روايات

رواية تار صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم ملك شاهين

 رواية تار صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم ملك شاهين

رواية تار صعيدي البارت التاسع

رواية تار صعيدي الجزء التاسع

رواية تار صعيدي الحلقة التاسعة

فلير كانت مصدومه ولسه هتتكلم وترد عليه الباب اتفتح ودخل فراس الي عينه كانت بطلع شرار من الي سمعه
فلير بتقطيع وصدمه  : ف ف فراااس
فراس مكنش سامع اي حاجه وبااص ليها جامد وهي جسمها بدأ يرتعش ويتنفض
فراس اتكلم بهدوء شديد خوفها اكتر : ماري ممكن تتتفضلي برا شويه وتستريحي في اوضتك انا خليت الخدم يجهزوها ليكي
ماري : اه تمام وخرجت وسابتهم
فلير بتوتر : ف فراس انت مش مصدقها صح ؟
فراس ساكت ومبيردش
فلير بدموع وشهقات: والله والله محقيقي والله  ما حقيقه فراس انت مصدقني صح ..انا مش وحشه كده ومش خاينه مش مش كده والله انا مستحيل اخونك حتي لو مبحبكش مستحيل انت جوزي قدام ربنا فراس رد عليا انت مصدقني صح  ..فراس متسكتش كده والله هي كدابه والله
فراس : خلصتي ؟
فلير  بدموع : انا ..انا معملتش حاجه  والله مبحب حد اصلا ولا خنتك صدقني
فراس : وايه الي يخليني اصدقك بقي …بتتعاملي معايا كزوج ؟؟مثلا  . .بلاش زوج كصديق.. كأخ ..هل انا بمثل اي حاجه في حياتك اصلا ؟؟  الاجابه لا ..الحياه معاكي من اول يوم  اساسا كلها كدب وحوارات واسرار …خبيتي عليا ان عمرو الشرقاوي هددك علشان تجيبي ليه السعر الي داخل بيه المناقصه وعرفتي السعر لما مسكتي اللاب بتاعي واديتيه ليه وغيرتي السعر بتاعي بعدها وفعلا كسبت انا المناقصه بس مسألتيش نفسك هو متصلش بيكي تاني لييه ؟ منفذش تهديده ليه مهو خسر اهو ..الاجابه اني كنت عارف وكنت مستنيكي تيجي تقولي وده محصلش سكت وعديتها كل لما ادخل عليكي تكوني بتتكلمي في الموبيل واول لما تشوفيني تقفلي واكتر دليل انك واحده كدابه امبارح مثلا سألتك بتكلمي مين قولتي باباكي ومردتيش تحلفي على المصحف وان المفروض اصدقك من غير حلفان كلمت باباكي قدامك وقال انك متصلتيش وطلعتي فعلا كدابه ..ها عايزاني اصدقك ليه ؟
فلير بعياط : عندك حق متصدقنيش …بس ورحمه ماما مخونتك انا فعلا ممكن اكون خبيت عنك حاجات كتير ولسه مخبيه وبعترف بده بس والله مخنتك صدقني
فراس بهدوء  : هاتي تليفونك
فلير ادته التليفون
فراس : اعملي حسابك مفيش خروج حتي من الجناح ومفيش تليفون و مفيش كلام مع اي حد في البيت ومفيش
فلير بمقاطعه وهس بتمسح دموعها : ايه ايه كل ده انت بعد ده كله والعياط ده كله ومش مصدقني اقولك حاجه معنك مصدقتني اصلا مش مهم
فراس : انت مجنونه
فلير : اه مجنونه ابعد عني بقي
فراس : بقولك ايه مش كل حاجه هتقلبيها هزار انا قولت هتترزعي هنا ومفيش خروج وكلامي خلص وانا هعرف انت بتكدبي ولا لا
فلير : لا بقولك ايه مش معني اني بررت ليك اني هخاف منك وهنفذ الي بتقول عليه لا انسي انا بررت ليك علشان انا حقي ادافع عن نفسي لما حد يطعني في شرفي وانا مهمها عملت وهعمى عمري مهكون خاينه لاني قبل اما هخاف منك هخاف من ربنا
فراس : واضح انك لقيتي ان ردي هادي وممدتش ايدي ولا عليت صوتي فبتسوقي فيها بس انا لو كنت متأكد انك كده كان زمانهم بيقرءوا على روحك الفاتحه وبياخدوا العزا …انت لسه مشوفتيش وشي التاني والاحسن  ليكي متشفيهوش وحطي في دماغك ان كل الي مخبياه هعرفه بطريقتي
وخرج ورزع الباب وسابها
فلير : اوووف اووف ماشي يا ماري الكلب اما وريتك
بالليل  في اوضه نسمه جالها تليفون  من المستشفي ان في حاله طارئه ولازم تيجي لبست هدومها وراحت على  المستشفي بسرعه
نسمه : خير يا دكتور معتز في ايه
معتز : في حاله متصابه برصاص دخلت العمليات ومحتاجينك هناك
نسمه بجديه  وهي داخله اوضه العمليات : تمام
قابلت طفله صغيره قدام اوضه العمليات وهي داخله كانت بتعيط
نسمه : مالك يا قمر بتعيطي ليع
لورين بعياط : بابي العصابه ضربتو وفضل ينزل دم كتيير وانا خايفه عليه اوي
نسمه للممرضه : مين دي
الممرضه بسرعه : دي تقريبا بنته كانت معاه في الحادثه يلا يا دكتوره بسرعه بس
نسمه دخلت اوضه العمليات كانت الحاله متسقره خرجت الرصاصه وخيطت الجرح كان في الكتف اليمين وخلصت وخرجت
نسمه وهي بتقعد جنب لورين :  خلاص بقي متزعليش بابي بقي كويس وشويه يصحي وهدخلك تشوفيه
لورين : بجد
نسمه : ايوا بجد.. انت اسمك ايه بقي
لورين : اسمي لورين بس قوليلي لوري وانت اسمك ايه
نسمه : انا اسمي نسمه
لورين : هقولك نوني  ماشي
نسمه بضحك : ماشي يا لوري ..انتم ايه الي كان جايبكم هنا يا لوري
لورين بفرحه : جاايين لمامي
نسمه هزت رأسها ليها وسكتت وبعد شويه خدتها ودخلو عند باباها لما الممرضه قالت انه فاق
لورين وهي بتجري عليه : باابي حبيبي انت كويس
حمزه : انا كويس يا شعنونه انت بس براحه علشان الجرح
لورين : يلا قوم علشان تقتل العصابه الي ضربتك دي
حمزه : حاضر
نسمه بحرج : حمدلله على سلامتك
حمزه بهمس لورين : مين القمر دي
لورين : دي نوني صحبتي الجديده
حمزه : طب متخليها تبقي صحبتي انا كمان
لورين بتفكير : امم هتدفع كام
حمزه : ماديه حقيره
لورين : خلاص as you like
حمزه : علبه شوكولاته
لورين : تؤ تؤ
حمزه : علبتين
نسمه وهي بصالهم : هو في حاجه
لورين : مفيش يا نوني بابي عايزك تبقي صحبته انت كمان ومش عارف يقولك
نسمه : نعم
حمزه : لا لا هي لوري بتحب تهزر بس كده حبيبت قلبي دي… مسكها من هدومها وهمس في ودنها  ..بابي مين يبنت **** ده وقت بابي
لورين وهي بتغيظه : ايوا بابي حبيبي
حمزه وهو بيضربها على قفاها : دلوقتي بقيت بابي
نسمه : المهم حمدلله على سلامتك يا استاذ حمزه وتقدر تخرج وقت متحب
حمزه : لا انا مش عايزه اخرج انا هعيش هنا
نسمه : افندم
حمزه : قصدي يعني انا تعبان.. تعبان وحااسس اني هموت فهفضل هنا
نسمه باستغراب: بس كل حاجه قدامي كويسه ..طب طب ايه الي تاعبك
حمزه : قلبي قلبي بيوجعني اوي
نسمه : خلاص هبعتلك دكتور قلب انا دكتوره جراحه مش قلب
حمزه : مهو انت جراحه وانا كلي جروح
نسمه : افندم انت بتستظرف
حمزه : لا متفهميش غلط انا غرضي شريف
نسمه بعصبيه : عيب كده يا استاذ حمزه يعني مش عامل حساب لمراتك وهي مش موجوده بنتك موجوده ايه قله الادب دي
حمزه بسرعه : بنت مين دي وربنا دي بنت اختي انا مش متجوز
لورين بتمثيل: اخص عليك يا بابي بتستعر مني والله لاقول لمامي لما اروحلها
حمزه : وربنا ما بنتي
نسمه : وانا مالي مش متجوز ولا متهبب خلاص اسكت انا خارجه اصلا
وخرجت وسابتهم
حمزه بغيظ : عجبك كده هااا ارتحتي
لورين  ويه بترفع متافها الاتنين : انا مش عملت حاجه
حمزه : ماشي ماشي اخرج بس من هنا و اوديكي لامك وارتاح منك ده انت وقفتيلي سوقي يشيخه
عند سميه وماري كانو قاعدين في الجنينه
سميه : يعني طلع غرضنا واحد يا خواجيه
ماري بضيق : يووه ايه خواجيه دي اسمي مااري ماري
سميه  : مفرجتش المهم احنا دلوجت هنشوف تأثير الي عملتيه وشكله بان اكيد حبسها علشان اكده مخلهاش تتطلع من اوضتها واصل
ماري : حبسها  بس انا قولت هيقتلها
سميه : لا ولد خالي مش غبي مش هيصدج حديتك الا بدليل
ماري : طب وهنعمل ايه
سميه : هنجبله الدليل
فراس رجع من الشركه وكان بيجري على فوق كأن في حاجه كبيره
الجده : بسمله في ايه ولدي بتجري اكده ليه
فراس : معلش يا تيته مستعجل بس
الجده : ماشي يا ولدي انا جولت حصل حاجه
فراس : لا لا مفيش حاجه
وكمل طلوع ودخل الجناح فلير كانت قاعده بتتفرج على تليفزيون شافته طافته
فلير وهي بتربع ايدها على صدرها: ممكن اعرف بقي انا هفضل محبوسه كده لحد امتي ؟ ..وكمان صحيح مين جاب ماري وسميه يقعدوا هنا ؟
فراس  وهو مركز في ملامحها جامد : تعرفي ليله منين ؟
فلير تنحت و…
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تار صعيدي)

اترك رد