Uncategorized

رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الرابع 4 بقلم أسماء ابراهيم

 رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الرابع 4 بقلم أسماء ابراهيم

رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الرابع 4 بقلم أسماء ابراهيم

رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الرابع 4 بقلم أسماء ابراهيم

سليم..ليل..
احمد..مالها ليل..
سليم..هتعمل عمليه عشان ترجع زاي الاول..
احمد بصدمه…اااي..لاااااا
سليم.. اي الا لا انت مش بتحبها.. 
احمد.. بحبها يا جدي و مقدرش اشوفها بتتوجع و انا كمان هتوجع لو سبتني..انا عايزها زاي ما هي كده..
سليم..يا ابني انا مقدر ده بس لازم تعمل العمليه عشانترجع طبيعيه تاني..و لو بتحبها خليها تعملها..وياريت انت تقنعها تروح المستشفى لانها بتخاف منها من ساعات الا حصل معاها..
احمد..يا جدي افهمني بقا..مقدرش اقولها حاجه زاي كده و انا بحبها كده زاي ما هي..انا مش عايز حاجه تاني غير انها تكون جنبي..عن اذنك يا جدي انا خارج..و اعمل حسابك اني هجيب المأذون وانا جاي و هكتب علي ليل بليل..سلام..
سليم..ابنك اتجنن يا جميله..
جميله ببتسامه..بالعكس يا بابا انا شوفت الحب في عيونه..هو بيحبها لدرجة انه مش عايزها تبعد عنه..بس متقلقش احمد هيعمل الصح حتي لو علي حساب نفسه..
**********
احمد طلع من البيت قاعد في الجنينة.. ازاي بس اسيبها ازاي هبعد عنها بعد ما تخف و ترجع..طب ما هي هتنساني..يمكن تكرهني كمان..انا حبيتها..حبيت روحها الحلوه..حبيت كل حاجه فيها ضحكتها..عيونها و هي بتلمع..نظرتها وهي بتبصلي كأني ابوها..حاسس اني هخسر جزء كبيير اوووي من حياتي لو بعدت عني..شغلتي بالي بكل تفصيلها فيكي  يا ليل..
ياليتني لما اراكي.. ولا اراء وجهك المبتسم دائما عندما تلعبين..كيفه و متا وقعت في عشقك أيتها الطفله..وهل للحبيب ان يصبح اناني من اجل محبوبته 
بتعيط ليه..هي عمتوا ضربتك..
احمد بضحك ومسح دمعته..لا مش بعيط دي حاجه دخلت عيني..
ليل بحنيه.. وريني كده..مش فيها حاجه اهي..
احمد..ليل هو انتي ممكن تسبيني في يوم من الايام..
ليل..انت صاحبي الوحيد..يبقا مش هسيبك..تعاله العب معايا..انت تستخبه وانا هدور عليك..شدته من ايده..يلا قوم بسرعه…
احمد ضحك عليها وقام معاها..حاضر يلاا..بس تعالي الاول هنعمل حاجه ونيجي نلعب براحتنا..ماشي..
ليل بطفوله..ماشي يلااا..
*********
جدي المأذون برا…اتفضل معايا عشان هكتب علي ليل..
سليم بعصبيه..انت مجنون يا احمد يقولوا  اي الناس علينا.. 
احمد.. مليش دعوه بكلام الناس.. و دها شرطي عشان تعمل العمليه.. 
سليم.. انت بتحطني قدام الامر الواقع…. 
احمد.. انا قولت الا عندي و انت قرار.. 
جميله.. وافق يا بابا عشان ليل.. عشان انا عارفه ابني دماغه نشفها..
سليم..ماشي بس انا ليه كلام تاني مع ابنك المتخلف ده…
طلعوا كلهم وجميله لبست ليل..كانت نزلها شبها الأميرات..احمد قرب منها وقال..عارفه انك حلوهه اوووي يا ليل..
ليل..اه عارفه عمتوا قالت كده..يلا بقا عشان نلعب..
احمد..حاضر يلا..
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
سليم..اقنعها بقا تروح المستشفى بكرا..
احمد شد ليل وهو طالع رد علي جدو..بعدين بعدين..
سليم بعصبيه اكتر..شايفه ابنك يا جميله..
جميله..هتعملها يا بابا متقلقش انت بس
**********
عارفه يا ليل اني فرحان اوووي النهارده..
ليل..ليه عمتوا جبتلك لعبه جديده..
أحمد بضحك..اه جبتلي احلي لعبه في الدنيا وهي انتي يا ليل..
ليل قامت وقفت طب يلا نلعب..اجري ورايا بقا..وطلعت تجري..
احمد..يا ليل استني متخرجيش برا الجنينه..ليل انتي روحت فين..يلهوي لتكون طلعت..احمد طلع وراها..ياليل..استني..استني بقولك..ليل بتجري وهي بتضحك ومش سمعه احمد..حاسبي ياليل…حاسبييييييي ليل…
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!