Uncategorized

رواية عشقني متوحش الفصل السابع 7 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عشقني متوحش الفصل السابع 7 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقني متوحش الفصل السابع 7 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقني متوحش الفصل السابع 7 بقلم ميسون عبدالمجيد

نشوي بخوف:طارق ابعت دكتووورة حالا علي الڤلة
طارق بقلق:ليه في ايه عاصم حصله حاجة
نشوي بخوف:مش عرفة ماله بقلق هااات دكتووور حالا
طارق بخوف:حاضر حاضر
طارق خرج من المكتب بسرعة 
وكان هيجري لقي هايدي في وشه
هايدي:في غلط في ألفا..
مالك مالك متسربع كدة ليه
طارق بخوف:نشوي وعاصم
هايدي بقلق:مالهم
طارق بقلق:مش عارف انا رايحلهم
هايدي بخوف:وانا هاجي معاك
طارق بلهفه:تعالي تعالي
وسحبها من اديها وخرجو يجرو وطارق مش عارف ازاي عمل كدة ومن سرعته هايدي مش قدرة تقله يسيب اديها والكل بيبص عليهم
بعد وقت
كان عاصم نايم علي السرير والدكتور بيكشف عليه ونشوي وطارق وهايدي وقفين حواليه
طارق بخوف:ها ي دكتور طمنا
الدكتور:خير ان شاء هو عنده نزله معوية
بقلم ميسون عبدالمجيد
نشوي بشك:وبس
الدكتور:لا هو عنده حساسية من الفرولا ويظهر اكل او شرب حاجة فيها فراولة كتير ودا اللي خلاه يحصله كل دا وانا اديته حقنه تنزل السخونية وهيفوق علي بليل ومتحاج كمادات وكمان تجبله العلاج اللي في الروشتا دا
طارق:تمام ي دكتور اتفضل
طارق خرج مع الدكتور
هايدي بهمس:هو ماله
نشوي بقلق واضح: مش عارف
هايدي ضربتها في كتفها بهزار:بس مالك ي نوشي خيفا ووشك اصفر كدة ليه بتكوني خيفا علي المتوحش دا ولا حاجة
نشوي بهمس وغيظ:بس ي حيوانه انتي مش وقت رزالتك
طارق دخل:هو انتي عملتليه عصير فرولا ومكنتيش تعرفي ان عنده حساسية منها
نشوي:لا والله انا النهارده معملتلوش أي عصير
طارق بحيرة:امال حصل ازاي
نشوي:مش عرفة بس الظرافة دي كانت قعدة معاه
طارق بعدم فهم: ظرافة!!!
هايدي:تقصد خطيبته
طارق ضحك:ماشي ابقي نشوف الموضوع دا بعدين تعالي معايا نجيب العلاج
ووجه كلامه لهايدي
هايدي بضيق وعدم فهم:وانا مالي انا متروح لوحدك ولا انا هحرصك يعني
طارق:ششش خلاص خلاص
هايدي:صحيييح ثمااا تعالي هنا انت ازاي ي انسان ي مهزأء تمسك ايدي وتجرني وراك كدة
طارق بغضب:احترمي نفسك احسنلك
هايدي بغضب: أنا محارمة غصب عنك وعن أي حد
طارق بسخرية:لا واضح
هايدي بغضب:اتلم
طارق:ا…
نشوي قاطعتهم بحدة: بس انتو الاتنين مش عيزا اسمع صوت اطلعو عشان متزعجوش اللي نايم دا
الاتنين بصو لبعض بغضب وخرجو
عدة ساعات وطارق جاب لعاصم العلاج وقعد معاه شوية ومشي وهايدي كمان مشيت
نشوي وقفة قدام عاصم اللي كان نايم
نشوي بتكلم نفسها:اسيبه وامشي
_لا حرام دا تعبان
_ايوا يعني هتعمليله ايه
_اعمله كمادات مثلا
_اييييه انتي اتجننتي
نشوي بصوت عالي نبسيا:باااس
نشوي بتاخد نفسها:هلاص هقعد معاه حرام اهي صدقة مع انه ميستاهلش
نشوي جابت طبق ميا وقماشه وقربت من عاصم 
عاصم كان نايم نشوي قعدة قريب منه وبدات تبل القماشة وتعمله كمادات
كانت بتعمله وسرحانه في وبصاله قد ايه رقيق وهادي وجميل وهو نايم ورموشه طويل وشهره متبهدل 
عاصم بيتحرك بعشواقيه
عاصم بهمس وهلوسه:نشوي
نشوي بصتله بأستغراب ومش سمعه هو بيقول ايه
عاصم بهلوسه وصوت واطي:نشوي
نشوي بأبتسامة:نعم
عاصم بتعب وهلوسه:خليكي معاية
نشوي:انا معاك اهو
عاصم بتعب وهلوسه:عيزك تبقي جنبي ديما
نشوي ابتسمت بسخرية لانها عرفة كل دي هلوسة اثر السخنية
عاصم بتعب وهلوسه:اوعديني انك هتفضلي جنبي
نشوي بحزن:حاضر
عاصم بهلوسه:لا اوعديني ان مهما حصل هتفضلي جنبي اوعديني
نشوي:اوعدك هفضل جنبك عمري ما هسيبك
عاصم بتعب وهلوسه نشوي انتي ممكن تحبيني
نشوي اتصدمت من السؤال ومكنتش عرفة ترد بأيه
عاصم بتعب:ردي عليا هو انا اتحب
نشوي بتوتر:ايوا ومش تتحب ليه انا بحبك زي ما اي حد بيحبك
عاصم بأبتسامة:بس انا حبي ليكي مش زي اي حب حد في العالم
نشوي بصدمة:خلال
عاصم غمض عينه ونااااام
ونشوي مش قدرة تستوعب هو قال ايه وبتقنع نفسها ان دي تهيؤات
(وطبعا عاصم بيهلوس ومش عارف ايه اللي بيحصل ولا بيقول ايه)
بعد وقت كان عم الظلام
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
في مكان ما
بقلمي ميسون عبدالمجيد
طارق بغضب:ايه الغباء دا يعني هتقوليله ايه لما يفوق ويسألك ان بعد ما شرب العصير حصله كدة
سيدرا بضيق:اعمله ايه منا كان لازم اديله البرشامه امال كنت عايزني ادهاله ازاي
طارق بنرفزة:واللي انتي عملتيه دا الصح
عمرو:خلاص اسكتو اتنو الاتنين ما اظنش عاصم هيسألها علي اللي حصل والبنسبه للبرشامه فأنا انا عندي خطة حلوة اوي واهو بالمرة تتقربي منه بس مش هتورحيله بكرا خليه لوحده وروحيله كمان يومين
سيدرا وطارق:واللي هي ايه
عمرو:هقلق…..
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
عند نشوي
نشوي كانت قعدة في اخر السرير وكل شوية عنيها تغمض وتقوم مخضوضة
عاصم بيقوم بتعب:اااااه اااه ي راسي
نشوي قامت بسرعة:مالك مالك انت كويس حاجة تعباك
عاصم بتعب وهلوسه:عايز عايز اشرب
نشوي:حاضر
وصبتله ميا في الكوباية
عاصم شرب
نشوي:محتاج حاجه تاني قبل ما امشي
عاصم مسك اديها ونشوي اتوترت وحست بكهربه في جسمها
عاصم بتعب وهلوسه:خليكي معاية النهادرة انا محتاجك
نشوي سحبت اديها بسرعة
نشوي بتوتر وارتباك:م مماشي هفضل بس انت نام وارتاح
عاصم نام
الباب خبط
ودخل طارق
طارق:انتي لسا هنا
نشوي بهمس:هششش تعالي
نشوي اخدة طارق وخرجو
نشوي:كنت بعمله كمادات وخوفت اسيبه لوحده يسخن تاني ولا حاجة
طارق:اهاا انا كنت جاي ابات معاه عشان مسبهوش لوحده
(حساكو كرهتو طارق ومش طيقين تشوفون بس مهما يعمل انا بحبه بردو ????????????)
نشوي:ما خلاص انا هبات معاه وانت ابقي تعلاله الصبح
طارق بأبتسامة:ماشي ولو احتاجتي حاجة كلميني
نشوي:تمام
طارق مشي ونشوي دخلت قعدة علي كرسي قدام عاصم بظبط وبصاله
مر الليل بظلامه علي ابطالنا
_________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
عاصم بيفتح عينه بصعوبه وبيبص للشباك ومش قادر يتحرك حاسس ان جسمه مكسر جدا
عاصم عمل تمرين سريع عشان ينشط جسمه
ولسه بيعدل راسه اتفجأ لما لقي نشوي قعدة علي كرسي قدامه ومرجعا ضهرها لورا وسندة راسها علي اديها ونيما
عاصم فضل يبصلها شوية ومش فاكر اي حاجة سرح فيها لمدة كام دقيقة بصلها وبص لفستنها وخمارها ومفيش نقطة ميك اب في وشها وجميلة جدا عكس سيدرا اللي تعتبر مش لبسه حاجة بالنسبلها وكلها ميك اب وعمليات تجميل
عاصم كان سرحان فيها ومركزش انها بدات تصحي
نشوي بتفتح عنيها ومش قدرة تحرك جسمها اثر نومتها الغلط
بتفتح لقيت عاصم سرحان فيها كدة
نشوي قامت بتوتر:احم صباح الخير
عاصم فاق
عاصم بأرتباك بيداريه:صباح الخير
نشوي:انت كويس
عاصم: الحمدلله بس انتي بتعملي ايه هنا
نشوي بحزن لانه مش فاكر حاجة من امبارح: انت سخنت وتعبت جدا وفقدة الوعي وطارق جاب دكتور يكشف عليك وقلي افضل جنبك واعملك كمادات
عاصم بابتسامة وخبث:وانتي عملتي
نشوي بتوتر:احم يلا اصحي من امبارح نايم
عاصم بتعب:وانتي الصدقة انا مش قادر اتحرك
عاصم غمض عينه ونام تاني
نشوي بنشاط:يلا اصحي وفوق
نشوي جابتله الكرسي
بقلم ميسون عبدالمجيد
نشوي :هخرج برا علي ما تقوم ولو احتجت حاجه نديني يلا بسرعه
عاصم بنوم:لا مش هقوم انا هكمل نوم
نشوي بحدة:اصحييييي
عاصم بفزع:بس بس بصوتك دا
واكمل ببرطمة بومة
نشوي برفعة حاجب:بتقول ايه
عاصم بأبتسامة غيظ:بقول اخرجي وانا هقوم☺️
نشوي ابتسمت بأستفزاز وخرجت
بعد وقت عاصم اخد شاور وخرج 
لقي نشوي مستنياه برا
عاصم:انا جعان اوي
نشوي بعدم فهم:ايوا انا مالي 
عاصم:بقووول جعاااان
نشوي بنرفزة:ايوا ذنبي ايه اما تقول للدادا تعملك
عاصم:الدادا انهرده يوم اجازتها وهتقعد شهر مش هتيجي
نشوي شهقت بصدمة:نعاااام يعني انا قعدة معاك لوحدنا
عاصم بسخرية:والشيطان تالتنا تخيلي
نشوي بغيظ وخوف:بطل استفزاز وانت ساكت ومقلتليش انا مستحيل اقعد معاك لوحدنا
عاصم بحزن مصطنع:متهدي شوية علي اساس اني ممكن اعمل معاكي حاجة غلط ازاي ي حسرة انا اخري كلام بس
نشوي ضحكت من طريقته:والله اللي انت فيه دا مش من قليل عليك
عاصم بتأثر مصطنع:بتتريقي عليا ماشي ماشي ربنا يسامحك
نشوي بتضحك:خلاص انت هتشحت بس بردو موصلناش لحل هنقعد ازاي طول اليوم لوحدنا
عاصم بضيق:انا طول اليوم قاعد في الجنينه واصلا الامن برا مالي المكان اهدي شوية قال يعني قاعد مع مرلين مونرو
نشوي بغرور:واحلي ي سكر
عاصم ببرود:طب يلا حضريلي فطار بسرعة بس تكون حاجة تدفيني كدة
