روايات

رواية تار صعيدي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك شاهين

 رواية تار صعيدي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك شاهين

رواية تار صعيدي البارت الحادي عشر

رواية تار صعيدي الجزء الحادي عشر

رواية تار صعيدي الحلقة الحادية عشر

ماري جت من وراها وهي بتحضن وبتسلم على حمزه قالت بخبث : فلير اختي
حمزه بغيظ : ماري حبيبتي ازيك يا ابليس عامل ايه
ماري بضيق : اووف اووف بجد
لورين  بتذمر : مامي فيين بقي
حمزه وهو بيبص على نسمه الي متنحه : ندلها فلير
نسمه بصدمه : هي هي مامتها بجد
حمزه : ناديها بس
نسمه : اعتقد لسه مصحيوش لانهم منزلوش لما يصحوا
فوق عند فلير وفراس
فراس : كنتي عارفه انها امي ؟
فلير : كنت عارفه
فراس وهو بيغمض عينه جامد : احكي
فلير  بتنهيده : انا كنت عايشه مع خالتو في انجلترا انا وحمزه اخويا من ساعه وفاة ماما زي مقولتلك حمزه دخل مدرسه داخليه مكنش بيجي البيت كتير وانا فضلت عايشه مع خالتو ولما كبرت شويه خالتو فجأه تصرفتها بدأت تتغير بقيت احس انها بقت غريبه خروجتها كترت لبسها شكلها حاجات كتير مبقتش بتتكلم معايا زي الاول كانت بتقعد تتكلم معايا كتير عنك بذات كل ده وقف وفي يوم لقيتها داخله البيت ومعاها واحد بتقولي انها اتجوزت !
فراس بصدمه  وزعيق : ايه اتجوزت ! ازاي انت بتهزري
فلير : لا مبهزرش اتجوزت بجد
فراس  بزعيق : اتجوزت ازااي وهي متجوزه انت تعرفي انها فاكرنها ميته وهي بتولد نسمه ! وانت جايه تقولي انها عايشه ومتجوزه كمان
فلير : ممكن تهدي ومتقطعنيش
فراس بنفاذ صبر : اخلصي
فلير بضيق من اسلوبه بس هي عذراه : المهم انا طبعا اتأكدت ان خالتو حصلها حاجه وان هي مش طبيعيه بعد جوزها بكام شهر طلبت الطلاق وفعلا اطلقت بس كانت حامل ساعتها خالتو لما عرفت انها حامل كانت عايزه تنزل البيبي لما لقيت كده مكنتش عارفه اتصرف كان لينا جار دكتور نفسي روحت حكتله كل حاجه هي مرت بيها قالي هي من كتر الصدمات الي في حياتها رفضت الواقع بتاعها لازم يشوفها وفعلا راح البيت وشافها وقالي انها لازم تقعد في مصحه علشان متعملش حاجه في نفسها او في البيبس بعد كام شهر ولدت وانا خدت البيبي وهي فضلت في المصحه لحد من كام شهر كنت بزورها من الوقت لتاني واوريها بنتها الي تقريبا بعتبرها بنتي انا وبتقولي انا ماما
فراس : ازاي اطلقت من بابا انا كل الي فاكره وعارفه انها دخلت تولد نسمه وماتت
فلير : باباك كان مطلقها اصلا من اول لما حملت في نسمه وكان دايما بيعذبها وكان بيهددها انه هيبعدها عنكم ويحرمها منكم وهو الي قال للدكتور يموتها بعد اما تولد بس الدكتور قاله انه موتها بس هو مموتهاش وسفرها برا
فراس : بابا وهو هعيمل كده ليه
فلير بتوتر : علشان بابك كان كان زاني  وبيخونها وهي لو اتأكدت من كده هددته انها هتعرف جدك
فراس قاعد مصدوم مش مصدق الي بيسمعه
فلير قامت وقربت منه ومسكت ايده : عارفه انه صعب كل الي قولته ان تعرف ان باباك كان كده وان مامتك الي فاكرها ميته عايشه وان ليك اخت تانيه متعرفش عنها حاجه اصلا ..بس انا عارفه انك قوي وهتستحمل كل ده
فراس : قوي ؟ واستحمل ؟ ..انت تعرفي انا من ساعه موت ليله وانا عايش ازاي اصلا …تعرفس ان عمري مقربت من نسمه ولا شلتها وهي طفله ولا لعبت معاها ولا عملت ليها اي حاجه تحسيسها اني اخوها طول عمرها بعملها اسوء معامله روحت اعيش في القاهره بعيد عنها وسيتها هنا ولما رجعت  خليت جدي يوديها هي تعيش هناك وتكمل تعليمها لوحدها كنت دايما محملها سبب وفاه امي دايما شايف انها السبب ان هي تعيش وامي ماتت…تخيلي بعد كل ده واكتشف ان امي عايشه لا وعندي اخت كمان معرفش عنها حاجه بردو
فلير ساكته مش عارفه تقول ايه بتعيط بس
فراس : ساكته طبعا مهو هتقولي ايه ..مفيش حاحه تتقال …بس عارفه كنت دايما عندي احساس انك تقربلها لدرجه اني شكيت انك ممكن تكون اختها قولت اكيد مش هيجوزوني اخت امي بس الشبه بينك كبيير جدا …لم هيثم جابلي كل حاجه عنك كنت عايز اعرف انت تعرفيها منين ..بس يارتني معرفت نسمه مش لازم تعرف حاجه دلوقتي اوعي تقوليلها
فجأه الباب خبط فراس مقمش من مكانه فلير راحت تفتح لقت نسمه ولورين
لورين وهي بتحضنها : مااامي وحشتيني
نسمه : لما لقيتكم منزلتوش وهي عماله تزن تحت قولت اطلعها اشوفكم صحيتو ولا لا
فلير وهي شايله لورين : لا صاحين ….خلاص سيبيها معايا وشويه ونازلين
فلير دخلت وهي شايله لورين وبتبوسها : وحشتيني يا زقرده انت
لورين : وانت كمان وحشتني كتييير اوي ..كملت بهمس وهي بتشاور على فراس الي قاعد في البلكونهوسرحان وباصص على الارض …مين ده
فلير بهمس : ده ابيه فراس
لورين : ايوا بردو يبقي مين
فلير  بهمس : يبقي جوزي  واخوكي
لورين وهي بتحط ايدها على بوؤها : يلاهوي انت اتجوزتي ومعزمتنيش انا كنت عايزه البس فستان عروسه
فلير : معلش يا لوري بقي ان شاء الله في فرح حزومس تلبسي يستي
لورين بزعل : طييب ..هو يعني اخويا بجد
فلير : اه والله اخوكي بجد وعارفه نسمه الي جبتك دي
لورين هزت رأسها : اه عارفاها قصدك نوني انا بحبها اووي ع فكره علشان هي طيبه جداا
فلير : دي كمان اختك
لورين بفرحه : بجد يعني انا عندي اتنين  اخوات وانت وزومي
فلير : شوفتي يستي
لورين : طب نزليني يا مامي اسلم عليه
فلير نزلتها ولورين جريت نحيه فراس ومسكت ايده
لورين : هااي انا لورين مامي قالت انك اخويا واني اقولك ابيه
فراس رفع رأسه ليها وخدها قعدها على رجله وبص لفلير الي جت قعدته جنبه وهمست في ودنه : دي لورين اختك بس هي بتقولي مامي
فراس خدها في حضنه جامد بيحاول يعوض الي معملهوش مع نسمه وقال : انا عارف انك لورين اختي ع فكره وانت قولي ابيه قولي الي انت عايزاه كمان
لورين : بجد خلاص هقولك فروسي وانت قولي يا لوري
فراس : ماشي وانا موافق يا لوري
فلير بغيظ : لا والله ايه فروسي دي ان شاء الله لا اسمه ابيه
لورين بتذمر : يووه يا مامي انا عايزه اقوله يا فروسي
فلير بغيظ : انت بتعيدها تاني ..انا قايمه علشان متشلش
فراس بضحك همسلها في ودنها وهي قايمه : بتغيري من عيله
فلير : انا وهغير ليه خليها تنفعك وقامت دخلت الاوضه
لورين : فروسي بقولك ايه
فراس : قولي يا حببتي
لورين بهمس : عيد ميلاد مامي بكره وزومي قالي اقولك علشان لو مش عارف علشان نعملها surprise بس متقولهاش
فراس : خلاص ماشي هو زومي  ده فين
لورين : تحت علشان متعور في ايده العصابه ضربته بالنار استني نسيت اقول لمامي صحيح
لورين نزلت من على رجله وفضلت تنادي على فلير
فلير خرجت ليها من الاوضه : ايه عايزه مش خلاص بعتيني وقعدتي مع فروسك
لورين : نسيت اقولك يا مامي ان زومي اضرب بالنار واتعور في ايده وهو قاعد تحت
فلير مستنش حتي تلبس طرحه ونزلت جري على تحت فراس نزل وراها هو ولورين بسرعه
فلير نازله بتحسس علة حمزه وتحضنه : انت كويس ايه الي حصلك مين عمل فيك كده
حمزه وهو بيحاول يهديها: اهدي يا حبيبتي اهدي انا كويس والله ده  طلقه طايشه يعني الصعيد بترحب بيا مش اكتر
فلير وهي بتمسح دموعها الي نزلت ( مشوفتش عيوطه كده بجد???? ) : يعني انت كويس
حمزه : والله كويس وزي الفل
فراس كان واقف وراها حمزه بيرفع رأسه فمد ايده يسلم : فراس مش كده ازيك
فراس بغيظ : اهلا …حضرتك ممكن تطلعي تبلسي طرحتك وتنزلي هو كويس قدامك اهو
حمزه وحب يستفزه : مش لازم يعني تلبس طرحه مفيش حد غريب
فراس بص لفلير بصه هي فهمتها وخلتها تطلع بسرعه
فراس : اعتقد ان ده شئ بيني وبين مراتي ملكش دعوه بيه
حمزه : اممم عندك حق بس انا اخوها من قبل اما تبقي مراتك
بعد اما قضو اليوم كلهم مع بعض وحمزه وفراس الي عاملين زي القط والفار طول يوم يتخانقوا …بالليل في اوضه ماري  كانت بتتكلن في التليفون
ماري : لا يا اندرو انتم هتيجو بكره …اندرو اسمعني لازم تيجي لازم نجبله دليل هي سميه دي قالت كده …هي عارفه ابن خالها وقالت مش هيصدق من غير دليل ….تمام انا هستناكم في المطار انت وزيزي …..يلا see you
في جناح فراس وفلير …فراس كان قاعد على اللاب وفلير كانت  في اوضتها مع لورين بيبص لقا موبيل فلير الي معاه في ماسدج جت عليه في نفس الوقت فلير كانت نيمت لورين وخارجه الصاله لقته باصص في تليفونها ومبرق
فلير : فراس في حاجه
فراس حط التليفون في وشها فلير تنحت
فراس وهو بيقوم : انت مش قولتي انك قولتي كل حاجه ومش مخبيه حاجه …ايه ده ؟
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تار صعيدي)

اترك رد

error: Content is protected !!