Uncategorized

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم هدير بدر

 رواية عندما يعشق القاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم هدير بدر

اثر بقلق : خير في ايه 
الدكتور : للاسف ايد المدام مش هاتقدر تحركها 
اثر  : نعم ليه 
الدكتور : علشان المدام كانت مكسوره والجرح ماكنشي لم غير كدا وقعت عليها 
اثر : طب هي مش هاتقدر تحركها خالص تاني
الدكتور : لا لا لو مشيت علي العلاج وعندها اراده هاتتحرك بإذن الله محتاجه دعواتكم بس 
اثر : طب ينفع ادخلها 
الدكتور: ايوا اتفضل بس هي ماتعرفشي لحد الان اهم حاجه نفسيتها 
اثر : ماشي 
اثر دخلها وهو زعلان علي اللي بيحصلها
اثر  : حبيبت قلبي عامله ايه 
جوري بوجع : تمام 
اثر : راح قعد جنبها وحضن ايدها اسف ماكنتيش اعرف انك هاتقعي بس وحياتك هاخدلك حقك 
جوري : تاخدلى حقي ازاى هاتضرب السلم وقامت ضاحكه 
اثر: هاتفهمي بعدين  كدا السفريه بازت 
جوري : نعم ياخويا 
اثر : ماشاء الله سرسجيه 
جوري : لا انا كويسه والله عايزه اسافر علشان خاطري 
اثر: طب استني هاسال الدكتور 
جوري: ماشي 
اثر سال الدكتور 
الدكتور : كويس جدا بس ألمهم تبعدها عن أي توتر.
اثر : تمام 
ودخل قال لجوري 
جوري قامت علشان تلبس 
لاقيت جسمها تاعبها ومش حاسه بايدها 
جوري: اثر انا جسمي تاعبني اوي وايدي مش حاسه بيها 
اثر مش عارف يقولها ايه 
اثر : طب ممكن تقعدي جنبي 
وخدها في حضنه يعتبر دي الحاجه الوحيده اللي بتهدي جوري 
اثر : دلوقتي ربنا بيحطنا في اختبارات كتير وواجب علينا نصبر ونرضي صح 
جوري : اه صح بس حصل ايه 
اثر: انتي عارفه اني بحبك ومش بقدر استغني عنك علشان خاطري تتفهمي وماتزعليش
جوري وبدأت تقلق : طب في ايه 
اثر : الدكتور قال الواقعه أثرت علي ايدك ومش هاتقدري تحركيها دلوقتي بس بالعلاج والعزيمة هاترجع 
جوري دمعه نزلت منها : طب انا راضيه بقضاء ربنا تقدر تطلقني انا عارفه اني من ساعه ماجيت وانت بتصرف كتير 
اثر: بس يابت انتي في عيني امال انا شغال لمين يا هبله انتي وطالع عيني لمين 
جوري: طب هالبس ازاى واسافر ازاى 
اثر : وانا انشليت 
جوري بكسوف : ها لا لا 
اثر : رجعنا تاني للكسوف يابنتي انا جووووووزك 
جوري ضحكت علي طريقته ولبسها ومشيوا وركبوا العربيه 
اثر : بصي يا ستي دلوقتي هانروح علشان نجيب الشنط ونسافر علطول اشطا يقمري 
جوري : اشطا بقا 
وساق للبيت 
حياه نزلت 
حياه : صباح الخير ياماما ايه دا شهد هنا 
للعلم حياه مش بتحب شهد خالص 
شهد : اه هنا ايه شوفتي عفريت 
حياه : بقولك ايه مش ناقصه وجع دماغ بدال ماقوم اجيبك من شعرك 
شهد : شايفه ياعمتو 
ناديه : بنت احترمي نفسك احسنلك اتكلمي مع بنت خالك احسن من كدا
حياه شوحتلهم بايدها ومشيت 
حياه دخلت لسعاد المطبخ 
ايه يا سوسو امال فين  اثر وجوري 
سعاد : اثر بيه خد الهانم وجري بيها علي المستشفي أصلها وقعت ياحبه عيني من علي السلم 
حياه : يانهار اسود 
طب جهزيلي القهوه علي لما اكلمهم 
وطلعت علشان ترن لاقيت اثر داخل وهو شايل جوري 
حياه جريت عليهم 
حياه : مالك ياحبيبتي الف سلامه عليكي 
جوري : الله يسلمك 
حياه : هي وقعت ازاى يا اثر 
اثر : قضاء ربنا وبيبص علي ناديه وشهد حياه ممكن تخليكي مع جوري وكدا اصل عندي كام حاجه هاعملها قبل ماسافر
حياه : من عنيا بس هي هاتقدر تسافر
اثر : اه هي عايزه بس ماتسيبهاش 
حياه : حاضر دي في عنيا 
وأثر طلع جوري وباسها من دماغها 
اثر : حبيبي انا هانزل هاعمل حاجه كدا وطالعلك 
جوري : تمام 
اثر : لو عوزتي اي حاجه ناديلى بس 
حياه : جرا ايه ياعم المحنو مانا معاها يالا بالسلامه بقا 
اثر : نهار اسود انتي بتطرديني 
حياه: يالا ياعم انت لسه بتتكلم 
اثر : صبرني يارب سلامو عليكم 
حياه وجوري: وعليكم 
نزل تحت 
اثر : انتي وشهد تعالولى عليةالاوضه من غير نفس 
دخلوا وهما مرعوبين 
اثر  : مش معني اني مخليكم في بيتي يبقا تتمادوا فيها لا وكمان كنتو عايزين تموتولى مراتي 
ناديه : انت بتتهمني انا ماعملتيش حاجه 
شهد : ولا انا 
اثر خبط علي التربيزه : بطلوا كدب بقا دي اخر مره احذركم فيها اقسم بالله لو حد لمس شعره من مراتي ما هايحصلكم طيب انتة فاهمين 
وسابهم وطلع 
ناديه: شوفتي الولا عامل ازاى لا وكمان زعق لامه 
شهد: ماتزعليش ياعمتي بكرا نخلص منها 
اثر طلع لجوري 
اثر: يالا ياروحي 
حياه: ما تسيبها معايا شويه 
اثر : روحي العبي باي لعبه تانيه غير مراتي 
حياه : هي كدا يعني والله لانتفق عليك اصبر عليا 
اثر : ????????????????جوري حبيبتي ماتقدرشي تعملى حاجه 
جوري : لا هاتفق عليك انا وحياه 
حياه : اموووووه 
جوري : اموووووه 
اثر اتصدم : خيااااانه هي كدا يعني دلوقتي تبقي معايا لوحدك اما اشوف اللسان دا 
جوري : ياعم اخص عليك انا عملت حاجه عمري ماتفق علي جوزي قره عيني 
حياه: بقا بتبعيني 
جوري : ياختي وانتي اللي هاتلحقيني اوي 
كلهم ضحكو وبعدين اثر خد جوري ومشيوا
اول ما ركبوا الطياره جوري خافت ومسكت في ايد اثر جامد وفضلت تترعش 
اثر : اهدي ياروحي انا معاكي 
اول ما الطياره طلعت 
جوري بخوف اتعلقت في ايد اثر 
اثر ضحك عليها 
جوري: بقا بتضحك عليا 
اثر : اصل حاسس اني مسافر مع بنت اختي مش مراتي 
جوري : طاب مااااااشي وقامت عضاه 
اثر : ااااه يا بنت العضاضه 
جوري: احسن احسن 
وبعد نص ساعه 
المضيفه باعجاب باثر 
المضيفه وهي بتتدلع: حابب نجبلك اي حاجه مسيو اثر 
جوري بغيره وعصبيه : لا ياختي مش عايزين 
المضيفه بصتلها بغيظ ومشيت وأثر كان كاتم الضحكه بالعافيه 
جوري بصيتله بغيظ: مالك كاتم الضحكه كد ليه حاسب الا تنفجر 
اثر ماقدرشي يمسك نفسه اكتر ومات علي نفسه من الضحك 
جوري مسكته من ياقه قميصه : عارف ان بصيت لغيري هاعمل فيك ايه
اثر : خلاص يسطا اهدي انشل لة بصيت لحد وبعدين برطم دا انتي توبتيني اني ابص لحد 
جوري : بتقول حاجه مسيو اثر 
اثر ضحك علي طريقتها : حبيبي الغيران 
جوري: مين قال اني غيرانه هاغير من خنفسه 
اثر بضحك : طب يالا نامي علشان انتي لسه طالعه من المستشفي 
جوري : اه قول عايز تنيمني علشان يحلالك الجو 
اثر : يادي النيله عليا انا غلطان خليكي صاحيه 
جوري بعد خمس دقايق كانت نايمه في حضن اثر 
اثر ضحك عليها وفضل باصصلها لحد.مانام 
الطياره وصلت وأثر صحي 
اثر : جوجو قومي وصلنا 
جوري : لا شويه 
اثر : لا ياروحي قومي يالا وصلنا المالديف
جوري قامت جري : بتقول ايه مالديف وقامت مسقفه زي الأطفال قوم بسرعه بسرعه 
اثر : والله العظيم بحب هبله 
ونزلوا وجوري اتصدمت من جمال الجزيره 
جوري : ايه دا مافيش حد هنا 
اثر : مال المكان دا لينا لوحدنا ياقمر انتي 
جوري فتحت بؤها : ها انتي غني بقا
اثر : مانتي ماتعرفيش حاجه عني يالا بس علشان نرتاح وافسحك 
جوري: نرتاح مين يالا نغير وننزل البحر شكله حلو اوي 
وطلعوا علي شاليه تحفه بمعني الكلمه وجوري انبهرت بيه 
وغيروا 
اثر : بتعرفي تعومي 
جوري : لا 
اثر : طب يالا اعلمك 
جوري : لا لا حد قالك ننزل احنا محتاجين ننام 
اثر شدها 
وجاي ينزل الميه 
جوري : ايه دا انت هاتعمل ايه 
اثر : هانزل 
جوري : نعمممم
اثر : خرمتي ودني حرام عليكي 
جوري بخوف : لا انا بخاف انزل انت
اثر نزل الميه ومد ايده ليها: يالا ياحبيبتي هاتي ايدك 
جوري : انا ايدي مش بقدر احركها هانزل ازاى 
اثر : عيب عليكي انا معاكي هاتي ايدك بس 
جوري اتشجعت وايدته ايدها السليمه : ونزلها الميه 
اول مانزلت 
اتشعلقت في رقبته 
جوري : انا خايفه اوي طلعني 
اثر : لا 
جوري: والنبي 
اثر : عيب عليكي انا معاكي وماسكك
وفضل شايلها وماشي بيها في الميه لحد ماوقفوا في نص الميه 
جوري بخوف : رجلى مش واصله للميه 
اثر : ولا انا 
جوري: بتهزر صح 
اثر : لا والله ولا انا 
جوري : طلعنا انا خايفه وعينها بانت في الشمس اوي 
اثر سرح فيها وهي سرحت فيه وبعدين فاقت 
جوري: بالله عليك طلعني 
اثر : اممممممم بشرط 
جوري: ايه هو 
اثر ببراءه:بوسه 
جوري: إنت قليل الادب وقامت ضرباه في كتفه اثر سابها وقعت في الميه وبعدين طلعها 
جوري حضنته: طلعني والنبي هانموت 
اثر : قلت شرطي براحتك بقا ولسه جاي يدخل جوا اكتر 
جوري بخوف : خلاص خلاص 
لسه هاتقرب علشان تبوسه من خده 
اثر: لا مش دي 
جوري: لا استحاله 
اثر : خلاص نخش جوا 
جوري: خلاص والله وقامت بيساه 
اثر : كدا انتي قلبي
 وطلعوا برا 
اثر: يالا ياروحي علشان اغيرلك 
جوري : لا لا 
اثر: تاني يالا ياحبيبتي 
وغيرلها وجيه يقلع التيشيرت 
جوري بصدمه 
انت بتعمل ايه وخبت وشها 
اثر ضحك عليها:  خلاص ياستي هادخل جوا ودخل غير وطلعلها حبيبي حابب يخرج فين 
جوري : اي حته المهم اكون معاك 
اثر : طب يالا ورحوا مكان كان عباره عن
أشجار والميه في النص ازرق واخضر كان منظر تحفه وكان حوالين الميه ورد حلو اوى قعدها على غصن شجره وصورها واتصوروا الاتنين مع بعض 
اثر : اتبسطي ياروحى 
جوري : اوى اوى كفايه وجودك جنبي 
اثر : ربنا يخليكي ليا يالا نروح علشان نريح جسمنا 
جوري : يالا علشان هاموت وانام وروحوا 
غيروا وأثر خدها في حضنه وناموا 
تانى يوم 
اثر جاب ورده وفضل يمشيها على وشها 
جوري : هششش 
اثر : هش يا عديمه الرومانسيه 
وقام شايلها لافف بيها صحيت 
جوري : عاااااا نزلني 
اثر : مش بتيجي الا كدا 
جوري: نزلني جعاااااااانه 
اثر : ياما هاتاكليني جهزتلك حتت اكله 
وخدها قعدها على رجله 
جوري اتحرجت 
اثر : لا بلاش طماطم دلوقتي يالا ناكل وكلوا 
اثر : تحبي نركب اليخت 
جوري : ايوا بقا وباسته في خده 
اثر : حلاوتك 
جوري جريت من ادامه 
وجهزوا وركبوا 
اثر جيه من وراها حضنها من ضهرها 
اثر : تعرفي انك خطفتي قلبي من اول يوم شوفتك فيه كنت بكابر بس دلوقتي ماعنتيش اقدر اعيش من غيرك 
جوري لفيته ومسكت وشه بين ايدها 
جوري : انا بحبك اوووووي وحضنته 
وقضوا احلى وقت مع بعض واتقربوا من بعض جامد لحد في يوم 
اثر قاعد مع جوري بيهزر معاها فونه رن 
اثر : ايه ازاى انا نازل حالا 
جوري: في ايه 
اثر: معلشي لازم انزل الشغل ضرورى 
جوري : شغل ايه انت ماقلتليش 
اثر : اخخ نسيت انا ظابط مخابرات 
جوري بصدمه: اييييه
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد