Uncategorized

رواية عشقت طفلة الفصل السادس 6 بقلم نورا محمود

 رواية عشقت طفلة الفصل السادس 6 بقلم نورا محمود

رواية عشقت طفلة الفصل السادس 6 بقلم نورا محمود

رواية عشقت طفلة الفصل السادس 6 بقلم نورا محمود

هاجر… هتفضل تكسر في كل حاجه حواليك
فهد…( مش بيرد) 
هاجر… اخر مره شفتك في حاله دي أما ابوك مات..انت فهد الي رجاله بشنبات بتخاف منك 
فهد… عايز افضل لوحدي 
هاجر…انت هتتخلي عنها و تسببها 
فهد بصوت مكتوم…هي اللي سابتني
هاجر…ممكن تكون فكرت أنه وجودها جنبك هيذيك..فهد انا عايزة روح عايزة بنتي فاهم..روح جيبها لما تلاقيها ابق فهمها غلطها 
فهد خد مفاتيح العربيه و راح يدور عليها
…………………..
ساره…الوو
شخص… شكلك واخده حبه المحبه عشان كده كل شويه تكلميني 
ساره… نرمين انتي عارفه ان انا مش بطيقك اول لما نخلص موضوعنا هترجع العداوه ثاني
نرمين… طيب ايه اللي حصل محمد عرف يخلص عليه
ساره…لا الغبي ضرب النار على فهد بدل الزفته الثانيه
نرمين…اي؟..طيب هو كويس 
ساره… اه كويس يختي .. انا قدرت العب بعقلها وخليتها تسيب البيت
نرمين… ما شاء الله حيه..طب لو رجعت 
ساره… هيجي دورك ساعتها
نرمين… وانا ورق بتاعي خلص وهنزل قريب.. سلاااام
ساره… سلاااام 
منه…انتي و نرمين بقيتوا حبايب 
ساره…لا طبعا .. انا مستخدمه نرمين ك طعم 
منه…مش فاهمه 
ساره… لو زفته اللي اسمها روح دي ما رجعتش يبقى خلاص بس لو رجعت هيجي دور نرمين وهات خلصنا منها بعد كده هاروح اقول ل فهد أن نرمين هي سبب في كل ده ويبقى ضربنا عصفورين بحجر واحد و فهد هيبقي ليه انا وبس
منه…بدات اخاف منك 
ساره… طول ما انتي وقفه معي و في ظهري مستحيل اؤذيك بس لو فكرت في غدر انتي اكثر واحده عارفه ممكن اعمل فيكي ايه 
منه… عارفه 
تعديل بسيط..(منه بتساعد ساره بانها بتجيب كل معلومات اللي بتحصل في شركه فهد وده طبع بالاجبار عشان ساره ماسكه عليه…….هنعرف بعدين ) 
……………………
فهد…انتي فين ي روح ..ليه عملتي كدة 
Flashback 
روح…فهد هو انا و لو مشيت هتزعل
فهد…تؤتؤ 
روح…بجد 
فهد…ايوه عشان انا مستحيل اخليك تبعدي عندي 
روح…انا بحبك 
فهد… ونا بحبك ..نامي بق 
back 
_بالليل عند فهد 
هاجر… لقيتها 
فهد (بدموع وهو بيحرك راسه بمعني لا) 
هاجر… انت رايح فين 
فهد… رايح شقتي اول مره شوفتها كانت هناك 
هاجر… روح هترجع انا متاكده 
فهد بابتسامه مكسوره و مشي 
_بعد مده في شقه فهد
باب بيخبط جامد و فهد بيفتح الباب وباين على وشه وعلامات تعب و حزن من عياط 
فهد… رووح 
روح بدموع… انا اسفه ان مشيت من غير ما اقول لك و اسفه اني اسبب لك اذى و اسفه اني رجعت تاني بس انا مقدرتش اعيش من غيرك انا مليش غيرك اصلا وإس……
فهد قبلها قبله كلهاا شغف و حب وغضب في نفس الوقت و طالت ل دقائق وبعد عشان روح تقدر تتنفس 
فهد… هتمشي ثاني 
روح تاخذ نفسها بصعوبه مش قادره تتكلمي …ا.ن.ا 
فهد…رجع قبلها قبله مره اخري و أخري 
روح و هي بتاخد نفسها بصعوبه…وعد مش هامشي تاني
بقلمي/ نورا محمود
_في صباح
فهد… اصحي يا غيبوبه 
روح…فهد سبني عايزة اناام 
فهد…مفيش نوم ماما مستنياك عشان تاخذي عقابك
روح وهي بتبلع ريقه بصعوبة… هتوقف معي صح 
فهد… اكيد ي روحي 
*************
هاجر بغضب… يعني اي تسيب البيت و تمشي 
روح بتشد التيشيرت بتاع فهد و بصوت منخفض… الحقني 
فهد…مليش دعوه 
روح… يا كدااب
روح قربت من هاجر و حضنتها جامد وهي بيتحرك رموشها 
هاجر… مفروض كده ان انا أضعف .. تصدقي ضعفت و حضنتها 
فهد…طيب انا مليش حضن 
الاتنين بصوت واحد لا 
فهد بحزن تمثيلي …ماشي 
*باب بيخبط
روح… انا افتح ..وراحت 
روح…مين 
شخص…اي ده ماما هاجر بقت شغل اطفال عندها .. شيل الشنطه وطلعيها على غرفتي بسرعه 
روح… اشيل الشنطه و عرفتها .. لحظه معلشي انتي مين 
نفس الشخص وهي بتبص ل روح من فوق لتحت بقرف…انا نرمين هانم خطيبه فهد بيه 
روح بصدمه… خطيبته ????
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد