Uncategorized

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريم محمد

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريم محمد
رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريم محمد

جاسر :مليكه انا نازل اروح الاجتماع وهتغدي بره ومش فاضي وهرجع بليل متاخر فاطلبي اكل علي الأوضه
مليكه :ماشي يا جاسر هبقي اكلم مايا شويا تيجي تقعد معايا 
جاسر :اعملي ال انتي عايزاه انا ماشي 
مليكه :ماشي مع السلامه 
*********************************************
جاسر :هاي يا جاك 
جاك :هاي مستر جاسر كيف اخبارك 
جاسر :انا كويس بس يلا نبدء الاجتماع لأن ورايا حجات كثير 
جاك :اكيد ممكن نبدء حالا 
جاسر :تمام 
بعد ساعتين 
جاك :كده اتفقنا في بكره مراجعه نهائيه وبعده توقيع العقد 
جاسر : تمام وفي حفله انا هعملها هنا في باريس بعد توقيع العقد بمناسبه التوقيع 
جاك :اكيد مسيو جاسر 
محمد :خلاص مستر جاك اتقفنا بس هو حضرتك من هنا ولا لاء 
جاك :لاء انا لبناني ومسلم كمان اسمي مش جاك دا لقب انا
خدته وانا هنا اسمي جمال 
محمد :اتشرفنا بحضرتك عن اذنك 
جاك :اتفضل 
محمد :جاسر الساعه بقت سبعه مش هتروح 
جاسر :لاء ورايا حاجه كارمن جت انهارده وهروح احبها من المطار
محمد :يبني هنا حتي ومراتك معاك عيب يا جاسر
جاسر :اعمل ايه هي قالتلي جيه ولو قولت حاجه  هتقعد تدوش دماغي وتقول انت بتحب مليكه وبتضحك عليا واني مبحبهاش وانا مش ناقص
محمد :جاسر برضوا راعي شعور مراتك فاهم حاول متجرحهاش
جاسر :هي فاهمه علاقتنا وانا في كل الاحوال هتجوز كارمن لاني بحب كارمن 
********************************************* 
في المطار 
*********
جاسر :كارمن 
كارمن:,حبيبي عامل ايه وحشتني اوي حاسه كأني بقالي كثير مشوفتكشي روحي 
وراحت بسته وحضنته
جاسر :كارمن انتي عارفه انا مبحبش الأسلوب ده انا مش بحب المس اي ست غير لما تكون حلالي 
كارمن :جاسر الحجات دي بقت قديمه اوي مينفعش كده يحيببي خليك اوبند ماينند شويا
جاسر:الحجات القديمه دي مبدء عندي انا مبغيرش مبدأي ابدا وانتي المفروض تكوني ادري حد بكده 
كارمن :خلاص يا جاسر مكنتش بوسه المهم نودي الشنط الاوتيل وبعد كده نخرج نتقسح انا عارفه اماكن هنا تحفه بجد شكلها روعه حلوه جدا 
جاسر :انا من رأي ترتاحي انتي لسه جايه من السفر 
كارمن :لاء انا كويسه عايزه أخرج معاك يحبيبي بقالنا كثير مخرجناش وانا عايزه أخرج شويا لاني زهقت 
جاسر :خلاص يا كارمن يلا بينا 
*********************************************
مليكه :الو يماما عامله ايه يا روحي 
عزه :انا كويسه انتي اخبارك ايه باريس حلوه 
مليكه كانت بتكح:حلوه اوي يماما 
عزه :مالك يا مليكه صوتك تعبانه 
مليكه :مش عارفه والهي يماما بس اول اما جيت مكنتش جايبه جاكيت وكان في ثلج والدنيا بتشتي فشكلي خدت برد بصي هنام شويا وبعد كده هبقي تمام متخافيش 
عزه :ماشي يجبيبتي وخلي بالك من نفسك اتفقنا 
مليكه :حاضر يماما متخافيش
*********************************************
مايا نزلت تتسوق وكانت عايزه تتغدي
محمد :ايه ده مايا انتي راحه فين 
مايا :محمد ازيك انا جبت شويا حجات وهروح اتغدي 
محمد :خلا احنا ممكن نتغدي مع بعض لو ممكن 
مايا :اه طبعا يلا بينا 
في المطعم
محمد :مايا تطلبي ايه 
مايا :ثواني مليكه بتتصل مليكه في حاجه يا حبيبتي
مليكه :لاء مفيش بس هو انتي في الاوتيل 
مايا :لاء انا بتغدي بره والهي انتي عايزه حاجه 
مليكه : لاء مش مهم خلاص باي يحبيبتي
*********************************************
مليكه: انا مش قادره بجد ممكن انا حاسه بدوخه اعمل ايه اه انا هرن علي جاسر 
مليكه قعدت ترن علي جاسر بس هو بيكنسل عليها كل شويا بيكنسل عليها 
مليكه :انا هنزل اشوف اي دكتور بس انا معرفش حاجه هنا هسأل في الاوتيل 
مليكه  بدوخه:لو سمحت ممن اعرف مكان دكتور يكون حلو 
الاستقبال: اه في كده بس حضرتك كويسه 
مليكه :اه انا كويسه مفيش حاجه يعني الدكتور بعد شارعين من هنا شكرا ليك 
الاستقبال :العفو يا هانم 
*********************************************
كارمن :جاسر المطعم ده حلو جدا يلا بينا 
جاسر :تمام يلا 
كارمن :انت كل شويا تيلفونك بيرن اقفله بقا وريحنا 
جاسر :تمام هقفله يلا بينا 
كارمن :جاسر نطلب اكل لاني جعانه
جاسر :اوكي انا هطلب استيك لحمه 
كارمن :انا زيه بس مع سلطه وكمان هطلب عصير ليمون 
الجرسون :حاضر يا هانم 
كارمن :جاسر يلا نرقص شويا 
جاسر :انا مش عايز ارقص 
كارمن :انت خارج معايا غصب عنك لو عايز ترجع ارجع انت معتش بتحبني صح يا جاسر  
جاسر :مش كده يا كارمن خلاص يلا نرقص 
كارمن :اوكي يا حبيبي
كارمن وجاسر قعدوا يرقصوا وياكلوا في جو رومانسي وجاسر مش حاسس بالي ناساها في الاوتيل هناك 
*********************************************
مليكه كانت ماشيه في الشارع ومش حاسه بنفسها من التعب حاسه انها مش قادره خالص ودايخه ومكلتش اي حاجه من الصبح وحست انها خلاص هتقع ومفيش حد هيلحقها ابدا 
كانت في عربيه معديه 
جاك :انسه انسه لو سمحتي فوقي 
جاك خد مليكه بسرعه المستشفي 
جاك :لو سمحتم دكتور 
بعد ساعتين 
الدكتور :هي بتاعني من هبوط ومكلتش وعندها حمي وبرد جامد جدا ولازم تفضل في المستشفي لبكره انا ادتها منوم مش هتصحي غير بكره 
********************************************
في الاوتيل 
*********
جاسر :مليكه مليكه انتي فين 
جاسر قعد يدور عليها وملقهاش خالص 
جاسر :الو مايا مليكه عندك 
مايا :لاء يا جاسر هي كلمتني وانا كنت بره بس 
جاسر طيب انا نازل اسأل في الاستقبال
جاسر :لو سمحت ممكن اعرف مراتي في الأوضه ال جت معايا الصبح فين 
الاستقبال:هي كانت بتسأل علي دكتور واحنا قللنها مكانه 
جاسر :شكرا ليك 
جاسر فجأة لقي تيلفونه بيرن 
جاسر :الو مليكه 
جاك :الو حضرتك صاحبه التيلفون ده اغم عليها في الشارع وهي دلوقتي في المستشفي وده اخر رقم كلمته 
جاسر:طيب خلي حضرتك معاها انا ثواني واكون عندك
يتبع….
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!