روايات

رواية أميرة الرعد الفصل الأول 1 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل الأول 1 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أميرة الرعد الفصل الأول 1 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أميرة الرعد الفصل الأول 1 بقلم ندا الشرقاوي

_وه يابوي كيف بتجوز عيله عندها ١٨ سنه
_ياولدي انتي من ساعه ما مرتك توفاها الله وبنتك عندها سنتين عاوزه حد يرعاها
_يابوي وانا معيزش اتجوز انا
_بعصبيه /هتتجوز يعني هتتجوز هتكسر كلمتي إياك
_لاعاش ولا كان يابوي بس هتجوز عيله
_حدتها ١٨سنه وخلص الحوار
          Stop
(رعد المنشاوي ٢٩ سنه عيون زيتوني شعر بني  أنف حاد جسم رياضي وممشوق ولحيه خفيفه ولديه غمازتان لا يظهران الا من صغيرته جنة رعد اتجوز من ابنه عمو وتوفت بعد ولاده جنة بس مكنش بيحبها جواز صالونات يعني عيله المنشاوي اكبر عائلات الصعيد)
_اعمل حسابك الفرح والدخله الخميس الچاي
_الخميس الچاي كيف كمان يومين
_ايوه ياولد خير البر عاجله.
(سليم المنشاوي والد رعد وكبير عائله المنشاوي ٥٥  سنه بيحب أولاده وراجل طيب)
طلع رعد وهو غضبان وبيتوعد للعروسه
_اااه اي يارعد مش تحاسب
_معلش يا رحمه مشيفكيش عاد
_اي يارعد كل لما بتيجي البلد بتتكلم كلام بيئة خالص
_لا بعرف اتكلم مصري عادي بس طول ما انا في البلد هتكلم زيهم علشان والدي ميزعلش
_برحتك بس كلمني مصر انا مش بحب الكلام دا
_بغضب انا اتكلم الكلام اللي انا عاوزه سامعه يابت خالتي غوري من قدامي.
(رعد مش بيتكلم صعيدي وبس رعد رجل أعمال مشهور وبيتكلم لغات كتير بس طول ما هو في الصعيد محتفظ بكلام اهله)
_ماشي يابوي هتجوزها بس هوريها النجوم في عز الضهر
في مكان تاني
_بصي ياأميره ياحبيبتي انتي كبرتي صح
_ايوه يامامي
_طيب بصي عمك هيجوزك لواحد
_اي دا يامامتي لا
_ياحبيبتي اسمعي الكلام انتي عارفه انك لو مش وفقتي عمك هتردنا واحنا ملناش حد بعد باباكي وكمان عمك خد ورثك
_حاضر يامامتي بس هو هيكون شرير صح
_لا ياروحي متخافيش ربنا يستر
(اميره ١٨ سنه بنت لطيفه وكيوت وبريئه جدا طفله خالص رقيقه حساسه تبكي بسرعه على اتفهه الأسباب بشره بيضاء تسحر الشخص بجمالها جسدها  ممشوق يجمع بين انوثه وجمال ورقه شفتيها كاحبه التوت الأحمر الطازج عيونها تسحر لونهم ازرق مثل البحر يسرح فيها كل من نظر فيهم شعرها من اللون الأحمر الناري طويل جدا فهي تشبه الحوريات طفله تحب العب والمزح)
_ايوه هجوزها ونرتاح منها والورث يكون لينا
_وهتجوزها لمين
_واحد صعيدي
_انت بتنتقم بقا صعيدي ياراجل دا البت بتخاف من خيلها
_واحنا مالنا تغور
في مكان تاني
كان رعد قاعد وشايل بنوته جميله وبيتكلم معاها
_يعني انا رعد اتجوز غصب دا كله علشانك انتي يابت
وكانت جنه بتضحك على طريقه كلام رعد
_اضحكي اضحكي دي جوازه سوده ياختي
دخلت رحمة
_اي اللي بتقوله دا يا عد انت هتتجوز
_انتي واقفه ورا الباب بترقبيني ولا اي
_بتردد هاا لا انا كنت معديه بس
_اه هتجوز عادي يعني واتفضلي اطلعي بره انا قلت مليون مرة محدش يدخل اوضه جنه برااااا.
(رحمه بنت خالت رعد بس مغروره بتحب فلوس رعد بس عايشه في القاهرة)
بعد يومين.
وجه يوم كتب الكتاب والدخله وقال الماذون الجمله المشهوره
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
وتعالت الزغاريت والفرح ملئ السرايا
_الف مبروك ياولدي
_الله يبارك فيكي ياما
(هدي المنشاوي والده رعد ومرات سليم وبنت عمه ٥٠ سنه طيبه وحنونه)
_اطلع ياولدي عروستك فوق
، _طالع
دخل رعد الجناح بتاعه واتفاجأ بحاجه غريبه
_انتي مين……. َ………
يتبع…..
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!