Uncategorized

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل الثلاثون 30 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل الثلاثون 30 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل الثلاثون 30 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل الثلاثون 30 بقلم باسنت أشرف

نروح عند رناا و ياامن 
بعد ماا الااسعااف وصلت شاالهاا يامن بسررعة وطلع يجرري بيهاا ع عربية الاسعااف وهي كاانت بتنزف من راسهاا ومن تحت وياامن كاان خاايف عليهاا جدااا 
ف عربية الااسعااف 
ياامن: رنااا ي حبيبتي ارجووكي فووقي متسبنيش 
وفضل ياامن الطرريق كلوا وهوو يدعي انهاا تبقى بخير 
واخيراا بعد وقت عدا ع يااامن كاانة دهر كاامل وصلوا المستشفى ونقلووهاا علطوول ع اوضة العملياات 
وياامن قااعد برة ع اعصااابوا عماال يدعيلهاا وحاالتوا صعبة جداا يعنيني خاايف عليهاا جدااا ومش عاارف يعمل اي هوو مش فاارق معااه اللي ف بطنهاا اهم حااجة هي تكوون بخير ياااارب
الدكتوور اتأخر جاامد جووة يااترري ية اللي بيحصل ياارب اشيفيهاا ياارب تقوملي بالسلاااامة مش بيفكر غير ف حبيبتوا و مرااتوا وعشقوا 
بعد فترة مش كتيرة بس عدت ع ياامن كأنهاا سنة 
خرج الدكتوور من اوضة العملياات
ياامن جررى علية بسرررعة 
ياامن: ابووس ايدك ي دكتوور طمني عليهااا عااملة اي دلووقت 
الدكتوور اشفق ع حاالتة
الدكتور: هتبقى تمااام ي ابني متخاافش بس هو بصراااحة نزفت كتير ومقدرنااش  ننقذ البيبي  وهنضطر ان احناا نشيل الرحم بس محتااجين اقرار منك عشااان النزيف اللي عندهاا مش قاادرين نوقفوا ومحتااجين ل متبرع يتبرعلهاا بالدم يكون نفس زمرت دمهااا بس هناا ملقنااش فالااحسن نشووف حد من عيلتهاا ف اقري وقت يتبرعلهاا بس ميكوونش مريض او بيااخد اي براشيم 
الكلاااام نزل زي الصااعقة ع ياامن معقوول هيفقد ابنوا اللي لسة مجااش وكماان هتشيل الرحم يعني مفيش امل انهم يجيبوا اطفاال تااني بس ده كلوا مش مهم اهم حااجة هي تكووون بخيير دي اهم من اي حااجة 
ياامن: مااشي ي دكتوور هاات اي ورق او اي اقراارات اناا همضي عليهااا بس اهم حاااجة هي تكوووون بخير 
الدكتوور: مااشي ي ابني 
ومشى الدكتووور وياامن اتصل ع نااس معرفتوا من مستشفياات تاانية وجمع الدم وجاابوا والدكتووور اخد الدم وكملوا العملية وبعد فترة من الزمن نقلوهاا اوضة عاادية بس ناايمة من اثر البنج ويااامن دخل عندهاا وقعد معااها و……………
يااتري رنااا لماا تفوق وتعرف اي هيكوون رد فعلهاا 
ويااترى هي وياامن هيرجعوا يكونوا مع بعض ولاا يفترقوا 
ولاا للقدر رأي اخر 
***********************
في بيت سامي السيوفي 
سيف: بعد اذنك ي عمي هااخد رينااد  عشاان تختاار معاايا الااوض طبعاا ده بعد اذن حضرتك 
سامي: بس حاامد قاال ان الشقة مفرووشة 
سيف: لاا ي عمي اناا محبيتش اختااار الااوض لوحدي ف مجبتهوومش قولت نجيبهم اناا و شريكة حيااتي 
سامي: فيك الخير والله ي ابني 
نجااة: اتفضل ي ابني اشرب القهووة لغااية ماا رينااد تلبس 
سيف: شكراا ي مراات عمي ربناا يخليكي 
وبعد شووية خرجت رينااد وهي لااابسة دريس جينز مفتووح من النص وتحتوا بنطلوون احمر وحجااب احمر و كوتش ابيض 
واخدهاا سيف و خرجوا 
في عربية سيف 
سيف:  اي الجماال ده كلوا ي مزة 
رينااد بصدمة:  في حد يقوول ل مرااتو ي مزة ده انت بقيت منحرف اووي ي سيف 
سيف:  ماا هو عشاان انت مرااتي اقولك مزة برااحتي بقى ولاا انت عايزااني ارووح اقوول لواحدة من اللي ف الشاارع 
رينااد بعصبية وغيظ ف ان واحد :  اه ي قليل الااادب ي منحررف بتخووني من قبل ماا نتجووز 
سيف: هو في حد يبقى معااه القمر كلوا ويبص للنجووم 
ريناد: يعني مش بتخووني 
سيف: هوو اناا اقدر ي قمري انت 
ووصلوا مكاان بيبيعوا فية الااساس 
واختااروا مع بعض اوضة نووم جميلة جداا مكونة من سرير واريكة قداام السرير  و 2 كومود و دولااب كبير و تسريحة 
وجابوا اوضة اطفاال اولاااد  
مكونة من سريرين اطفاال وتسريحة واريكتين صغيرين و دولااب الواان واشكاال تليق بالاولااد 
وحاابوا اوضة اطفاال بناات نفس نظاام اوضة الاولااد اختلااف الااشكال والاالوان 
وجاابوا قعدة عرب باللون البني مدمووج مع اللون التريكوااز
واختااروا كل حااجة مع بعض ع مستووى عاالي و دقة 
وبعد ماا خلصوا سيف جااب عربية وحمل عليهاا الحجاات ونااس عملااء يوصلوهاا ويطلعوهاا وابووة موجوود هنااك 
سيف اخد رينااد و راحوا مطعم عشاان ياكلوا 
سيف:  يااه ي ريري من وقت ما شووفتك واناا بقيت بصرف كتيير 
رينااد:  ماا هو انت مينفعش تفضل بخيل علطوول 
سيف:  اي ده بجد اناا بخيل 
رينااد:  فووق ماا تتصور كماان 
سيف:  تشكرااات تشكرااات 
والااكل جة واكلوا وبعدين سيف اخدهاا وروحهاا البيت 
قبل ماا تنزل من العربية سيف قررب منهاا ومسك ايدهاا ولبسهاا دبلة جميلة اوي محفوور عليهاا اسم سيف ولبسهاا كماان توينز و خااتم وبااس ع ايدهاا
ريناد:  اي ده كلوا بس 
سيف:  ي ريري اناا لو اقدر اجبلك اكتر من كده كنت جبت انت تستااهلي كل حااجة حلوة 
رينااد:  لاا والله مكنش في دااعي تجيبهم 
سيف:  محدش احسن منك ي قمرري لاازم تكووني لاابسة دبلتك اللي شاايلة اسمي عشاان الكل يعرف انك بتااعتي 
رينااد قربت منو وبااستة ع خده 
رينااد:  انت بجد شخص كوويس اووي ي سيف اناا اكتشفت انك الشخص اللي كنت بتمنااه وبحلم بية يكوون جوزي و قرة عيني 
سيف:  تسلميلي ي قمري 
اه صحيح نسيت دي وطلع سلسلة عليهاا حرف ال R&S
ولبسهاالهاا 
رينااد:  بجد حلووة اووي ي سيف دي اكيد غاالية اووي 
سيف:  مفيش حااجة تغلى عليكي ي قمري ربناا يخليكي لياا 
رينااد:  ويديمك ف حيااتي.
توقعااتكم 
يااتري رينااد وسيف هيتجوزوا ويعيشوا حيااه سعيدة 
ولاا للقدر رأي اخر 
******************
عند اسر و ريم كاانوا ف عياادة منتظرين دورهم ف الكشف وكاانت معاهم لين 
لين بخووف:  والله ي ماامي اناا كوويسة مث تعباانة بلييز يلاا نمشي اناا مث عاايزة اخد حقن 
ريم:  متخفيش ي قلبي مش انت اللي هتكشفي اناا اللي هكشف 
لين:  هتكثفي وتااخدي حقنة 
اسر:  لاا ي لينو مش شرط تااخد حقن عاادي هتكشف بس مش هتااخد 
لين: بجد ي بابي 
اسر:  بجد ي قلبي باابي 
الممرضة:  ريم نصاار  اتفضلي ي فندم 
ريم:  تماام شكراا وقاامت دخلت هي و اسر
الدكتوورة:  اي اللي عندك ي حبيبتي 
ريم بتوتر:  هوو بصرااحة انا قربت اكمل سنة متجووزة و محملتش 
الدكتوورة:  متتوتريش ي حبيبتي ان شاء الله كل حااجة هتكوون بخير 
وكشفتلهاا الدكتوورة وبعد الكشف 
الدكتوورة:  معندكيش اي حااجة عاادي تأخير عاادي ممكن بس تعملوا التحااليل دي انت وجوزك وهتطلع معااكم خلاال نص سااعة ف المستوصف اللي جنبناا 
ريم:  تماام شكراا ي دكتوورة بس حوزي معندووش اي خااجة لاانوا مخلف قبل كده 
الدكتوورة:  معلش اعملوا التحااليل دي و هنشووف 
ريم:  بس ي……. 
قاطعهاا اسر:  خلااص ي ريمو مفيهااش حااجة نعمل التحااليل ونشووف 
ريم:  تماام ي اسر يلاا 
وبالفعل اخدهاا وراحوا المستشفى واخدوا منهم عيناات الدم 
وبعد اكتر من سااعة طلعت النتاايج واخدوها ورااحوا للدكتوورة وانتظروا لماا طلعت الحاالة من اوضة الكشف ودخلوا تااني للدكتورة 
الدكتوورة بعد ماا خدت التحااليل وشاافت النتاايج 
الدكتوورة بصدمة: ازاااي الاااستااذ مش بيخلف 
ريم بصدمة: انت بتقوولي اي ي دكتوورة 
الدكتورة: ع حسب النتيجة نسبة الخلفة عنده تكااد ممنعدمةف متأكدة انو مينفعش يخلف للاسف 
طبعاا الكلااام نزل زي الصااعقة ع الكل ازااي معقوول لين متكوونش بنتوا معقوولة مريم (ام لين)  كاانت بتخونوا…………… 
يتبع………. 
لقراءة الفصل الحادي والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مسك للكاتبة ملك أحمد

اترك رد

error: Content is protected !!