نشوي بغيظ:لا منا سبق وقلتلك انا مش الفلبنية اللي جبتهالك الست الوالده شفلك خدامه تيجي تطبخلك
عاصم متجاهل كلامها:هستناكي في الجنينه عايزك تبهريني
عاصم سبها وخرج
ونشوي بتعض علي شفايفها بغيظ
نشوي دخلت المطبخ وبدات تفنن
في الخارج
عاصم قاعد علي الكرسي قدام البول وماسك الجرنال
طارق من وراه:لا رجل اعمال اوي بالقعدة دي
عاصم ضحك بغيظ:يبني حرام عليك حرام عليك الشركة دي انت اكتر واحد عارف انا تعبت فيها قد ايه والله حاسس هروح فجأة الاقيها نايت كلاب
طارق ضحك ومشي:يعني ينفع ابدء يومي من غير ما اشوف وشك الجميل دا ي صحبي والله انا غلطانه جاتك القرف ومش هجيلك بليل وشوف مين هيجبلك عشا
عاصم بصوت عالي:طارق متهزرش ي طارق الدادا اصلا في اجازة ومش لاقي حد يعملي اكل ونشوي بتذلني عشان تديني كوباية الميا
طارق وهو ماشي:خليك اما تتعلم الادب والله ما هجيبك
طارق مشي وعاصم بيبص لاثره بغيظ
بعد وقت
عاصم قاعد في الجنينه وساند راسه ومغمض عينه بس مش نايم
نشوي:احم انت نمت
عاصم وهو مغمض عينه:لا
نشوي:طب انا عملتلك اكل
عاصم فتح عينه
عاصم بفرحة:يااااه ي فرج الله دنا كنت حاسس اني هموت من الجوع ومش هاكل تاني
نشوي ضحكت وقربت منه زقت الكرسي ودخلته علي السفرة
نشوي بغرور:هاا ايه رايك اكل عمرك ما هدوق زيه
عاصم بذهول:ايه دا
نشوي بتكبر:دي فراخ مسلوقة ودا لسان عصفور بشربة سخن تعصر عليه لمونة عشان يشفيك وروق جسمك
عاصم بابتسامة حزينه:تعرفي اني تقريبا من يوم ما امي ماتت مأكلتش اكل زي دا
نشوي بحزن:الله يرحمها
واكملت بأبتسامة:يلا دوق وقيمني مع اني عرفة ان اكلي لا علي عليه
عاصم بغيظ:خفي غرور
نشوي بسخرية:شوف مين بيتكلم بشمهندس تنك ومتكبر ذات نفسه
عاصم ضحك وبدء ياكل
نشوي:ها قول ايه رايك
عاصم: عيزا الحق ولا ابن عمه
نشوي:لا مدام كدة خلينا في ابن عمه
عاصم ضحك: الصراحة اكلك جامد ونفسك في الاكل هاايل
نشوي بأبتسامة: طب اتفضل كل بس ما تتعودش علي كدة ماشي
عاصم بصلها بغيظ
عاصم: راحة فين
نشوي:هخرج علي ما تاكل
عاصم:لا كلي معايا
نشوي بكسوف:لا شكرا كل انت
عاصم بحدة مصطنعه:قلت هتاكلي معاية يلا اقعدي
نشوي بغيظ:علي فكرة مخفتش
عاصم ضحك وبدؤ يكلو
بقلم ميسون عبدالمجيد
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
في الشركة
طارق:كدة تمام تقدري تروحي علي شغلك
هايدي:مش المفرود النهارده كان عندنا شغل برا الشركة
طارق:اه بس اجلتها
هايدي نفخت بضيق وخرجت
عدي كام دقيقة
وطارق قاعد في مكتبه وهايدي في مكتبها
هايدي بترفع راسها فجأة لقيت بنت دخلا لطارق وكانت لبسا جيبه فوق الركبة وشميز وحاجة قرف
هايدي بصلهم بتركيز
البنت قربت من طارق وسلمت عليه
البنت وهي بتبص حواليها لمحت هايدي بصلهم بتركيز وهايدي اتكسفت وحطت وشها في الارض
داليدا بغمزة:ايه النظام ????
طارق بأبتسامة خجل:ايه
داليدا:يختي بطا انتي بتغيري
طارق ضحك:بطلي هبل بقي دي ولا معبراني
داليدا:ولا معبراك ايه دا انا اول ما دخلت بصتلي بصا
طارق بفرحة:بجاد طب استني
طارق قام من علي كرسيه و وقف قدام داليدا
داليدا بعدم فهم:ايه يبني مالك في ايه
طارق:هي متعرفش انك صاحبتي قربي مني واضحكي عايز اخليها تغير
داليدا ضحكت:لا دنتا واقع واقع
طارق ضحك وقرب من داليدا وفضلو يمثلو انهم بيتكلمو ويضحكو وهايدي كل شوية تبصلهم من تحت لتحت وقربت تطق
مر ساعات حتي عم الظلام
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
نشوي طيب اتفضل دا البرشام خده بعد ما تتعشي
عاصم بحزن مصطنع:علي اساس ان عندي عشا
نشوي بسخرية:ي حرام لا دنا هلملك تبرعات
عاصم بصلها بغيظ:عايز اتعشي
نشوي:لا منا مش البيبي سياتر بتاعتك الاكل جوا كل وانا همشي واجيلك الصبح
عاصم بحزن وبراءة مصطنعه:طب انتي بذمتك ترضيها علي نفسك تاكلي نفس الاكل مرتين ولا بعض
نشوي نفخت بضيق: لأ لاه إلا الله عايز مني ايه دلوقت مش هعمل اكل تاني انا
عاصم بأبتسامة جذابه:عشان خاطري
نشوي اتوترت:انا همشي
عاصم ضحك:استني طيب انا عايز اكل أي حاجة خفيفة
نشوي:اعمل لنفسك
عاصم بحزن مصطنع:ياريت كنت اقدر
نشوي بعصبية:بطل الطريقة دي
عاصم:طب اعمليلي أي حاجة اكلها طارق الحيوان مش هيجي
نشوي نفخت بضيق وقلعت شنطتها
نشوي بحدة:تعالي ورايا
عاصم ماشي وراها وبغيظ:متعشيش الدور اوي الدادا هترجع ومش هتذل لحد زيك تاني
نشوي:تمام انا مشيا ونام خفيف
عاصم بسرعة:لالا خلاص معلش
نشوي بحدة:اعتذر
عاصم:…
نشوي:همشي ومش هعملك اكل
عاصم بغيظ:اسف
نشوي ابتسمت بغرور ودخلت المطبخ
نشوي:عندك جبنه رومي
عاصم:ايوا في التلاجة
نشوي:عندك عيش
عاصم:اكيد اهو بس ايه العك دا
نشوي:اسكت بس انت مش تعرف حاجه
نشوي جابت العيش وفتحته وحطت جواه جبنه رومي وحطته في الفورن
عاصم:بقول عايز اكل حاجة خفيفة مش اكل فراخ
نشوي بغيظ:استني بس اما يتحمص خالص وهتخليني اعملك تاني
عاصم نفخ بزهق
بقلمي ميسون عبدالمجيد
(جربو الاكلة دي فعلا عظمة والله وخفيفة)
نشوي طفت الفرن وطلعت السندويتشات
نشوي:دوق
عاصم اكل بصعوبة لانه سخن
نشوي برفعة حاجب:ها ايه اخبار اكل الفراخ
عاصم ضحك:لا حقيقي طلعتي طباخة هايلة
نشوي بغيظ:ايوا منا هسيب الطب وافتح قناه
نشوي مشيت وسابته وهو ضحك وقعد ياكل
وعدي اليل بظلامه علي ابطالنا
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد يحمل كثير من المفاجأت
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد