Uncategorized

رواية ساهمته في سجن والدي الفصل السادس 6 والأخير بقلم أهله بدوي

 رواية ساهمته في سجن والدي الفصل السادس 6 بقلم أهله بدوي

رواية ساهمته في سجن والدي الفصل السادس 6 بقلم أهله بدوي

رواية ساهمته في سجن والدي الفصل السادس 6 والأخير بقلم أهله بدوي

في بداية يوم جديد علي ابطالنا بيخش اياد يطمن علي يارا وبسمة وزينا وزين (مراة الشيخ بدران وابنه) 
بيلاقي بسمة بتعيط 
اياد _في ايه؟ 
بسمة _يارا مش بتتنفس 
اياد _ومنادتيش ليه انت مجننننونة 
بسمة _ما انا افتكرتك هتزعق وتسبها تموت عادي 
اياد بنفاذ الصبر _ده مراااااتي انت بتقولي ايه 
وبياخدها علي المستشفى 
قدام اوضة يارا في المستشفى 
اياد رايح جاي 
يوسف _انت مالك قلقان كده ليه مش ده الي انت هطلقها 
اياد _اه… اه  هط. طلقها بس انا محتاجها دلوقتي 
يوسف _هحاول اصدقك 
بيطلع الدكتور وبيقول اطمنو هيا جالها هبوط وباقت كويسه دلوقتي وتقدر تمشي اياد تمام هاتيها ي بسمة وورايا علي العربية 
بسمة _نعععم وانا مالي 
بصلها اياد 
بسمة _احم ثانية وتلاقيني عندك 
وبيروحو القصر 
احمد_كل حاجه ماشية تمام الشيخ بدران قاعد بيحاول يفكر في حل ومعملش اي حاجه لحد دلوقتي ومصطفي في بيته وبيحاول يعرف معومات عنك 
اياد _تمام روحوانت وهاتلي يارا 
احمد _تمام 
بيخش يوسف من الباب وهوا بيقول بمرح وهوا فاتح ايده الاتنين ومتجه ل اياد _أخويا حبي… قاطعه اياد بحدة _اطللع برة 
يوسف باحراج وهوا موجه كلامه ل احمد _بيحبني اووي 
احمد _واخد بالي اووي 
اياد بحدة _اطلعووو برة وهات يارا ي احمد 
ومشيو الاتنين ودخلت يارا 
يارا _نعم 
اياد _طلعي تلفونك 
يارا _لييه
اياد _انا مبيتقليش لييه تنفذي الي بقوله وبس يارا بدموع _حاااضر وطلعت الفون
اياد _اتصلي علي بباكي وتقولي الي هقوله بالحرف الواحد 
يارا وهيا فهمت الي هوا عاوزه _انت اتجننت انت عاوزيني اسلملك ابويا 
اياد _وهوا بيقف وبيقعد قصادها وبسخرية_ لسة هتسلميه ده انت سلمتيه اكتر من مرة ي روحي بس الفرق ان كل مرة من غير علمك المرادي بعلمك يارا _انت بتقول ايه ازاي يعني 
اياد _ مبدأيا كده كل المعلومات الي هوا بيقلهالك بتوصلي لاني مراقب تلفونك يعني معاد الصفقات مش كان بيقلهالك وبيقولك لو حصل حاجه تتصرفي ازاي وكل المعلومات الي انت بتقولهاله غلط وودتيه في ستين داهيه زي ما انا عاوز وانت السبب فأنه قافل علي نفسه بابه وخايف يطلع انت الي قولتيلو اني خاطف بسمة وبقا بيطلب منها معلومات وبيقولها معلومات مشغلها معاه يعني مين بقا بسمة الي هيا اصلا شغاله معايا وانت السبب برضو لما  قولتيلو ان الشيخ بدران خطفك رغم انو معلمكيش حاجه ولا ساعدك حتي وانت الي مدياه ارقامنا كلنا لما جبتيهم من بسمة ي غبية مسألتيش نفسك هيا جابت رقم الشيخ بدران بالذات ازااي ولا رقمي ورقم احمد ويوسف ازاااي وخلتيه يراقب ارقمنا الي كلها فييك وخطه عليه انا مش خاطف مراة وابن الشيخ بدران اصلا لانه تبعي ومعايا في الخطة وده كله فيلم علي ابوكي وهوا بقذا*ته رغم انك عرفتيه ان جاكسون هوا يوسف وانو تبعي مجاش علي نفسه وقال للشيخ بدران لما قاله ان جاكسون جاله وطلب منه يخطفك انو لعبة عليه شوفتي بقا انت اكبر هدية من ربنا ليا انت ساعدتيني اكبر مساعدة في حياااتي ولسة اخر حاجه وتبقي ساعدتيني اني اسجن ابوكي لان ده مكانه ابوكي الي قعدني ٥سنين في السجن ظلم بسبب شهادة زووور رغم اني كنت من اكبر ظباااط مصر اه متستغربيش انا كنت ظابط وبسبب ابوكي اترفدت وقعد خمس سنين ظلم في السجن بعد لما فضلت ادور وراه عشان اسجنه واخد طاار ابوويا لفألي قضيه تهريب مخ*رات واتسجنت ليا الحق ولا مليش اعمل فيه كده 
يارا وهيا منهارة من العياط اززززاي بابا  يعمل كده وابن عمي  الي كانت بتعتبره اخويا  وبسمة صحبتي  يخنوني بسبب بابا  هوا وحش اوووي كده طب انا ازااااي ساهمتك في سجن والدي اززززاي ووقعت منهارة 
اياد _وقلبه وقع معاها يارا قومي يارا معلش حقك عليا اني صدمتك بس كان لازم تعرفي الحقيقه وشالها وجري بيها علي المستشفى 
وبقا ادام الباب يوسف واياد واحمد وبسمة 
الدكتور طلع وقال هيا اتعرضت لصدمة وحالتها صعبة جدا ومش قدامنا حاجه غير اننا ندعلها 
يوسف _تمام شكرا ي دكتور 
اياد _بسمة تعالي ورايا ودخلو اوضة فاضية 
اياد_طلعلها تلفون يارا وقال هتكلمي مصطفى علي انك يارا وتقوليلو *******”**
وبالفعل تمت المكالمة 
عند يارا جهاز القلب بيعلن توقفه بيجري عليها الدكاترة لكن للاسف الدكتور بيقول _البقاء الله حاولنا ننقذها معرفناش انا هروح اطلع تصريح الدفن 
اياد بدموع _لا انا عاوزها وانا هطلع وهعمل كل حاجه وبياخد ج*ة يارا وبيمشو كلهم وبياخدو معاهم حزنهم علي يارا 
اياد في نفسه _انا اسف والله بس انا بجد حبيتك ومكنش ينفع اياد النصار يحب انا اسف انا السبب في الي انت فيه ده 
عند مصطفى بيلبس وبيروح علي قصر اياد النصار بعد ما بسمة كلمته وقالتله ان مكتب اياد ولع وكل الاوراق الي تضره اتحرقت وانو بقا علي الحديدة واقنعته انو يروح ويكلمه وهوا هيكون محتاجه وهيوافق ويبدأه صفحه جديده دخل القصر ووقف قصاد اياد 
وقال _انا مستعد اساعدك بكل فلوس ونحط ادنا في بعض ونعمل حاجه كبيرة 
اياد شاور بأيده دخل يوسف واحمد وبسمة والشيخ بدران 
اياد _احب اعرفك انك اتلعب عليك لعبة متتوقعهاش وكل دول تبعي وانت وقعت ي مصطفي وهتخش السجن بمساعدة بنتك لينا بسبب كل المعلومات الغلط الي كنت بخليها تقولهالك انت عارف انا بعمل كل ده وانت قدامي دلوقتي عشان انا اكسب شرفي واثبت اني مخنتش بلدي ولا مهنتي وارجع اياد النصار الي من اكبر الظباط فيكي ي مصر وبالنسبة للطار فأيوه ي مصطفي انا ابن نصار الي انت قتلته وفهمت الكل ان اخوك ابو احمد بس انا خدته وبيرجع يخش المكتب تحت صدمه مصطفي وبيديله جثة بنته  حق ابويا اهو ي مصطفي ماتت موتت ربنا وانا هكتفي بده  مصطفي_بالنسبة لموت بنتي فأنا عارف ده من الدكتور الي في المستشفى وعارف ان بسمة الي كانت بتكلمني مش يارا بس من هبلي صدقت وبيطلع يجري برة القصر واياد بيسيبه ويقول سيبوه 
داخل اوضة بتفوق وتقول انا فيين 
اياد _انت هنا معايا وعملت الي اتقفنا عليه وطبعا هوا هرب 
يارا بدموع _تمام 
اياد _دلوقتي هوا اكيد في الفيلا الجديد في ****هتروحيله ولا غيرتي وعدك
يارا بدموع _لا لسه عند وعدي انا جاهزة 
تماماياد _دلوقتي هوا اكيد في الفيلا الجديد في ****هتروحيله ولا غيرتي وعدك
يارا بدموع _لا لسه عند وعدي انا جاهزة 
تمام (مموتهاش اهو اي خدمه)
عند مصطفى قاعد في الفيلا بيفكر في الي جاي جرس الباب بيرن بيبص من العين السحرية وبيتصدم لما بيشوف يارا بيفتح بسرعة بتخش تقعد وتقول هما فاكرين اني مت بس انا عايشه ومعايا تسجيلات واوراق توديهم في داهيه وسلمتها وزمان البوليس عندهم يلا نشهد اللحظة مع بعض
مصطفى من غير تردد بيمشي معاها وبيروحو لكن بيتفاجأ ان البوليس واقف واول ما بيخش بيحطو الكلبشات في ايده ولأول مرة بيبص بندم لبنته الي بتبصله بدموع ولكن واقفة مع اياد الي بيطمنها وبالفعل البوليس بياخد مصطفى ومن اول جلسةبيتحكم عليه بتأبيدة وبيخش السجن بندم ويارا بتزورو كل فتره مهما كان فهوا ابوها
وفي يوم قاعدين كلهم متجمعين (اياد و احمد ويوسف ويارا وبسمة)
اياد _ احم فرحي انا ويارا الاسبوع الجاي
يوسف_احم انا بقول نخلي الفرحة فرحتين فرحي انا وبسمة الاسبوع الجاي وبصو كلهم لاحمد 
احمد_ايه 
اياد _ مش ناوي تخلي الفرحتين تلاتة 
احمد بفخر_ لا يعم السنجلة جنتلة 
بص اياد قدامه فكمل احمد بس لو مصمم اوي فأنا بفكر في ميرنا اختك ضحكو كلهم وقال علي بركة الله
تمت

اترك رد