملامحها الطفوليه في مخيلته وقلبه الذي يريد أن يخرج من صدره ..ودقات قلبه التي تكاد تكشف أمره 
وبعدين دخل بيها اوضته وقعدها السرير.  
رحمه بخضه صوت عالي ..عااااا..انت جايبني هنا ليه …
رعد بصلها..اه خايفه علي نفسك يا قطه 
رحمه بعصبية . ومخفش ليه. وبعدين انا اصلا انسه مزه. ومن حقي اخاف علي نفسي ….. وانت جيبني اوضتك..فا عيزني اعمل ايه يعني أرحب بيك.  وحيات امي…لو قربت مني لكون ….وسكتت واتكلم بحرج .معيطه
رعد ..ضحك علي طفولتها وبرأتها… هههههه..متخفيش يا قطه. كلها ساعه وتروحي غرفتك الجديده 
رحمه باحراج . هو انا ممكن اسال سأل صغير قد كده 
رعد قعد علي السرير قصادها..قولي 
رحمه بتصرع وخوف .  هو يعني. ..يعني
رعد مسك اديها علشان يطمنها ..اهدي…
رحمه سحبت يدها بخجل وعصبيه بس اتكلمت بهدوء   …. قصدي ألفاظه الي انكسرت في الغرفه التانيه  دي ..  غاليه صح 
رعد ضحك .. هههههههه دي اثار 
رحمه بصتله بصدمه وهي فاتحه بقها  .  احلف 
رعد ضحك علي شكلها الطفولي …فهو لا يعرف أن يراها الي بطفله صغيره …. .هههههههه والله 
رحمه بحزن ودموع  . انا بجد اسفه اوي .. مكنش قصدي .. اكسرها والله .  
رعد .وهو يمسح دموعها .واتكلم بهدوء . هشششش .. اهدي .. محصلش حاجه. عادي …. القصر كله تحت امرك …
رحمه .بحزن . بجد اسفه 
رعد ..خلاص اهدي..ميهمكيش حاجه 
في الوقت ده دخل مروان وبعد رعد ايده عن رحمه 
مروان وهو يديها العصير .. . اتفضلي 
رحمه بابتسامه.  شكرا لحضرتك 
مروان.  لا خلاص بقا ….. قولي مروان وبس 
رحمه باحراج.. مينفعش …يعني انت بش مهندس وراجل أعمال مشهور واكبر مني واقولك مروان 
مروان بهزار.  اه فعلا.  خلاص خليها ميرو هههههههههه 
رحمه بضحك..هههههههه خلاص مروان احسن 
مروان بابتسامه. ايوه كده اضحكي خلي الشمس تدخل القصر الكئيب ده 
رعد بيبص. لمروان بعصبية كبيره وغيره اول مره يحس أن قلبه فيه ناااااار جهنم الحمره..وعيونه اتحولت من رمادي هادي الحمراء كجهنم
رحمه بضحك  . هههههه ماشي يا مروان .
مروان بهراز … احلا مروان سمعتها.  وبعدين بص لرعد لقاه متعصب. فقرر ينسحب .. يلا انا هروح علي بيتي بقا. سلام يا رحمه   
رحمه. سلام ..وخرج مروان.  بالجرا مروان لبره قبل ما ابو لهب يمسك ليه 
قام رعد واتكلم بهدوء  ..انا نازل تحت. خليكي ارتاحي. علي ما يحضرولك غرفه تانيه 
رحمه هزت راسها بس 
عد اليوم ورحمه قاعده في غرفة رعد وبس. وهو اتاخر بره ومجاش .فقررت تخرج تشوف الدنيا بقالها 4 ايام هنا مش عارفه هي فين ..وبالفعل خرجت 
رحمه بانبهار..  وااااو بيت ولا قصر ده. بس هو قاعد لوحده هنا ليه في البيت الكبير ده. 
واحده من الخدم ..تامري بحاجه يا فندم 
رحمه . ممكن تقوليلي فين دادا سميحه 
الخادمه. الست سميحه دخلت تنام علشان هي دوامها خلص. تحبي اصحهالك 
رحمه بتسرع. لا لا متقلقهاش ..روحي انتي 
الخادمه..تمام يا فندم ….ومشيت 
رحمه فضلت تتمشي في القصر. جميل جدا. …….بس فجأة تقطع الكهرباء …لتصرخ رحمه بخوف.  فهي تخاف من الظلام …
كان رعد قاعد في المكتب. ..لم الكهربه قطعت مسك مسدسه وخرج بحظر ..
سمع صوت رحمه بتنادي عليه. ..
رعد وهو ماشي بحظر .خرجتي ليه من الغرفه 
وبالطبع أن الخدم عرفو لم الكهربه قطعت أن في حد في البيت فالكل راح علي غرفه الخدم وقفلو علي نفسهم 
رحمه بخوف وبدموع..رعد..رعد ….يا ماما. ..الحقيني. انا خايفه اوي. يا ربي.   هي جات علي الكهربه انا تهت في قصر الملك فاروق ده.  مش عارفه كان ماله البيت الصغير. …. اشتكاله يعني …ولاكن فجأة تجد من يسحبها من يدها.  عااااا
رعد وهو يضحك يده علي بقها ..هششششش..اهدي.انا رعد .
رحمه بعصبية وهي تنزل أيده . كنت فين. وبعدين مش عيب عليك. قصر زي ده. ومش شاحن كرة الكهربه .. يعني جبت قصر . وجت علي الكهربه
رعد .. اسكتي ..  يخربيتك …. رعد فتح الدولاب  … ادخلي هنا ومتطلعيش .. مهما حصل 
رحمه بخوف .. لا لا انا بخاف .. بلاش ونبي . 
رعد بعصبية ..  ادخلي . يا رحمه .. لو مدخلتيش هنا هتموتي
رحمه بضخه…. يا لهوي …  هو في حد هنا .
رعد هز رأسه بايوه 
رحمه .  ومش جايب . حراس كفايه  ليه . مدما انت شبح في نفسك  كده وعندك عداوه مع حد 
رعد ..بصدمه … شبح  في نفسي … ادخلي يا رحمه . انجزي. 
رحمه دخلت . ماشي . بس اوعي تنساني هنا انا بخاف 
رعد . ماشي . وقفل عليها وفصل الفلاش التلفون ونزل لتحت .   حس بحد ماشي وراه وقف سابت وبعدين ضربه بالبوكس .. وقع علي الارض ….
الحرص رجعو الكهربه تاني ….
رعد رفع المسدس علي الشخص الي كان داخل .  وهو بيضحك … هههههههه مفكر انك لم تقولي عايز اكون من رجالتك .. مش هكشفك …. من اول يوم يا روح امك .. وانا عرفت انك وراك حوار كبير.  
فهد .. نعمل فيه ايه يا رعد باشا 
رعد ..  يتاخد علي المخزن الكبير. ويتربي. وتعرفو منه مين الي بعته 
الحراس. تمام 
رعد قام 
راح لرحمه وفتح الدولاب لقتها نايمه ..نزل لمستواها ..وهو مبتسم. وحط أيده علي خدها ..وهو يتأمل ذلك الملاك النائم ..
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!