Uncategorized

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السابع عشر 17 بقلم ريم محمد

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السابع عشر 17 بقلم ريم محمد
رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السابع عشر 17 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السابع عشر 17 بقلم ريم محمد

جاسر:محمد انا انهارده هاخد مايا ومليكه افسحهم بليل علي ما تكون مليكه اتحسنت شويا تيجي معانا 
محمد :تمام قلي انت رايح امتي وهاجي معاكم بس ابقي قلي قبلها عشان هنام شويا 
جاسر :تمام انا كمان هطلع اشوف مليكه واخلي مايا تروح اوضتها تنام شويا من ساعت ما جينا وهي مع مليكه 
محمد :طيب انا هطلع علي اوضتي بقي يا برنس 
جاسر :يبني بطل الالفاظ السوقيه دي هتفضحنا 
محمد :نبقي نشوف يلا مع السلامه 
*********************************************
في غرفه مليكه 
*************
مايا :طيب بصي انهارده هتنزل نتفسح مع جاسر اتفقنا هجيبلك   هيلز حلوه كده تكون كعب وجبلك حجاب وشنطه وكده 
مليكه :كل ده يبنتي ملوش لزوم 
مايا :لازم تطلعي قمر ❤️ انتي مرات جاسر يعني ملكه الحفله لازم تطلعي ملكه 
مليكه :ماشي يا ستي نبقا نروح بليل 
مايا :طيب 
جاسر :مايا انتي هنا 
مايا :اهو يا جاسر احنا قاعدين علي السرير تعال 
جاسر :مليكه بقيتي عامله ايه دلوقتي
مليكه : انا الحمد لله 
جاسر : عايزه اي حاجه 
مليكه :لاء شكرا لو عزت حاجه هجبها لنفسي انا بعرف متخفش
جاسر :تمام حضري حالك عشان بليل خارجين شويا وبكره في حفله هتيجي معايا فيها وده لازم مش طلب 
مليكه :انا مش بحب الاسلوب انا مبحبش حد يؤمرني باي حاجه ممكن 
جاسر :لاء ولو سمحتي نامي شويا عشان بليل تكوني كويسه
مايا :مليكه جاسر معاه حق انتي لازم ترتاحي من غير اعتراض ممكن 
مليكه :حاضر اتفقنا متخافيش عليا روحي انتي كمان ريحي شويا 
جاسر. كان تعبان وكان رايح ينام علي السرير مليكه اول انا لقته رايح ينام علي السرير راحت علي الكنبه
جاسر :مليكه احنا مش حلينا الموضوع ده من زمان ولا ايه انتي هتنامي جمبي احنا مبنعملش حاجه غلط انتي مراتي فاهمه ولا لاء 
مليكه :جاسر لو سمحت انا هبقي كده مرتاحه لو سمحت معلش 
جاسر :خلاص يا مليكه اطلعي انتي نامي علي السرير وانت هنام علي الكنبه عشان انتي محتاجه الراحه  شويا 
مليكه :لاء خليك مكانك 
جاسر :انت قولت كلمتي انا مش عايز خناق علي كل حاجه ممكن ولا لاء 
مليكه :حاضر 
*********************************************
الساعه السابعه 
************
جاسر صحي من النوم لقي مليكه نايمه لسه فقرر أنه يسبها نايمه شويا لانه كان حاسس انها تعبانه وهو صحي وأخذ شاور وشرب القهوه ومرضاش ياكل عشان لما يخرجوا ياكلوا بره 
جاسر :الو محمد انت صحيت 
محمد :لاء انا لسه صاحي علي تيلفونك دلوقتي بس 
جاسر :تمام قوم فوق شويا كده واشرب قهوه وخد شاور ونجهز تمام 
محمد :اه اتفقنا خلاص انا هقوم اهو يلا مع السلامه 
جاسر :مليكه مليكه قومي 
مليكه :في ايه يا جاسر 
جاسر :قومي عشان تدخلي تاخدي شاور وتفوقي وتجهزي يلا 
مليكه :اه حاضر احنا هناكل هنا ولا بره 
جاسر :لاء هناك بره كلنا مع بعض ومايا ومحمد هيكلوا معانا 
مليكه :تمام 
بعد ساعه 
مليكه :جاسر انا جهزت لو عايز نتحرك دلوقتي 
جاسر :تمام اصلا محمد ومايا نزلوا تحت انا بعتلهم مسدج
وهما مستنينا
محمد :ايه يا عم كل ده تأخير 
جاسر :احنا مخدناش ساعه ونص انت المعفن وبتحهز بسرعه المهم هنروح نتغدي الاول وبعد كده اوضي مايا الملاهي نفسها تروحها وكمان تتسوق هيا ومليكه لو عايزين حاجه وكمان هنقعد يومين بعد الحفله فممكن نبقي نزور الاماكن الاثريه بس العشاء في برج ايفل 
مليكه ومايا في نفس واحد :بتهزر صح 
جاسر :لاء مبهزرش يلا عشان منتاخرش أكثر من كده 
مليكه ومايا اول انا شافوا البرج اتبهروا بجماله هما عارفين أنه روعه بس متخيلوش أنه بالجمال ده بجد 
مليكه :جاسر ايه الروعه دي بجد المنظر يجنن 
مايا :معاكي حق تحفه يا جاسر بص محمد خذ صورني انا ومليكه وبعد كده انا وجاسر وجاسر ومليكه اتفقنا
محمد :وانا 
مايا :نبقي نصورك لوحدك ومع جاسر واحده يلا بس 
مليكه ومايا اتصوروا صور كثير اوي لوحدهم ومع بعض 
جاسر :يلا بقلكم نص ساعه بتصوروا
مليكه :تطلبي ايه 
مليكه :اي حاجه مش هتفرق
جاسر :هطلبلك طبقي المفضل 
الاكل وصل ومليكه عجبها زوق جاسر في الاكل بس مردتش تبين ان الاكل عجبها 
جاسر :ايه رايك 
مليكه :عادي يعني 
جاسر كان حاسس ان الاكل عجبها بس هي بتغيظه
جاسر :بجد دا انتي خلصتي الطبق كله اومال لو كان عجبك كنا جبنا ثلاثه
مليكه :ده عشان أنا كنت جعانه وده السبب ماشي 
جاسر :اه تمام المهم يلا عشان تشتروا الحجات ال انتم عايزينها
مايا :مليكه احنا هنجيب حجات كثير اوي عشان نصرفه كل فلوسه
مايا خلت مليكه تجيب لبس كثير وميكب وشنط وجزم وحجات كثير ومليكه جابت هدايه تذكار لاهلها وجابت لعب لابن اخوها وبنت اختها وميرا كمان 
مايا :ده لابن اخوكي وده بنت اختك دي لمين 
مليكه :لميرا لازم اجبلها حاجه 
مايا :طب والهديتين الزياده دي وكمان في اثنين لمين كل ده 
مليكه :واحده لاستاذ هشام وسلا ولاونكل وطنط اكيد 
جاسر حش بفرحه لما لقاها منستش أهله عمر كارمن في يوم ما جابت حاجه لأهله ابدا مليكه اول حاجه عملتها جابت لعليته كلها واحد واحد 
جاسر :خلصتم 
مايا :هنروح المحل ده بس نجيب مسكات وسيروم وحجات كثير للبشره وشامبو وشاور وكريمات وكده يعني 
مليكه :اه بس كده كثير اوي 
مايا :اسكتي انتي نجيب زي ما احنا عايزين 
جاسر :اه ما كله علي حسابي 
مايا : اه عشان كده بكثر 
محمد :يعم سيبهم ايه المشكله خليهم يفكوا عن نفسهم شويا وانت اصرف شويا عادي 
يتبع….
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد