Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل التاسع 9 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل التاسع 9 بقلم فاطمه جودة
رواية عشق المراد الفصل التاسع 9 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل التاسع 9 بقلم فاطمه جودة

عز .. بطلي هبل اللي بيعمل كده بيكون متخلف وانا عارف اخلاقك فكك من اي حاجه طول ما انا معاكي 
ليليان .. انت كل يوم بتكبر في نظري يا عز 
عز .. انتي حياتي يا لي لي انا مستعد اموت عشانك حياتي كلها فداكي انتي لو طلبتي اي حاجه هعملهالك 
ليليان .. بعيد الشر عنك 
عز خدها في حضنو .. طول ما انتي معايا مفيش شر 
ليليان. .. هنعمل الفرح فين 
عز .. في اكبر واحسن قاعه في البلد 
ليليان .. بجد 
عز .. كل ما اقولك حاجه تقولي بجد هو انا هكدب عليكي يا ست انتي 
ليليان ضحكت  .. بتأكد 
عز غمز .. اتأكدي براحتك
ليليان .. انت عايز نخلف اطفال 
عز .. دا سؤال يعني 
ليليان .. طب نفسك ربنا يرزقنا  بكام طفل 
عز .. انا نفسي في عشر اطفال 
ليليان تنحت .. نعم هو انا ارنبه 
عز ..احلي ارنبه في الدنيا 
ليليان .. انت بتهزر 
عز .. بتكلم بجد عشان يكونو عزوه كبيره واحنا الحمدلله مقتدرين ماديا 
ليليان … عز 
عز .. يا قلب عز دلوقتي انا هجبرك علي حاجه وبعدين احنا لسه مكتبناش الكتاب بسبب ابوكي منه لله 
ليليان .. اتلم يا زفت 
عز .. زفت كمان 
ليليان .. احلي زفت في الدنيا يلا عشان تروحني
عز .. زهقتي مني 
ليليان .. الساعه بقت 12 متستهبلش 
عز .. طيب هاتي حضن بقي 
ليليان .. يلا يا عز مفيش احضان 
عز .. علي اساس انك فين دلوقتي ما انتي في حضني 
ليليان .. طيب اومال انت عايز اي 
عز .. انتي اللي تحضنيني 
ليليان اتكسفت .. لا ويلا قوم
عز .. خلصي انا مش هقوم غير بالحضن وبعدين انا قافل باب الاوضه بالمفتاح 
ليليان … انت بارد وقليل الادب 
عز .. مش مشكله 
ليليان .. طب غمض عيونك 
عز .. امم ماشي 
ليليان حضنتو وهو تبت في حضنها 
ليليان .. عز عضمي هيتكسر 
عز .. بجد لي 
ليليان .. يلا بقي انا عملت اللي انت عايزه 
عز حط ايدو في وسطها وباسها بوسه طويله مليانه حب 
ليليان بعدت بعد شويه .. عز كدا مينفعش هنندم 
عز بهمس .. مبندمش وانا معاكي وبعدين انا بحبك وابوكي هو السبب في كدا ما كنا كتبنا الكتاب وخلاص 
ليليان حطت أيدها علي رقبته.. يا حبيبي هانت وبعدين ما انا معاك اهو كانت هتفرق اي بقي 
عز غمز .. كانت هتفرق كتير أولهم مثلا 
ليليان حطت صبعها علي شفايفه… انت جريئ اوي اسكت واتلم 
عز ضحك .. مش لازم اللي في دماغك مثلا كنت هنام وانتي في حضني 
ليليان .. الا قولي يا عز انت بتحب تحضني كتير لي 
عز .. عشان بحس بالأمان وانتي بقي بتحسي ب اي 
ليليان بتفكير .. بحس أن انت ملكي بتاعي انا بس وبحس بالأمان والراحه 
عز .. ايوه بقي 
ليليان .. يلا نمشي 
عز حط أيده في ايديها ..يلا 
*******
فريده اول ما طلعت بيتها حست أن الفرحه مش سيعاها 
مامت فريده .. اي الابتسامه دي الضحكه من الودن للودن 
فريده .. عادي يا امي مبسوطه
مامت فريده .. ربنا يبسطك كمان وكمان اومال عمر فين 
فريده ضحكت .. راح يودي العربيه للمكانيكي 
مامتها .. اومال انتي جيتي في تاكسي 
فريده .. لا جيت مع ادهم صاحب عمر ومديري في الشغل 
مامتها .. طيب خشي ارتاحي 
فريده ..حاضر 
*****
اسر .. مالك يا مرام 
مرام .. مبسوطه 
اسر .. بتحبيني 
مرام .. طبعا 
اسر مسك ايديها وهي اترعشت رعشه خفيفه 
اسر .. اي يا بنتي انا مسكت ايدك ما بوستكيش 
مرام ضربتو بخفه في كتفو .. ما تتلم بقي انت قليل الادب كدا لي 
اسر.. بقولك انتي مسمحاني لما ضربتك 
مرام بصت بعيد والدموع اتجمعت في عينيها.. اسر  انا محدش ضربني قبل كدا والا حتي بابا ف متجيش انت تضربني بالقلم وتنتظر اني مزعلش 
اسر .. انا اتعصبت من اللي قولتيه 
مرام .. مهما كان اي اللي حصل ايدك ماتتمدش عليا لأن زعلي وحش والله 
اسر .. طب سامحيني المرادي وبعدين انا راجع الشغل بكره 
مرام .. هتكلمني كل يوم 
اسر .. انا طالع مأمورية مع مراد وادهم متقلقيش هكلمك كل يوم 
مرام .. هتوحشني هترجع امته 
اسر .. كمان كام يوم مش عارف 
مرام .. تروح وترجع بالسلامه 
اسر .. هتوحشيني اوي 
مرام .. وانت اكتر عايزه اقولك حاجه مقولتهاش قبل كدا
اسر .. قولي 
مرام بكسوف .. انا .. انا بحبك 
اسر قرب منها .. احلفي 
مرام … والله بحبك من اول ما شوفتك بس انت كنت بارد 
هما كانو قاعدين في العربيه 
اسر همس .. وانا بحبك مش بس بحبك بدمنك انا كنت بحب ارزل عليكي عشان لما بتتعصبي بتكوني قمر والله بعشقك 
مرام .. حبك مش هيقل بعد الجواز 
اسر بنفس الهمس .. تؤتؤ هيزيد يقل لو انا محبتكيش اصلا إنما انا بموت فيكي 
مرام وشها احمر اوي 
اسر ضحك .. يخربيت كسوفك 
مرام .. طب مش هتروحني 
اسر .. طب ما تيجي معايا احضر شنطتي وبعدين اروحك 
مرام .. الهبل اشتغل لا 
اسر … يلا بقي وبعدين عشان تشوفي انا عامل اي في اوضتي بسببك 
مرام .. مامتك هتقول اي 
اسر .. امي وابويا عايشين في شقه تانيه وبعدين عشان تشوفي شقتك 
مرام بتوتر ..  بلاش مينفعش
اسر طلع بالعربيه .. يلا يا مرام 
مرام .. يخربيت جنانك
اسر .. مجنون كدا هزعلك 
مرام بضحك .. متقدرش 
اسر .. يلا وصلنا وطلعو فوق 
مرام .. بيتك حلو 
اسر.. عشان انتي فيه 
مرام .. هات شنطتك يلا عشان اظبطهالك 
اسر .. تعالي في الاوضه 
مرام .. اللهم ما طولك يا روح خش يا خويا 
مرام دخلت الاوضه واتصدمت أن هو عامل صورها علي الحيطه 
اسر .. اكيد مش جايبك الشقه عشان اللي ف دماغك اي رأيك 
مرام بحب .. اسر انا بحبك اوي 
اسر .. مش سامع  صوتك 
مرام … بحبااااااااااااااااك 
اسر حط ايدو علي شفايفها .. بس هتلمي علينا العماره 
اسر سرح في عيونها البني وهي كانت مركزه في ملامحه 
اسر حط ايدو علي وسطها وقربها ليه وباسها بوسه طويله مليانه غرام 
مرام بعدت .. اسر يلا هات هدومك 
اسر قربها لي تاني وبهمس .. انتي اجمل بنت شوفتها في حياتى 
مرام .. وانت اكتر شخص بحبو في حياتي 
اسر .. مرام انا مش عارف لما اروح المأمورية ازي مش هشوفك 
مرام … اسر خلي بالك من نفسك عشان خاطري 
اسر … بحبك 
مرام .. وانا كمان يلا هات الهدوم 
اسر .. افتحي الدولاب 
مرام فتحت وهو حضنها من ضهرها 
مرام .. ابعد 
اسر .. لحد ما تحطي الهدوم في الشنطه 
مرام .. وحيات امك أبعد يلا 
وهات الشنطه 
اسر .. الشنطه فوق الدولاب اطلعي علي الكرسي وهاتيها 
مرام طلعت بس وقعت علي اسر 
واسر حط ايدو علي وسطها معرفتش تقوم 
اسر فك طرحتها وشعرها اتفك 
اسر .. شعرك حلو اوي 
مرام .. اسر شيل ايدك مينفعش كده 
اسر قرب دماغها وباسها 
مرام … اسر هتفضل كدا قوم 
اسر قام وقومها 
اسر .. شعرك حلو اوي 
مرام .. اول مره حد يقولي كدا عشان هو كيرلي 
اسر رجع شعرها ورا ودنها .. انا بحب الشعر الكيرلي جدا 
مرام .. شكلو حلو 
اسر .. جدا اوعي تفرديه 
 خليكي كدا لحد ما نمشي ما تلميهوش 
مرام  حضرتلو الشنطه بتاعته وهو ساعدها 
اسر .. يلا اوصلك 
مرام .. يلا 
*****
داليدا لما روحت فضلت تعيط لحد ما عز جه 
عز .. مالك يا روحي 
داليدا اترمت في حضنو وصوت شهقتها علي.. مراااد
عز .. عملك اي الحيوان دا 
داليدا .. معملش 
عز .. داليدا فهمني براحه اي اللي حصل 
داليدا .. مراد طلع ظابط وانا بحبو وهو قالي بحبك 
عز .. وحيات امو هو وصلك عشان كدا وبعدين انتي مكنتيش تعرفي 
داليدا .. لا مقليش 
عز .. بتعيطي لي دلوقت مش انتي بتحبيه 
داليدا .. اه 
عز .. اومال 
داليدا .. انا كنت فاكره انو بيشتغل في الشركه بس مكنتش اعرف انو ظابط يعني هو خلاني احبو وف الاخر هيموت 
عز .. لي 
داليدا .. هو هيعمل. زيك هيموت بس مش هيرجع وانا اتعب ومحبش بعدو وحياتي تبوظ 
عز حضنها… اهدي يا حبيبتي 
داليدا .. انا بحبو يا عز وفرحت لما قالي 
عز .. مش كل الظباط بيموتو 
داليدا .. لا هيموت انا بحبو وهو عندو مأمورية بكره وهيروح مش هيرجع 
عز.. يخربيت لسانك بس يا حبيبتي افهمي مراد مش عيل وبعدين هو شاطر متقلقيش عليه 
عز فضل يهدي في داليدا 
عز..موبايلك بيرن 
داليدا لقت مراد اتكسفت .. ممكن ارد 
عز حدفها بالمخده .. غوري يا بت 
داليدا جريت من قدامو 
(عز مش مجرد اخ داليدا بتثق في عز وهو بير أسرارها وهو الوحيد اللي بيعرف يحتويها ويخرجها من اي مود)
مراد .. وحشتيني 
داليدا بكسوف .. شكرا 
مراد .. كنتي بتعيطي لي 
داليدا تنحت .. عرفت منين 
مراد .. من صوتك 
داليدا .. انت هترجع صح 
مراد … هرجع انشاء الله متقلقيش 
داليدا .. ترجع بالسلامه 
فضلو يتكلمو شويه لحد ما نامو 
عدي اسبوع وكل يوم داليدا بتكلم مراد تطمن عليه ويتكلمو شويه 
وادهم بيكلم فريده 
واسر بيكلم مرام 
******
في التليفون 
ادهم .. وحشتيني 
فريده .. هترجع امته 
ادهم … بكره 
فريده بفرحه .. بجد 
ادهم .. اه والله بقولك وحشتيني 
فريده .. وانت كمان
ادهم .. طب ما تحني وتقوليها 
فريده .. لما ترجع 
ادهم .. امم ماشي 
******
داليدا .. ها هترجع امته 
مراد .. خلاص يا حبيبتي راجع بكره 
داليدا .. ترجع بالسلامه 
مراد .. خوديلي معاد من بابكي وعز 
داليدا .. لي 
مراد .. جاي أخطب عز انتي هتشليني 
داليدا .. لي بس عز خاطب وفرحو كمان تلت اسابيع 
مراد ..  يلهوووي جاي اخطبك 
داليدا بكسوف .. حاضر هقولهم
مراد … سلام يا روحي 
داليدا .. سلام 
****
مرام ..وحشتني اوي يا اسر 
اسر .. خلاص انا راجع بكره بقولك 
مرام .. ها 
اسر … انا عايز اعمل كتب الكتاب بعد بكره ونعمل الفرح بعد عز 
مرام .. لي التسرع 
اسر .. مرام انتي وحشاني جدا مش عايزك تكوني حلالي عشان ابقي معاكي براحتي 
مرام .. طيب يا حبيبي لما ترجع اتفق مع بابا 
اسر .. بحبك 
مرام..  وانا بموت فيك 
********
ليليان .. خلاص يا عز هانت فاضل تلت اسابيع 
عز .. مش قادر استني 
ليليان .. يا حبيبي استحمل 
عز .. يا لي لي انتي مش حسا ب أمي انا بعدت عنك سنه وبحبك من وانتي في أولي ثانوي يعني من وانتي عندك 16سنه دلوقتي عندك 22 سنه هستني اي تاني 
ليليان بضحك .. معلش انت استنيت دا كلو فاضل حاجه بسيطه 
عز .. ابوكي راجل خنيق 
ليليان .. ما تتلم يا عسل دا ابويا 
عز .. اعمل اي يعني ما تيجي عندنا شويه 
ليليان .. ماشي انا قاعده زهقانه تعالي خودني عشان العربيه مش هنا 
عز .. حاضر 
                        *********
(ليتك تعلم بمدي سعادتي عند حديثي معك )
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!