Uncategorized

رواية أنتِ لي وحدي الفصل العاشر 10 بقلم إسراء أشرف

 رواية أنتِ لي وحدي الفصل العاشر 10 بقلم إسراء أشرف

رواية أنتِ لي وحدي الفصل العاشر 10 بقلم إسراء أشرف

رواية أنتِ لي وحدي الفصل العاشر 10 بقلم إسراء أشرف

عاشقة القلم✍️????, [27 Jul 2021 at 11:15:15 PM]:
…_بعدما جري جاسر خلف حور لحق بها وأمسكها من يدها 
-جاسر: في أي مين كلمك 
-حور: دكتور شريف وقالي أن نرمين أهي أهي ????????
-جاسر: مالها ياحور 
-حور: بالله عليك يلا نروحلها أكيد هو بيهزر يلا ياجاسر 
-جاسر: ركب بسرعة كسرعة البرق وكانت حور أسرع منه 
_وصلوا بالفعل إلى المصحة 
-جاسر: خير يادكتور شريف حصل أي 
-شريف: أسف ياجاسر بس نرمين توفت من ساعة 
-جاسر: من أثر الصدمة جلس علي الكرسي ولم يستطع التفوه بحرف 
-حور: أنت أكيد كذاب هي وعدتي هتكون أفضل وأحسن 
-شريف: للأسف في حد وصلها هيروين داخل المستشفي وبعد ما أخدت الجرعة كانت زيادة فأدت للوفاه 
-حور: انهارت علي الارض لا مستحيل مستحيل نرميييييييين 
-جاسر: فاق من صدمته وحاول أن يتماسك فمهما كان هو رجل وأمسك حور من كتفيها أهدي ياحور بالله عليكي دا أنتِ مصدر قوتي وأنتِ عقلي اللي بفكر بيه 
-حور: مش قادره ياجاسر دي كانت أختي مش بس صحبتي كنت ممكن أعمل أي حاجة عشان ترجع أفضل من الأول 
-جاسر: حكمه ربنا ثم وجه حديثه للطبيب أي الاجراءات المطلوبة 
-شريف: أنا عملت الاجراءات اللازمة وبلغت البوليس لأن في حد ورا اللي حصل وعرفت الضابط ان مفيش داعي للقلق وهو متفهم دا يعني تقدر تاخدها وتدفنها
-جاسر: تمام ثم ذهب للغرفه التي توجد بها نرمين أو بمعنى أصح جثه نرمين نزل علي ركبتية بجانب السرير وأمسك يدها قائلا كدا ياقلب أخوكي تحرميني منك بس وعد مني مش هرتاح غير لما أعرف مين السبب ورا موتك وليه يوصلك السم بنفسه لحد هنا ومسح الدمعة التي نزلت ثم حملها وأتجه بها إلي السيارة
-حور: حاولت تتماسك وأستطاعت فعل ذلك لكن بداخلها فهي منهاره ومكسورة علي رفيقتها 
-جاسر: يلا ياحور أركبي جمبي 
-حور: لا أنا هركب جمبها لأنها أخر مرة أهي أهي ????????????
وبالفعل اخدتها في حضنها وأتجهوا نحو الفيلا 
_كان الكل مجتمع في فيلا مصطفي والد جاسر قلقين بشده لعدم رد أي من حور وجاسر علي الهاتف 
-نيرة: كانت تشعر بألم في قلبها شعور الأمومة جريت عندما رأت جاسر يدخل ونرمين علي يديه بنتي مالها 
-جاسر: بحزن نرمين ماتت يأمي 
-مصطفي: أنت بتقول أي 
-جاسر: بقول ماتت يابابا 
_كان الجميع في ذهول لا أحد يستطيع فهم شئ وبعد ساعات تم عمل اللازم ودفنت نرمين وأقام جاسر عزاء كبير لها  
__________________________________________
_في منزل حور كانت تجلس في غرفتها لا تريد رؤية أحد رافضة الطعام والشراب ولا تفعل شئ سوي الصلاة والدعاء لنرمين 
_دق جرس الباب فقام أحمد ليفتح فوجد جاسر 
-أحمد: جاسر اتفضل 
-جاسر: فين حور يأحمد من أخر يوم في العزاء مشوفتهاش ومش بترد علي الفون 
-أحمد: حبسه نفسها ومش بتاكل ولا بتشرب 
-جاسر: طيب ممكن تستأذن عمي أدخلها 
-عبدالحميد: طبعا يابني دا بيتك وهي بقت مراتك اتفضل 
-أحمد: أتجه نحو غرفة حور ومعه جاسر ودق علي الباب 
-حور: أحمد بالله عليك سيبني مش عايزة حد يكلمني 
-جاسر: ولا حتي أنا ياحور
-حور: جاسر فقامت بسرعة وفتحت الباب ثم وقعت علي الأرض وفقدت الوعي 
-جاسر: شعر بألم في قلبه عند رؤيتها هكذا وعلي الفور حملها ووضعها علي السرير 
-أحمد: أنا هفحصها وبالفعل فحصها احمد بخبرته الطبية عندها هبوط حاد ومحتاجه محاليل أنا هنزل أجيبها 
-جاسر: تمام وانا هفوقها لحد ما ترجع وبالفعل فاقت حور عندما شمت رائحة العطر 
-حور: أنا تعبانه اوي عاوزه نرمين 
-جاسر: أهدي ياحبيبتي للدرجادي كنتي بتحبيها 
-حور: اعتدلت وقالت بحزن والدموع تنهمر من عيونها جدا ياجاسر كنت بحسها بنتي واختي وحبيبتي قبل ما تموت بيوم كنت عندها أتصلت بيا وكانت عايزة تتكلم معايا وطلبت مني مصحف وسجادة صلاة وأسدال وفعلاً روحت أشتريت كل دا وكنت عندها عارف قالتلي أي 
_(فلاش باك) 
-حور: حبيبتي اللي وحشاني قد العالم 
-نرمين: يابكاشة أنتِ بقا وحشاني قد العالم واللي فيه 
-حور: ههههه بجد فرحانه ليكي يانرمين حاسه انك فعلاً هترجعي أفضل من الأول 
-نرمين: يارب ياحور بس خايفه اضعف 
-حور: لا أنتِ قدها ويلا بقا عشان فرحي مش هتنازل عن وجودك فيه وكمان الامتحانات بعد شهرين والفرح بعد الامتحانات شوفتي الهم مش هلحق أستريح وهدبس في اخوكي????
-نرمين: أنتِ تطولي يابت دا جاسر قمر وعسل 
-حور: طيب انا جبت اللي طلبتية وان شاءالله تبدأي من انهارده وتكون البدايه ركعتين توبه لربنا 
-نرمين: فعلاً هعمل كدا ياقلبي 
-حور: طيب أنا همشي بقا 
-نرمين: هتوحشيني أوي حور خلي بالك من نفسك ومن اللي جاي ثم حضنتها هتوحشيني اوي بتمنى تسامحيني علي بعدي عنك 
-حور: أنتِ اختي يعني مفيش بنا زعل وهعملك مفاجأة كمان بكرا بعد كتب الكتاب هجيب جاسر وأجيلك ونقعد معاكي شويه 
-نرمين: أنتِ أحلي حور في الدنيا بتمنى مكنتش بعدت عنك خالص كان ساعتها حاجات كتير أتغيرت 
-حور: حكمه ربنا وأكيد خير كلي كويس وخلي بالك من نفسك والتزمي بالحجاب بقا جو الشعر واللبس الضيق ننساه 
…  
-حور: مكنتش أعرف ياجاسر ان دا اخر يوم هشوفها فيه 
-جاسر: أدعيلها بالرحمة وبعدين دا الحل حزنك وعدم أكلك هو اللي هيرجعها 
-حور: عشان حاسه بالذنب نحيتها ياجاسر 
-جاسر: تقصدي أي أنتِ مخبية أي عني 
-حور: هحكيلك لأن لازم ناخد حقها وأنا وعد مش هسيب حقها 
-جاسر: أتكلمي ياحور 
-حور: لم ترد بل فقدت الوعي مرة أخري 
-جاسر: حور حبيبتي ردي 
-أحمد: وسع ياجاسر وقام بتعليق المحاليل لها بعد المحلول دا هتكون كويسة 
-فاطمة: بحزن كان مستخبي كل دا فين يارب الطف بيها 
-عبدالحميد: خير إن شاء الله يلا يأحمد نسيب جاسر معاها شوية 
-جاسر: مفيش داعي ياعمي خليكم 
-عبدالحميد: خليك يابني أكيد محتجاك جمبها ثم خرجوا جميعا 
-جاسر: أمسك يدها ووضع رأسه علي كتفها قائلاً قومي ياحور أنا بجد محتاجك جمبي 
-حور: وضعت يدها المعلق بيها المحلول علي رأسه أنا جمبك ياحبيبي وإن شاء الله كل حاجة هتكون بخير 
-جاسر: أرتاحي دلوقتي 
_مر الوقت وأنتهي المحلول فدخل احمد ونزع من يدها المحلول 
-أحمد: حاسة بأيه دلوقتي ياقلب أخوكي 
-حور: بعد نظرة الخوف اللي في عنيك بخير ياحبيبي والله 
-جاسر: أدمعت عينه لتذكره نرمين 
-حور: وضعت يدها علي يد جاسر حاسه بيك 
-فاطمة: دخلت ومعها الأكل جاسر عليك بقا تخليها تخلص الأكل دا كله 
-جاسر: حاول أن ينسي ويقبل بالواقع فابتسم من عنيا يابطوط
-فاطمة: تسلم عنيك ثم خرجت وتركتهم 
-حور: أي دا بطوط دي أنا بس اللي أقولها 
-جاسر: بقا كدا بس برضو هقولها طيب يلا بقا المعلقة دي رايحه فين 
-حور:بجد مليش نفس أكل أعمل فيا جميل وكل أنت وأنا مش هفتن عليك 
-جاسر:ههههه والله ضحكتيني مجوز طفلة ياناس يلا بلاش دلع 
-حور:اوف بقا مش جعانه 
-جاسر:قولت يلا 
-حور:حاضر وبالفعل بدأت تتناول الطعام ثم حمدت الله كفايه شبعت
-جاسر:هو كدا أكل دا العصافير بتاكل أكتر منك 
-حور:والله اتريق اوي واحد رخم 
-جاسر:هو أنتِ بتستغلي أنك في بيت أبوكي وبتشتمي 
-حور:لا ياحبيبي هو انا أقدر أشتمك انا بوصفك بس 
-جاسر:هههه والله عسل بس قولي كدا قولتي لا يا اي تاني
-حور:فهمت قصده واد ياجاسر اتلم هي طلعت لوحدها تلقائي 
-جاسر:يعني مش صعبان عليكي في الظروف دي يعني حتى كلمه حلوة ????
-حور:جاسر أنت حبيبي وأبني واخويا وصديقي وابويا كل حياتي والله بحببببببك????
-جاسر:الله أكبر بعشقك ياحور ثم قبل رأسها ويديها 
-حور:طيب ممكن تركز معايا عشان أنا عارفة مين السبب في موت نرمين
-جاسر:ظهر علي وجهه ملامح الجدية مين ياحور
-حور:اوعدني الأول انك تسمع كلامي وكمان متعملش حاجه أنا عندي خطة عشان هي تعترف بنفسها 
-جاسر:من يوم ما دخلتي حياتي وأنتِ عقلي اللي بيفكر ودايما بحب خططك ولو حلوة تمام رغم اني واثق من دماغك قولي 
-حور:تمام أنا بعد ما دفنا نرمين روحت المصحة تاني وقابلت دكتور شريف 
_(فلاش باك)
-شريف:أهلا أنسه حور 
-حور:أسفه لو هعطل حضرتك خصوصا إني جيت من غير معاد 
-شريف:لا ابدا وكمان كنت هكلمك عشان كان لازم أشوفك 
-حور:بأستغراب خير اي السبب 
-شريف:نرمين قبل ما تموت كتبتلك جواب وحلفتني محدش يعرف غيرك بالموضوع وكمان قالتلي أقولك أنها بتحبك أوي دا غير أنها مسجله رقمك بتوأم روحي 
-حور:بكت بشدة ولم تستطع السيطرة علي نفسها أنت لازم تتعاقب يادكتور لأن انا منعت ان حد يزورها وفهمتك ان في ناس بتتمني أذيتها 
-شريف:والله عملت كدا بس الممرضة طمعت في الفلوس اللي اخدتها من البنت اللي جت وقالتلها انها صحبتها وهتطمن عليها وتمشي
-حور:بنت مين 
-شريف:مش عارف 
-حور: تمام وأخذت الجواب ثم أستأذنت ورجعت إلي البيت 
_وعندما رجعت البيت أتجهت نحو غرفتها مباشرة وفتحت الجواب وجدت محتواه:
حور أنا بحبك أوي بعد ما أخدت قرار بالصلاة والألتزام بالعلاج وقراءة القران الشيطانه زنت عليا وكنت في لحظة ضعف وجرعة العلاج عملت صداع شديد كنت في حاجه لجرعة هيروين عشان أتحسن وهي فضلت تقولي شوفتي أنا بحبك أزاي مش ست حور اللي كتب كتابها علي أخوكي انهارده وعايشة وسيباكي لوحدك هنا وبعد ما أخدت الجرعة حسيت بدوخه فكتبت الجواب دا وعايزة أحذرك أنها مش هتسيبك ياحور جاسمين ناوية شر بحبك بحبك أوي ياتوأم روحي قولي لجاسر يسامحني ويخلي باله منك أدعولي بالرحمة وأعملوا فرحكم قريب وهاتوا نونو حلو هتوحشوني 
-حور:أنهت قراءه وظلت تبكي مش هسيبك ياجاسمين والجواب دا دليل عليكي هحبسك وهاخد حق نرمين
_(عودة للوقت الحاضر)
-حور:دا كل اللي أعرفه وكمان جاسمين هددت نرمين قبل كدا بأنها لو معرفتش تقنعك أنك تسيبني وتتجوزها هتقول لوالدك ووالدتك ان نرمين مدمنه وهي قالتلي وأنا أقنعتها أنك لازم تعرف وبعدين بلغتك ثم ظلت تبكي
-جاسر:أهدي ياحور بالله عليكي أنتِ لسه تعبانه طيب وأي خطتك 
-حور:هقولك أحنا نروح القسم ونبلغ ونديهم الجواب وبعدين…….
-جاسر: خطة محكمة تمام جدا يلا بينا نروح القسم 
-حور: طيب هستأذنك أخد شاور 
-حور: أنا جاهزة 
-عبدالحميد: خلي بالك منها يابني ربنا يحفظكم 
-جاسر: متقلقش ياعمي حور في عنيا ثم أمسك يدها وركبوا السيارة ليتجهوا نحو قسم الشرطة 
-حور:سردت علي الضابط كل الحكاية وأعطته الجواب 
-الضابط:هايل جدا الجواب دا دليل كافي 
-حور:بس ممكن تنكر عشان كدا عندي خطه وهي…..
-الضابط:خطة هايلة تمام نبدأ من بكرا 
-جاسر:شكرا لحضرتك يافندم ثم خرج ومعه حور من قسم الشرطة 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!