Uncategorized

رواية دار الأيتام الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أميرة أسامة

 رواية دار الأيتام الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أميرة أسامة

رواية دار الأيتام الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أميرة أسامة

رواية دار الأيتام الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أميرة أسامة

وصل نوح الشركه اخيرا وكان الاجتماع خلاص في اخره
خبط نوح ودخل كان باين على وشه حزن العالم كله
نوح..مساء الخير
الجميع..مساء النور
ليل..ايه يانوح فينك كل ده وفين نور
نوح..معلش ياليل كان عندي مشوار لازم اعمله ونور وصلتها البيت عشان كانت خارجه من الجامعه مرهقه ومصدعه
عشق..بقلق من شكل نوح نور كويسه؟
نوح..كويسه متقلقيش انا وصلتها بنفسي
ليل..نوح انت فيك حاجه
نوح..مافيش انا تمام
ليل..بشك تمام اعد
وابتدا ليل يرجع للي كان بيقوله
جاسر..بهمس مالك يانوح شكلك في مصيبه
نوح..كارثه ياجاسر مش مصيبه
جاسر..بقلق في ايه
نوح..لما نخلص الاجتماع ده هجيلك واحكيلك على كل حاجه
جاسر..ماشي
كل ده تحت عيون ليل اللي اتأكد من ملامح جاسر اللي اتوترت وتحت عيون عشق
بعد حوالي عشر دقايق
ليل..تمام يا جماعه انا خلصت تقدرو يلا تتفضلو خرج الجميع
جاسر..لنوح انا فالمكتب تعالى هناك
نوح..خمسه وجايلك وجه يخرج 
ليل..نوح تعالى ورايا عالمكتب
خرجو الجميع من اوضة الاجتماعات راح كل واحد فيهم على مكتبه
عشق..ليل
ليل..ايوه ياعشق
عشق..انا هسيبكم لوحدكم شويه
ليل..لا تعالي ياعشق ورايا
بصت عشق لنوح سبقهم ليل
عشق..نوح نور كويسه بجد
خد نوح نفس طويل ووقف
عشق..نوح انا عارفه من شكلك ان في حاجه ارجوك قولي في ايه متقلقنيش
نوح..عشق انا محتاج اتكلم معاكي بس مش هينفع هنا في الشركه ولا هينفع ادام ليل ولا اي حد ممكن
عشق..طبعا يانوح بس هشوفك ازاي
نوح..ازاي دي بعد منخلص هكلمك واقولك
عشق..طيب تمام تعالى بس ندخل عشان ليل ميحسش
نوح..تمام
دخلو المكتب كان ليل اعد عالمكتب
نوح..ايوه ياليل
ليل..في ايه مالك
نوح..مفيش ياليل ما انا قولتلك مفيش
ليل..انت شكلك كده طبيعي
نوح..ما انا زي الفل اهو مفيش اي حاجه
ليل..انت شايف كده ولما انت زي الفل واقف بره بتقول ايه لعشق وكنت بتقول ايه لجاسر وفين نور يا نوح
نوح..في ايه ليل مالك مكبر الموضوع كده ليه
عشق..كانت بتسألني تاني على نور
عشق..مسرعه ايوه ايوه ياليل كنت بسأله عن نور
نوح..وجاسر كان بيسألني في ايه
ونور فالبيت ياليل تقدر تكلمها بنفسك انا وصلتها البيت هي حاسه بصداع جامد وكان باين على وشها انها تعبانه مكنتش راضيه تروح بس انا صممت هي دي كل الحكايه
ليل..ماشي يانوح ادام انت شايف كده يبقى تمام بس انا بقولك ان في حاجه وصدقني يانوح لو عرفت انك مخبي حاجه هتزعل مني
نوح..بعصبيه يووه في ايه ياليل هو انت شايفني عيل صغير ماقولتلك مفيش حاجه انا ياسيدي في حاجه مضيقاني فيها حاجه دي ولا مينفعش اضايق غير لما اخد الاذن منك
خبط..ليل على المكتب بعصبيه كسر ازاز المكتب وايده اتعورت نوووح اتعدل وانت بتتكلم معايا انت نسيت نفسك ولا ايه انت بتعلي صوتك عليا
نوح..انت بتستفزني وبتقولي بتعلي صوتك انت مصمم انه في حاجه وانا بقولك مضايق مخنوق اقولك ايه تاني
عشق..بخوف ليل بلاش عصبيه من فضلك خلاص قالك مفيش حاجه يمكن مضايق اهدا شويه وانت يانوح خلاص امشي بقى الوقت من فضلك
نوح..خرج وهو عفاريت الدنيا بتتنطت ادامه ومضايق انه اتعصب على ليل ودي اول مره تحصل منه خرج راح على جاسر
ليل..واقف باصص على الباب بعصبيه وايده بتنقط دم وهو مش حاسس انتبهت عشق على ايده والمكتب اللي غرقه دم
عشق..بفزع ايه ده ليل انت اتعورت
بص ليل على ايده وسحب كام منديل
عشق..استنى اغسل ايدك الاول تعالى
دخل ليل معاها غسل ايده بس الدم مش راضي يقف
عشق..ليل ايدك اتفتحت جامد لازم دكتور يشوفها
ليل..متقلقيش بسيطه
عشق..بسيطه ايه ايدك مفتوحه
ليل..يووه خلاص ياعشق قولتلك متقلقيش
سكتت عشق بخوف
ليل..خد نفس كبير وخرجه مره واحده وهو بينفخ اسف ياعشق مقصدش اتعصب
عشق..مفيش حاجه حصل خير بس ايدك لازم تطهر لا يكون دخل فيها ازاز 
ليل..متقلقيش في هنا شنطه اسعافات هاتي منها المطهر
راحت عشق مكان ما شاورلها فتحت الشنطه طلعت منها مطهر حطت على ايده واول ما المطهر لمس الجرح سحب ليل ايده بسرعه بالم
عشق..معلش هتوجعك شويه استحمل هات ايدك
مدلها ليل ايده ورجعت تاني حطتله مطهر ونشفت ايده بقطنه حطتله عليه كريم مضاد حيوي ولفتهاله بشاش
ليل..شكرا ياعشق 
عشق..على ايه تعالي يلا اخرج ارتاح
خرج ليل معاها واعد عالكنبه وحط ايده على راسه
عشق..ليل متزعلش من نوح بس انت اتعصبت عليه وهو شكله في حاجه مضيقاه
ليل..انا مش زعلان منه ياعشق بس انا واثق انه فيه حاجه لو في حاجه كان قال وبعدين عادي لو مضايق ومش عايز يقول
نوح عمره ما خبى عني حاجه والوقت اللي احنا فيه ده ياعشق حاجات كتير بتحصل وقلق يعني لازم اعرف اخويا ماله
عشق..انت غلطت ياليل
بصلها ليل
عشق..ايوه متزعلش مني بس انت غلطت المفروض كنت سبته لما هدي واتكلمت معاه لكن انت مدتلوش فرصه وطلعت فيه مره واحده وطبيعي مكنش هيقول يعني
ليل..عموما انا هعرف بطريقتي بس لو طلع في حاجه هطين عيشته
عشق..حاول تكون اهدا من كده ياليل ما يمكن يكون عنده حاجه مش حابب يقولها اهدا بس كده وانا متأكده ان لو في حاجه هيهدا ويجي يقولك
ليل..ربنا يستر انا اسف ياعشق حقك عليا لو اتعصبت غصب عني
عشق..متتأسفش ياليل انا مش بزعل منك وعارفه انك اتعصبت غصب عنك
ليل..بدون انذار مسك ايدها وباسها انتي جميله اوي ياعشق
ابتسمت عشق بخجل وسحبت ايدها بسرعه وضربات قلبها كانت سريعه جداا
حس..ليل باللي عمله و بتوترها قام من عل الكنبه ومن غير ما يبصلها انا هكمل شغل
عشق..احممم انا كمان على مكتبي مشيت بسرعه وعلى اد ماكانت هتموت من الخجل لكن من جواها كانت طايره وقلبها من سعادته حاسه انه من كتر الدق هيخرج من مكانه
في مكتب جاسر
دخل نوح وهو شايط
وقفت تمارا اول ما شافته دخل على مكتب جاسر من غير ما يكلمها ولا يبص ناحيتها واما تمارا فا كان شكل نوح كفيل يخليها متنطقش معاه بحرف
دخل نوح على مكتب جاسر وهو زي المارد
جاسر..ايه ياعم سرعتني مالك في ايه تاني انت شديت مع ليل
نوح..اه اتزفت
جاسر..اهدى كده متفرجش الشركه علينا وقولي ايه اللي مخليك عامل كده
نوح..كارثه يا جاسر
جاسر..ماتنطق يانوح انا مش ناقص توتر
نوح..هحكيلك وابتدا نوح يحكيله اللي حصل
نوح..هو ده كل اللي حصل
جاسر..كان بيسمعه والصدمه باينه على ملامحه
انت اللي بتحكيه ده بجد يا نوح
نوح..انت شايف ان ده وقت هزار ولا ينفع اهزر في كارثه زي دي
جاسر..اوعي يانوح تكون
نوح وقف بعصبيه انا غلطان اني مفكرتش اني احكي لاي حد غيرك واول ما حسيت اني محتاجك جتلك من غير ما اتردد
ولسه هيمشي من ادامه لف جاسر بسرعه ومسكه من دراعه استني يا نوح انا والله ما اقصد بس انا دماغي لفت اعد بس الله يرضي عنك
اعد نوح ورمي جسمه عالكرسي بأهمال
جاسر..طيب كده في حاجه غلط يانوح والمشكله ان هي مش متصله بيك برقم يخصها وكنا عرفنا نجيبها لكن دي صايعه اتصلت من موبايل نور
نوح..ما هو ده اللي هيجنني عرفت نور ازاي وخدتها معاها ازاي وقالتلها ايه
جاسر..لازم نعرف نور راحت الشقه دي ليه اصلا وبعدين انت ازاي متنزلش تشوف فين البواب تخبط على الجيران تعرف مين اللي ساكن ازاي مكلمتناش وقتها اصلا
نوح..معرفش يا جاسر انا دماغي وقفت منظري ومنظرها صدموني كلامها ياجاسر نور كرهتني
جاسر..اولا انا اول مره اسمع منك انك بتحب نور
نوح..كنت هحكيلك يا جاسر فاكر لما كنت عندنا وقولتلك هبقى احكيلك وان محدش يعرف خالص كان على نور يا جاسر
جاسر..يعني انت بتحب نور ونور متعرفش انك بتحبها وهي طلعت بتحبك وانت مكنتش تعرف ويوم ما انتو الاتنين تقولو لبعض تقولو في موقف زي ده
نوح..عرفت الوجع اللي جوايا عامل ازاي انا جوايا وجع يكفي العالم كله نور ياجاسر مش مجرد بنت بحبها نور بالنسبالي حاجات كتير بنتي وصحبتي واختي وحبيبتي نور كبرت ادامي ياجاسر بس انهرده انا ضيعت كل حاجه
جاسر..وانت مالك انت مش بتقول ملمستهاش
نوح..ايوه ومتأكد ياريت كنا مع بعض مثلا وشربت وقومت لاقيت المنظر ده كنت هشك ان ممكن اكون انا لكن بقولك حد مكلمني ياجاسر على ان نور تعبانه ولما روحت حد خدرني
جاسر..في حد عايز يورطك في حاجه لازم ناعد مع نور ونفهم منها اللي خدها الشقه قالها ايه عشان تروح معاه بسهوله خصوصا ان احنا منبهين عليهم كلهم
نوح.انا دماغي واقفه ياجاسر
جاسر..اسمعني يا نوح اصلب طولك وفوق كده في كام خطوه لازم نعملها عشان نعرف مين اللي ورا الحوار ده
اول حاجه نحاول نعرف من نور
تاني حاجه نروح البيت ده نعرف مين اللي ساكن فالشقه دي
وفي نقطه مهمه يا نوح لازم نعرفها
نوح..ايه هي
جاسر..اللي عمل كده ميعرفش ان انت ونور في بينكم علاقه اذا كان انا اول مره اعرف وانت وهي مكنتوش قايلين لبعض
نوح..يعني ايه
جاسر..يعني اللي عمل كده يانوح..ميعرفش ان في بينكم حاجه يعني مكنش هدفه انه يوقع بينكم فا معنى كده ان في هدف تاني من اللي حصل
نوح..زي ايه
جاسر..مش عارف مش قادر افكر بس نوح احنا لازم نعرف ليل
نوح..ليل لا ومحدش هيعرف اصلا عشان نور ده موضوع حساس وهي مش ناقصه انا اصلا قلقان عليها جدا وفكرت اني اعرف عشق
جاسر..طب وليه عشق
نوح..عشان عشق بتعرف تتعامل معاها ونور بتحبها جدا اولا تحاول تقوللها اللي انا مش عارف اقوله وثانيا تبقى عينها عليها انا قلقان تعمل حاجه في نفسها
جاسر..ربنا يستر المهم اديني العنوان بتاع الشقه عشان هروح بعد الشغل اعرف اي معلومه وبعد كده اطلع على هايدي
نوح..انا هاجي معاك
جاسر..تمام 
نوح..انا هقوم الوقت
جاسر..ماشي اهدى شويه عشان خاطري هنعرف مين االي عمل كده ولما نعرفه قاطعه نوح
همحيه من على وش الدنيا
وخرج من المكتب وهو باين عليه الحزن والغضب
دخل المكتب فضل اعد ادام اللاب توب وهو حاطط ايده على وشه
ادم..نوح مالك
رفع وشه نوح مفيش يا ادم
ادم..انت مش شايف شكلك ولا ايه
نوح..مفيش والله شديت بس انا وليل
ادم..ليه كده طيب
نوح..مفيش استفزني وطريقته ضايقتني ومصمم ان في حاجه وشغال تحقيق مش فاهم مينفعش اضايق مع نفسي من غير ما اديله التمام
ادم..طب ما انت طول ما انت متعصب بالشكل ده ليه حق يشك ان في حاجه وكبيره كمان
وبعدين اهدى كده حتى لو في اي حاجة مضايقاك الامور مبتتحلش كده يا نوح خليك هادي
نوح..تمام يا ادم
ادم..انا هسيبك تهدا خالص ماشي بس هعرف انت مالك
سابه ومشي على مكتبه
خد نوح نفس طوييل ورفع وشه وهو بيدعي…يارب..
ثواني ومسك موبايله واتصل على عشق..
عشق…كانت عامله الموبايل سايلنت بس اول ما شافت رقم نوح.  والشاشه بتنور…ردت براحه…وكانت مطمنه ان المكتب بتاعه بعيد وهو بيتكلم فالتليفون يعني مش هيركز معاها.
عشق….ايوه يانوح..
نوح…عشق….عايز اشوفك حالا.  انزلي الكافيتريا.
عشق…طيب هنزل ازاي.ليل هيحس كده ان في حاجه..
نوح…اتصرفي ارجوكي ياعشق…
عشق….طيب طيب…هحاول 
نوح…تمام…سلام..
راحت عشق…على ليل كان لسه قافل تليفون ومرجع دماغه لورا بتعب ومغمض عينه…
عشق….احمممم
ليل… مغمض
عشق….ليل…
فتح..ليل عنيه…في حاجه يا عشق…
عشق…انت كنت نايم.
ليل…لا ابدا مريح بس شويه.  
عشق…انت تعبان.
ليل…لا ابدا انا كويس…ايه انتي كنتي عايزه حاجه
عشق…انا عايزه…اشرب قهوه..محتاجه حاجه تفوقني شويه.
ليل…حاضر.. هطلبلك..حالا.
عشق…بارتباك…ااااه لالا.بلاش
ليل..وهو رافع حاجبه..هو ايه اللي بلاش مش قولتي عايزه قهوه…
عشق…ايوه بس انا عايزه اروح اعملها بنفسي
ليل…و اشمعني بقى
عشق…يعني…انا بحب اعمل القهوه النسكافيه اي حاجه بحب..اعملها بنفسي.. اولا تحت بيعملو النسكافيه والقهوه وحش.  وثانيا مش عايزه حاجه مش شاهي دي????
ابتسم… ليل… بقى مش عاجبك القهوه بتاعتهم ماشي يا ستي هعديها.. بس اللي تحت دول محترفين قهوه على فكره…عموما ياستي انزلي..
عشق…على فكره انا محترفه اكتر منهم????
ضحك ليل بتعب على عقلها الصغير.
طبعا انتي محترفه اكتر.
عشق…بتتريق.
ليل…انا اقدر.
عشق..بابتسامه جميله…طب قولي تحب تشرب حاجه.
ليل…قهوه.
عشق…ما بلاش قهوه.
ليل…لا قهوه.
عشق…ماشي مش هتأخر…
ليل…ماشي…
خرجت عشق…بسرعه من المكتب…وسط نظرات شاهي…الحاقده…لكن عشق مدتهاش اي اهتمام.. ركبت الاسنسير ونزلت…
عشق….الووو
نوح…ايوه ياعشق.
نوح…انا نزلت.  بس.. مش..
قاطعها…نوح..اقفلي انا شوفتك..شاورلها نوح..
راحت…عليه…عشق..
عشق…ايه يانوح.. طمني.
نوح…تعالي بس نخرج.. من هنا على الجنبنه اللي بره.. عشان محدش يركز معانا..
عشق…طيب..بس بسرعه انا نزلت بصعوبه من ليل….
نوح…تمام..
خرج …. بيها نوح…بره…وقف ادامها.
عشق…ايه يانوح قولي بقى انت موقع قلبي…
نوح…عشق… قبل ما اتكلم.مش محتاج منك اي حاجه غير انك تصدقيني. حتى لو مش هتقدري تساعديني بس متكدبنيش لاني مش ناقص…
عشق…مش هكدبك يانوح…بس قول بقى في ايه…
نوح…. بصي ياعشق….وابتدا نوح..يحكي كل حاجه لعشق… زي ما حصلت وزي ماحكي لجاسر.
تحت.. صدمه عشق… ودموعها اللي نزلت من وجعها على اللي حصل لنور..
واخيرا… خلص نوح.
نوح…والله ياعشق… ده كل اللي حصل… انا مش طالب منك غير حاجتين اول حاجه…تفضلي الفتره دي مع نور انا خايف عليها اوي… وخايف.. تعمل حاجه في نفسها…
وتاني حاجه…عايزك تحاولي تقنعيها… اني اتكلمم معاها…
انا لو اعدت مع نور ياعشق.. هقدر اوصل اللي عمل كده… هحاول اعرف مين اللي خلاها تروح المكان ده ومين البنت دي وايه شكلها… وايه اللي حصل من اخر مره كلمتها وقالتلي بتجيب الورق… وهترجع تتصلي  تاني… فات حوالي ربع ساعه كنت وصلت الفتره دي ايه اللي حصل… لازم تخليها تتكلم معايا ياعشق.. كلامها معايا هيفرق كتير.. وهقدر افرم بايدي اللي عمل كده…
نوح .. بحزن باين على ملامحه الصادقه. مصدقاني يا عشق
عشق…وهي بتمسح دموعها… مصدقاك يانوح… بس انا خايفه على نور.. تعمل حاجه في نفسها فعلا…
ومسكت الموبايل واتصلت عليها وشاورلته يسكت…
رن الموبايل… كتير وقبل ما يفصل ردت…وكان باين على صوتها النوم..
عشق…الووو
نور…ايوه ياعشق..
عشق…ايه ده انتي نايمه.
نور…اه مريحه شويه بس
عشق…طيب انتي كويسه.
نور…اه ليه في حاجه ولا ايه.
عشق…لا لا مفيش انا بس بطمن عليكي.. عشان نوح قال انه وصلك وانك تعبانه شويه.
نور… متقلقيش انا كويسه صداع بس.
عشق… ماشي ياحبيبتي… شويه وهنجيلك.
نور…ماشي ياعشق..
عشق…سلام ياحبيبتي 
وقفلت معاها عشق..
نوح…الحمد لله…طمنيني عليها.
عشق…صوتها مش طبيعي بتقول نايمه.. بس شكلها معيطه…مش عارفه…يعني انت يانوح.. بتحب نور بجد.
نوح…والله العظيم عمري ما حبيت حد ادها ياعشق…ومستعد اعمل اي حاجه عشانها…
عشق… حتى بعد ما????
نوح…عشق…انا مش هسيب نور مهما حصل… بس لازم الاول اشيل قلب اللي عملها من مكانه..واجيب حقها.. بس هي مش مدياني فرصه..
عشق…اعذرها يا نوح…اللي حصل صعب..صعب اوي.
نوح…عشق.. انا مستعد….اتجوزها الوقت حالا ..والله ياعشق ما هسيبها…
عشق…. اهدى يانوح… كل حاجه هتتحل..  بس انا يعني كان في حاجه.
نوح… بتركيز… في ايه ياعشق.. قولي…
عشق… من اسبوع تقريبا حصل حاجه ونور.. مرضيتش تقولك…
نوح…ايه… حصل حاجه ومرضيتش تقولي …حصل ايه ياعشق…
عشق…هحكيلك.. بس ياريت بردو متعملش اي حاجه غير لما تتأكد…يمكن الموضوعين ملهمش علاقه.
عشق…اخر مره نور راحت فيها الجامعه… تجيب ورق…وهي خارجه.. قابلت سامر..
نوح.????????????????????
عشق…اخو هايدي…فالاول اتكلم عادي…طلب منها انه يوصلها رفضت… اتكلم بطريقه معجبتهاش اتعصبت هو على صوته ادام كل اللي كان موجود وقالها… اعتبريني زي نوح…يمكن اعجبك…نور.. مقدرتش تسكت اكتر من كده.. ضربته بالقلم ادام الكل… والناس اتدخلت بسرعه قبل ما يقرب منها..ومشيت نور بسرعه…
نوح…..ابن الكلب…كده.. سامر كتب نهايته بايده…
عشق..وهي بتمسكه.. استنى بس يانوح.. احنا متفقين اننا نرجع لنور حقها.. بس كده احنا بالعصبيه دي هنضيع حقها ارجوك…استنى بس..
نوح… الكلام ده حصل امته بالظبط.
عشق… قبل ما نمشي من بيتهم..
نوح.. يعني لما جه هو وهايدي… يوم ما جاسر تعب.  كان الحوار ده حصل.
عشق…ايوه وساعتها لما.  اتقال اسمه عرفت على طول ان هو ده اللي عمل كده..
نوح…هو نظراته مكنتش طبيعيه… بس وديني ما هرحمه.
عشق…ارجوك يانوح… لازم نستنى لما نعرف من نور… ممكن ميكنش هو .. يبقى انت روحت وقولتله وفضحتها ادامه…
نوح…ارجوكي ياعشق… في اقرب وقت تخليني اعد معاها.
عشق…اطمن هيحصل .
نوح…معلش ياعشق… تعبتك معايا بس صدقيني هتجنن.
عشق.. متقولش كده انت اخويا يا نوح..بس هو في حد يعرف.
نوح… انا بصراحه.   قولت لجاسر… مقدرتش متكلمش خصوصا اني محتاج جاسر معايا ضروري.. احنا بعد الشغل هنطلع على البيت اللي نور كانت فيه.. واحاول اعرف من البواب او سكان العمارة الشقه بتاعة مين..
عشق… ماشي يانوح… انا هطلع الوقت… عشان ليل ميحسش.. بحاجه…ماشي..
نوح…ماشي ياعشق…
عشق…نوح…ابقى صالح ليل انت اتعصبت عليه وهو كان قلقان عليك…وحقيقي انت شكلك كان باين جدا يعني محدش يصدق انك طبيعي… وعلى فكره لما اتعصب عليك..وخبط الازاز بايده…اتعور…وايده اتفتحت.
نوح… بقلق.. اتعور جامد.
عشق…يعني…
نوح…وهو بينفخ وبيبص للسما. بقلة حيلة..
حاضر ياعشق…هراضيه متقلقيش.
عشق..بابتسامه… كل حاجه هتبقى احسن.صدقني.
نوح.. بابتسامه حزن…يارب.
………..       
طلعت.. عشق.. بسرعه…خبطت.. على الباب.. وفتحت.. لمحت.. ليل.. ساند ومغمض عنيه زي ما سابته…
دخلت ..عشق…ليل…ليل..
عشق… شيفاه…وشه في لمعه لما قربت…لقت وشه… عرقان جدا…
عشق…بقلق…ليل…
قلبها…وقع…لما لاقته مش بيرد…راحت جمب الكرسي بتاعه…وقربت ايدها…تهز كتفه…ليل..
ليل…اممممم
عشق…ليل انت نايم..ولا تعبانه..وقربت ايدها من دماغه…لقيته.  سخن…والعرق رغم بروده الجو…لكن… كان وشه بيجري عليه نقط العرق..
عشق…ليل…ليل…
ليل…وهو بيفتح عنيه ويرفع راسه و بيتعدل..
جيتي.
عشق..ليل انت كويس.
ليل…اه تمام.
عشق…تمام ايه…انت سخن.
حط…ليل.. ايده على راسه…لا لا متقلقيش انا تمام.
عشق… بعصبيه.. انت بتكابر ليه.. هيحصل حاجه لو قولت اه تعبان… انت سخن والجرح اللي في ايدك شكله سخنك.
ليل… عشق.. متقلقيش والله تمام…
عشق…طيب قوم اغسل وشك…
ليل.. حاضر…
دخل ليل.. غسل وشه…وخرج…
عشق…ابه حاسس بدوخه او حاجه.
ليل…متقلقيش والله انا بخير… فين القهوه..
عشق…قهوه ايه.
ليل????????????????هو انتي مش قولتي هروح اعمل قهوه.
عشق…اااااه.. لا ما هو انا مجبتش.
ليل.. ليه كل ده ومجبتيش…
عشق… اصل الكافيتريا كلها ولاد وبصراحه انا اتحرجت..
ليل… ماشي..
عدى… باقي يوم الشغل عادي… وابتدو الموظفين يمشو واحد ورا التاني…جه..معاد مرواح عشق.. وتمارا وزهره
عشق…ليل…انا خلصت محتاجني في اي حاجه..زهره كلمتني وقالت انها خلصت شغل وبتشوفني.
ليل…لا يا عشق..يلا روحي انتي اليوم كان مليان شغل انهرده.   روحي ارتاحي..
عشق…طيب انت كويس..ولا تعبان
ليل.. بابتسامه…انا بخير طول ما انتي قلقانه عليا كده وغمزلها????????
ابتسمت عشق…ونزلت عنيها تحت باحراج…
ليل…هتفضلي تحمري كده كتير يلا عشان تروحي..
عشق…رفعت وشها…انت ادامك كتير
ليل… لا شويه صغيره وهمشي.
عشق…ماشي ..سلام..
ليل… خلي بالك من نفسك..
عشق…حاضر…وانت كمان ورجعت…مسكت قلم وخدت ورقه من على مكتبه.. ليل بيبصلها باستغراب عايز يعرف بتكتب ايه.
عشق…مدتله ايدها… وانت ماشي تجيب المضاد الحيوي ده وتجيب… الخافض ده كمان عشان لو سخنت تاني…والاخير ده مضاد للتورم عشان ايدك متورمش وتشد عليك اكتر..
ليل.. كل ده مبتسم وهي بتشرحله…
عشق… بتبصلي كده ليه.
ليل… مفيش..
عشق… جيب الدوا.
ليل.. حاضر
عشق…يلا سلام.
ليل… سلام ياعشق..
خرجت.. عشق…من المكتب…وعدت على زهره.
……
جاسر… افردي بوزك ده بقى.
تمارا… انا عندي بوز
جاسر…اه بس حلو اوي
تمارا…عيب كده على فكره
جاسر…انا قولت حاجه ..مش كفايه اني بشكر فبوزك ده ????????????
تمارا…هتروحلها الوقت على طول.
جاسر…لا ياحبيبي لسه عندي مشوار انا ونوح.. وبعد كده هروحلها…
تمارا…طيب.
جاسر…هكلمك لما اخلص..
تمارا…هستناك…..الباب خبط…
جاسر..ادخل.
زهره…تمارا…لسه ادامك كتير.
تمارا…لا خلاص انا جايه..اهو..يلا باي 
جاسر…باي…باي يازهره..
زهره…سلام…
……..خرجو البنات.من الشركه…ركبو مع السواق وراحو على البيت…
….بعد شويه..  عدى نوح… على جاسر…
نوح…ايه ياجاسر. خلصت…
جاسر…اه تعالي. هلم حاجتي ويلا بينا…
لم جاسر…حاجته…وخلص.
جاسر…يلا…
خرجو… مع بعض…
جاسر…استنى نعدي على ليل…
دخلو عند ليل..
جاسر….ايه ادامك كتير
ليل…ايه ياجاسر…لا شويه وماشي.
جاسر…ايه ده مال ايدك. وايه اللي حصل للازاز
ليل… مافيش.. متشغلش بالك اتكسر واتعورت…وبص لنوح… اللي واقف بعيد..
جاسر…طيب..انت كويس. شكلك تعبان
ليل… لا تمام انت ماشي
جاسر…اه. عشان رايح اقابل هايدي????
ليل… جاسر مش عايز غلطه…عايزك تبان طبيعي
جاسر.. متقلقش….يلا عايز حاجه 
ليل… لا شكرا هبقى اكلمك
جاسر…تمام…يلا سلام…
ولف…وغمز.. لنوح… سلام يانوح…
نوح..هزله دماغه سلام ياجاسر..
خرج…جاسر ونزل يستنى نوح تحت..
نوح….. قرب من مكتب ليل..
ليل…ايه يانوح ماشي..
نوح…اه خلصت… 
ليل.. مروح..
نوح…اه مروح
ليل…تمام…
نوح…ليل…انا…….انا اسف…
ليل…فضل باصصله ومش بيتكلم
نوح…حقك عليا…وقرب منه ووطي على راسه باسها…متزعلش مني.مقصدش ازعلك.
ليل…وانا مقدرش ازعل منك يانوح انت ابني مش اخويا ..انا بس قلقان عليك مش اكتر ولسه عند كلامي وعارف انك فيك حاجه.
نوح…صدقني مفيش انا بس مش مظبوط انهرده…
ليل… ماشي يانوح هعمل نفسي مصدقك عموما انا مش عايز حاجه غير انك تكون بخير
نوح…اطمن ياليل انا بخير والله المهم مش عايزك تزعل
ليل…وانا مش زعلان ياسيدي..
نوح….انت هتتأخر.
ليل…لا ساعه ساعه ونص بالكتير.
نوح…طيب مش محتاجني معاك.
ليل…لا روح انت…ادم مروح.
نوح…لا بيقول لسه ادامه شويه بردو.
ليل…تمام…
نوح…يلا سلام.
ليل…سلام…
خرج…نوح…على طول ونزل كان جاسر مستنيه…
جاسر…كل ده…
نوح…على بال…ما صالحته ياعم عشان ميزعلش.
جاسر…طب يلا…
ركب..جاسر…ووراه نوح …ومشيو ناحية البيت.
………وبعد مده بسيطه .. وصلو ادام البيت… ركنو عربياتهم وراحو على العماره
جاسر…مفيش بواب هنا ولا ابه
نوح…مش عارف…بقولك ايه.. تعالي نخبط كده فوق على الباب..
طلعو مع بعض…نوح…كان متوتر جدا وباين عليه التوتر.
خبط…جاسر..على الباب كتير…محدش فتح…وفييين باب الشقه اللي ادامهم  فتح..وظهرت ست كبيره. علامات الكبر على وشها.. عندها حوالي 60سنه
الست…مين
جاسر…مساء الخير ياامي.
الست…مساء الخير يا ابني. مين حضراتكم
جاسر…انا بسأل على صحاب الشقه دي 
الست…انت عايز هاني..
جاسر…بلغبطه..اه اه.  هاني.
الست…بس هو مش بيجي كتير هنا.. ده بياعد بالكام.
. شهر ممكن يجي كام يوم ويمشي تاني.انت صاحبه
جاسر…فالحقيقه لا بس يعني عايز اقابله ضروري طيب ممكن اطلب من حضرتك طلب.. يعني لو جه اي وقت او حسيتي انه جه.. تكلميني. عالرقم ده واداها الكارت بتاعه.بس ضروري بالله عليكي..وياريت متبلغيهوش.. 
الست…حاضر يا ابني بس انا تقريبا كنت سامعه صوت فالشقه من امبارح…وانهرده.. وبيتهيألي هو مشي وميتهيأليش هيجي الوقت. تاني
جاسر…خلاص ماشي يس المهم اي وقت يجي. تبلغيني.
الست…حاضر. عيني..
جاسر…شكرا يا امي بعد اذنك.
الست…اتفضل يا ابني..
نزل…جاسر…هو ونوح..
نوح… مين هاني ده
جاسر…معرفش انا اول مره اسمع الاسم ده…
نوح…انا دماغي هتنفجر…انا واثق ان سامر وراها
جاسر.انا اشك في سامر عادي بس سامر هيعمل كده ليه..
نوح…حكاله اللي عشق قالته عاللي عمله في نور.
جاسر…حتى لو هو مين هاني ..ده
نوح…مش عارف..وقلقان الست متقولش او متحسش اصلا بيه 
جاسر…طب بقولك ايه..اهدى كده…والدنيا هتمشي زي ما احنا عايزين…وهجيب واحد من الرجاله يقف 24 ساعه..
ويبلغنا. اول بأول….انا همشي الوقت عشان اشوف زفته هايدي دي..
نوح…تمام…وانا هروح.
جاسر…ماشي..يلا سلام.
نوح…سلام.
………..
زهره…انا حضرت العشا… حد يروح يصحي نور.. مش راضيه تصحى ابدا…
تمارا… هي مالها مش راضيه تتكلم وحاسه ان فيها حاجه.
عشق…هيكون فيها ايه بس.. يمكن عايزه ترتاح. سيبوها.. انا حاسه ان هي مضايقه من حاجه تخص نوح..يمكن شافت معاه بنت او حاجه
تمارا…نوح…كمان شكله مش طبيعي
عشق…يمكن شافت اللي اسمه سامر ده ونوح…شافها… وزعق معاها…
تمارا…طب ايه انا هدخل اشوفها…
ثواني وخرجت تمارا…
زهره..ايه…مش عايزه تيجي
تمارا… لا بتقول انها كويسه.. بس عايزه تنام ومش قادره تاكل.
عشق…خلاص سيبوها يابنات براحتها…
اعدو.. ياكلو مع بعض…ويتكلمو في حاجات كتير..عشق كانت دماغها مشغوله باللي حصل وعايزاهم ينامو عشان تدخلها…
بعد مده…خلصو اكل وقامو شالو.
زهره…انا هدخل انام مش قادره انا فاصله خالص
تمارا…انا كمان هدخل…
عشق…ماشي يلا تصبحو على خير…انا كمان هخلص الاطباق دي وادخل..
تمارا… اوك.. تصبحو على خير يابنات.
دخلوا تمارا..وزهره….خلصت عشق الاطباق ولما اطمنت ان الدنيا هديت…والنور باين من تحت الباب انه اطفى…
راحت على نور…خبطت براحه… ودخلت كانت نور قافله نور الاوضه…
قربت عشق من السرير اعدت على حرف السرير وولعت النور.. 
عشق…نور… انا عارفه انك صاحيه…عايزه اتكلم معاكي.
نور…بصوت باين عليه العياط…معلش يا عشق.. خليها بكره انا تعبانه شويه.
عشق…لا يانور.. انتي مش تعبانه… انا عارفه فيكي ايه…
سكتت…نور…بانتباه.
عشق…نوح حكالي يانور..
قامت نور.. بفزع… وهي منهاره.. متجبيش سيرته انا بكرهه كمان ليه عيني يجي يحكيلك..
عشق…قربت منها وحضنتها.. نور اهدي من فضلك.
نور..بانهيار… دمرني ياعشق… وضيعني… طول عمري بتمنى اني اكون بس قريبه منه طول عمري عارفه اني بحبه وهو مش حاسس عمري ما اتمنيت انه يحبني مكنتش عايزه غير اني اكون قريبه منه بس.
ويوم ما بقيت قريبه دمرني معرفش ان قربه هيعمل كده
عشق…اهدي عشان خاطري بس. عارفه ان اللي حصل صعب..بس كان لازم تديله فرصه يشرحلك.
نور…يشرحلي ايه..ياعشق.. انا لقيت نفسي من غير هدوم عارفه يعني ايه…هو كمان كان من غير هدومه.  فرصه ايه اللي اديهاله هيقول ايه… يقولي اد ايه هو حقير وقذر واستغل اني بقيت لوحدي بيقولي انه بيحبني عشان اسكت.. وارضي باللي حصل.
عشق…محدش قال كده بس هو لو عامل حاجه مش هيجي يقولي او يحاول يكلمني…نور… نوح خايف عليكي اوي..طلب مني اكون معاكي عشان قلقان تعملي حاجه في نفسك
نور…قوليلو اطمن كتر خيره والله عرفيه.  بس ميقلقش انا مش هخسر ديني عشان واحد زيه. بس ربنا هيجبلي حقي منه .
عشق…نوح…راحلك عشان في حد كلمه قاله انك تعبانه
نور…كداب… البنت اللي خدتني ليه..قالت ان نوح مستنيني فالشقه.
عشق…طب كل ده ميخلكيش تفكري لو ثواني انه ممكن يكون حد لعب بيكي انتي وهو
نور.بعياط هستيري..حد زي مين ياعشق بس. هو حد عارف اني بحبه غيركم. وهيلعب علينا ليه.
عشق…زي سامر مثلا
نور…بتفكير. لا لا ميتهيأليش..
عشق ..ليه لا ده بني ادم قذر يمكن عايز ينتقم منك عشان القلم اللي ادتيهوله ادام الكل…
نور… كان هو اللي عمل كده لكن نوح ماله بس 
عشق… اهدي بس يانور وان شاء الله كل حاجه هتتحل بس لازم تأعدي معاه وتحكيله ايه اللي حصل من بعد ما قولتيله انك بتجيبي ورق وراجعه هو بيقولي انه فات ربع ساعه وكان ادام الجامعه  وانتي مكنتيش موجوده..
نور…انا لا هاعد ولا هحكي خليه بس يبعد عني اصلا الكلام مش هيفيد بحاجه…انا انتهبت ياعشق.
عشق…اهدي يانور ونامى الوقت عشان ترتاحي وان شاء الله كل حاجه هتتحل 
نور…رجعت عالمخده…فضلت عشق.. جمبها تقرالها قرأن.  لحد ما هديت ونامت…
………في صباح يوم جديد مليان بالاحداث. صحيو البنات كلهم يستعدو للنزول..
خرجت.. نور.. من اوضتها…. صباح الخير..
البنات صباح الخير.
تمارا.. نونه عامله ايه الوقت
نور…بابتسامه حزينه..الحمد لله بخير
تمارا..  مالك يانور
نور… مفيش والله مخنوقه شويه وبابا واحشني اوي
تمارا…الله يرحمه. حبيبتي 
زهره…لو تعبانه متروحيش انهرده الشغل.
نور…لا انا كويسه يازهره بس انا فعلا مش رايحه الشغل انا رايحه الجامعه
تمارا…ليه مش رايحه
نور…عادي بس اليومين دول في محاضرات مهمه. والامتحانات قربت لازم الم اللي فاتني
تمارا…طب والشغل..
نور…متقلقيش انا معرفه نوح.  
فاللحظه دي السواق بلغهم انه تحت
عشق… يلا يابنات السواق تحت
تمارا..  باست نور… خلي بالك من نفسك
نور…حاضر 
زهره…باي يانور.
نور… باي يازهره…
خرجو البنات.
عشق… نور. بلاش تروحي.
نور…متخافيش ياعشق… هخسر ايه اكتر من اللي خسرته
عشق…عشان خاطري يانور
نور…ماقلقيش ياعشق..بس سبيني براحتي وبلغي نوح.. اني مش جايه انا قولت بس كده لتمارا… لكن عرفيه اني مش رايحه تاني 
عشق…متسبقيش الاحداث يانور
نور…مبقاش في احداث ياعشق خلصت خلاص
عشق…طيب اهدي وخلي بالك من موبايلك عشان كل شويه هكلمك اطمن عليكي.
نور…ماشي ياقلبي يلا باي.
عشق…باي.
……نزلو البنات راحو على الشركه مع السواق ..ونزلت نور راحت على الجامعه…
واول ما وصلت كانت الكارثه الكبيره????????????????????????????
يتبع…
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
 نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!