Uncategorized

رواية ملجئ العشق والحياة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آية البدري

 رواية ملجئ العشق والحياة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آية البدري

رواية ملجئ العشق والحياة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آية البدري

رواية ملجئ العشق والحياة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آية البدري

في المساء 
ساره : انت بقيت كويس 
فارس : الحمد لله جت خفيفه ايدي اتكسرت علي وشي اتشقلب عادي يعني الحمد لله انك كويسه يعني 
ضحت ساره بخفه : يلا الف سلامه عليك يا بطل 
فارس : قوليلي بقي مين ابن الجذمه ده 
ساره : نوح صدقي صاحب اكبر شركه في ايطاليا لو عاوز يدمر اي شركه يدمرها في ثانيه و لو عاوز يكبر اي شركه يكبرها في اقل من ثانيه يخربيت جبروته مفيش حد يقدر يتكلم معاه غير بمعاد خاص شركته اسمها المدمر 
فارس بتساؤل مخلط بشئ من الغيره : و ده عرفك منين 
ساره بحقد : منها لله مرات اخويا وقعت شركتنا في ايده هو اصلا كان زميلي في الثانوي و الجامعه بس كان اكبر مني بسنه تخيل ان انا مكملتش سنه تالته ثانوي هناك لان هو كان داخل اوله جامعه عملي شهاده مزوره و خلاني معاه في الجامعه و في نفس التخصص بتاعه بابا ايامها كان هنا في مصر و انا كنت لوحدي هناك مع اخويا و مراته بس طبعا مقدرتش اقول حاجه المهم اختفي بعد اول سنتين في الجامعه بعد مخلصت الجامعه بدأت اشتغل في الشركه و فجائه ظهرت شركته و بدأ انه يساومني يا اكون ملكه و الشركه تكون في امان او يا افضل حره لوقت قصير و الشركه تقع 
فارس : يعني اي تكوني ملكه معلش 
ساره : كان عاوز يتجوزني الحيوان 
فارس ضحك : طب و بعدين بقي 
ساره : لو عاوز تطلقني مفيش مشاكل ما نوح اتسجن 
فارس زعل : لا مش قصدي يا بت مفيش لقمه كده ولا كده انا جوعت ولا انتي عايشه علي البناء الضوئى
ضحكة ساره : لا طلبتلك محشي من بره و زمانه علي وصول علشان تتقوه كده انت بقي احكيلي بما انك عايش هنا في المنصوره اي الي جابك القاهره يوم معملنا الحادثه و كده 
فارس بزعل من شمس : كنت رايح فرح اختي  اختي و و ابن مرات ابويا 
ساره بصدمه : ناااااعم 
فارس : هقولك يا ستي بس لما اتنيل اكل الا ول انا جوووووعت يا خلق يا هوووو انا جعاااااااان
****************************
في غرفة شمس و طارق في الفندق 
طارق دخل الاوضه : مخلاص بقي يا موزتي 
شمس رفعت وجهها و مسحت دموعها : خرجتوا 
طارق : اه اتنزلت و خرجتوا بس كمان رفضته من هنا 
شمس : انت اي الظلم الي فيك ده 
طارق : انتي مدايقه ليه ان شاء الله متقومي تضربيني احسن 
شمس : انت كنت قاصد تجبنا هنا صح علشان يشوفني و انا معاك 
طارق بحده : اه يا شمس كنت قاصد كان لازم يعرف ان حبيبته بقت متجوزه انا مش فاهم كنتوا مخبيين عليه ليه 
شمس بأنهيار و صريخ  : انت متعرفش كرم ده مجنون ممكن يقتلني فيها 
طارق اتعصب و مسكها من شعرها قربها ليه اكتر : ليه يا روح امك كنا كاتبين ورقتين عرفي ولا مصاحبك 
شمس بدموع : برضوا هيقتلني انت متعرفش كرم و جنانه 
طارق بعد ايده عن شعرها و لف ايده حولين خصرها  : بوصي يا قلبي الشغل الي عمله كرم و انتي في اوله جامعه مستحيل يحصل تاني 
شمس بهدوء : دانت جايب ملف كامل عني بقي 
طارق بحنو : اكيد يا قلبي مش مراتي حبيبتي 
شمس : عملت في اي 
طارق ادايق من خوفها عليه : معملتلوش حاجه
شمس : احلف 
طارق مقدرش يحلف 
شمس بقلق : انت وصية عليه في السجن صح 
طارق سابها و مسك سجارته و و لعها : يعني وصية عليه بس مش اوي 
شمس: و المصحف  حرام عليك يا طارق 
طارق بغضب : مش ملاحظه انك قلقانه عليه اوي يا شمس انا ابتديت اتعصب و حاذري عصبيتي 
شمس : طب انت طردته ليه من هنا 
طارق : مش طايقه و كفاااايه بقي انا اتخنقت هو شهر عسل ليا و ليكي و ليا و ليه متتعدلي 
شمس : لا مهو مفيش شهر عسل انا عاوزه انزل القاهره 
طارق اتعصب و جاب اخره : بجد 
شمس : اه عاوزه انزل القاهره 
طارق بأبتسامه خبيثه : تمام هننزل القاهره و هقطع شهر العسل بس مترجعيش تزعلي  ماشي 
شمس بتحدي : ماشي 
طارق : جهزي الشنط اخلصي 
****************************
في منزل كارما 
لؤي : متتكلمي هو انا جي هنا علشان تفضلي ساكته 
كارما بحزن : هقول اي 
لؤي : مهو في المدرسه مش بنعرف نتكلم قال اي علشان محدش يتكلم عليكي مع ان مفيش حد في المدرسه ميعرفش انك خطبتي بس عدتها و اننا نخرج سوي بتقولي اننا في وقت الامتحان ولازم تذاكري اجيلك هنا قاعده مكشره و س…..
كان هيكمل بس سمعوا صوت صفعه الباب بفوي و صوت زعيق 
كرم : يااااااااااااااا ماااااااااماااااااااااااااا
سما : كرم حبيبي اي ده مالك 
(وش كرم حرفيا مش باينله ملامح من توصية طارق عليه في الحجز )
كرم : هي شمس اتجوزت 
سما : مالك بس مين عمل فيك كده 
لؤي بهمس : مين ده 
كارما : اخويا 
كرم : جوزتيها من ورايا و عملتي الي في راسك يا سما 
عثمان ابوه : في اي يالا بتعلي صوتك علي امك ليه 
كرم بزعييق : اصل الهانم بتثبتني هي و ابنك الواطي و هما مجوزين البت من شهر 
كنتي مستنيه اي يا اما كنتي مستنيه لما تجيب عيال يقولولي يا خالوا 
عثمان ضرب ابنه بالقلم و كرم مشي
كرم قبل ما يخرج من باب الشقه : مش ههنيها بجوزها او مش ههنيه هو علي حبيبتي شمس يا ليا يا مش موجوده في الحياه اصلا 
****************************
في الصباح 
شمس : هي جود مشت 
طارق : تلقيها نزلت المنصوره 
شمس بأستغراب : هو احنا مش هنروح المنصوره 
طارق بجمود  : لا 
شمس : اي ده مش المفروض اننا لما نتجوز هنعيش في المنصوره 
طارق : انا عيل و رجعت في كلامي عاوزه حاجه     المهم بقي انا مسافر مع حسن لأيطاليا لمدة اسبوع ممنوع انك تطلعي من باب الفيلا فاااهمه حتي لو الفيلا ولعت متطلعيش ماشي اي حاجه عاوزاها اطلبيها من الي بره دول بس انتي متخرجيش 
شمس : و الجامعه 
طارق : انسيها دلوقت و ذاكري هنا و انا هتولي موضوع الغياب متقلقيش 
****************************
في المنصوره في فيلا ما 
جود : جو عامل اي 
فارس حضنها : جوجو فينك يا بت 
جود لاحظة ساره بصدمه : سوسو انتي هنا 
ساره حضنتها : انتوا تعرفوا بعض 
فارس بأستغراب : دي اختي 
ساره بصدمه و عدم استوعاب : اختك ازاي 
جود : ده يبقي ابن جوز ماما يعني زي اخويا بقي بس انت تعرف بنت خالي منين 
فارس حاوط خصر ساره بتملك : مراتي. 
جود بصدمه : امتي و ازاي ايمن يعرف 
ساره : ولا ايمن ولا طارق ولا ماما ولا بابا والهي انتي اول واحده تعرف اهو 
جود : طب ده ازاي ده 
فارس : سيبك من ازاي يا حجه امك و ابويا فين 
جود : والهي يا بني انا رجعت البارح ملقتهمش اتصلت ببابا (والد فارس و شمس بس هي بتنديه بابا )  
جود : قالي انهم سافروا 
فارس : يووووووو تاني 
جود بغمزه : بيجددوا شهر العسل 
فارس ضحك : يقطعك يا جود يا بت انتي بتجيبي الكلام ده منين بس افهم 
جود : عنك ما فهمت انا ماشيه 
فارس : تعالي هنا يا بت رايحه فين 
جود : في واحد صاحب طارق عنده جريده هو مش صاحبه اوي بس بيعمل لطارق جميله يعني و  كده المهم هنزل تدريب عنده عندك مانع 
فارس : لا غوري و متتأخريش 
جود  بغمزه : ايوا اسيبك بقي مع العروسه يا عريس 
فارس : يلا يا بت من هنا 
ساره بشئ من الغيره : متصاحبين اوي علي بعض 
فارس حس بغيرتها دي : دي اختي و اكتر علي فكره و لو كنت عاوزها كنت اتجوزتها من زمان مش لسه هستني لما اتجوز قمر زيك و بعدين تحلي في عيني الخسايه دي يعني اسيب الجمال و اروح لشحاتينه 
جود كانت رجعت : تصدق انك عيل واطي يالا 
فارس بصدمه : انتي لسه هنا 
جود : بقي انا شحاته هه 
فارس : ده انتي ملكه جمال مصر 
ساره بغيره : و حيات امك 
فارس : ده انتي ملكة جمال الكون 
جود بزعل متصنع : لا والهي 
فارس : يا بت ده انتي حبيبتي الاوله و الاخيره 
ساره : لا ونبي جد 
فارس : يا بت يا هبله ده انتي مراتي حبيبتي 
جود بدلع متصنع  : اممممممممم و انا اي بقي يا فارس 
فارس بصلها و شاف نظرة الخبث الي في عنيها و فهمها 
فارس : انتي انتي بير اسراري يا حبي 
ساره بزعيق : حبك برص
فارس بزعيق : باااااااااااااس انتوا الاتنين 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد