Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم جنى السيد

  رواية عشقت خادمتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم جنى السيد

وفي يوم جديد تعلن الشمس عن بدأ يوم جديد بأطلالتها المشعه ….يوم ملئ بالاحداث الكثيره والمفاجات المشؤمه للبعض ………
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
في المشفي ….تجلس قمر في شرفه الغرفه …تتتساقط من عينيها بعض الدموع كلما تذكرها للحادث ….وفي أثناء شاردها يقاطعها …. فهد وهو يململ علي الاريكه …ليسقط الارض…
فهد بفزع:يختااي ….
…وتوالت ضحكاتها 
فهد محاولا الاستيعاب ….:اي ده نتي ضحكتي 
ثم عبست ….
فهد :لا ابوس ايدك ما احنا كُنا حلوين مع بعض لي كدا بس …
و كانت قمر تحاول كتم ضحكاتها ….
فهد ببتنهيده:طيب …نا هروح اغسل وشي …..ثم دلف الي الحمام ….وقد توالت ضحكات قمر محاولا أن لا تشعره بشئ ……وبعد لحظات أتي فهد….وقد عبست مره أخري……
فهد: نا هسيبك دلوقتي عشان هروح القصر اجيب هدوم عشان بصراحه حاسس اني عفنت اوووي  ….متقلقيش هرجعلك بسرعه واه الاكل هبعتهولك سلام يقمري   …….ثم  غادر  الغرفه بل غادر المشفي بأكملها …..ورجعت قمر لشُاردها
######$$$$$$$
الممرضه:ايوا يباشا هي لوحدها دلوقتي 
اسر:تمم ادخللها ورجالتي هتيجي وتساعدك  ثم أكمل بجمود:بس كوني حذره مش عاوز اي غلطه الغلطه بموتك فاهمه
الممرضه بخوف:أن شاء الله مش هيكون في غلط …
اسر: أما نشوف يلا…..ثم انهي الخط ….
اسر بشر:واخيرا اليوم ده كنت مستنيه بفارغ الصبر واهو جالي وهاخد حقي وحقها من يفهد السيوفي……
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ثم دلفت الممرضه إليها ….
الممرضه بأرتباك:احم ازيك 
قمر:…………اكتفت بأبتسامه
الممرضه بتوتر:عامله اي دلوقتي 
قمر :………..
الممرضه وهي تنظر لباب الغرفه بتوتر وبداخلها:هما  اتأخروا لي …ثم اكملت بصزت مسموع: احم اخدتي الدوا
قمر :.أكتفيت بأبتسامه …………..
الممرضه بتأنيب ضمير:بصي انا اسفه بس نا محتاجه الفلوس دي اووي عشان امي مش قصدي صدقيني سامحيني 
قمر بعدم فهم وهي تشاور لها بمعني (علي اي)….وكادت ان ترد عليها لكن أوقفها دخولهم …….. قمر وهي ترجع للوراء ….ولكن كان ايد أحدهم ممسكها بها ….قمر  وهي تقاوم قبضته و تنظر للممرضه محاولا الاستغاثة بها لكن لا حياه لمن تنادي ….ثم اخر من چيبته منديلا ووضعه  علي أنفها….ولحظات ثم اغشي عليها…….
شخص ١:خدي فلوسك اهي ولو لسانك اتكلم با الي حصل ساعتها قولي علي نفسك يا رحمان يا رحيم
الممرضه بخوف وهي تأخذ نقودها: ح..حاضر ..خليكوا هنا استنوا اأمنلكم المكان ………………يلا بسرعههه قبل ما حد يجي يلاا 
###############$$$$$$
في قصر السيوفي ….يدخل فهد بكل شموخ …..ليجد الجميع مجتمعون ولكن لا يبالي …….ثم صعد الي جناحه الخاص ……وليدلف الي الحمام ليأخذ حماماً مريحا للأعصاب ……
…….
مرفت بصوت مهموس وهي تحدث چرمين:قومي يلا 
چرمين بقلق:ت..تمم ……..ثم تصعد چرمين …..لتجده مازال يأخذ حمامه …….لتنتظره بعد الوقت ………..وبعد وقت يخرج فهد من حمامه الخاص مبلل ليضع منشفته حول خصره ولكن عاري الصدر الذي يبين عضلاته ……. لتندهش چرمين به ولا وسامته ….ولكن قاطعها ……
فهد بعصبية:انتي بتعملي اي هنا وازاي تتجرأي تدخلي هنا 
چرمين بخوف لكن أظهرت بعض الجرأة :عادي اخش في اي حته نا عاوزها وبعدين نا هبقي مراتك …ليصتدم فهد مما قالته …..
فهد بعصبية:اي الهبل الي نتي بتقوليه دَ اطلعي برااا
چرمين بخبث:براحتك بقا بس خليك فاكر لو معملتش الي نا عاوزه …ثم اكملت بسخريه:حبيبه القلب اعتبرها بح 
فهد بعدم فهم وقلق:ي ..يعني اي وبعدين اساسا انتي مالك ومالها 
چرمين بسخريه:ههه مالي ومالها ثم اكملت بغضب وبدون وتي:لا مالي اووي انها تسرقك مني يبقي مالي الي نا عمري كله فضلت احبك ونت مش واخد بالي وهي تيجي وتسرقك يبقي مالي مالي انها ضحكت عليك يبقي مالي وماليييي اوووي كمان بس هي خلاص اخدت جزاءها انها بس فكرت تبص ليك وزمانها دلوقتي معاهم …..
ليصتدم فهد مما قالته  ولكن اكمل بقلق علي حبيبته قمر  نعم انها! اصبحت حبيبتها حين شعر انها مختلفه عن البقيه ……..فهد بقلق: م..معاهم …مع ..مع مين 
چرمين بسخريه :ههه همك علي حبيبه القلب اووي 
فهد بدون وعي امسك ذراعها وقائلا بعصبية شديده:انطقي مع ممممين
چرمين بتالم وخوف:م..مع مع ا..اسر 
فهد بصدمه:اي!! 
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!