Uncategorized

نوفيلا عشقت نقابها الفصل السادس عشر 16 بقلم لقى محمد

 نوفيلا عشقت نقابها الفصل السادس عشر 16 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل السادس عشر 16 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل السادس عشر 16 بقلم لقى محمد

تذكير : وقفنا عند ليث وهو بيضرب ايهاب بسبب خيانتة لية 
نبدأ ????
قاطعتة بلكمة قوية طرحت به ارضً
_ بتخوني انا يا ***** انا يا ***** ده انا كنت بأمنك على نفسي انااااااااااا تعمل فيااااااا كده
قال بدموع وندم 
_ انا مخونتكش يا صاحبي 
قولت بعصبية مفرطة وانا بركلة في بطنة بغل 
_ انت كمان مش معترف بغلطك يا بجاحتك يا شيخ انت اااااااييية 
قال بندم وصوت مبحوح اثر البكاء 
_ الحب عمره ما كان ذنب يا صاحبي انا عارف اني غلطان بس مش بأيدي مش بأيدي اشوفها بتتعذب مش بأيدي احبها معرفش انا حبيتها امتى وفين بس انا حبيتها وخلاص
قولت وانا بكسر في كل حاجة بتقابلني بغل و قسوة 
_ انت .. انت ازاي تبص ليها أصلا دي .. دي كانت مرات اخو صاحبك … صاحبك عشرة عمرك … للللليييية ده انا كنت بأمنك على بيتي 
قال بكسرة وهو بيتعدل بوجع ، حط ايدة على بطنه وقال
_ أهدى يا ليث انا … انا اسف بس أهدى … والله كان غصب عني .. هي .. هي الوحيدة اللِ كنت اعرفها ..  وانت اكتر واحد عارف اني بكره صنف الستات بس انا انسان يا ليث واي بشر بيبقى عايز يحب ويتحب .. ولا خلاص كلكوا شايفين أن ليث ملوش حق يحب خلاص … هاااا أية الذنب اللي عملته علشان كل ده … اقولك انا هخروج من حيتكوا كلكوا يمكن تستريحوا مني 
ندمت على تسرعي الغبي وقولت وانا بقرب منه  
_  ايهاب انت فهمت غلط انا … انا مكنش قصدي بس انا موجوع منها ومن عميلها 
قالي وهو بيشاور اني مقربش ، وبيضحك بهستيريا 
_ ابعد يا ليث .. ههههههههه .. اقولك ابعدوا كلكوا ….. هههههه لا لا لا انا اللي هبعد .. ايهاب وحش .. ايهاب اناني … هههههه ايهاب مخادع كبير …. ههههه … ايهاب خاين … 
ولكن اتحولت هستيريا الضحك ل هستيريا العياط وقال بصوت عالي يملئة الوجع 
 _ ايهاب خارج من حياتكوا كلكوا … اتبسط يا ليث … لا بقى في ايهاب ..  اه .. اه واقولك يلا بالمره ميبقاش في كارما .. مبقاش في صحاب … هريحكوا على الاخر 
كنت بسمع ودموعي بتنزل ، بس انصدمت لما لقيته فعلا خرج من غير ولا كلمة ، ميت دوامة و دوامة ، وميت فكرة وفكرة ، جت في دماغي ، خبط دماغي في الحيطة بندم ، كورت ايدي بكسرة ، قولت بصوتي كلة ، ااااااااه ، غبي ، مكنش لازم تقوله كده ، مينفعش اللي قولته 
بصيت على البيت لقيت نفسي مكسر البيت كله ، زعلت من نفسي اوووي ، جرحته ، وطيت اَلِم الإِزاز اللِ كسرته ، ودموع الندم بدأت تاخد طريقها على وشي 
بعد فترة كنت نظفت البيت ورجع زي ما كان ، طلبت اكل 
حطيت الاكل على السفرة ، مع كرت إعتذار ، احترت اكتب أية ، غلط في حقة اووووووووي ، مهما اكتب مش هيسامحني 
“_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”
 استغفر الله العلي العظيم و اتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنه عرشه ومداد كلماته ، سبحان الله العظيم ، الحمد لله ، الله اكبر ، لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير ، اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا عدد خلقك ورضا نفسك وزنة عرشك ومداد كلماتك
“_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”_”
عند روقية و قمر 
حطيت الاكل على السفرة و قعدت انا وقمر علشان ناكل 
بس بالي كله كان مشغول بالمكالمة اللِ جت ل ليث وشقلبت حالة ، بصيت على الفون يمكن يكون اتصل ، بس متصلش ، قلقت ليكون حصلة حاجه ، نفضت الفكرة من راسي بسرعه ، وقولت بعد الشر ، لا لا لا هو اكيد كويس ، 
قاطعني صوت قمر وهي بتقول 
_ يا روقية هلووووو نحن هنا 
قولت بإنتباه
_ هااا كنتِ بتقولي حاجه 
قالت بمرح
_ يوووه حاجات بس شكل سي ليث واكل عقلك خالص 
قولت بحرج وتوتر 
_ هااا لأ ابدا انا معاكِ اهو 
قالت بهدوء محاولة عدم احراجي وتلطيف الجو
_ نتقلقيش هو اكيد كويس
قولت بإستغراب
_ وأنتِ عرفتي منين
قالت بمرح وعمرة 
_ يعني حد يبقى معاه القمر ده ويبقى مش كويس 
قولت بمرح و ، بحب إخوة 
_ قلب القلب روح الروح بلوبيف بلوبيف 
قالت وهي بتسقف بمرح وغمزة
_ هوووو ددده 
حاولت اخفي قلقي على ليث ، فقولت بمرح
_ والله انتِ مجنونة 
قالت بمرح
_ ده من ذوقك يا بنتي 
قولت بهدوء
_ تشربي شاي 
قالت بغزل
_ اشطا بدال من ايدك العسل ذيك يا قمر انتِ 
قولت بهدوء
_ اشطا قد ايه سكر وشاي
قالت بحب إخوة
_ معلقة سكر ومعلقة شاي 
قولت بمرح
_ اشطا زي 
دخلت علشان اعمل الشاي ، بس جه على بالي ليث ، دورت على الفون علشان اتصل بيا بس مش بيرود ، اتفزعت لما لقيت صوتة وانفاسة جمب ودني وبيقول بحب
_ مكنتش اعرف اني وحشتك اوي كده
قولت بفزع وارتباك 
_ هاااا لأ ابدا بس 
قاطعني وقال وهو بيلف ويديني ضهره
_ مكنتش اعرف اني مش مهم للدرجادي
قولت بإرتباك وسرعة
_ لأ طبعا انت مهم 
برقت بعيني وفتحت عيني على اخرها بتأنيب على تسرعي ده 
لف ليا وقال بغمزة 
_ ده انا مسيطر بقى
ضربته على كتفة بغيظ وقولت
_ على فكره بقى ولا قلقت ولا حاجه و .. و اه مكنتش بتصل بيك انت
وحشتوووني اووووي ???? 500 ليك و 1000 كومنت وهنزل واحد كمان بعد الاتنين دول 
طلع الفون بتاعة وقال بخبث 
_ هنشوف 
قولت وانا بفرك في أيدي بتوتر 
_ م.. ما.. ماشي 
حط الفون في أيدي وقالي بإبتسامة مستفزة 
_ ما هو واضح اني مش مهم خاااالص يا روكا 
قولت بنرفزة 
_ ومين روكا دي بقى شوفت .. علشان تعرف انك بتخوني و انا اللي
قاطعني وهو بيحط أيده على بوقي وبيقول 
_ ايه .. ايه نافورة واتفتحت في وشي 
ابتسم بخبث وقالي
_ روكا دي تبقى حبيبتي القديم 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

‫4 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!