Uncategorized

رواية جعلتني عاشقاً الفصل الثامن 8 بقلم مهرائيل ماجد

 رواية جعلتني عاشقاً الفصل الثامن 8 بقلم مهرائيل ماجد

رواية جعلتني عاشقاً الفصل الثامن 8 بقلم مهرائيل ماجد

رواية جعلتني عاشقاً الفصل الثامن 8 بقلم مهرائيل ماجد

ياسين: سُمااااااااايه
سُميه فوقي ي حبيبتي اي اللي حصلك..وخدها بسرعه ف العربيه وهو ف طريق للمستشفي
سُميه فتحت عنيها ببطئ
سُميه بألم:ياسين بابا عرف ان انت ظابط 
ياسين بدموع:مش مهم اي حاجه دلوقتي المهم انتي خليكي فايقه خلاص قربنا ع المستشفي.
ياسين بزعيق:دكتور بسرعه 
الممرضه:اتفضل بسرعه دخلها للدكتور 
الدكتور:لاز تتنقل لللعمليات فورا 
ياسين:انقذ مراتي ابوس ايديك ارجوك انقءها
الدكتوري بسرعه:حاضر انا هعمل اللي ربنا يقدرني عليه اتفضل اخرج بره..ريم ابعتيلي دكتور ادم قسم النسا والتوليد بسرعه
….
ياسين:يارب نجيها يارب انا ماليش غير اول م تخف هاخدها وابعد عن كل ده 
الدكتور بتعب:للمدام كويسه دلوقتي بس هي ف العنايه المركزه و لدت مشالله بنوته زي القمر هي ف الحضانه دلوقتي علشان اتولدت ف الشهر السابع 
ياسين سجد ع الارض وهو بيشكر ربنا:اللهم لك الحمد والشكر
ياسين بص للدكتور بامتنان:شكرا جدا ع مجهودك ي دكتور تعببتك
الدكتور بابتسامه:تعبك راحه ده شغلي عن اذنك
ياسين:اتفضل
Back
معتز:وبعد م مامتك خفت وخلاص كل حاجه بقيت هاديه جدك مسكتش وكان لازم ينتقم من ابوكي لانه كان مشاركهُ ف شغله وعارف كل حاجه عنه بس جدك اللي ميعرفوش ان ابوكي استقال و واحد ابن حلال كان عدو لابوكي بيوصل كلام غلط لجدك ويشعللها ف دماغه اكتر انه يقتله وفعلا حاول مره واتنين وتلاته لغايه م ابةكي وامك كانوا راجعين من حفله و…..
Flash 
ياسين حااااااسب…
Back
سيرين:يعني اي ماتوا كده انت هتجنني ازاي عملوا حادثه وماتوا وانت قولت انهم مماتوش 
معتز:نفسي تستني لما اكمل..
_…
معتز:الحمدلله عدت الحادثه ع خير بس ابوكي حب يلعب مع جدك وكل الجرايد نشرت ان ياسين وزوجته  ماتوا ماعدا بنتهم.. وطبعا اتعرف انه ظابط سري.. واابوياا هو اللي اتكلف بالموضوع ده…وطبعا اتربيتي معاهم لغايه م ابتديتي تكبري وكان لازم تدرسي ف اضطروا يخلوكي تعيشي بره المكان اللي هما فيه…وبقيتي هنا دلوقتي وعمي وصاني اتجوزك ومحدش يعرف انهم عايشين غيري انا وابويا.. واللي متعرفيهوش انهم بيطمنوا عليكي يوميا
سيرين ببكاء حاد: انا عايزه اشوفهم 
معتز قرب منها وحضنها:اهدي قريب اوي بس الدنيا تهدا لان جدك وصل ليه اخبار انهم عايشين
سيرين بغضب ودموع:هو فين جدي ده انا لا عمري شوفته ولا سمعت عنه..انا بكره ازاي هو بالحقد ده.. سكتت شويه ومسحت دموعها.. معتتز انا عايزه اعرف اسمه 
معتز:خالد عزمي الدمنهوري
سيرين بتفكير /:الاسم ده مش غريب عليا..علياء محمد خالد عزمي الدمنهوري…ايييييييه دي دي صحبتي اللي معايا ف الكليه..يعني دي تبقي..
معتز مقاطعا لها:حفيده خالد عزمي 
سيرين..انا تعبت بجد تعبت اي كل ده ليه انا اشمعنا ليه ياارب كل ده يبقي لياا لوحدي 
معتز: سيبك من كل ده بس حابب اقولك حاجه اخيره اللي بلغ عنك كانت علياء بأمر من جدهاا 
سيرين: اه يبنت ال*****
معتز:ششش خلاص بقي اهدي ومتفكريش ف اي حاجه ونبداء صفحه جديده
سيرين اتنهدت بحزن ع كل حاجه قالها معتز:ياربي اي كل ده 
معتز:موافقه نبداء صفحه جديده..انا عارف اني لا انا بطيقك ولا انتي بتطقيني بس معلش نحاول سوا واللي قولتهولك سبب كافي يخلينا نبدا من جديد
سيرين:موافقه ي معتز موافقه
……
باااك بقي من كل ده انا كنت بعيد اللي قاله معتز اللي كان مجهول يعني ده توضيح للي ممش فاهمينه نبداء بقي بارت جديد
…..
سيرين بشقاوه:معتز ي معتز معتز ي معتز معتز
معتز قفل الاب توب بعصبيه
معتز:اي ي زفته انتي عايزه اي 
سيرين بتداعي الحزن:انا زفته ماشي ي سيدي شكرا 
معتز بتنهيده:عايزه اي اخلصي عندي شغل
سيرين ببراءه:عايزه اخرج زهقان
معتز:اتفضلي اتنيلي البسي عقبال ماخلص اللي ف ايدي
سيرين بصدمه وفرحه:اي ده معتز ي حبيبي انت سخن وال حاجه 
وقربت منه بتحط ايديها ع جبهته..بصلها بهيام 
معتز:قولتي اي
سيرين باستغراب:اي..قولت انت سخن وال حاجه
معتز:لا اللي قبلها 
سيرين افتكرت هي قالت اي بعدت عنه بكسوف:انا اسفه معرفش انا قولت كده ازاي 
معتز بصلها بنص عين:لامؤخذه بس هو اي اللي اسفه انا جوزك ع فكره 
اتكسفت اكتر :انا داخله اغير هدومي
معتز ضحك ع كسوفها منه:هبله بس بـ…
لسه مكملش الجمله لقي حد بيخبط ع الباب 
معتز:ايوه مين 
فارس:افتح بسرعه فيه مصيبه
معتز:اي اللي،حصل 
فارس:تقي ي معتز 
معتز بخضه:مالها تقي
فارس:انزل بسرعه 
نزل معتز بسرعه علشان يعرف اخته مالها..بيحبها جدا هي مش كجرد اخت بالنسباله دي اخت وام وكل حاجه ليه 
…..
تقي وفارس وسيرين بصوت عالي:Happy birthday Mo3taz
معتز بغضب:انتوا متخلفين اي اللي هببتوه ده وانتي ي ست زفته تقي كان لازم تعملي زفت سربرايز بالاسلوب ده وانتي عارفه انا بخاف عليكي من الهواء
تقي قربت منه بحب:خلاص ي حبيبي انا اسفه مش هتكرر كل سنه وانت معايا ي زيزووو 
معتز هدي شويه وحضنها:وانتي طيبه ومعايا ي زفته 
تقي:الاه طب ليه كده ده حتي عملتلك سربرايز جامده جموده 
سيرين:دي بقالها م
الصبح بترتب الحاجه 
معتز ببرود:ياريت مسمعش صوتك نهائي
سيرين:الاه وانا مالي ي لمبي 
معتز:خرجني ي معتز زهقانه ي معتز مش عارفه اي ي معتز ومن الصبح مش راضيه تخرجيني م الاوضه وانا مستغرب مالها دي شكلها ملبوسه..بقي انا تعملوا فيا كل ده
فارس بضحك:تعيش وتاخد غيرها ي معلم 
معتز شاركهم الضحك:طب خلاص يالا علشان نقطع الجاتو.
كلهم:يالا
بعد ضحك وهزار..جه لمعتز مكالمه فون
معتز:اسكتوا هرد ع الفون
_…
معتز:الووو..يعني اي وصلوا لمكانهم ي متخلف اقفل انا جاي بسرعه
فارس:فيه اي وهما مين دول 
معتز:سيرين انا اسف بس جدك عرف مكان والدك و والدتك 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد