Uncategorized

رواية ساهمته في سجن والدي الفصل الخامس 5 بقلم أهله بدوي

 رواية ساهمته في سجن والدي الفصل الخامس 5 بقلم أهله بدوي

رواية ساهمته في سجن والدي الفصل الخامس 5 بقلم أهله بدوي

رواية ساهمته في سجن والدي الفصل الخامس 5 بقلم أهله بدوي

بيبدا يوم جديد علي ابطالنا 
يوسف و اياد واحمد ناييمن مع بعض في القصر بيقوم اياد وبيصحيهم 
اياد _يلا عشان عندنا حجات كتير النهارده 
يوسف _ايه ده هتحضر الماجستير 
بيصلو اياد 
يوسف _احم يلا 
احمد_ده انت طلعت مه*ء اووي ي عم جاكسون 
يوسف بفخر _ مش اول واحد يقولي كده علي فكره 
اياد بحدة _يلاااا
بيمشو كلهم برة القصر ويوسف بيروح يعمل الي متفق عليه مع اياد 
واياد واحمد بيروحو الفيلا وبيخشو المكتب 
اياد _أنا هطلع اطمن علي يارا 
احمد _ليه هوا فيه حاجه 
اياد _احم لأ بس إن سايبهم لوحدهم من امبارح 
احمد _ماشي 
بيطلع اياد وبيخش الاوضة بس مش بيلاقيهم اياد بعصبية وباعلي صوته _احممممممممد 
بيطلع احمد جري يشوف في ايه بيلاقي يارا وبسمة مش موجدين 
احمد _هيكونو راحه فين 
فجأة تلفون اياد بيرن برقم غريب 
اياد _الو 
المتصل _بص ي اياد مراتك والي معاها عندي عاوزهم تيجي تاخدهم في العنوان الي هقولك عليه واه وطي صوتك وانت بتنادي علي احمد عشان ودني اتخرمت ????
قفل اياد في وشه السكة وقال انا لازم اجيب يارا وبسمة دول ملهمش ذنب في اي حاجه 
احمد طب تعالي نفكر هنعمل ايه ومين ده 
اياد _ده الشيخ بدران اكيد لان بيتكلم بطريقة العرب
احمد طب تعالي نروح دلوقتي هما اكيد هناك 
بيطلع اياد واحمد برة الفيلا كلها 
عند الشيخ بدران بيتكلم في التلفون وبيقول انا حطيت كاميرات مراقبة عندة  افتح الواتس ابعتلك الفيديو ومعايا الي هيجبيه لحد هنا 
الشخص_تمام لما يجيب الحاجه قولي عشان اجي 
الشيخ بدران_لا انت غدرت بيا مرة ي مصطفى بيه وانا مش هآمنلك تاني الحاجه تيجي انا هخدها واجبلك حقك 
مصطفى_وانا ايش ضمني 
الشيخ بدران _اهو ده الي عندي عجبك علي كده عجبك مش عجبك انت حر هاخد الحاجه ومش هتعرفلي طريق
مصطفى_خلاص ي عم الي انت شايفه 
الشيخ بدران _ تمام بعطيك تلفون بتيجي علي طول 
عند يارا وبسمة كانو قاعدين في اوضة وحطنلهم اكل ومية وبس 
يارا_خلينا احنا عملاين نتخطف من هنا لهنا ومش عارفين حاجه كده
بسمة_ومالو ادينا في مكان شكل كل يوم «رايقة اووي»
باليل الساعة اتنين الفجر متجمع يوسف واياد واحمد
اياد _كده  احنا ماشيين تمام الشيخ بدران فاكر انو خطف ياار وبسمة ومصدق اني زعلان عليهم 
يوسف _بس  ايه رايك فيا اقنعته ازاي 
فلاش باااك 
يوسف لما مشي من القصر امبارح راح للشيخ بدران علي انه جاكسون وقالو يخطف يارا وبسمة عشان يجيب الحاجه 
الشيخ بدران _بس الحاجه مع احمد 
يوسف _لا ده لعبة هما عملنها ووراه صوره لاحمد واياد وهما حاضنين مع بعض في المخزن وسط الفلوس والسلاح وعرفو العنوان وكل حاجه وقالو انو مش عاوز حاجه غير خسارة اياد النصار والشيخ بدران خطف بسمة ويارا بمساعدة يوسف وحطهم في الاوضة 
باااااك 
بعد نص ساعه من السكوت بيتصل الشيخ بدران علي اياد 
الشيخ بدران _تعالي خد بسمة ويارا وهات الحاجه 
اياد _ههههههههه لا منا جيت وجبتهم واخدت حد حبيبك كمان هههههه
الشيخ بدران _يعني ايه 
اياد _يعني يارا وبسمة ومراتك وابني عندك واه جاكسون بيه بعتلك السلام معايا وبيقولك متآمنش لاي حد كده هاا ????وبيقفل الشيخ بدران  _ازااااااي 
وبيروح الاوضة الي المفروض فيها بسمة ويارا لكن بيلاقي كل الرجالة نايمين ومفيش حد في الاوضه 
الشيخ بدران بيطلع تلفونه وبيكلم مصطفى 
الشيخ بدران _اياد اخد يارا وبسمة وخطف مراتي وابني ي مصطفى هوا بيته فين 
مصطفى ببرود_ما انا شفت كل حاجه اصل حاطط كامريات عندك ههههههههه وعاملي فيها شببح 
الشيخ بدران _اخلص مش وقته 
مصطفى _خلاص ي عم العنوان اهو*******
بيروح الشيخ بدران بيت اياد بس مش بيلاقي حد خالص وبيلاقي ورقة قدام الباب مكتوب فيها لو عاوز مراتك وابنك تسلملي مصطفى بيكرمش الورقة وبيجز علي سنانه بيجيلو تلفون من اياد 
عند اياد واحمد ويوسف قاعدين قدام الكاميرا الي جايبة الشيخ بدران وبيتصل اياد بالشيخ بدران وبيقول _طب ينفع كده الورقة الي كرمشتها ده كنت هجبلك فيها دم مراتك وابنك يلا مش مشكله هجيب ورقة تانيه 
الشيخ بدران _اسمع ي اياد مراتي وابني ملهمش دعوه طلعهم من الموضوع 
اياد _ويارا وبسمة كان مالهم
الشيخ بدران _غلطة وانت صلحتها
اياد بصوت عالي _ده اخرة الي يلعب مع اياد النصار وقول للي قالك علي عنوان بيتي وبصوت اعلي لسة متخلقش الي يعلم علي اياد النصار وبيقفل في وشه 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد