Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل الخامس 5 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الخامس 5 بقلم فاطمه جودة
رواية عشق المراد الفصل الخامس 5 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الخامس 5 بقلم فاطمه جودة

فريده دخلت .. ا
احم انا اسفه 
ادهم  زق مايان .. تمام مفيش حاجه مايان اتفضلي عشان عايز فريده 
مايان .. حاضر يا روحي 
فريده بصتلها بصت استحقار
مايان خرجت 
فريده .. اسفه علي التأخير عربيتي عطلت 
ادهم .. تمام في اجتماع الساعه خمسه مع الوفد الأمريكي وكلكو هتحضرو 
فريده .. تمام عن اذنك 
ادهم .. فريده 
فريده .. نعم 
ادهم .. دي مايا
فريده مخلتهوش يتكلم .. ميخصنيش دي مين انت مش خطيبي والا جوزي عن اذنك 
*****
في الاجتماع الساعه خمسه 
مراد وكيان وادهم كان مركز جدا في الاجتماع 
أما اسر كان مركز مع مرام 
الاجتماع خلص 
شخص من أفراد الوفد الأمريكي 
بس هو مصري 
جاك .. احنا عاملين حفله بكره ياريت تشرفونا بمناسبه الصفقه الجديده 
مراد .. فين 
جاك .. في فيلتي 
مراد .. تمام انا وكيان وادهم واسر هنكون هناك 
جاك .. تشرفونا ياريت بردو الانسات يشرفونا
البنات ..تمام يا فندم 
خلص الاجتماع والوفد مشي 
كيان .. خلاص كدا الصفقه دي الحمدلله كانت هم 
مراد .. اه والله 
كيان … اللي في الشركه مشيو خلاص اتفضلو 
داليدا .. ليليان تعالي معايا هوصلك 
ليليان .. عمر قالي أنو عايزني في حاجه ضروري هو مستني تحت 
داليدا .. فريده انتي جايه بعربيتك والا هتروحي معاهم 
فريده .. لا هروح لوحدي 
داليدا .. تمام يلا 
اسر .. مرام 
مرام .. نعم يا بشمهندس 
اسر .. لو سمحتي كنت عايز اتكلم معاكي 
مرام .. بخصوص اي 
اسر .. هعرفك لما نروح العربيه 
مرام .. تمام هكلم مامتي 
اسر اتفضلي 
ادهم .. انا ماشي 
كيان .. مراد انا ورايا مشوار هخلصو وارجع 
مراد .. تمام انا رايح البيت 
تحت الشركه 
عمر .. ازيك يا داليدا 
داليدا .. الحمدلله يا عمور 
عمر .. بصي انا كمان تلت ساعات هجيب ليليان واجي عندكو 
داليدا .. تنور بابا رجع وكان عايز يشوفك 
عمر .. ماشي يلا يا لي لي فريده روحي علي طول 
ليليان .. يلا 
فريده .. حاضر 
عمر خد ليليان ومشيو وداليدا مشيت 
ادهم كان لسه واقف كان بيتفرج علي فريده 
مراد. وكيان مشيو واسر مشي مع مرام 
ادهم .. علي فكره مينفعش
فريده .. افندم 
ادهم بحده خفيفه .. مينفعش تمشي بالعربيه الساعه تمانيه بليل هنا لوحدك دي حته مقطوعه 
فريده بصوت عالي شويه   … انا ماشيه
ادهم مسك أيدها .. فريده صوتك ميعلاش عليا 
فريده … اي الجنان دا سيب ايدي انت مالك اروح والا اتزفت انت مالك 
ادهم ساب أيدها وركب عربيته ومشي 
وفريده مشيت 
****
عند اسر ومرام 
مرام .. اقف هنا 
اسر ..حاضر 
اسر وقف بالعربيه
مرام .. عايزني في اي 
اسر .. مرام انا اسف علي اللي حصل بس
مرام .. بس اي العيب عليا انا انا اللي سمحت اني اعملك…
اسر بضحك .. اي مكسوفه متكسفتيش يعني لما عملتيلي وغمز ????
مرام .. اعملك اي انت اهبل والا اي 
(قصدهم علي المساج )
اسر قرب عليها شويه .. تؤتؤ صوتك ميعلاش واتكلمي بأسلوب احسن من كدا 
مرام دمعت .. ما تخلص انت عايز اي مني قولتلك قبل 
وقبل ما تكمل كلامها اسر باسها 
مرام ضربتو بالقلم .. انت شخص مش محترم افتح باب العربيه 
اسر بعد عنها والا اكنو عمل حاجه .. هوصلك 
مرام بزعيق .. انا مش عايزاك توصلني انا همشي وابعد عن طريقي بقي انت اي يا اخي 
(كانت بتتكلم وهي بتعيط )
اسر ..  قولت هوصلك 
مرام بزعيق ..  انت باااارد ملكش دعوه بيا انا بكرهك يا اسر بكرهك 
اسر قلبو وجعو و جه يمسح دموعها 
مرام زقت ايدو .. انت سافل يا اسر وطول عمرك مش محترم انا عارفه انك ظابط وليك شخصيتك بس للأسف مهزق 
اسر ضربها بالقلم .. مرام متعصبنيش اكتر من كدا 
مرام بصت قدامها ودموعها علي خدها 
واسر طلع بالعربيه علي بيتها 
اسر وصل .. اتفضلي 
مرام .. انت مهزق يا اسر وخليك فاكر كدا انت مش راجل مفيش راجل بيضرب بنت فاكرني هموت عليك والا اي تبقي اهبل عشان أنا مرتبطه اصلا وهندمك علي اللي عملتو ولو ناسي ابويا يبقي مين انا هفكرك كويس 
اسر .. انزلي يا مرام 
مرام نزلت 
واسر مازال في صدمتو من كلامها 
مرام طلعت بيتها 
مامتها .. حمدالله على السلامه يا مرام 
مرام .. الله يسلمك يا امي 
مامتها ..  مال وشك مورم لي 
مرام .. مفيش اتخبط جامد 
مامتها .. ماشي يا حبيبتي خشي ارتاحي عقبال أما اجبلك العشا 
مرام .. ماما انا خدت اجازه من الشغل سيبيني ارجوكي اسافر اسكندريه انا عايزه اسافر 
مامتها .. لي دا كلو 
مرام .. ماما مش قادره اتناقش فكري وقوليلي انا داخله انام 
مرام دخلت اوضتها وقفلت علي نفسها وفضلت تعيط كتير وصرخت بصوت عالي 
بكرهكككككك  يا اسر انت السبب  لحد ما فقدت الوعي 
مامتها .. افتحي يا مرام افتحي يا بنتي حرام عليكي 
ابو مرام جه .. في اي يا هدي (مامت مرام )
هدي …  مرام جت من الشغل دخلت الاوضه وفضلت تعيط وبعدين صرخت بإسم حد معرفتش مين 
ومش راديه ترد 
باباها .. هكسر الباب اوعي 
كسرو الباب 
مامتها … مرااااااااااااااااااااام  
***********
ليليان .. ها يا عمر كنت عايزني في اي 
عمر .. بصي يا لي لي هقولك حاجه ربما تفرحك بس ارجوكي تقدري الموقف وتقدري عملنا كدا لي 
ليليان ضحكت .. مالك يا عمر ما تقول 
عمر .. عز 
ليليان الدموع اتملت في عنيها وعيطت  .. الله يرحمه وحشني اوي نفسي اروحله ااااه يا عز وحشتني اوي بموت من بعدك يا حب عمري ااااه يا عمر بموت من بعدو مفيش حد عارف يحتويني 
عز من وراها .. وحشتيني يا لي لي 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!