Uncategorized

رواية توأمي الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح

 رواية توأمي الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح

عمر ببرود :هانت خلاص اتقل انت بس وسابه ومشي
_____________________عند فريدة 
فتحت التليفزيون وقاعدة سرحانة لحد اما سمعت خبر
فريدة قامت بفرحة :م مش معقول ا اخيرا هشوفكوا بالادي ودخلت لبست بسرعة وخرجت 
____________________عند سيد
الباب بيخبط 
سيد بزهق:طيب طيب يلي علي الباب جاي اهو …..وفتح بصدمة :انت ودخلوا بسرعة وقفل الباب
سيد بغضب:انت متخلف انا مش قولت متجيش عندي وانا هجيلك واديك الإشارة 
عمر ببرود:ماانت  اتاخرت قولت اسال انا …هنفذ امتي بقالنا سنة علي الحال ده دول بقوا اغنية وانا بصراحة زهقت 
سيد بطمع:قريب قريب هنبدء علشان ناخد الي احنا عايزينه بردوا وضحك بخبث
عمر :ايوة يعني هنتزفت ننفذ امتي انا صبري قرب يخلص علي فكرة وده مش لصالحك ومشي وسابه
________________عن مليكة ونورين في البيت 
مليكة بزهق:انا زهقانة 
نورين :وانا جدا والله ….بقولك ايه ماتيجي نروح الشركة عند يزن اهو نرخم شوية عليه 
مليكة :معاك ياسطا وقاموا يلبسوا 
____________________عند فريدة واقفة قدام شركة كبيرة ومترددة تتدخل ولا لا لحد اما اخدت القرار ودخلت 
فريدة بتوتر:ل لو سمحتي مش ديه الشركة الي بيشتغل فيها يزن 
السكرتيرة :اه ياافندم هي هو المدير حضرتك واخدة ميعاد 
فريدة :ب بصراحة لا ب بس قوليل……
ولسة مكملش كلامها لقت يزن خارج من مكتبه 
يزن لسكرتيرة: اتصلي بكريم تعرفيه أن فيه اجتماع مهم السا….ولسة مكملش كلامه لقي فريدة بتبصله بابتسامة ودموع 
يزن دقق في ملامحها وجري عليها خدها في حضنه منغير أي كلام 
يزن بدموع وهو بيبوس ايديها :وحشتيني اوي ياامي وحشتيني اوي 
فريدة بندم وعياط:ا انا اسفة سامحوني سامحني يابني 
يزن :مسامحك والله مسامحك بس بلاش نفتح القديم دلوقتي …تعالي ندخل جوة وشاور السكرتيرة أنها مدخلش حد ودخل 
وقعدت فريدة وقالت:مليكة مسامحاني 
يزن سكت ومقدرتش يرد وبص في الأرض بحزن
فريدة بدموع : عندها حق يابني عندها حق متزعلش انا الي كنت غلط في الاول وجيت عليكوا كتير سامحني 
يزن باصلها :مسامحك ياامي ومليكة هتسامحك انا عارف هي طيبة وهتسامحك بس اعذريها الي مرت بيه مش سهل بردوا ………وكفاية نفتح في القديم تاني اهم حاجة دلوقت ان انتي معانا ايه الي حصل معاكي بعد انا مشينا 
فريدة دمعت وبدأت تحكي الي حصل معاها 
_______برة المكتب مليكة ونورين وصلوا 
مليكة لسكرتيرة :يزن فاضي 
السكرتيرة بتوتر : ها ل لا لا مش فاضي عندوا حد مهم وقال متدخليش حد 
مليكة باستغراب :حد مين ده ….وبصت لنورين :تعالي ندخل  وجاية تمشي 
السكرتيرة عمالة تنده وهي مطنشاها ودخلت فعلا 
___________
يزن بحزن :كل ده مريتي بيه للاسف ياامي ده غلطك من الاول واحنا يااما حذرناكي بس كنتي بطنشينا بس خلاص بقي الي فات مات ….وكمل بغضب:بس ورحمة ابويا اجيب الراجل ده ومش نسيبه وانا ياهو 
فريدة:خلاص ي…..ولسة مكملش كلامها لقت الي فتح الباب 
مليكة بصدمة :م ماما
___________________
في التليفون 
سيد :بكرة تنفذ ونخلص من الموضوع ده بس البت ديه تموت بعدها 
عمر بخبث :تحت امرك يااباشا بس كدة بس هناخد اختها معاها بلمرة  
سيد بخبث:مش هنخسر حاجة بس الاول ناخد الي عايزه وبعدين نخلص منهم وقفل 
سيد :اما وريتك مبقاش انا سيد يافريدة وعيالك هدمرهم اكتر واكتر وضحك بشر 
( طبعا عايزين تعرفوا ليه سيد بيعمل كدة ومين عمر ده ومصلحتوا ايه في أن يأذي ولاد فريدة سيد ده كان صاحب محمد وكانوا صحاب جدا وبيحبوا بعض لحد اما ظهرت فريدة والاتنين حابوها بس هي حبت محمد واتجوزتوا وسيد لما هي عملت كدة قعد يمثل أن هو صاحب محمد وبيحبوا اوي وهو كرهوا وديه خطة علشان ينتقم منه في يوم  سيد مقدرش يمسك نفسه ودبر حادثة ل  محمد وقتله وطبعا كانت فريدة لسة جايبة ولادها التلاتة ف سيد لف عليها وعمل دور الطيب عقبال ما اتجوزها وهو كان كرهها بردوا بس بينتقم منها في عيالها ودمر نفسيتهم اما عمر بقي فده يبقي ابن اخو سيد وفي نفس الوقت في نفس الجامعة بتاعة مليكة وحاول يتعرض لها اكتر من مرة لحد اما راح قال لسيد ف عملوا خطة علشان عمر ياخد الي عايزه من مليكة وسيد يكمل انتقامه في فريدة …وبس)
___________عند مازن واياد في الشركة 
مازن بتفكير:ايه رايك يااياد نشارك الشركة USالي مشهورة عندهم سلاسل شركات كتيرة زينا كدة ايه رايك نشاركهم
اياد :والله فكرة حلوة يامازن ابقي اشوف الموضوع ده كدة واقولك
مازن :تمام 
وفجاءة دخلت واحدة عليهم من غير ماتخبط ولا اي حاجة ولابسة  ومش لابسة عارفينها ديه 
مازن قام بغضب شديد :انتي ايه الي جابك هنا 
_…………..
تتوقعوا ياجدعان مين البنت الي دخلت علي مازن واياد وليه مازن اتعصب جدا لما شافها ؟
وايه الي هيحصل لمليكة ونورين لما شافت مامتها؟
وسيد ناوي علي ايه هو وعمر وأحمد ؟ 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!