Uncategorized

رواية صدفة مع صعيدي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد التوني

 رواية صدفة مع صعيدي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد التوني

رواية صدفة مع صعيدي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد التوني

رواية صدفة مع صعيدي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد التوني

اسد:طول ما انا معاكي متخفيش ثم مسك ايدها و باسها
كراميل ابتسامة هيا فعلآ بتحس معه بأمان
اسد:بوصي متخفيش انا معاكي
كراميل بحب :حاضر
راكبو الطياره و كراميل فضلة مسكه ايد اسد جامد عشان خايفه
واسد كان سيب نفسو خالص ليها لحد ما وصلوا
كراميل بصت لي ايد اسد اللي جيبت دم من اظافرها
كراميل بخوف علي أسد :ينهار اسود
اسد بحب :شششش اهدى مفيش حاجه
كراميل بخوف :انا اسفه واللهي مختيش بالي
اسد مسك ايدها و باسها:وله يهمك يا روحي
كراميل :انته لحد دلوقتي مقولتيش ليا احنا رايحين فين وليه محديش راكب معنا
اسد:هتعرفي بليل احنا فين تانى حاجه دي طياره خاصه تلات حاجه ودي الأهم البسي الشريط الأسود ده علي عينك عشان العربيه هتتحرك
كراميل بتضحك :انته بتهزار صح
اسد بحب :لا يا روحي يلاااله البسي بقاا
كراميل هزت راسها با معنا حاضر
وصل اسد لي الفندق بتاع المكان اللي هما فيه ونزل كراميل والشريط علي عنيها برضوا 
كراميل بحب:اشايل الشريط بقااا
اسد :لا حياتي اصبري شويه ظغيرآ 
مسك ايدها ووطلع علي الاوضه وسيب ايدها وخرج 
كراميل بتوتر :اسد سبت ايدي ليه 
مفيش راد
كراميل بتوتر اكتر :مش بترد ليه يا أسد 
مفيش برضوا راد 
فتحت عنيها لقيت الاوضه كلها ضلمه 
كراميل بخوف :اسد انته فين انا بخاف من الضلمه اوي 
لسه مخلصتيش الكلمه ولقيت اسد حضنها من ضهرها 
وقريب عند ودنها وبصوت حنين:تخافي ازاى وانا موجود…
ومين غيرى يشيل همك
ده انا بيتك…وانا اهلك
يا ماشية ف دمي علي مهلك⚘♥️
كراميل ابتسامة وقالت بحب :انا بحبك اوي يلاااله بقااا افتح النوار
اسد بضحك :ههه افتح النوار ليه ما كده احله انا رأي ننام
كراميل بتوتر:علي فكره انته قليل ادب 
اسد بضحكه عاليه :ههه واللهي كونت مسني تغلطي قام لفف كراميل لي
وقبلها برقيه بعدها سبها عشان تخد نفسها وقريب من ودنها :هبقااا اكمل عقاب بس مش دلوقتي ???? 
كراميل بتوتر :احم طب ممكن تفتح النوار 
اسد :طيب بس بشرط 
كراميل :اي هو
اسد:هتفضلي مغمضه عينك لحد دقتين افتحي عيونك 
كراميل : طيب 
خرج اسد من غير كراميل ما تخد بالها بعدها النوار فتح 
فتحت كراميل عيونها علي منظر الورد اللي علي السرير والأرض في كل مكان واسمها اللي مكتوب بلالين هليوم وعيونها كلها دموع من الفرحه
لقيت ورقه متنيه علي طرف السرير 
الجواب :حياتي ونن عيوني يا رب تكوني مبسوطه من المفاجأة وآسف علي اي حاجه عملتها زعلتك مني يا روحي عموماً يعني لو هقدر هجيبلك كل يوم نجمه وهعمل 
كـل يوم تمـثـال وأقولـك ” انـك الـعـالم ” ????????
قفلت الورقه وهيا فرحانه جدآ لقيت مكتوب في ضهر الورقه:هتلاقي سترها سوده شديها 
لفت في الاوضه لحد ما لقيتها شددد استرها لقيت منظر يمكن احله حاجه تشوفها دولاب كلو ازايز وفي فتسان كبير اوي يمكن اجمل فستان تشوفو وباين من ورها البحر ويفتها كبيرها اوي مكتوب عليها بخط عريض :شرم ترحب بيكي يا اجمل كيرووو????
فضلة تمسح عينها من الدموع انها فعلآ دموع الفرحه وايد اي ربنا عوضو حلوه بصة لي أسماء وافتكرت انها ديمآ كان عندها امل في البوست ده “سيعووضك الله بإنسان يُشبهك ‘يشبه نقاء قلبك ويستحقه ♥️????” 
دق دق دق
دخل مجموعات بنات 
بنت:اهلآ بيكي يا مدام كراميل اسد بي بعتنا ليكي عشان نجهزك عشان هيجي يخدك بعد شويه 
هزت برسها بمعنا :تمام ورجعت بصت لي الاوضه بفرحه كبيرها 
* ******
عند اسد في اوضه تانيه 
اسد في الفون
كل حاچه جاهزه يا عثمان 
عثمان :ايوا يا خوي چدي هيسافر بكره
اسد :الحمد لله أهم حاجه محديش من حريم البيت يخرج انا سيب راجل عثمان :عيب عليك يا خوي كل حاجه هتمشي زاي ما انته عايز 
اسد :ربنا يحميك يا رب
عثمان :اتبسط انته بس يا عريس 
اسد بضحك :بس الله ينور عليك 
فلاش باك من يوم
اسد :عثمان تعاله عايزك هستنيك عند رعد
عثمان :خير يا خوي متكلمنيش چوه ليه
اسد:بقولك اي عايز اعمل مفاچاء لي كراميل
عثمان بضحك :مش مصدق يا ناس اخوي عايز يعمل مفاجاء هههه 
اسد بجمود :لم نفسك يلاااله هتساعدني وله اشوف حد تاني
عثمان :معاك يا خوي في بضحك معاك 
اسد :طيب يا خوي المهم عايز مكان يكون في بحر وعايزو يكون في حفله كمان وعايز احله فستان 
عثمان :تمام يا خوي هظبط حوار المكان والحفله وهنزل القاهره ابعتلك صوار الفساتين وانته اختار
اسد :وعايز حاچه كمان بس صعبه شويه 
عثمان :اي هيا يا خوي
اسد :…….. 
…عند همام
دياب :اي يا خوي خير
همام وقف وعلامات الغضب كلها علي وشو :كل حاجه كونت بخطيط ليها راحت بس مش اهني برضوا وهخرب حياتو
دياب :اللي حصل بس
همام :…..
* ******
عند نداء
نداء في الفون :الو يا بابا
ابوها :عملتي اي يا بت 
نداء:مفيش خدها وسافر
ابوها :يعني اي ازي تسافر وتسيبك 
نداء :مش فهمه حاجه خدها و سافر وكمان شويه هروح ليهم 
ابوها :تروحي فين 
نداء :ما هو خد المحروسه شرم الشيخ 
ابوها :الله الله عليكي يا بنت أحمد (اسم ابو كراميل) 
نداء :اصبر بس عليه وانا هوريك اعمل فيها اي
ابوها :لما نشوف 
نداء :صدقني تراجع بس من السفر 
وهتلاقي مفاجاء كبيرها ليها 
سيد بضحك :هههههه هيا دي بنتي
* *****
عند صفيه
صفيه :شايفه ياما خدها ازي وراح شرم ازي
امها :ما انتي اللي عبيطه البت كالت بعقلو حلوه 
صفيه :وانا اعرف منين انها مش سهله كده بعدين ما هو اللي كان عامل نفسو عمرو ما هيحب بعد المحروسه اللي ماتت
امها :طيب يختشي شوفي هترجعي ازي
صفيه :اصبري عليه 
دق دق دق
فتحت الباب ام صفيه لقيت نداء
صفيه :طيب يا ماي روحي شوفي چدي 
سبتهم ونزلت ودخلت نداء
صفيه :عملتي اي ظبطي الدينا 
نداء :عيب عليكي انتي لسه مش عارفني
فلاش باك
نداء وقفه بتكلم ابوها
نداء :لازم اخرب حياتها واخليها تطلق 
صفيه من ورها :مين دي اللي هتخربي حياتها 
نداء بتوتر قفلت الفون وبصت ليها:مش لازم تعرفي
صفيه مسكتها جامد من دراعها هتقولي وله انزل لي اسد
نداء بسخريه :جايه اعمل حاجه نفسك تحصل 
صفيه :قصدك اي يا بت 
نداء :بس متقوليش بت بس قصدي اللي عايزا كراميل تتطلق
صفيه بفرحه :ازي 
نداء في خطه في دماغي كده 
صفيه :طب قولي ليا وانا هساعدك
نداء :هو ده الكلام بوصي يا ستي…………… 
صفيه بزهول :يخربيت دماغق سم 
نداء :عيب عليكي 
(في الحاضر) 
صفيه :صحيح ليه تعملي كده في بنت عمك طيب انا حقي عشان سرقت چوزي
نداء:اصلي بابا خد فلوس كتير من واحد هيموت ويتجوز كراميل عشان كده عايزن نطلقه وبدموع تمسايح وبابا هربان عشان الراجل حالف لو متجواز كراميل هيقتل بابا
صفيه خبط علي صدرها :يا حزني خلاص يا حبيبتي متبكيش وحضنت نداء
نداء وهيا حضنها ضحكت با خبث في نفسها :ربنا بيحبني عشان وقع وحدها عبطيه زايك ليا بكره بعد مخلص من كراميل هخلص منك انتي كمان عشان اتجوز اسد انا 
* **
نروح بقااا عند العصافير 
بصت كراميل لي نفسها في المرايا 
بنت من الموجودين :الله واكبر عليكي ملكه بمعنا الكلمه 
ابتسامة ليها كراميل 
فون الاوضه ران 
بنت :الو
احد شباب الفندق :الهانم جاهزه 
بنت :ايوا كل حاجه تمام 
الشاب :تمام اتحركو عشان اسد بيه مستني
البنت :تمام
قفلت البنت الفون 
كراميل هانم هتنزلي من السلم اللي بعد الاوضه بشويه هتلاقي اسد بيه 
كراميل بتوتر:تمام 
بصت لي نفسها اخر مره في المرايا هيا حقآ جميله الفستان الأبيض تحفه عليها غير التاج اللي عملها ملكه ???? ❤️ 
ذهبت كراميل لي السلم اللي عباره عن ورده ابيض لقيت اسد واقف مستني تحت عباره عن حاجه فوق القمر لبس بداله سوده جميله وقميص اسود ورفع شعرو لي فوق كان يشبه فارس كل اميره انه حقآ كل ملك مش امير
رافع اسد راسو وشاف القمر كراميل وهيا نزله سرح في جمالها وانو قد اي بيحبها وكل مره يشوفها تخطف قلبو من اول وجديد مسك ايدها باسها وهمس عند ودنها:حبيتك جداً .. وبقولها .. وهقولها ومش هنكر حبي 
لو حطوا الدنيادي ف كفه .. ف الكفه التانيه إنتي تطبي ❤️
قالت لي كراميل بحب:بسيب الگل واحگيلگ وقلبي لوحده بيجيلگ 
ويتآمل في تفاصيلگ .ويسرح فيگ گلامگ
ليآ عن شوقگ طريقتگ نظرتگ ذوقگ????
حضنها اسد جامد ولف بيها الفندق كالو فضل يصفر و يصقف والورد نزل من عليهم من فوق 
كراميل بحب:طب اي هنروح فين
اسد :دي مفاجاء امسكي بقااا حطي الشريط الابيض ده علي عينك 
كراميل بضحك :تاني
اسد:يلاااله يا بابا ومسك ايدها وباسها 
لبست كراميل الشريط الأبيض وخرجت هيا واسد وهما مسكين ايد بعض 
كراميل :الله انا سماعه صوت اغاني
اسد وقف 
كراميل :قفت ليه 
شايل اسد الشريط من علي عنيها وكانت المفاجأه صحبها بتوع الكليه كالهم موجودين 
جريت كراميل علي صحبها 
ملك:الله واكبر عليكي يا روحي قمر 
كراميل :انا فرحانه اوي اني شوفتكم 
بص اسد لي كراميل بحب انها فرحانه بعدها بص لي اخو وابتسم (هيا دي الحاجه الصعبه اللي اسد كان عايزها) 
نداء بغيظ في نفسها :بقاااا انتي بتعمل ليكي كل ده 
بعدها راحت لي كراميل اللي في حضن صحبتها 
نداء :الف مبروك يا كراميل
كراميل :الله يبارك فيكي عقبالك يا رب
نداء :قريب بإذن الله 
بص ليها ملك بقرف بعدها قريب ليهم اسد
اسد:اي يا بت ملك حضنها حبيبتي ليه
ملك بضحك :لا عندك حق يا عريس النهارده يومك 
كراميل بضحك :انا عايزا ارقص 
اسد :بت ترقصي فين الناس دي كلها تشوفك 
… 
فضل صحبها يرقصوا ويغنو كان فرح جميل جدآ 
والكل سلم عليهم قبل ما يمشوا 
كراميل :احنا مش هنمشي 
اسد هنمشي بس الاول هنتعشا 
كراميل بفرحه :اخرين هموت من الجوع 
اسد بحب :مسك ايدها وقالها بعد الشر
فضلو يتمشو علي الشط وهيا لبسه الفستان 
بصت لقيت يخت كبير ومتزين بالورد 
ومكتوب علي كيرو بص لي اسد عنيها دمعت
كراميل بدموع فرح:انته عرفت كل ده ازي
اسد قريب ليها وطبع بوسه علي خدها بهمس في ودنها :من ساعد ما شوفتك وانا عارف كل حاجه عنك شوفي اتغيرت معاكي ازاى وبقيت مبسوط
ده انا كنت خلاص علي وشك الموت⁦❤️⁩????????
وايدك ماسكة فى ايديا بدون ما نخاف من النظرات…
كسرت أنا وانتى كل قانون يقول إن البشر فترات❤️????????
اسفه جدآ اني اتاخرت عليكو بس واللهي كونت تعبانه جدآ ويا رب البارت يكون حلوه هو طول شويه بس عشان كان بقالي فتره مش بنزل بحبكم جدآ ♥️????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج فرج

اترك رد

error: Content is protected !!