Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل السابع 7 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل السابع 7 بقلم فاطمه جودة
رواية عشق المراد الفصل السابع 7 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل السابع 7 بقلم فاطمه جودة

محمد مشي من الشركه 
***
بعد مرور تلت ساعات 
في شركة عمر 
عز .. عمر انا في كذا حاجه هنا كنت عايز نظبطها اكتر 
عمر .. ياااه احنا طول يا عز باشا
عز .. ماشي بص بقي 
عز قعد فهم عمر علي الحاجات 
عمر بإنبهار .. انت مش كنت كليه شرطه 
عز .. اه في اي 
عمر .. انت فاهم اكتر مني 
عز وهو بيعدل لياقة قميصه .. اكيد يا ابني بس فهمت عايز اعمل اي والا مفهمتش 
عمر .. فهمت يا عز فهمت وهنبدأ التنفيذ من بكره 
عز .. طيب كويس انا عايز ليليان تيجي تشتغل معايا هنا 
عمر .. بس 
عز .. عمر ليليان شاطره وهتشتغل تحت إدارتي انا 
عمر .. عز احنا مش هنهزر دي ماضيه عقد مع كيان 
عز .. امم تمام انا هتصرف بس مين اللي بنت اللي برا دي مقولتليش عليها 
يعني 
عمر .. دي نانسي سكرتيره جديده 
عز .. امم مش متطمن بس اشطا انا هروح اجيب ليليان من الشركه 
عمر .. ماشي سلام 
عز .. سلام 
*****
اسر عند كيان في المكتب 
كيان .. انا عايز افهم بقا انت صممت أن مرام تكون السكرتيرة الخاصه بيك وانت اصلا مش دايم في الشركه بسبب انك ظابط والا نسيت 
محمد باشا ابوها جه هنا 
اسر ببرود عكس اللي جواه.. اعمل اي يعني 
كيان .. انت شخص بارد عملت اي لمرام خلتها متجيش الشركه 
اسر .. معملتش 
كيان بعصبيه.. اسر متستهبلش انا شايفك وانت واخدها في عربيتك امبارح انطق عملتلها اي 
اسر .. عملت اللي عملتو محدش لي دعوه 
كيان .. اسر متستفزنيش اكتر من كدا البنت مجتش الشغل انت بتستهبل 
اسر … كيان انت مضايق كدا لي 
كيان .. مش مضايق انا هطق منك ومن تصرفاتك المتخلفه كنت فاكر أن ادهم بس اللي دماغو سارحه منو بس انتو شله كلكو متخلفين 
اسر بوجع علي مرام  .. خلاص يا كيان انا هحل كل حاجه ممكن كفايا بقي انا فيا اللي مكفيني 
كيان .. ماشي يا اسر 
*****
عز .. لو سمحت مكتب الانسه داليدا فين 
الشخص .. الانسه داليدا سكرتيرة الاستاذ مراد 
عز .. اه تقريبا 
الشخص .. هما في الدور الثالث 
دا الدور الخاص بالاستاذ كيان والسكرتيرات و استاذ مراد وادهم واسر 
عز .. تمام شكرا 
**
عز طلع الدور الثالث وسأل علي مكتب داليدا وراح 
عز .. حبيبتي بتعمل اي 
داليدا راحت حضنتو .. حبيبتك بتخلص شغلها 
مراد خرج من مكتبو ولقي داليدا في حضن عز 
مراد .. حمدالله على السلامه يا باشا 
عز .. الله يسلمك يا مراد 
داليدا .. احم انتو تعرفو بعض 
مراد بصلها .. طبعا عز باشا اشهر من النار علي علم 
داليدا بصت لعز بفخر 
مراد .. هي داليدا تبقي خطيبتك يا عز 
عز … داليدا تبقي اختي يا مراد ليليان هي اللي خطيبتي بتشتغل هنا 
مراد .. دا الشركه منوره بوجودهم 
عز .. هو فين مكتبها 
مراد .. عند مكتب كيان روح هناك انت عارف المكتب  صح
عز .. اه انا رايح 
داليدا .. انت هتاخدها وتمشي 
عز .. هوصلك الاول بس هروح اجبها من المكتب 
مراد .. انا ممكن أوصلها مش مشكله 
عز .. شكرا يا مراد انا هوصلها 
مراد .. انت خارج مع خطيبتك هوصلها انا انت مش واثق فيا 
عز بغيره .. طبعا واثق انت زي اخويا بس معلش هوصلها انا 
مراد .. ماشي علي راحتك
عز .. لمي حاجاتك يا داليدا
داليدا .. حاضر 
عز راح ل ليليان 
عز .. ممكن ادخل 
ليليان .. اتفضل اي دا عز بتعمل اي هنا 
عز .. بلعب 
ليليان .. بطل هزار 
عز .. جاي اخدك عشان نروح لمامتك باباكي اسلم عليهم ونتفق علي الفرح 
ليليان بفرحه .. ماشي 
عز .. لمي حاجتك لحد ما اسلم علي كيان 
عز دخل لكيان 
وليليان لمت حاجتها 
****
مراد .. داليدا 
داليدا .. نعم يا فندم 
مراد .. هو انتي بتحبي 
داليدا بإستغراب .. لا لي 
مراد  .. عادي بسأل 
داليدا .. ماشي عن اذنك
***
عز خد ليليان وداليدا وصل داليدا وراح مع ليليان بيتها 
وهما في الطريق 
عز .. بحبك 
ليليان .. وانا بموت فيك 
عز خدها في حضنو .. كنت محتاجك جدا يا لي لي كنت بموت في بعدك
ليليان .. الحمدلله على كل شيء يا حبيبي دا كان قدرنا أننا نبعد الفتره دي 
****
اسر راح لمرام بيتها 
محمد .. اهلا اسر باشا اتفضل 
اسر .. شكرا يا محمد باشا  انا كنت جاي  اتطمن علي مرام اصلها مجتش الشركه وتليفونها مقفول 
محمد .. انا مش عارف اي اللي حصلها امبارح جت انهارت وروحنا المستشفي 
اسر قلبه وجعه .. ممكن اقابلها 
محمد. .. اتفضل هي مش راضيه تخرج من اوضتها لو تعرف تتكلم معاها
اسر .. ممكن ادخل اوضتها 
محمد .. مفيش مشكله 
اسر دخل وهي كانت قاعده تعيط 
مرام انتبهت لي وكملت عياط 
اسر .. معلش يا محمد باشا سيبني معاها 
محمد .. بس 
اسر .. متقلقش عليها 
محمد .. ماشي 
محمد خرج من الاوضه 
اسر قعد جمبها .. مرام سامحني انا اسف والله ارجوكي ردي عليا 
مرام   …. 
اسر .. ارجوكي ردي عليا 
مرام …
اسر … مرام سامحني بالله عليكي انا اسف اني مديت ايدي عليكي 
مرام بعياط .. اسف اعمل بيها اي ها جرحتني واهانتني وضربتني 
اسر بوجع مسك ايديها .. سامحني انا اسف انتي اللي استفزتني 
مرام .. اسر انت بتعمل كدا لي 
اسر .. لما قولتلك تعمليلي مساج عشان اعرفك أن ايدك مينفعش تلمس راجل غيري لاني عارف أن انتي بتساعدي اختك في العياده  بس عرفتهالك بطريقه غلط ولما جيت  اصلح غلطتي قولتيلي كلام ميتقالش 
مرام .. انت عملت اي خلاني اقول كدا 
اسر بوقاحه…. بوستك 
مرام .. المفروض اعمل اي انا بقي وانت قارفني من ساعة ما جيت الشركه وكذا مره تتخانق مع كذا حد جه طلب يتجوزني 
اسر .. بروح امك كنتي عايزه تتجوزي 
مرام .. احترم نفسك انت مالك هو انت اخويا جوزي خطيبي يا اخي بقي انت مبتحسش انت اي 
اسر .. انا بحبك مش بحبك بعشقك وبغير عليكي من الهوا عايزاني اعمل اي لما واحد مهزق من الشركه يجي يقولك عايز اجي اتكلم مع باباكي 
مرام .. انت بتهزر بتحب مين 
اسر .. بحبك انتي بحبك والله 
مرام بدموع فرحه .. انت بتتكلم بجد 
اسر .. اه والله سامحيني يارب ايدي كانت انقطعت قبل ما تتمد عليكي 
مرام .. لا بعيد الشر 
اسر .. مرام انتي بجد شايفاني مش راجل 
مرام .. انت راجل وكل حاجه بس انت ضربتني عايزني اعمل اي وبعدين انت بتاع بنات يا اسر 
اسر .. انا بتاع مرام بس ارجوكي سامحيني
مرام .. مسمحاك 
اسر شدها وخرجوا برا الاوضه 
محمد .. مرام يا حبيبتي فيكي اي 
اسر .. مرام كويسه يا عمي انا عايز اتجوزها 
محمد .. انت هتهزر يا اسر 
اسر .. بتكلم بجد والله انا بحب مرام من اول. ما جت الشركه 
محمد .. مش عارف اقولك اي
اسر .. قول موافق 
محمد .. موافقه يا مرام
مرام .. اللي تشوفه يا بابا 
محمد .. علي بركة الله 
اسر .. ممكن اجي انا وأهلي يوم الخميس نتفق على كل حاجه 
محمد .. تنورو يا ابني 
اسر .. شكرا يا عمي 
     “تكن لي قلب اكون لك دقاته “
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد