Uncategorized

رواية عشقني من عالم آخر الفصل السابع 7 بقلم مونيكا هاني

 رواية عشقني من عالم آخر الفصل السابع 7 بقلم مونيكا هاني

رواية عشقني من عالم آخر الفصل السابع 7 بقلم مونيكا هاني

رواية عشقني من عالم آخر الفصل السابع 7 بقلم مونيكا هاني

فيفتح الانوار وينصدم الجميع عندما لا يجدوا مي علي الكرسي 
اميره بصدمه: مي…مي انتي فين يا مي!!!
الشيخ مصطفي بإستغراب: هو اي اللي حصل ويا تري مين السبب اللي خلاها توصل لكده هي كانت بتشاور علي حد منكم انتوا التلاته ياتري مين فيكم..!!
الجميع ينظرون لبعض بنظرات شك ويتسألون من السبب ويبحثون عن مي فالمنزل ولم يجدوها ويجدوا باب المنزل يدق فينصدموا برؤية مي وعمر 
عمر بنظرات شر: هو اي اللي جاب الراجل ده هنا انا مش قولت محدش يعرف حد باللي بيحصل وإلا هأذيكم 
الشيخ مصطفي: انت متقدرش تإذي حد فينا انت خلاص نهايتك قربت 
عمر وهو يلف يديه حول رقبة الشيخ مصطفي: مابلاش انت تتحدنا تاني بدل مايحصلك زي مااحصل لبنتك 
الشيخ مصطفي: حد يجيب الكتاب اللي في شنطتي بسرعه بسرعه 
عمر بخوف: لاء لاء ابعد الكتاب ده ابعده 
فيأخذه محمد ويقربه من عمر فيختفي 
الشيخ مصطفي: دلوقتي لازم نتحرك بسرعه هاتوا مي تاني اربطوها بسرعه واملوا كوبايات ميه وهاتوها وانا هقرأ تحصينات اقوي من اللي فاتت عشان ميقدرش يقربلها تاني… اااه…  وهاتوا شوية  ملح كمان 
فالجميع  قاموا بفعل ما امر به الشيخ 
الشيخ مصطفي: مي فوقي معايا محدش هيعرف يقربلك المرادي قوليلي مين السبب واي اللي حصل عشان اقدر اساعدك 
مي بإجهاد: السبب..السبب هما دول 
وتقوم بالإشاره علي اميره ومحمد 
فينظرون لبعض باستغراب وصدمه: السبب السبب في اي ياابنتي احنا بنحبك ومنقدرش نعمل فيكي حاجه زي دي 
مي ببكاء: بلااش كدب بقا وحجج انتوا اه بتحبوني بس فين حبكم ده مفيش حد فيضيلي يسمع مشاكلي الاستاذه اميره مفهمه الناس كلها ان اسرتها اهم حاجه بس في الحقيقه اهم حاجه شغلها حبساني وحبسه حريتي مفهماني ان الناس كلها وحشه وان مينفعش اتعامل معاهم ولا اثق فيهم شيفاني في كل وقت غلط واني لسه عيله صغيره مش عارفه حاجه ده غير الضرب والشتيمه والإهانه ولما اجي مره ادافع عن حقي قصادها كانت بتجاوب نفس الجواب المحفوظ اصل انا امك وخايفه عليكي وعلي مصلحتك مصلحتي اللي هي انهي مصلحه بالظبط وغير كده كتير من اللي
 بتعمله فيا ونيجي للبشمهندس محمد اللي هي كل شغلته في الدنيا انه يشتغل ويجيب فلوس ويجي ياكل وينام والاستاذه اميره تسلطه عليا يجي هو كمان يضرب ويدوس ويضغط كإني جبل مبتهدش وفي الاخر نفس الرد المحفوظ احنا بنحبكم وعيزينكم تبقوا احسن ناس في الاخلاق..هههههه!! اخلاق…طب نفسيتي فين من اللي بيحصل طب العقد اللي جوايا كنت كل يوم ادخل الحمام افضل بالسعات اعيط ولم اخرج اغسل وشي وكإني ولا حصل حاجه عشان لو شوفوني بعيط برضو بيبقي نفس الرد اصل انتي عيله نكديه
 وكان يوم اسود يوم مخلفناكي فخليت عياطي وحزني وصريخي بينحصر بين اوضتي والحمام وكنت كل مره بعيط بحس ان في حد بياخدني في حضنه ويطبطب عليا فضلت احس بالاحساس ده لحد مادخلت اول يوم الكليه وقبلت عمر اول ماشوفته حسيت براحه من ناحيته كإني اعرفه من زمان لقيته جاي يعرفني بنفسه
 
ان اسمه عمر محمود الالفي طالب بالفرقه التانيه معايا في الكليه وقالي  لو احتجتي اي حاجه كلميني علطول 
انا الصراحه في الاول مرضتش اديله اي انتباه خفت وبعد كده لقيته هو اللي بيجي يكلمني وعايز يتعرف عليا وكده لحد ماتعودت علي وجوده وحبيته حسيته شبههي في كل حاجه بس كان بيحصل حاجه غريبه اني لما كنت بمشي معاه واكلمه الاقي الناس عمال تضحك وتكلم بعضها ويقولوا عليا اني مجنونه وبكلم نفسي ولما جيت وجهته قالي انه الناس كلها هنا مبيحبهوش فبيعملوا كده عشان يضيقوه فانا صدقت وفي الوقت ده كنت خلاص بحبه واتعودت عليه اووي ومكنتش اقدر ابعد عنه بعدها لقيته مبقاش يجي الكليه وارن عليه مش بيرد ورحت سالت في الكليه عليه اتصدمت لما عرفت ان مفيش حد في الكليه اسمه كده فضلت اكتر من اسبوعين بدور عليه وفي ليله كنت نايمه عماله اعيط وافكر فيه وفجأه….
ويقطع حديث مي صوت من اخر الغرفه وهو يبكي: كفايه يا مي متحكيش تااني….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد