Uncategorized

رواية أسير قلبها الفصل الأول 1 بقلم آية هاني

 رواية أسير قلبها الفصل الأول 1 بقلم آية هاني

رواية أسير قلبها الفصل الأول 1 بقلم آية هاني

رواية أسير قلبها الفصل الأول 1 بقلم آية هاني

_ عموو ممكن توديني لمااماا. 
= اناا مش عمو انا فارس وبعدين انا معرفش فين مامتك.. انتي اسمك اي. 
_ اسمي ملك.. 
= طيب مش فاكره بيتك فين ولا انتي عايزة اي. 
_ ماما راحت عند ربناا هي وبابا وتيتا قالتلي احنا هنروح لهم وهي راحت لهم وسابتني لوحدي وفضلت تعيط.. 
فارس زعل اوي وقرر ياخدها معاها البيت. 
= طيب كفاية عياط بقا يا ملوكتي وتعالي معايا البيت يلا.. 
_ هتوديني عند ماما. 
= هروح اغير هدومي علشان بصي لسه طالع م المدرسة هغير هدومي ونروح لماما.. 
ملك فرحت جدا وحضنته “هييه هروح لماما انا بحبك اوي”.. 
فارس فرح لما شافها بتضحك و ف نفس الوقت مش عارف يعمل اي ويفهمها ازاي إن مامتها ف مكان محدش بيروحه الا ما بيموت.. 
مشيت ملك مع فارس وهما ماسكين ف ايد بعض.. 
_ بس بس.. 
فارس ضحك عليهاا” اسمي فارس يا هبلة “.. 
= ممكن تجيب ليا م البتاع داا..وبص مكان ما شاورت لقا غزل البنات..
_ طيب يا حبيبتي تعالي معايا يلاا.. 
= هيييه هييييه انا بحبك اد الدنياا.. 
فارس بضحك” وانا بحبك اد العالم”..
جاب لها غزل البنات وبعد كدا وصل البيت..
_ مامااا..يا رغد..
فيروز جت ” اي عامل دوشة لي يا ابن مراد “..اي دا مين القمر دي..
= طيب عايز اكل وحيات مرااد حبيبك وبعدين هحيكلكوا.
مراد جه من وراه” مراد حاف كداا يا حلوف “..
_ يا نهاار فل يا ابو الفوارس هو بابا بجد ورايا يا ماما..
فيروز ورغد واقفين يضحكواا علي شكله..
رغد وهي بتضحك” بص وراك وانت تتأكد”..
_ لا لا انا خايف حد يقرصني او يديني قلم علي وشي علشان اتأكد إني مش بحلم وف ثانيه كان مراد اداله علي قفاه..
= اااه كدا اتأكدت وبص وراه ل باباه..احم ازيك يا بابا.. 
_ الله يسلمك يا شقي ادخل يا اخويا علشان نتطفح وتقول مين البنت دي.. 
ملك بصت ل رغد وراحت حضنتهاا فجأة كدا.. 
_ يا لهوي ع القمر.. 
= انا حبيتك اوي.. 
_ وانا كمان يا روحي انتي اسمك اي.. 
= اسمي ملك وانتي.. 
_ أحلي ملك يولاه + انا يستي اسمي رغد.. 
= الله اسمك جميل ممكن انا وانتي نبقا اخوات.. 
_ اكيد يا حبيبتي هو انا أطول إن القمر تبقاا اختي وباستها من وشها وخدتها للسفره. 
ملك راحت علي فارس وشدته م البنطلون  “فارس فارس”.. 
_ اي يا ملوكتي. 
= انزل كدا شوية.. 
فارس قعد علي ركبه وبص لهاا” قولي يستي عايزة اي”.. 
_ انا مش بحب أكل الأكل داا. 
= طيب بتحبي تاكلي اي يا حبيبتي.. 
ملك بشرود شوية “اممم بحب أكل رز بلبن”. 
_ طيب علي فكرة الأكل دا جميل جداً كلي من دا وبالليل هخلي ماما تعملك رز بلبن هاا اي رأيك.. 
= يعني الأكل دا طعمه حلو.. 
_ جداا يلاا يستي وانا اللي ها أكلك.. 
ملك فرحت جدا وقعدت ع الكرسي جمبه وهو بدأ يأكلها تحت نظرات عيلته اللي مستغربه الموضوع.. 
خلصوا أكل وحكي لهم اللي حصل و قرروا يربوهاا.. 
_ انا عايزة أنام اوي يا فارس.. 
= خديها يا رغد معاكي والنبي ونيميها.. 
_ ماشي يلا يا حبيبتي.. 
ملك مرضيتش تروح مع رغد وبصت ل فارس.. 
= يلا اطلعي مع رغد نامي معاها. 
ملك عيونها دمعت لإنها اتعلقت بفارس ومش عايزة تنام مع رغد” بس انا عايزة انام معاك “.. 
فيروز مسكت ايدها بحنيه” بصي يا حبيبتي مينفعش تنامي مع فارس علشان هو ولد وانتي بنت “.. 
ملك مش فاهمه يعني اي كلامها وفضلت مصممه علي رأيهاا.. 
_ خلاص يا ماما هااخدها تنام معايا.. 
= ماشي يا حبيبي.. 
وطلع اوضته هو وملك..
_ هي دي اوضتك.. 
= اه حلوة.. 
_ اوي اوي دي شبه أوضة ماما..فارس مش انت قولتلي إنك هتغير هدومك وتوديني لماما. 
فارس احتار ومش عارف يعمل اي!؟..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!