Uncategorized

رواية انتقام الأخوة الفصل السادس عشر 16 والأخير بقلم منة وائل

 رواية انتقام الأخوة الفصل السادس عشر 16 بقلم منة وائل

رواية انتقام الأخوة الفصل السادس عشر 16 بقلم منة وائل

رواية انتقام الأخوة الفصل السادس عشر 16 والأخير بقلم منة وائل

وفي للحظه دي يونس معرفش يتحكم في إعاصبة وانهال علية ب الضرب ولن يستطيع أن يوقفه أحد 
فهد بغضب:خلاص يونس هيموت 
يونس بغضب شديد:انا هقتلك ب البطئ عشان لو قتلتك دلوقتي انت كدا هتستريح بس انا مش عاوزك ترتاح فاااااهم وتركهم وذهب 
فهد بغضب:غبي وخسرت كل الناس ي غبي 
عاصم بأنفاس بيتقطعه:بتخوني 
فهد بغضب:بطل غباء مش بتخونك ي حيوان يونس دا اخوها اخو غزل وكانت ناوية تيجي تقولك بس انت غبي 
عاصم بغضب:انت كذاب هيا معندهاش اخوات 
فهد:انت ي حيوان لو كنت صبرت كانت هتفهمك كل حاجه بس انت ب للي عملته دا خسرتها وخسرت ابنك او بنتك للي كانت في بطنها حسبي الله ونعم الوكيل فيك وفي شكالك ي زباله 
عاصم بغضب:مكنتش اعرف مجتش قالتلي لييي 
فهد بغضب:بجد مكنتش تعرف انت حيوان اقولك لي عشان الضرب للي ضربته امرأتك دا حيوان مفترس مش انسان مصعبتش عليك ي اخي منك الله بس عاوز اقولك حاجه قبل م امشي متجيش تقولي ساعدني انا مينفعش أتدخل في حاجه زي دي ومحدش يجرء يتدخل اقولك لي عشان اي قرار هيا هتاخده هيبقي معاها حق وتركة وذهب وبقي عاصم والصدمه حليفته وظل يحدث نفسه ك المجنون
عاصم بجنون ودموع:يعني اي اخوها يعني اي طب انا كدا دمرت حببتي انا غبي انا انا ضربتها لا مش انا انا مضربتهاش لا ضربتها ضرب جامد انا انا غبيييييي وحيوان الزاي اعمل كدا بس هيا اكيد هتسامحني اه هتسامحني اكيد انا هروحلها اقولها انا اسف اه انا اسف انا هفضل طول عمري هتأسفلها علي للي عملته فيها وتحمل علي نفسه الألم وراح المستشفي 
######
في المستشفي كل العيلة اتجمعت 
تماره بدموع:ي عيني عليكي ي بنتي 
يونس بينظر لهم بشر وفهد لاحظ نظراته وعلم أنه مش هيعدي الموقف دا علي خير 
الممرضة:المريضه طالبة يونس 
يونس ب لهفه:انا يونس هيا فاقت
الممرضة:اه اتفضل 
يونس دخل ب لهفه واول لما شافها دموعه نزلت وهيا هكذا 
غزل بصوت ضعيف:عاوزه امشي مش عاوزه اشوف حد ولا حد يشوفني كدا 
يونس قبل يديها عدة قبلات:حاضر ي غزل انتي كويسه 
غزل بتعب:اه ي يونس مش عاوزه اشوف حد ولا حد يشوفني عاوزه اخرج برا مصر 
يونس:للي تأمري بية بس انا انفذ علي طول نامي وارتاحي واوعدك مش هخلي حد يدخلك لحد بليل واخرجك من مصر خالص وتركها وخرج 
فهد بقلق:هيا كويسه طب ينفع دخل ليها 
يونس ببرود:لا 
عدي:وانت بتقول لا لي 
يونس:مزاجي وحالتها متسمحش أن حد يدخلها 
فهموا أنها مش عاوزه تشوفهم 
يونس ببرود:ياريت كلكم تروحوا مفيش داعي انكم تفضلوا قاعدين 
عدي بغيظ:انت مالك ي عم 
يونس نظر له وفضل السكوت 
روح بهدوء:يونس عاوزاك في كلمه 
فهد نظر لها بغيره 
يونس ببرود:روح خودي جوزك و عيلتك وروحوا وجودكم مش هيعمل حاجه 
عدي بغضب من كلام يونس اخد عشق ومشي واخد تماره معاه وفهد هكذا 
و يونس اتصل ب الحرس أنه ياخد سند من الفيلا ويجيبة علي المستشفي 
######
عدي بغضب:اهلا ب البيبة للي يعتبر كان بيقتل مراته 
عاصم بدموع:مكنتش اعرف 
تماره بصراخ:مش عاوزه اسمع منك صوت وتركتهم وطلعت اوضتها 
عشق بغضب:حسبي الله ونعم والوكيل فيك وانت بتضربها مفتكرتش اي حاجه حلوه عملتهالك وطلعت مع عدي
فهد ببرود:روح تعالي ورايا 
روح قبل م تطلع راحت وقفت جمب عاصم:روح صلي وادعي ربنا ي عاصم روح وطلعت ل فهد 
فهد بهدوء:هو انتي مش مخبية عني حاجه 
روح بهدوء:اه مخبية
فهد بحب:كنت عارف انك مش هتقدري تطولي في الكذب عليا
روح بدموع:عارف أنه كان غصب عني 
فهد بعيون دامعه:كنتي هتتحملي الوجع والتعب لوحدك 
روح:كنت هقولك والله بس حبيت اتاكد قبل م اقولك 
فهد:وتاكدتي 
روح بدموع:اه اتأكدت أن معنديش كانسر واني هعيش حياتي عادي وهفضل معاك 
فهد أخذها في أحضانه يبث لها الامان والطمأنينة والحب 
روح:انا بحبك اوي 
فهد:وانا بموت فيكي 
روح:انا تعبانه اوي وعاوزه انام 
فهد؛نامي ي روحي وانا هروح اطمن علي الولاد وخليهم ينامو 
روح:ربنا يخليك ليا ي روحي 
فهد قبلها قبلة رقيقه وغادر الغرفه 
#######
فهد بحنان:حبايب قلب بابي
خديجة:انا زعلانه منك 
فهد:لي بس كدا انا مقدرش علي زعلك ي اميرتي 
خديجة:لا انت مش كلمتني النهارده
فهد:انا اسف 
خديجه:خلاص سامحتك 
فهد:رجلي الصغير عامل اي 
نوح:الحمد الله ي بابي انا عارف انك مشغول وعشان كدا مش زعلان منك 
فهد بفخر:ي حبيبي قلب بابا من جوه واحتضنهم هما الاثنين ونزل عملهم سندوتشات ورجع اكلهم ونامو في سلام 
ونزل يقعد مع عاصم 
#####
فهد ببرود:قررت تعمل اي 
عاصم بدموع:معرفش انا عاوز اشوفها 
فهد بسخرية:دا إذا كان هيا مش عاوزه تشوفنا احنا 
عاصم بغضب:واي الحل دلوقتي 
فهد:سيبها
عاصم بدموع:مقدرش علي بعدها 
فهد بسخرية:لا بعد للي حصل دا تقدر تعمل كل حاجه تقدر تقتلها وتقول مكنش قصدي زي مقتلت ابنك 
عاصم بصراخ:انت بتعمل فيا كدا لييي عملت اي لكل دا
فهد بغضب:عملت كتير ي عاصم انت مكنتش واعي للي بتعملة ولا اي انت 
عاصم بصراخ:مش عاوز افتكر وقعد علي ركبته أمام فهد 
عاصم بدموع:عشان خاطري عاوز اشوفها ي فهد 
فهد بهدوء:مينفعش ي عاصم لازم هيا للي تطلب تشوفك 
عاصم:مش هتطلب  تشوفني انا عارف ي فهد 
فهد:يبقي خلاص اصبر 
عاصم بدموع تركة وذهب الي غرفته وهو ومحبوبته غزل وظل ينظر إلي كل انش في الغرفه ويتذكرها 
#######
 وفي المستشفي جاء الليل وطلب يونس من الدكتور ان غزل تخرج من المستشفي علي مسؤليته وسمح لهم الدكتور وراح علي المطار بعدما حجز التذاكر من وقت م غزل طلبت منه أنها عاوزه تخرج غزل تنام في احضان يونس الذي يبث لها الحنان علي متن الطائرة المتجهه الي ايطاليا وبجانبة سند 
 ‏غزل ليونس:عاوزه انسي 
 ‏يونس بحنان:هتنسي ي غزل 
 ‏غزل:تفتكر 
 ‏يونس:عاوزك تقفلي الصفحه دي احنا رايحين بلد تانية وبقصه تانية اوعديني 
 ‏غزل بقوه:اوعدك ي يونس 
 ‏يونس بفخر:هيا دي بنتي للي هتتغير وهتبقي اقوي 
 ‏غزل بحنان:انا مش عارفه من غيرك كنت هعمل اي 
 ‏يونس:انا بحبك اوي ي جميلتي
 ‏غزل بحب:انا جميلتك من النهارده انا اسمي جميلة 
 ‏يونس بضحك:حاضر ي جميلة 
 ‏سند:جميلة 
 ‏غزل:اه حتي اسمي مش عاوزه افتكره 
 ‏يونس بحنان:تمام اوي كدا ناموا يلا وانا هفضل قاعد ارقبكم كدا هعد لتلاته وتكونو نمتو وفعلا جميعهم نامو في امان يونس 
 ‏#######
 ‏صباح يوم جديد 
 ‏عدي بغضب:يعني اي مشوا امبارح بليل
 ‏الدكتور ببرود:بقول لحضرتك أنهم طلبوا خروج وخرجتهم علي مسؤلية للي طلب 
 ‏عدي:راحوا فين يعني 
 ‏الدكتور:معرفش والممرضه جات ندهتله عشان الحالات وبقي عدي 
 ‏عدي طلع فونه ورن علي فهد 
 ‏فهد بصدمه:يعني اي 
 ‏عدي:شوفهم كدا في فيلا يونس 
 ‏فهد:مفيش حد هناك انا واقف قدام الباب 
 ‏عدي:طب هيكونوا راحوا فين 
 ‏فهد:معرفش والله ي عدي 
 ‏عدي:طب انا جاي حالا  وقفل معاه 
 ‏وفهد راح الفيلا 
 ‏تماره بحنان:في أي ي فهد 
 ‏فهد:مش لاقين غزل و يونس ولا سند 
 ‏عاصم من خلفهم:يعني اي انا كنت رايح ليهم 
 ‏فهد:معرفش والله ي جماعه انا كنت هنا زي زيكم 
 ‏عاصم بغضب:يعني الحل اي 
 ‏فهد:معرفش والله ي عاصم 
 ‏عاصم بدموع وصراخ:ي ناس افهمو انا واحد من اول م يونس دا ظهر في حياتي و حببتي للي راحت مني معدتش بتحبني ف انا فكرت أن بينهم حاجه وكنت براقبهم وفي يوم مراتي قالتلي الصبح أنها هتروح مشوار ولما ترجع هتعملي مفجأتين مشيت وراها لحد م راحت مكان ما ولقتها واقفه مع يونس دا وشوية شوية لقيتها بدأت تعيط وهو بيحضنها عاوزيني اعمل ايييييي قولولي
 ‏وفجأ عم الصمت 
 ‏روح بغضب؛تمم انت صح ودا مينفعش بس طالما انت شاكك في مراتك من الاول موجهتهاش لي قولتها أن في حاجه بينك وبين يونس ولا انت كنت مستني لما تقفشها وبعدين فين الثقه للي بتثقها فيها وبعدين تقوم تضربها الضرب دا وتقتل ابنك او بنتك للي كان في بطنها اقولك الحل انت غلطان وهيا غلطانه واقولك كمان أطلقوا هيا دلوقتي من يونس وانا واثقه في يونس ثقة عمياء دا فضل مستضيفني عنده سنتين كان بيعملني زي أخته ب الظبط وعمتا انا مش هخاف علي غزل من اخوها وتركتهم وطلعت ل اولادها 
 ‏عدي من خلفهم:ها حد لقاهم 
 ‏فهد:لا محدش يدور عليهم عاصم انت في ايدك حالين الاولاني انك لو عاوز تطلقها طلقها غيابي عاوزها تفضل علي ذمتك لحد م ترجع هيا مع اخوها دلوقتي للي بيحبها اكتر منك عمتا وهرجع واقولك انت غلطان وهيا غلطانه وتركه وذهب الي الشركة 
 ‏عدي نظر لتؤمه نظرة حزن يعلم م بداخله 
 ‏عدل ب عاصم:مش عارف اقولك اي بس انا اسف 
 ‏تماره تركتهم وذهبت الي غرفتها والدموع حليفتها 
 ‏وظل عاصم وحيد تجمدت الدموع في عينه وأصبح وجهه احمر وساب الفيلا ومشي لا يعلم الي اين يتجهه 
 ‏#####
 ‏وبعد مورو 8 شهور 
 ‏وظلت الحياة تسير كما عليها فهد بيروح الشركة وبيجي يقضي وقته مع عائلته البسيطه وعشق انجبت فتاة ولقبتها ب عائشة ويلقبها عدي دائما ب عائش تلك الفتاة التي تربعت علي قلبة هيا وولادته وأصبح عاصم ك الاسد الجريح قاسي القلب ولا يعلم شئ عن الرحمه ومتعجرف وأصبح قليل الكلام نادرا م يتحدث واسس شركة واسمها عاصم الشرقاوي تعرف داخل مصر وخارج مصر بأنها اقوي منافس في السوق 
 ‏وعند جميلة(غزل) سارت الأمور علي م يرام ولكن أصبحت فتاة قوية وباردة ك الثلج و اسس لها يونس شركة بجانب دراستها لأنها بدأت دارسهة الأعمال وهيا رائستها واسم الشركة jamila  وظل يونس يدعمها لأن أصبحت من أكبر الشركات المنافسه في المجال 
 ‏ويونس اتعرف علي فتاة زميلة جميلة وهيا فتاة محجبة وتدعي ب وعد واتخطبو فتره وبعدين اتجوزا وعاشوا في تبات ونبات وانشاء الله هيخلفوا بنات واولاد 
 ‏ولكن من بين هذه السعاده يوجد شخصين أصبحوا تلج من كثرة البرود و الضغط علي أنفسهم بعدم تذاكر ماضيهم 
“”””””””””””
وكدا يكون تم الجزء الاول بخير ♥️
انشاء الله هيبقي في جزء تاني بس اخد استراحه كدا 
وحاولت اعمل ميكس في النهاية قولت بدل م اخلي كلها حزينه قولت افرح ناس شوية عاوزه رايكم ب امانه وسؤال معلش هو حد متحمس للجزء التاني ???? سلام ي كتاكيت تابعوا بقا عيون الصقر ♥️????

اترك رد