Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل السابع والعشرون 27 بقلم منار كريم

  رواية عشق الأيام الفصل السابع والعشرون 27 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل السابع والعشرون 27 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل السابع والعشرون 27 بقلم منار كريم

ايام = حاضر يا حبيبي وانت كمان يلا سلام وراحت علي الجامعه وهي ماشية سمعت صوت شخص وراها
الشخص يا انسه يا انسه التفتت ايام وكانت المفاجأة 
الشخص بسرعه : ازاي حضرتك.فكراني 
ايام = ااه مش انت الوقح بتاع الموا امبارح 
آسر: اولا انا اسف علي طريقتي امبارح ثانيا ممكن طلب 
ايام = خير اتفضل لان وقفتنا دي غلط كدا 
آسر = ممكن رقم والدك
ايام بصدمه = ااااااااااااااااي رقم مين ولي اصلا
آسر: كنت عايز أتقدم ليكي 
ايام =اللي هو ازاي مش فاهمه 
آسر : انا من ساعة ما شفتك امبارح في المول وصورتك في بالي 
ايام= لا انت بينك عبيط بجد 
______
حمزه = اووووف دي نسيت البطاقه والفلوس هروح ليها لسه بدري علي الشغل ورجع تاني الكلية ______ 
آسر : لي بس يا انسه هو انا قلت حاجه غلط 
ايام = مفيش حاجه غلط غير انك بتتقدم لوحده متجوزه بس 
هو مين ده اللي بيتقدم لوحده متجوزه 
ايام بخوف = حمزه افهم بس ده سوء تفاهم 
حمزه بغضب وعصبية= بتتقدم لمراتي يا ** وضربة با البوكس في وشه 
آسر بوجع من أثر الضربة : مكنتش اعرف وانت ازاي تضربني كدا يا ** انت 
حمزه = انا بتشتمشي يا روح امك وضربة تاني 
آسر : لا مبدهاش بقي وراح ضرب حمزه با البوكس في وشه 
ايام بعياط = ونبي يا حمزه اهدي يا حمزه ونبي وفضل حمزه وآسر يضربوا في بعض لحد أمن الكلية جه وفصلهم عن بعض وراحوا عند عميد الكلية 
العميد /عايز افهم اي اللي حصل ده يا استاذه 
آسر : حضرتك هو اللي اتهجم عليا وجه ضربني 
حمزه بعصبية = وأكسر رقبتك كمان عايزني اجي اسمعك وانت عايز تتقدم لمراتي واسقفلك 
العميد / اي الكلام ده وانت اصلا ازاي دخلت الجامعه وانت مش طالب فيها 
حمزه = كنت جاي ادي امرأتي البطاقه وماشي والحمد لله انها نسيتها وسمعتهم وهما بيتكلموا 
آسر : انت متخلف ما انا قلتلك مكنتش اعرف 
حمزه = والله كلمة كمان هكون مكسرك 
آسر بتحدي: وانا مش بتهدد
ايام بعياط وهي ماسكه في ايد حمزه = خلاص يا حمزه علي شأن خاطري انا خلاص 
العميد / يا استاذ حمزه هو قللك أنه مكنشي يعرف فا ياريت تتصافوا بقي وانت يا آسر اتاسف من مدام ايام وأستاذ حمزه 
آسر : تمام انا اسف يا استاذ حمزه اسف يا مدام ايام 
العميد / اظن كدا خلاص يا استاذ حمزه ولا اي 
حمزه = تمام بعد اذنك واخد ايام وهما خارجين 
آسر بهمس لحمزه: متنساش اسمي وشكلي ده يا ……يا استاذ حمزه 
حمزه = اعلي ما في خيلك اعمله 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
حبيبة = الوو يا عمر لا انا في الكلية عندي محاضرتين مش هتاخر متخفشي 
عمر = تمام خلي بالك من نفسك ولما تخلصي كلميني اعدي عليكي نروح مع بعض 
حبيبة = حاضر يا حبيبي حاجه تاني 
عمر = خالي بالك من نفسك ويا ريت ميكونشي ليكي دعوه بحد تمام 
حبيبة بضحك= هههههههه فاضل تقولي لو حد قالك تعالي اوصلك لبابا قليلة لا 
عمر = انا غلطان اني خايف عليكي اقفلي يا بت 
حبيبة = خلاص خلاص ميبقاش قلبك اسود يا عموري بنهزرو معاك اي مبتهزرشي 
عمر = لا يا اختي هزري وانا اللي سايب شغلي اطمن عليكي 
حبيبة = خلاص يلا سلام المحاضره هتبداء 
عمر = سلام يا قلبي 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ايام = حمزه علي شأن خاطري متزعلشي نفسك هو اعتذر خلاص بقي متكبرشي الموضوع 
حمزه = ايام تخلصي محضراتك وتتصلي اجي اخدك ومفيش كلام مع حد تمام 
ايام = حاضر يا حمزه بس متزعلشي علي شأني انا 
حمزه بحنان = خلاص يا حبيبتي يلا علي شأن محضراتك بقي لاني من اول يوم اهو بقولك مش هقبل غير امتياز سامعه 
ايام بضحك = ربك يسهل يا عم 
حمزه = يلا سلام 
ايام في نفسها بعد ما حمزه مشي = ربنا يستر شكل اللي اسمه آسر ده مش هيسكت علي اللي حصل 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
وعدي شهر علي ابطالنا ومفيش غير حب حمزه وايام اللي بيكبر بنهم وحبيبة وعمر ودعم كل واحد لحبيبته في المذاكره وانچي وأحمد اللي ابتدأت الصداقه تكبر بنهم وايضا شعور كل منهم با الاعجاب لشخصية التاني 
في صباح يوم جديد علي الجميع قد يكون سعيد للبعض وحزين للبعض الآخر 
ايام بعد ما صحيت من النوم وصلت فرضها 
ايام = حمزه يا حمزه قوم يلا يا حبيبي أنا حضرت الفطار 
حمزه = حاضر يا حبيبتي وهما بيفطروا 
حمزه با انتباه= ايام انتي كويسه 
ايام = ايوا كويسه يا حبيبي 
حمزه = طيب لي مش بتاكلي 
ايام = لا باكل بس مليش نفس اوي 
حمزه = تمام المهم الكلية اي اخبارها 
ايام = الحمد لله
حمزه = تمام شدي حيلك كدا كمان اسبوعين الامتحانات هتبداء
ايام = أن شاء الله حاضر 
حمزه = طيب اي مش ناوية تروحي الكلية 
ايام = لا مش هروح انهارده 
حمزه = تمام عايزه حاجه مني طيب 
ايام = لا شكرا يا حبيبي 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
حبيبة= عمر يلا هتتاخر علي الشغل 
عمر = حاضر يا قلبي قايم اهو بس يلا حضري الفطار 
حبيبة بتعب = حاضر 
عمر = حبيبة هو انتي تعبانه 
حبيبة = لا ممكن يكون شوية ارهاق بس
عمر= تمام وحضرت حبيبة الفطار 
عمر وهو بيفطر = حبيبة ممكن طبق الجبنه اللي هناك ده 
حبيبة = حاضر وبتجيب طبق الجبنه واول ما مسكت الطبق رمته تاني وراحت علي الحمام جري فضلت ترجع كتير 
عمر بخضه وجري ورا حبيبة ودخل لإقاها بترجع وقف وراها وفضل يلم شعرها من علي وشها وبعد ما حبيبة خلصت خدها في حضنه وغسل ليها وشها 
عمر = تمام كدا يا قلبي 
حبيبة = وهي سانده علية اه 
عمر= طب يلا هساعدك تطلعي تغيري هدومك ونروح نكشف 
حبيبة = ملوش لازمه يا عمر هتلاقيني اخدت برد في معدتي هشررب حاجه سخنه وخلاص 
عمر = حبيبة والله لو جيت من الشغل ولقيتك كدا والله لاخدك غصب عنك ونروح نكشف 
حبيبة بأيماء= حاضر يا عمر ومشي عمر 
حبيبة في نفسها بصدمه ممكن 
فلاش بااك
حبيبة = انا وعمر يا ماما متفقين ناجل موضوع البيبي ده دلوقتي علي ما اخلص جمعتي 
حنان = وهل جوزك مبسوط 
حبيبة= هو قالي اللي يريحك يا ماما ومش معترض 
حنان = اسمعي يا حبيبة لو عمر قالك مش معترض فا هو بيقول كدا علي شان ميزعلكيش وبيحبك مفيش راجل في الدنيا هيحب أن مراته تقعد خمس سنين من غير ما تحمل ولا حتي يبقي اب وياريت متبقيش أنانية وتفكري في نفسك بس وزي ما هو ييضحي لازم تضحي انتي كمان علي شأن خاطر جوزك وأنك تفرحية ولو علي موضوع الطفل والكلية عندك جده وانا كمان هنا معاكي ويا ستي كل يوم انتي تروحي الكلية بتاعتك وعمر يروح الشغل واخد انا الطفل لحد ما تيجوا وعمر مش هيسيبك لانه بيحبك 
حبيبة با اقتناع = حاضر يا ماما انا مش هاخد الحبوب تاني ومش هقول لعمر وافاجئه
حنان = ربنا يباركلوا في بعض يا حبيبتي واشوف ولادك 
نهاية الفلاش 
حبيبة بفرحه = انا لازم اتاكد وافرح عمر 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
احمد = انچي انا عايز اقولك حاجه 
انچي = قول يا احمد انا سمعاك 
احمد = انچي انا بحبك وعايز اتجوزك تقبلي تتجوزني 
انچي= اي بجد يا احمد بتحبني 
احمد = واكتر من الحب كمان 
انچي بدموع فرحه = وانا كمان يا احمد بحبك 
احمد = حيث كدا بقي اي رايك نتجوز الاسبوع الجاي 
انچي = ازاي يعني يا احمد الاسبوع الجاي وانا لسه جاهزه دلوقتي 
احمد = يا ستي انا اهلي كلمتهم في الموضوع ده قبل ما اكلمك وهما موافقين وانتي اهلك الله يرحمهم وانا شقتي جاهزه مش فاضل غيرك 
انچي = با السرعه دي يا احمد خايفه 
احمد = لا متخفيش طول ما انا معاكي ها اي رايك 
انچي = مش عارفه اقولك اي بس موافقه 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
حبيبة = مش معقول انا حامل بجد هههه انا حامل الحمد لله يا ترى اقولها لعمر ازاي ايوا جبتها خلاص وبعد تلات ساعات كانت حبيبة مزينه الاوضه با البلالين البينك واللبني ولبسه فستان احمر طويل بحملات وفارده شعرها وجايبة كذا بوكس في بعض حطاهم علي ترابيزه في وش الباب 
عمر بيفتح الأوضه اتفاجي 
عمر لا انبهار = اي دا اي الجمال ده 
حبيبة = عملالك مفاجاه 
عمر= مفاجاه يكون عيد ميلادي بس انا عيد ميلادي لسه في اخر الشهر يا تري في أي
حبيبة= طيب تعالي معايا وافتح البوكس 
عمر بمرح=اوعي تكوني ناوية تعملي فيا مقلب 
حبيبة = والله ما مقلب افتح بقي 
عمر = حاضر وفتح اول بوكس لقي فيه بوكس تاني وفتح تاني بوكس لقي فيه بوكس تالت وفتح تالت بوكس لقي فيه بوكس رابع بس صغير جدا 
عمر = هي دي المفاجآه حطالي مية بوكس في بعض وتقوليلي مفاجاه 
حبيبة = اصلا دي هي المفاجاه ذات نفسها افتح يا عمر 
فتح عمر البوكس لاقي نتيجه تحليل و اختبار معاه 
عمر قراء التحليل ولقي وعرف انو تحليل حمل ولقي النتيجه postive(إيجابي) 
عمر بعيون مدمعه = ااا انتي حامل انتي حامل يا حبيبة 
حبيبة بفرحه لفرحته = ايوا حامل يا عمر 
عمر=  انا مش مصدق نفسي وراح لحبيبة باس راسها وحضنها اجمل واحلى مفاجاه في حياتي كلها يا حياتي انتي يلا نتوضي ونصلي أن ربنا يدمها نعمه والبيبي يجي با السلامه 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
تاني يوم 
حمزه = ايام يلا علي شأن اوصلك للجامعه واروح انا الشغل 
ايام = حاضر يلا وبعد وقت وصلوا
حمزه = ايام خلي بالك من نفسك يا حبيتي ماشي
ايام = حاضر يا حبيبي يلا سلام 
حمزه = سلام ودخلت الكلية 
في الكلية بنت ايام ايام 
ايام = ازيك يا ساره عامله اي 
ساره = فينك يا بنتي اتعرفنا علي بعض ومن ساعتها مسالتيش قلت اسال انا 
ايام = معلشي والله يا ساره ضغط مذاكره وبيت
ساره = ربنا معاكي يا حبيبتي صحيح يا ايام هو انتي عندك واتس 
ايام = ايوا عندي علي رقمي واتس
ساره = تمام بقولك ما تيجيبي رقمك 
ايام = حاضر وادتها رقمها 
ساره = يلا ندخل المحاضره 
ايام = يلا بعد المحاضره
ساره بخبث = يوووه الفون فصل شحن ممكن فونك يا ايام اتصل لماما اقول ليها علي شأن متقلقشي 
ايام = طبعا يا حبيبتي اتفضلي وأدت ساره الفون 
اخدت ساره الفون وعملت نفسها بتكلم مامتها وبعدت عن ايام واخدت الرقم اللي هي مش عامله علية واتس وجابت فونها وعملت واتس برقم ايام ومسحت كل حاجه تاني 
ساره = اسفه اتاخرت عليكي 
ايام = لا يا حبيبتي ولا يهمك المهم ممتك متقلقشي عليكي 
ساره = ااه الحمد لله يلا بقي اسيبك انا دلوقتي اشوفك بكرا 
ايام = تمام يا حبيبتي سلام 
بعد ما ايام مشيت 
ساره راحت لشخص 
ساره بضحك وبخبث= كله حصل يا كبير ههههههههه
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد