Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم جنى السيد

  رواية عشقت خادمتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم جنى السيد

الدكتوره بحزن: للأسف فقدت النطق بسبب الصدمه الي اتعرضتلها
فهد بصدمه:اي!!
الدكتور بأسف:واضح أن الصدمه كانت قويه اووي عليها خلتها تفقد النطق 
فهد بحزن:طب ..طب وتقدر ترجع تتكلم تاني أمتي
الدكتوره: للاسف دي متوقفه علي حالتها النفسيه يعني المطلوب   منكم انكو تحاولوا تطلعواها من الحاله دي ونا هبعتلها دكتوور نفسيه يتابع معاها واهم حاجه تبعدوها عن التوتر والضغط العصبي عشان ميأثرش بالسلبي 
فهد بحزن شديد:طيب ش..شكرا ليكي 
الدكتوره:الشكر لله.وربنا يرجعهالكم بخير ..عن اذنك
ثم دلف اليها بحزن …..وجلس بجانبها …..
فهد بحزن:نا ..نا مش عارف اقولك ايه …م..مش عارف ..مش عارف اتأسفلك علي الي عملته ..ولا…ولا اواسيكي علي الي حصل….ن.نا حقيقي مش عارف اعمل اي ….ثم أكمل بدموع وبدون وعي:نا عارف الحياه صعبه اووي من غير الام بتلاقي فاجئه الحضن الي بتلجئله وقت ضعفك مش موجود …بتبقي وحيده …تايهه عن العالم  …ومحدش بيبقي حاسس بيكي ..محدش … ثم أكمل ببكاءموت الام دي حاجه صعبه اووووي اوووي …بتكسرك ….وبتكسر فيكي كل حاجه حلوه جواكي….بس الحاجه الي بتخليكي قويه انك عايشه بس علي ذكرياتها معاكي ….تعرفي أن انا لما امي ماتت كان عندي ٨سنين كنت طفل صغير ميعرفش يعني اي موت ..ميعرفش يعني اي فراق ….وقتها في اليوم ده ملقتش ماما في البيت سألتهم ماما فين ..ثم أكمل بوجع:قالولي ماما مسافره عند ربنا …مفهمتش ساعتها يعني اي …..بس مر الوقت ونا كل يوم كنت بحتاجلها.وكنت كل لما اسألهم يقولولي نفس الاجابه ….حاولت اتأقلم علي الوضع واقول شويه وهترجع شويه وهتيجي …لحد ما بقي عندي١١ سنه وساعتها فاض بيا الأمر وسألتهم ..قالولي مااما مش هترجع تاني ماما سابتك ومشت خلاص يومها ما اتحملتش الصدمه وجالي حاله نفسيه مكنتش بعمل اي حاجه ولا بكلم حد كنت حابس نفسي في اوضتي بعيط بس ….ومرت السنين والسنين لحد ما حاولت اتأقلم وهما صدقوا بس الحقيقة اني بضحك عليهم وعلي نفسي انا حاولت اتأقلم بس معرفتش ومش عارف ..ثم وضع يديه بين رأسه :اههههه وحشتني اوووي ..وح….وكاد أن يكمل لكن قاطعه فيقان قمر 
فهد بلهفه:قمر قمر نتي كويسه
قمر:…………..
فهد بهدوء:طب ردي عليا نتي كويسه طيب 
قمر:……………
فهد بقله حيله:طب نا هندهلك الدكتوره …………..ثم لحظات واتي ومعه الدكتوره 
الدكتوره:حمد لله ع السلامه 
قمر:…………..
الدكتوره:طب عامله اي دلوقتي 
قمر:………شارده ولا تتكلم 
الدكتوره بأسف:طب نا بلغت دكتور توفيق علي حالتها وان شاءلله هيتابع معاها من بكره ان شاءالله  وحضرتك ممكن تمشي  قعودك هنا ملهوش فايده في الوقت الحالي 
فهد بعصبيه:نا مش همشي واسيبها 
الدكتوره بفهم:نا عارفه ان حضرتك خايف عليها بس في الوقت الحالي قعودك هنا ملهوش اي لازمه دلوقتى بل بلعكس ممكن يأثر بالسلب ف احن هنخليها ترتاح انهارده وحضرتك تبقي تيجي بكره ومتقلقش نا هدخلها من حين لاخر 
فهد بحزن وهو يلقي عليها نظره :طيب بس خلي بالك منها خليكي معاها 
الدكتوره:متقلقش …
ثم غادر الغرفه بل غادر المشفي بأكملها ……..
الدكتوره :خلي بالك منها عقبال ما اجي
الممرضه:حاضر 
ثم غادرت الطبيبه 
الممرضه  وهي تتحدث في الهاتف مع شخصاً ما……
الممرضه:الو يا اسر باشا هي معايا دلوقتي 
اسر:تمم وخليهم تحت عينك ميغبوش عنك لحظه ..و  قدامك يومين بالظبط وتعملي الي قولتلك عليه   
الممرضه: طب ..طب بالنسبه لحسابي يباشا
اسر بسخريه:متخافيش هيوصلك لما تنفذي الي قولتك عليه واضعاف كمان 
الممرضه  بفرح:تشكر يباشا الهي ما نتحرم منك ..عن اذنك دلوقتى لاحسنن حد يشوفني ……
………….
اسر بشر :واخيرا وقت في ايدي يفهد السيوفي وهدمرك زي ما دمرتني وهحرمك منها ثم اكمل بقهر: زي ما حرمتني من مراتي ……….ثم  اخرج صوره من جيبيه ….
اسر بحزن ودموع:هلخد حقك قريب اووي وهحرمه منها زي ما حرمني منك ثم اكمل ببكاء:وحشتيني اووي  مش عارف اعيش بعدك تعرفي انا حاطط صورتك ديما في جيبي عشان متفارقنيش ولا لحظه غيابك كسرني اووووي وحشتينننني اههههههههه ……..
##########$$$$$$$$$$
في قصر السيوفي …
يدخل فهد بحزن ..ليجد الجميع مجتمعون..ولكن لا يبالي يكمل مسيرته الي جناحه ليستريح بعد عناء وتعب …ولكن قاطع مسيرته صوت…..
حسام:كنت فين يفهد 
فهد بهدوء:كنت في الشركه 
حسن بخبث:مراد لسه جاي ومشفكش هناك
فهد بتعب:نا مش قادر اتكلم نتكلم بعدين ..وكاد ان يصعد ولكن …اوقفه
حسام بغضب:لما نكلمك تقف وتسمعنا ومتمشيش وتسبنا 
فهد بتعب وهدوء:ونا قولت مش ..قادر ..اتكلم دلوقتي 
مرفت بغضب:واحنا عاوزين نعرف روحت فين 
فهد بنفاذ صبر:ميخصش حد فيكو نا روحت فين ولا جيت منين 
وكاد ان يرد حسام لكن اوقفه صوت…
جرمين بدلع :يابيه احنا بس كنا بنطمن عليه 
فهد بسخريه:ههههه بتطمنوا عليا وده من امتي ده 
حسام بغضب شديد:في اي يفهد احترم نفسك ونت بتكلمنا متنساش نفسك 
فهد بعصبيه:متنسوش نفسكو نتو نا مش عيل صغير عشان تقولولي رايح وجاي منين نا فهد السيوفي وخلو بالكو من ده كويس 
حسن بغضب:متنساش الي احنا الي كبرناك وخليناك يبقالك اسم 
فهد بضحك:هههههههه ضحكتوني هههه مين دول الي كبروني ..نا لو كبرت فكبرت بنفسي كبرت بفضل ربنا ومجهودي وتعب جدي و بدعوات امي مش بيكوا نهائي نتو اساسا بتعملوا اي ها بتعملوا اي طول الوقت نا الي في الشركه ونا الي بكبرها ونا ..ونا ..ونا حاجات كتير وجاين بعد كل ده وتقولولي احنا الي كبرناك هه نتو بتهزروا 
مرفت بغضب:نت كمان بترد علينا واضح اننا معرفناش نربيك
فهد بسخريه:هههه ربتوني ههه ونبي متتكلميش نتي علي التربيه عشان لو كنتي عرفتي تربي صح كنتي ربي جرمين هانم الي كل يومين بتخططلي عشان توقعني في حبها ويوم ما فكرت توقعنب فكرت انها …..ولا بلاش خلي الطابق مستور 
حسن بغضب وكاد ان يصفعه ..لكن ايد فهد كانت ممسكه به…
فهد بغضب:لتاني مره بقول نا مش عيل صغير نا فهد السيوفي  الي مفيش حد يستجرأ يرفع عينه في عينه والمره الجايه صدقني هنسي انك جوز خالتي  …وكاد ان يصعد لكن تراجع ….
فهد بهدوء:واه نا هتجوز . ثم اكمل بسخريه:.هتجوز بنت الشغاله زي ما بتقولوا هتجوز قمر  ….
ليصتدم الجميع مما يقوله …..
حسام بغضب:ونا مش موافق 
فهد بهدوء:ونا مطلبتش رأيكوا 
حسام بغضب شديد:نت لو اتجوزت البت دي نت لا ابني ولا اعرفك 
فهد بهدوء:علي اساس اساسا انك كنت بتعتبرني ابنك مش مجرد واحد عايش معاكوا في البيت ياخد احوال مصالحكم ….
مرفت بسخريه:بقا فهد السيوفي باشا يتجوز شغاله 
فهد:مش احين ما اتحوز واحده بتخطط عشان توقعه ثم نظر لجرمين 
وكادت جرمين ان ترد لكن  اوقفها ……
مراد بعصبيه :لا نا مسمحلكش لحد هنا واستوب تغلط في اختي صدقني هنسي انك ابن خالتي ومش هرحمك 
فهد بهدوء:يعم علي اي نا سيبهالكو وماشي …وكاد ان يغادر لكن اوقفه صوت……
حسام بغضب:اعمل حسايك لو خرجت من هنا متعتبهاش تاني ولو عملت الي في دماغك اعمل نفسك  انك  محروم من مراثك ومطرود من الشركه حتي من هناااا سامعععع …ابقي خلي بت الشغاله الي ضحكت عليك تبقي تسرف عليك …..ليقف الجميع في ذهول ما عدا فهد …….
فهد بهدوء:طب  الي نتو متعرفوش بقا أن ………….ليصتدم الجميع مما يقوله
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!