Uncategorized

رواية غرام الفارس الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

 رواية غرام الفارس الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

رواية غرام الفارس الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

رواية غرام الفارس الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

ريم وهي بتحضن فارس:  فروستي وحشتني اوي كده متسالش عليا
فارس: وحشتيني بس مكنتش فاضي اكلمك
ريم:  ولا يهمك يروحي.. ثم تنظر لغرام بقرف.. مين دي يا حبيبي دي الخدامه الجديده؟ 
طبعا قالت كده عشان كانت غرام قعده بهدوم عاديه وقديمه
غرام بغضب: مين دي اللي خدامه احترمي نفسك انتي واحده مش محترمه.. ثم تفزع غرام من شدة الصافعه اللذي نزلت على وجهها
فارس وهو بيضرب غرام بالقلم: انتي اللي مش محترمه ما انتي فعلا شبه الخدامين بهدومك المعفنه وايدك المشوها دي اوعي تكوني فاكره نفسك حاجه انتي متسويش ربع جنيه
ريم بشماته: ايوه كده يا حبيبي علمها الادب
فارس لريم: معلش يا ريم متقصدش اصلها جربوعه جايه من الشارع متعرفش قيمة الناس النضيفه
مامت فارس وهي بتضربه بالقلم:  انتي اللي جربوع مسمحلكش تمد ايدك عليها او تتكلم عليها كلمه متعجبنيش
فارس بصدمه: انتي بتضربيني عشان الجربوعه دي تمام اوي انا بقا هربيهالك
راح فارس مسك غرام من شعرها بقوه وشدها وراه و هو طالع على السلم والكل بيحاول يوقفه لكن كان بيزقهم ويكمل
فارس دخل غرام اوضتهم ودخل وراعا وقفل الباب عليهم
وريم مشيت عشان كانت خايفه من عصبية فارس
غرام ببكاء وخوف:  انت عايز اي حرام عليك سبني ف حالي
فارس و هو يقترب لها: متخافيش انا مش هلمسك لأني قرفان منك اصلا انا بس هعلمك حاجه صغيره كده عشان تعرفي تتعاملي معايا بذوق
وراح نحيتها وبداء يضرب فيها بكل قوته ويشتمها لحد ما بوقها ومناخيرها جابت دم واغمى عليها
فارس و هو بيبصلها بقرف: مثلي عليا واعملي فيها بقا انك اغمى عليكي مش هصدقك جتك القرف
وسابها وخرج من الاوضه
مامت فارس بخوف:  عملت فيها اي يا فارس رد عليا عملت في البنت اي!! 
فارس: اهي مرميه عندك جوا..  وسابها وخرج برا القصر كله
مامت فارس جريت على الاوضه واتصدمت لما شافت غرام مغمى عليها
جابت بيرفيوم و قعدت تحاول انها تفوقها لحد ما فاقت
غرام ببكاء وهي تتذكر ما حدث لها:  هو انا عملتله اي يا ماما عشان يعمل فيا كده انا تعبت حرام عليه بقا
مامت فارس:  معلش يبنتي انا اسفه اني جوزتكوا لبعض غصب عنكوا 
غرام ببكاء: انا عايزه اتطلق
مامت فارس بصدمه:  ايييه ازاي بس يبنتي مينفعش انتو لسه متجوزين امبارح
غرام: خلاص هنستنا فتره شهر او شهرين ونتطلق انا مش هستحمل اكتر من كده
مامت فارس بحسره: اللي تشوفيه يبنتي انتي حره انا هروح انام انا بقا واسيبك ترتاحي
بليل..
رجع فارس وكان طالع على السلم عشانيدخل اوضته 
مامت فارس وهي بتخرج من اوضتها: فارس تعالى عوزاك
فارس: نعم يا ماما
مامت فارس: فارس انا اتفقت مع غرام انكوا تطلقوا كمان شهرين عشانهي مش هتستحمل اكتر من كده انت معملتك بشعه اوي معاها وبصراحه البنت صعبانه عليا عشان كده لازم تنفصلوا عن بعض
فارس حس بخنقه و وجع في قلبه بس تجاهل الشعور ده: تمام يا ماما عن اذنك
دخل فارس اوضته لقا غرام نايمه على الارض بتترعش من البرد تجاهلها وراح ينام
فارس في نفسه: اي ده انا ليه قلبي وجعني وحسيت بخنقه لما ماما قالتلي ان غرام عايزه تطلق اكيد محبتش غرام ولا حتى اعجبت بيها انا لسه متجوزها امبارح او بمعني اصح لسه شايفها امبارح وبعدين انا بضربها ليه زعلت لما عرفت انها عايزه تسيبني
قعد فارس طول اليل يكلم نفسه لحد ما راح في النوم
تسريع الاحداث.. 
مر شهر وكان فارس كل يوم يضرب غرام ويهينها عشان ايديها وعشان هي فقيره 
في يوم..  
فارس دخل اوضته 
غرام بتوتر: ف.. فارس بعد اذنك عايزه اتكلم معاك
فارس بلامبالاه: عايزه اي اخلصي
غرام: كنت عايزه افكرك بس بمعاد الطلاق بتاعنا فاضل عليه شهر..
فارس بعصبيه: انا مش هتطلقك واللي عندك اعمليه انسي موضوع الطلاق ده
غرام بصوت عالي: يعني اي احنا اتفقنا اننا هنتطلق انت بترجع في كلامك على فكره اللي بيرجع في كلامه ده ميبقاش راجل
فارس بغضب: انتي بتغلطي فيا يا بنت ال*** انا هوريكي
وقعد يضرب فيها كتير وبعدين سابها وخرج برا الاوضه
غرام ببكاء:  يارب يارب ارحمني انا ماليش غيرك يارب
اليوم التالي..
دخل فارس اوضته و بيدور على الساعه بتاعته
فارس لغرام: فين الساعه بتاعتي اللي كانت هنا
غرام: معرفش 
فارس بعصبيه:  يعني اي بتعرفيش انتي بس اللي بتخشي الاوضه هنا
غرام بخوف ودموع: ولله معرفش مشفتهاش
فارس بيقرب عليها وكان هيضربها بس وقفه صريخ غرام
غراد بصريخ هستيري: لاااااا ونبي بلاش تضربني حرام عليك كفايه ضرب ولله هعملك اللي انت عازوة بس متضربنيش.. وفضلت تصرخ بهستريه
فارس اقترب منها وخدها في حضنه: بس بس اهدي مش هضربك خلاص اهدي مش هعملك حاجه ياعمري
غرام بهستريه: بص يا فارس بس جسمي علم ازاي من كتر الضرب بص دراعي لونه عمل ازاي 
غرام صعبت على فارس شدها في حضنه اكتر وقعد يهديها لحد ما نامت
فارس لنفسه: ياااااااه للدرجادي انا وحش للدرجادي بتكرهيني حقك تكرهيني منا علطول بضربك وبعاملك وحش بس خلاص انا هتغير معاكي مش هضربك تاني ومش هطلقك يا غرام انا مش عارف ليه متمسك بيكي رغم اني كنت متجوزك غصب عني انا اسف اوعدك مش هضربك تاني انا كنت بضربك عشان اكرهك فيا عشان انا اتجوزك غصب عني لكن لما كرهتيني حسيت بوجع ف قلبي انا اسف بجد يا غرامي????????
خرج فارس من الاوضه.. 
مامت فارس: اي يا ابني هي كانت بتصرخ ليه انت ضربتها تاني
فارس: لا يا ماما اطمني هي بس تعبانه شويه 
مامت فارس: طب نجبلها دكتور طيب
فارس بتفكير: اممم بصي يا ماما انا عايز دكتوره نفسيه تيجي تشوف حالتها..ثم اكمل بتحذير.. بس تكون ست مش راجل
مامت فارس: حاضر يا ابني هجبلها دكتوره حالا
بعد شويه كانت غرام فاقت والدكتوره جت.. 
غرام: هي مين دي يا ماما
مامت فارس: بصي يا حبيبتي انتي نفسيتك تعبت من المعامله مع فارس ابني عشان كده جبتلك الدكتوره ساره هتكشف عليكي بس ةهتمشي تمام ياقلبي
غرام بحزن: تمام يا ماما
الدكتوره: طب بعد اذنكوا سيبونا لوحدنا شويه 
الكل خرج من الاوضه واتبقا غرام والدكتوره بس
بعد فتره الدكتوره خرجت.. 
فارس بلهفه: ها يا دكتوره مالها غرام اي حالتها
الدكتوره بتنهيده: بص يا استاذ فارس من كلامي معاها عرفت انها جالها حاله نفسيه من كتر الضرب. وجسمها كله معلم يعني كل ما حد هيقرب منها عشان يضربها او يئذيها هتفضل تصرخ بصوت عالي جدا لازم حد يفضل جمبها يواسيها ويهديها تمام.. 
فارس بحزن: تمام يا دكتوره شكرا.. 
الدكتوره:  العفو ده واجبي عن اذنك
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد