Uncategorized

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريم محمد

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريم محمد
رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريم محمد

شهاب :تمام اتفضلوا ومش عايز صوت 
همس :عدينا الحمد لله 
مليكه :هو مش قريبك شوفلنا حل معاه 
همس :شهاب مبيهزرش في الحجات دي 
مليكه :الحمد لله اسكتي بقا احسن بيبرقلنا كل شويا شكله هيكلنا ليه كده احنا عملنا ايه يعني
همس :بصي هو مش طايقنا دلوقتي خالص 
مليكه :يلا اسكتي بقا كلها شويا ونخلص 
*********************************************
كارمن :جاسر انا عايزه افهم ايه نهايه الموضوع ده ممكن اعرف لاني بجد زهقت هتطلق البنت دي امتي
جاسر :احنا هنتكلم كثير قلتلك فتره ونخلص 
كارمن :انا بقا شكلي وحش قدام صحابي بعد اما كنت بقوللهم أننا هنتخطب تيجي انت تعلن جوازك ايه منظري قدام الناس دلوقتي ممكن اعرف 
جاسر :يعني انتي مش همك أن حبيبك اتجوز وال همك منظرك قدام الناس 
كارمن:اه طبعا منظري مهم جدا ومش هينفع منظري يبوظ 
جاسر :كارمن انا ورايا شغل ومتاخر عليه عشانك والآخر بحرق دمي عن اذنك وادي الحساب اهو 
كارمن :جاسر جاسر رد عليا انا وريتك يا جاسر وخليتك خاتم في صباعي وكل الفلوس تبقا بتاعتي وبعد كده لو السنيوره عايزاك بعدي تبقي تاخد فضلتي عليها 
*********************************************
همس :مليكه تطلعي ناكل بره بما اننا خلصنا والساعه بقت سته وكده كده مايا هتروح كمان شويا لسه مخلصتش فتعالي ناكل وأحمد ال يعزمنا صح يا احمد 
احمد :انا كده ادبست صح شكلي كده
مليكه :اكيد يبني يلا بينا 
احمد :تمام يلا بينا 
مليكه :ثواني تيلفوني بيرن هرد واجيلكم علي العربيه
جاسر :الو يا مليكه انتي فين دلوقتي 
مليكه : انا هروح اتغدي مع همس وهاجي علي البيت 
جاسر :ليه ما تاكلي في البيت 
مليكه :لاء هاكل مع صاحبتي 
احمد :مليكه يلا عشان منتاخرش 
جاسر :الصوت ده صوت الشاب ال كان قاعد معاكم انهارده صح ولا ايه 
مليكه :اه احمد 
جاسر :انتي بتعملي ايه هناك الشخص ده بيعمل ايه معاكم 
مليكه : ملكش دعوه اظن اني حره في حياتي اعمل ال انا عايزاه انا حره 
جاسر:انتي مش حره انتي حرم جاسر الدمنهوري يبقي سمعتك من سمعتي
مليكه :محدش يعرف بالموضوع ده يا استاذ جاسر فلو سمحت ممكن متقممصش دور جوزي اوي 
جاسر :انت جوزك حتي لو مش بمزاجنا
مليكه :بص بعد كل ده انت كده كده راحه عم اذن حضرتك عشان صحابي بينادوا عليا 
همس :مليكه ده رؤي صاحبتي هتيجي معانا لسه بدءت تحضر من انهارده بس فقلتهلها تيجي تاكل معانا ورؤي دي طلعت قريبه احمد انا اول مره اعرف 
مليكه :تمام يلا بينا عشان مش عايزه اتاخر علي البيت 
احمد :ماشي يلا نتحرك
*********************************************
نجوي:ايه ده هي السنيوره لسه مجتش احنا المفروض نقعد نستناها
جاسر :هي مع صاحبها يا مدام نجوي هي استاذنت مني واظن ده شئ ميخصكيش
نجوي :المفروض السفره دي ليها اداب ووقت كله المفروض يكون اقاعد فيه ومينفعش كده ولا هي هتمشيني علي مزاجها المفروض نمشي علي مزاج الهانم مهي بقت ست البيت والهانم واحنا شغالين عندها هي من اول يوم بتعمل كده 
منصور :نجوي ممكن ملكيش دعوه بيها وسيبيها في حالها ده اخر كلام عندي ابعدي عن مليكه اتفقنا ومش عايزه اتكلم في الموضوع ده تاني 
هشام :ماما قفلي علي الموضوع ده عايزين ناكل بهدوء شويا مش كل يوم خناقه هي معملتش حاجه 
نجوي:دلوقتي بقيت انا وحشه صح وانا البتبلي عليها واخلق مشاكل صح انا قايمه فتحيه طلعليلي اكلي علي فوق ولا قولك قولي للسواق يجهز العربيه انا راحه النادي احسن برضوا
منصور :احسن برضوا يا نجوي من رأي تروحي عشان نبطل خناق كل شويا المهم ميرا حبيبه جدو انتي عامله ايه وحشه جدو خالص عامله ايه 
ميرا :ميرا كويسه يا جدو وانت واحش ميرا خالص 
بعد ساعه كانوا كلهم بيشربوا القهوه في الصالون
مليكه :انا اسفه يا اونكل عشان متغدتش معاكم انهارده بس كنت مع صحابي بتغدي وقلت لجاسر
منصور :مفيش حاجه يبنتي المهم انك انبسطي شويا ده اهم حاجه 
مليكه :معاك حق يا اونكل بس انا هقعد اشرب معاكم القهوه شويا 
منصور :اقعدي ده بقا بيتك مش لازم تستأذني كل شويا انتي بقيتي مننا يعني تعملي كل ال انتي عايزاه
مليكه :شكرا ليك يا عمو فتحيه لو سمحتي نسكافيه
فتيحه :حاضر يا هانم 
مليكه :عامله ايه يا ميرا 
ميرا :انا كويسه يا طنط ميكه وانتي 
مليكه :وانا كويسه يا روحي 
ميرا :طنط ميكه انتي دلوقتي بقيتي مرات عمو جاسر صح 
مليكه :اه بقيت مراته يحبيبتي اه زعلانه 
ميرا :لاء ميرا مبسوطه عشان تقعدي عندنا وميرا تقعد معاكي وتلعب معاكي زي ما هي عايزه 
مليكه :يا روحي انتي علي العسل ايه القمر ده بسكوته يا روحي 
جاسر :مليكه انا طالع الأوضه يلا بينا عشان الكليه 
منصور :جاسر انت قلت لمليكه علي السفر ال بعد ثلث ايام وهتاخدها معاك صح 
جاسر :بابا مكنش ليه لازمه هيل تروح معايا 
منصور :لاء هتروح عشان تغير جو شويا فخليها تروح معاك فاهم 
مليكه :ملوش لازمه يا عمي بجد انا هقعد هنا لوحدي مش لازم اروح مع جاسر في كل حته 
منصور :انا قلت قراري الاخير وده العندي ومش هقرر كلامي 
مليكه :حاضر يا عمو 
جاسر :تمام يلا يا مليكه 
مليكه :حاضر يا جاسر 
جاسر :ممكن افهم كنتي بتعملي ايه مع الحيوان ده 
مليكه :انت مالك انا حره اعمل ال انا عايزاه 
جاسر :لاء انتي مش حره انتي في عصمتي كل قرراتك تبقي متي انا 
مليكه :انت صدقت اني مراتك بجد احنا جوازنا كله لعبه وهتنتهي بعد فتره كل العبه دي هتخلص 
جاسر :لغايت اما تخلص انتي لازم تسمعي كلامي كله وانا مش هقرر كلامي كثير خروج مع الولد ده غلط وده هيضر بسمعتي وسمعتك
مليكه :جاسر انا تعبانه انا هدخل اخد شاور وبعد كده انام بكره ورايا يوم طويل
*********************************************
شهاب :ممكن اعرف يا انسه همس انهارده اتاخرتي ليه وكمان كنتي بتتكلمي انتي وصاحبتك في المحاضره لو حصل الموضوع ده تاني هطلعك بره فاهمه وكمان مين الولد ال كان داخل معاكم ده 
همس :انا اسفه علي التاخير والكلام يا شيبو مش هتتقرر وكمان الولد ده احمد زميلنا 
شهاب :اول حاجه بطلي تقولي زفت شيبو وتأتي حاجه من امتي بتصاحبي ولاد 
همس :ده محترم جدا يا شهاب وقريب رؤي صاحبتي وانت عارف ان رؤي وعيلتها محترمه جدا 
شهاب :الكلام معاه في أضيق الحدود بس مفيش ضحك وهزار ولا خروجات لوحدكم في تجمعات تمام لوحدكم مش هتعرفوا هعمل فيكي ايه وبلاش خروج اصلا لوحدكم أو مع حد ممكن 
همس :حاضر يا شهاب انشاء الله ممكن نقفل علي الموضوع بقا 
شهاب :حاضر مع السلامه 
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد