Uncategorized

رواية أمير الممالك الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسماء نبيل

????في مصر ????
في قصر أمير تحديدا بغرفة أمير نجد قمر تجلس على السرير تبكي على ما حدث وتتذكر ما فعله أمير وانه لا يحبها وهو الآن مع فتاه أخرى كما قال لها قبل سفره لتنام بتعب بعدما أنهكها التعب من كثره البكاء.
&&&&&&_
لينتهي اليوم ويبدأ يوم جديد به الكثير من الأحداث منها السعيد ومنها الحزين.
????في الاقصر????
تحديدا ببيت حمدان نجد الرجال مجتمعه في الأسفل والعمل على قدما وساق فاليوم سيتم عقد قران مروه
نصعد الي غرفه مروه نجدها تبكي وبجانبها فرح لتهداها وفاطمه
فاطمه، فهميني ايه الي حصل من ساعة ماجيتي وانت سكتة طمنيني
مروه ببكاء، فهد اتصل بيا و….
لتقاطعها فاطمه، ده انا عرفاه فرح قالت الي حصل هنا انا عاوزه اعرف الي حصل لما رحتي لفهد عمل ايه خلي جدك يتبري منه ويطرده من البيت ويعجل جوازك من مروان كده
مروه ببكاء، حاول يتهجم عليا
فاطمه بخضه، ايه وايه الي حصل امسك
مروه، لا مروان لحجني
????Flash back????
تصل مروه عند فهد لتدق الباب ليفتح فهد 
لتظغر بارتياح، ماانت كويس اه يا فهد خضتني 
فهد بهدوء، سلمتك من الخضه يا مروه ادخلي 
مروه، طب انت كويس 
فهد، ايوه عشان شوفتك 
مروه بتوتر، طب يلا نمشي 
فهد وهو يقترب منها، عاوزه تجوزي غيري يا مروه 
مروه، طب ما انا كنت قدامك ماجوزتنيش ليه وبعدين احنا لسه فيها روح اطلبني من جدك 
فهد، لا انت ترفضي مروان ونجوز عرفي دلوقتي لحد ما اظبط اموري 
مروه، ايه لا طبعا انت اجننت يافهد 
فهد، مروه انا بعرفك… 
لتقاطعها مروه، انا ماشيه يافهد شكلك اتجنيت 
فهد، لا دخول الحمام مش زي خروجه انا حولت معاكي بهدوء لكن انت الي عاوزه الغصب ليقترب منها وكلما اقترب تبتعد مروه بخوف 
مروه بخوف، انت هاتعمل ايه 
فهد، هدخل عليكي اليله يا حلوه مش انا الي حد يخد حاجه مني حتى لو مش عاوزها تفضل مرميه قدامي فهمه بيبدأ بالاعتداء عليها ومروه تقاوم بكل قوتها 
مروه بدموع، فهد انا بنت عمك حرام عليك 
فهد، إلى عاوزه هاخده وهاتكوني زي البيت الوقف لا هاتجوزيني ولا هاتجوزي غيري 
بتصرخ مروه وابعده عنها وفهد يحاول الاعتداء عليها ويمزق ملابسها وهي تصرخ بكل قوتها 
ليعلي دق علي الباب لتصرخ مروه بكل صوتها، فهد افتح وسيبها 
فهد بصدمه، مروان 
لتستغل مروه صدمه فهد وتدفع وتجري الي الباب بتحاول فتحه ليضحك فهد بصوت عالي مش هايفتح ليقترب منها من جديد ليكسر مروان الباب ليسحب مروان فهد من على مروه 
ليضربه بقوه 
مروان بغضب، انت ايه الخيانه في دمك خونت بلدك وشغلك وسلمت صحابك للموت ودلوقتي بتخون اهلك وصاحب عمرك انت ايه. كل كلمه بضربه 
فهد وهو يرد عليه الضرب، هي ملكي 
مروان، مجوزتهاش ليه 
فهد بسخريه، لجوزها ليه انا هخليها كده وهدمرها بس انت جيت ليدخل حمدان ومحمد ومصطفى ليأمر حمدان مصطفى بأن ياخذ فهد الي رجاله باخارج ولكن فهد هرب لينطر  الجميع من مروه ليجدها تبكي بصمت وتضم قدمها الي صدرها وتبكي ليقترب منها محمد لتصرخ وتحاول ضربه ليقترب منها مروان بهدوء، مروه اهدي انت بخبر خلاص 
مروه بدموع، فهد كان… 
ليقاطعها مروان، خلاص الموضوع خلص وهو مقدرش يقربلك وانت كويسه يلا قومي ليلفت انتباهه ملابسها الممزقه ليخلع جاكته ويلبسه لها وياخذها محمد الي السياره ولكن قبلها تسمع حمدان، كتر خيرك يا بني شكرا انك انقزت حفدتي 
مروان، انا معملتش حاجه 
حمدان، لولاك مكناش عرفنا هي فين  بص يا بني انا بحرر من رابتك مع مروه 
مروان، ليه مروه خطبتي 
حمدان، بس 
ليقاطعه مروان، مروه خطبتي ولو سمحت يا جدي انا عاوز اكتب كتابي بكره على مروه والفرح بعد اسبوع 
مصطفى، ليه 
مروان، كده أفضل انها تكون في بيتي احسن 
Back 
فاطمه، حسب الله ونعم الوكيل ليه يا فهد 
مروه بدموع، انا خايفه اوي 
فرح، ماتخفيش يا مروه مروان معاكي ومستحيل يسيبك وغير كده جدك اتبري من فهد وترده من البيت يعني مش موجود ومروان حط حرس على البيت ماتخفيش وكلها اسبوع وهاتكوني في بيت مروان وعرسته انسى يا مروه وصدقيني مروان كويس. 
مروه، عارفه ربنا يخليه كفايه انه خلصني من فهد بس عرفتوا المكان ازي 
فرح، مابعد ما انت نزلتي طلبوكي وانا معرفتش اكذب وقلت كل حاجه وطلع فهد موقوف عن العمل ومروان عارف ده فلما قولت انه انصاب مروان استغرب واتصل بحد من صحابه وعرف انه خدعك واكيد ليه هدف ولما قولت العنوان افتكر مروان ان عمر صحبه قاله ان فهد اشتري بيت عشان عاوز يعتدي على بنت يجبرها تجوزه لفهم مروان ان البنت ده انت وخد العنوان مني واتحرك بسرعه بس. 
لتقاطعهم الخادمه بوصول فستان مروه الذي أرسله مروان. 
لتجهز مروه وتنزل و….. 
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك رد