Uncategorized

رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الثاني 2 بقلم أسماء ابراهيم

 رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الثاني 2 بقلم أسماء ابراهيم

رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الثاني 2 بقلم أسماء ابراهيم

رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الثاني 2 بقلم أسماء ابراهيم

احمد جري علي غرفة ليل بكل لهفه وخوف..فتح الباب وكانت المفاجأه.. ليل قاعده علي الارض وبتعيط.. 
سليم.. بتعيطي لي يا ليل.. 
ليل بدموع.. العروسه بتاعتي باظت يا جدو.. اهئ اهئ اهئ.. 
سليم.. طب خلاص يا حبيبتي هجبلك غيرها.. 
ليل.. لاااا انا عايزه دي مليش دعوه.. 
احمد قرب منها.. طب اسكتي وهجبلك لعب كتيير.. 
ليل بدموع اكتر… لا انا عايزه دي مليش دعوه وبعدين انت عمو  وحش عشان كنت هتضربني.. 
احمد.. انا لا خالص دا انا جاي عشان اعملك العروسه والعب معاكي.. حتي شوقي..احمد العروسه وفضل يعمل في لحد ما اتصلحت..هااا اي رأيك بقا..
ليل بكل عفويه بسته في خده..شكرا يا عمو..انا بحبك خالص..انت طلعت طيب يبقا تعاله نلعب تحت في الجنينه..
احمد..عن اذنك يا جدي..
سليم..طب ابني اتفضل..
***********
نزلت معاها فضلنا نلعب كل حاجه..انا اول مره احس اني طفل صغير مع اي حد كده.. هي قمر في كل حالتها..جوها طفله بمعني الكلمه..مش مجرد واحده مريضه أبداً..حصلك اي عشان تكوني طفله..مش عارف اتعمل معاكي ازاي..انتي كبيره اه بس جوكي طفله محتاجه تلعب تخرج..حاسس انك بنتي مش واحده اخدت قلبي أبداً..
ليل..انت عسول خالص يا ابيه احمد..
احمد..يلهوي علي ابيه احمد..قوليها كده تاني..
ليل ببتسامه..ابيه احمد..
احمد..انا هتجوزك يا ليل اي رأيك..
ليل..لا يا ابيه انت كبيير اتجوز..انا لسه صغيره خالص..
احمد..صغيره بس قمر يا ليل..يلي تعالي احكيلك حدوته..
ليل..الله بجد هتحكيلي حدوته..
احمد..اه تعالي….احمد كان قاعد علي الارض..و ليل نامت علي رجلهه..كان يا مكان..في قديم الزمان..كان في بنت جميله خالص اسمها ليل..
ليل بضحك..علي اسمي..
احمد..اممممم علي اسمك..وكان معاها الشاطر احمد..
ليل..وانت كمان اسمك آلله..
احمد..الشاطر احمد اول ما شافها حبها من اول نظره..وليل بنت جميله بعيون زرقاء وبشرتها صافيه خالص.. و قلبها طيب و بيحب كل الناس..شافها الشاطر احمد و اتكلم معاها كتيير…شافها طفله صغيره..حب الطفله دي من كل قلبه..بس يا ترا هيجي يوم وليل تحبه…وووو..
احمد بص عليها لقاها نامت..شبه الملائكة وانتي نايمه بريئه كده مش شاغل بالك حاجه غير العب..احمد شالها وطلع بيها الاوضه..نزلها علي السرير..كانت ماسكه فيه جامد…وصرخت..بابا متسبنيش يا بابا لاااا يا بابا استنا انا هاجي معاك..بااااباااا….كانت ماسكه فيه وهو ضمه كانها ابنته..هديت و نامت..احمد في نفسه..شكلها بتحلم..بس يا ترا حصل معاها عشان يحصلها كل ده..
بعد ما نامت خرج وهو قلبه وجعه عليها..
**********
جميله..مالك يا احمد..
احمد..مش عارف يا ماما تعبان اوووي..
جميله..حبتها يا احمد..
احمد..مش عارف يا ماما بس قلبي وجعني عشانه..
جميله..يبقا حبتها..
احمد..انا عايزه اتجوزها يا ماما..
جميله..انت بتتكلم بجد…
احمد..هي الحاجه دي فيها هزار انا فعلاً حالي اتقلب كتيير شكلي حبتها حبيت الطفله الا جوها هي بتهرب من العالم المؤلم ده..انا نفسي تخف وترجع احسن من الاول بس ساعتها هخسرها..
جميله..خلاص يا حبيبي الصبح اتكلم مع جدك..يلا روح نام دلوقتي..
احمد اتنهد..تصبحي على خير يا ماما..
جميله..انت من اهله يا حبيبي…
************
في صباح يوم جديد..كانت تجلس وتلعب و تضحك مثل الاطفل..احمد قرب منها..بتعملي اي..
ليل بطفوله..بلعب عريس وعروسه..هجوز..العروسه دي والعريس ده..
احمد..اسمهم اي..
ليل..احمد و دي ليل..
احمد بضحك..العريس علي اسمي..
ليل..اه عشان انا حبيتك وسميت لعبتي باسمك يا ابيه..
احمد..قولي احمد بس مش انا صحبك
ليل.. قرب هقولك كله سر..
احمد..قولي في اي..
ليل قربت من ودانه…تووووووووت..
احمد..ااااه ودني..طب تعالي بقا بتضحكي عليا..فضل يجري 
وراها لحد ما مسكها
ليل بنظره كله طفولها..خلاص يا ابيه مش هعمل كده تاني..
احمد..خلاص بس بشرط..
ليل..اي يا ابيه..
احمد..تتجوزيني يا ليل ونلعب عريس وعروسه..زاي عروستك..
ليل..امممم..ماشي بس هتجبلي لعب كتييير و شكولاته كتيير كتيير..
احمد..هجبلك كل حاجه..بس تعالي معايا..
ليل..طيب يلاا..
*********
احمد…جدي انا عايز اتجوز ليل..
جميله و سليم..ااااي..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!